Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4174 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי,

עד היום נהגתי בסיאט איביזה ספורט ידנית 1.4. (מאוד נהנתי - אבל די. נשברה לי הברך בפקקים).

קניתי היום סיאט איביזה 2012 tsi נפח 1.2, הבנתי שזה מנוע טורבו, ועוד לא הייתה לי אישית מכונית כזו, עם טורבו.. :/

 

(פעם הייתה לאבא שלי פאסאט 1998 של 1.8 טורבו - והוא לא עשה טיפולים בזמן, כנראה, ובאיזו נסיעה האוטו התחיל לעשות רעשים של טרקטור והלכה המערכת ועלה לו מלאן ת׳לפים שקלים לתקן העניין)....

 

כשהתעניינתי בנוגע לרכב אצל איזה מוכר, הוא אמר שלא כדאי לי (יד שניה) כי אנשים לא יודעים איך להתנהג עם טורבו, לא מחכים חצי דקה אחרי הנעה וחצי דקה לפני כיבוי, ואז זה הורס את הטורבו מאוד מהר...

כשהתעניינתי עם מישהו אחר - ממגזין הגה / אוטו (לא זוכרת בדיוק) , אמרו לי שהטורבו החדשים כבר לא צריכים את ההתנהלות הזו...

:?

קיצר - לא הבנתי .

 

לעניין - יש לכם אולי איזה טיפים בשבילי? איך להתנהל נכון עם הרכב המדובר? מבחינת טיפולים, מוסכים מורשים / מומלצים שלא נקראים ׳מורשים׳, מבחינת התנהלות של הנהיגה ברכב... ?

או כמובן כל דבר אחר שתוכלו לנדב לי איזה טיפ או עצה.. (:

 

ממש אשמח אם מישהו יוכל לעזור לי קצת בעניין

יפעה

  • ספונסר פורום
פורסם

מבחינת טיפולים - יש את המוסכים המורשים של סיאט שהם כמובן אופציה ויש היום גם לא מעט מוסכים כלליים שמתמחים ברכב הזה ויכולים לתת לך שירות מקצועי במחיר זול משמעותית. שניים מהם הם מוסך רון ומוסך TG.

מבחינת התנהלות ונהיגה יש לנהוג ברכב רגיל כמו בכל רכב. אם אתה מוצא את עצמך נוסע מהר ומאמץ את המנוע אז אל תכבה אותו ישר כשאתה עוצר אלא תיתן לו כמה שניות לעבוד על ריק, זה הכל. מעבר לזה העצות הם כל לכל רכב אחר - להקפיד על טיפולים בזמן עם חומרים איכותיים (שמנים לפי התקן, פילטרים טובים וכו'), לא לאמץ את המנוע כשהוא קר וכו'.

פורסם

באופן עקרוני, המנועים הללו מתוכננים לספק צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכה מצד אחד אבל להיות מסוגלים לתת זמינות כוח מתפרץ מצד שני. אם כל היום תנהג כשהרגל שלך צמודה לרצפה אז צריכת הדלק שלך תהיה בהתאם. סע רגוע עם המנוע, אבל כשאתה רוצה לעקוף זריז ובטוח או קצת להשחיז פניות בסופשי"ם, תן קיק. כל מנוע, ובטח עם טורבו, מאריך חיים כשהוא עובד ב"טמפרטורת עבודה" ולא כשהוא קר. תניע ותתחיל בנסיעה רגועה לפני שאתה מתחיל לתת גזים. בסוף הנסיעה, תן לרכב לעבוד במקום חצי דקה-דקה כדי שהטורבו יתקרר.

פורסם

תודה רבה על העזרה, משניכם

במקרה שלי אני נוהגת כמו סבתא. (כך נמסר מסיידון.)

לפני שנתיים בערך, כשנהגתי בסיאט ספורט ידנית 2004 שלי, היא התחילה להיכבות באמצע נסיעה. לא משנה אם 80 קמ״ש באמצע איילון או 10 קמ״ש בחיפוש חניה. מיד רצתי לסיידון בבהלה - אלו אמרו לי להתפנות, חיכיתי בבית, ואחרי שעתיים התקשרו : ״את נוהגת כמו סבתא נכון?..״ (-״איך אתה יודע??״) - ״זה רכב ספורט! תני גז! המצערת שלך טינופת. 430 ש״ח״.

אז בנהיגה שלי אני די עדינה ברוב המקרים, מדי פעם אני קצת מרשה לעצמי, אבל באמת פעם באף-פעם..

 

המנוע של האיביזה הזו, הבנתי שזה נקרא DSG, רובוטי (?), כשאמרתי לאחי - הוא אמר שהוא שמע כל מיני דברים פחות חיוביים בנושא זה... אבל הוא לא יודע ממש להסביר לי למה, כי גם הוא לא איזה מבין גדול בתחום הרכב.. :/

זה מנוע פחות טוב..? פחוץ עדיף/מומלץ?..

  • ספונסר פורום
פורסם (נערך)

ה1200 TSI הוא מנוע חסכוני מאוד וידוע במשקלו הנמוך, אך יחד עם זאת הוא בעל רצועת כוח גמישה שמאפשרת כוח חזק וזמין לאורך כל טווח הפעולה שלו.

 

למנוע הזה היו מספר מחלות ילדות שניתן לפתור אותן יחסית בקלות, בנוסף הוא מנוע שתוכנן בקפידה מה שמאפשר למכונאי גישה טובה כמעט לכל חלק במנוע הנ"ל.

 

המנוע הזה מאוד מהנה לנהיגה ולא מוכרת לנו בעיה במערכת השמן שלו.

 

צריך לשים דגש מיוחד במידה ושומעים רעשי רקע חזקים בזמן ההתנעה, הדבר יכול לרמז על טיפול טיימינג קרוב שעלותו אצלנו במוסך היא 2500 ש"ח. במוסכי היבואן אכן עלות הטיפול הנ"ל היא כמעט כפולה.

 

חשוב מאוד להקפיד בו על שגרת טיפולים תקינה של פעם בשנה או מקסימום 15,000 ק"מ ושימוש אך ורק בחלקים מקוריים\OEM.

 

את מוזמנת להגיע אלינו למוסך לבדיקה כללית של מכלולי הרכב ללא תשלום, על מנת להסיר כל דאגה מלבך.

 

אופיר רודניצקי

עריכה אחרונה על ידי מוסך רון

מרכז שרות מומחה לרכבי פולקסווגן אודי סיאט וסקודה .

במוסך רון מקבלים שנה אחריות על עבודה וחלפים .

ישראל ב"ק 18 ת"א 035373204 .

פורסם

היי אופיר, תודה על ההסבר המפורט, זה מאוד עוזר לי, באמת.

שמעתי על מוסך רון, לצערי רק עכשיו, ואני די משוכנעת שכשיגיעו הטיפולים אנסה אתכם.

נכון לרגע זה - הרכב עדיין באחריות היצרן/יבואן (?), עד מאי 2015, ואחרי זה יש לי אחריות לשנה מהמקום שבו רכשתי את הרכב -

אז בתקופה הנ״ל - אם אתם חלק ממוסכי ההסדר - אז די בטוח שאגיע לנסות. (:

אם לא, אחכה עד לסוף האחריות - אחרת היא תתבטל.

פורסם

למשהוא יש אסמכתא לכך שצריך להמתין לפני כיבוי הרכב בגלל הטורבו? או שזו עוד אגדה אורבנית שמסתובבת. אני עם הואג טורבו החמישית, מעולם לא נהגתי כך- כלום לא קרה.

נהג מנוסה
:roll:
×
×
  • תוכן חדש...