Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4070 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום.מה הדרך הכי טובה לנקות את האוטו בלי להשאיר סימנים?האם אפשר לעשות את זה עם חומרי ניקוי בסיסים שיש בבית? או שצריך לקנות משהו מיוחד לרכב?תודה.

פורסם

שמפו לרכב (לא חייב משהו יקר, גם משהו בסיסי יעשה את העבודה), כפפת מיקרופייבר טובה, שני דליים, צינור מים/גרניק (אם יש זה אחלה), ומגבת מיקרופייבר לנגב את הרכב.

לגבי פנים הרכב, יש חומרים יעודיים, אבל לניקיון שוטף מספיק שואב אבק ומגבת מיקרופייבר קטנה לחה. לניקיון יסודי יותר אפשר להשתמש בנוזל ניקוי כללי לרכב. מבחינת הפלסטיקה - יש חומרים טובים, הכול עניין של תקציב.

 

לגביי חלונות - נייר סופג וספריי חלונות לדעתי עושים עבודה טובה.

לא להשתמש בחומרים של הבית, סבון כלים עושה נזק לצבע. כל שאר החומרים לא מתאימים מן הסתם.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

לא.

כפפת מיקרופייבר.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
סבון כלים עושה נזק לצבע. כל שאר החומרים לא מתאימים מן הסתם.

 

סבון כלים לא עושה נזק לצבע, הוא פשוט לא מומלץ כי הוא יסיר שכבת וקס או אוטם, וייבש גומיות לאורך הזמן.

 

הסרטון הנ"ל מכיל הסבר מפורט מאד על שטיפה נכונה של הרכב (בשיטת שני הדליים), על מוצרים שרצוי להשתמש בהם ועל ההיגיון שעומד מאחורי השיטה הזו. קצת ארוך, אבל מומלץ מאד. את הסרטון מנחה מייק פיליפס, אחד הגורואים בעולם הדיטיילינג.

 

זו לא השיטה היחידה, יש עוד דרכים בטוחות לשטוף את האוטו, תלוי עד כמה הוא מלוכלך. חלקן פשוטות ומהירות יותר. אבל זה בסיס חשוב להתחיל איתו.

עריכה אחרונה על ידי Mc'lovin
פורסם

לפעם ב - לא נורא.

באופן קבוע - עושה נזק.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

על בסיס מה אתה קובע את זה?

אני בעבר התכתבתי גם עם אופטימום וגם עם מגוויארס על הסוגיה, והם אמרו flat out ובניגוד לאינטרס שלהם כי אין כל סכנה לצבע בשטיפה עם נוזל כלים, פשוט שטיפה כזו על בסיס קבוע לא תאפשר קיום של שכבת הגנה כמו וקס או אוטם.

 

שיהיה ברור - אני ממש לא ממליץ על שטיפה עם נוזל כלים. שמפו ניטרלי טוב מחברה מוכרת is the way to go :)

פורסם
על בסיס מה אתה קובע את זה?

אני בעבר התכתבתי גם עם אופטימום וגם עם מגוויארס על הסוגיה, והם אמרו flat out ובניגוד לאינטרס שלהם כי אין כל סכנה לצבע בשטיפה עם נוזל כלים, פשוט שטיפה כזו על בסיס קבוע לא תאפשר קיום של שכבת הגנה כמו וקס או אוטם.

 

שיהיה ברור - אני ממש לא ממליץ על שטיפה עם נוזל כלים. שמפו ניטרלי טוב מחברה מוכרת is the way to go :)

 

מה שאומר שהצבע יהיה חשוף ברמה גבוהה לקרני השמש ויגרם נזק לצבע.

גם בשטיפת מכוניות היום אפילו בסבון שיש במכונה יש כמות מסויימת של וקס שמוסיפה מין שכבת הגנה זעירה על הצבע.

Seat Leon 1.8T 248Hp//2017

Stage 1 // Revo

פורסם (נערך)
מה שאומר שהצבע יהיה חשוף ברמה גבוהה לקרני השמש ויגרם נזק לצבע.

 

אני מבין את הכיוון שלך, אבל גם אם תשטוף בשמפו ניטרלי הצבע עדיין יהיה חשוף יותר לקרני שמש ולמפגעים אחרים כל עוד לא תיישם שכבות הגנה. יש הבדל מהותי בין שימוש בחומר שמזיק לצבע, לבין שימוש בחומר שיקשה על ההגנה של הצבע.

 

מעבר לכך - רוב מוחלט של הווקסים והאוטמים לא מספקים לך הגנה מפני קרני השמש, לפחות לא באופן משמעותי (מסנני ה-UV שבאמת שומרים לך על הצבע נמצאים ב-Clear Coat). יכולת ההגנה של של וקסים ואוטמים נובעת מיכולתם לדחות מים ולהקשות על ההיקשרות של מזהמים אחרים לצבע.

עריכה אחרונה על ידי Mc'lovin
פורסם

בג'אנטים מומלץ מאד להשתמש במטלית ייעודית לג'אנטים. הלכלוך שם קשה מאד, ואם תעבור אח"כ עם אותה מטלית על הצבע אתה מגביר משמעותית את הסיכוי לסווירלים.

לגבי שיטת עבודה - יש כל מיני, תמצא את מה שהכי מתאים לך. אני משתמש לפני השטיפה בחומר שמרכך את הלכלוך (יש חומרים ייעודיים, אפשר להשתמש גם ב-ONR) ואז עובר עליהם עם סבון השטיפה שאני משתמש בו. אם אתה משתמש ב-ONR אפשר ישר לייבש, אם בסבון - צריך לשטוף במים לפני הייבוש.

 

עוד משהו - עדיף לנקות את הג'אנטים לפני שאתה מנקה את הצבע. הסיבה - לפעמים כשמנקים את הגלגלים, הלכלוך עף בריקושטים אל הצבע, ואז באסה לנקות את הצבע שוב אם התחלת איתו.

פורסם

אני יעבור היום בהום סנטר ואני מתכוון לקנות:

2 ג'ילדות (אחד לג'נטים ואחד לאוטו עצמו)

שמפו לרכב

3 פחיות קליפורניה

ספרי סקאי לפלסטיק בפנים

 

האם כדאי לקנות וקס לאוטו או אפילו ראיתי שיש שמפואים עם וקס כבר (מיותר?)

האם יש עוד חומרים שכדאי לקחת אותם בחשבון?

 

ועוד 2 שאלות:

1. קיבלתי שואב אבק ב-90 שקל- וזה ממש ממש חרטא. יש לכם רעיונות לאבק וללכלוך באוטו?

2. למה משתמשים בדייטלינג בשני דליים?

פורסם

חשבתי שג'ילדה וכפפת מייקרופייבר זה אותו הדבר.

 

בכל מקרה, קניתי כפפת מייקרופייבר, שמפו לרכב, וספריי סקאיי. עכשיו סיימתי את הפנים של האוטו (זה כל כך נהדר שהאוטו נקי)

 

אבל שכחתי לקנות כפפה נוספת, אני לא יודע איך לנקות את הג'אנטים עכשיו, האם בסקוץ' זה טוב? האם אני צריך להשתמש לאוטו עצמו בדלי חדש?....

×
×
  • תוכן חדש...