Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך: וולוו S60 R-Design - מכונת נהיגה היא לא, אז מה כן?


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 3403 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יופי של מבחן דרכים שתואם במידה רבה את ההתרשמות שלי מיום וולבו שנערך לחברי הקארספורום, באותו אירוע התמקדתי בוולבו הזו ובאחותה הקטנה ה- V40 RDESIGN ואת שתיהן אהבתי.

 

אם כי במספר סעיפים ההתרשמות שלי שונה משהו משל הכתב:

1. נוחות - ה- RDESIGN היא מכונית נוחה - אפילו נוחה מאוד - אבל היא נוחה ליושבי הספסלים הקדמיים. המושב הקדמי המופלא הוא שעושה את ההבדל, כשנהגתי ברכב נהניתי מנוחות הנסיעה והיושב מאחורי התלונן על נסיעה קשה וחובטת - את ההבדל עשה כאמור המושב.

 

2. הגה - ההגה לא מתקשר פחות מהגאים מודרניים במכוניות דומות, זו רמת התקשורת המקובלת כיום - לטוב ולרע.

 

3. ה-R הוא יופי של רכב לנסיעה מהירה, אפשר להיכנס אתו לסיבובים במהירות גבוהה בביטחון מוחלט, מכונית מהירה וכייפית.

 

4. לצד השלילה לא אהבתי את הצג שמדמה לוח מחוונים, באף צורת תצוגה לא מצאתי משהו שקולע לטעמי, גם עודף מערכות הבטיחות מתחיל להעיק בשלב כלשהו.

 

שורה תחתונה שלי - אילו הייתי מחפש לעצמי רכב חדש בתקציב הזה - הוולבו הזו הייתה אצלי מועמדת רצינית ביותר.

עריכה אחרונה על ידי dorki
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם כחדשה הוולוו כדאית יותר (אם לא משקללים עלויות היקפיות). היא מכונית שלמה יותר, נוחה יותר מהאוקטביה, אבל לא פחות חזקה. קצת פחות כיפית אבל לא פחות מהירה. נכון, היא משדרת פחות פידבק בהתגרזנויות, אבל איזה אחוז מהזמן רובנו באמת מבלה על המנתק? וכל עוד לא מגיעים באמת לנהיגה פסיכית שמלבינה את פרקי האצבעות, הוולוו הזאת תעמוד עם האוקטביה יופי יופי.

 

הבעיה היא באמת הגרסאות הרגילות, שפשוט לא פחות טובות, מבלי להיות משמעותית פחות נוחות.

 

למי שאמר לגבי הג'אנטים. זה ככה בכל אוטו שבו החישורים לא ישרים. אף אחד לא יתחיל עכשיו ליצר שני סטים שונים לכל מכונית. יש פס ייצור אחד ומייצרים דגם אחד של חישוק, כך שיוצא שכשמרכיבים אותם על הרכב, צד אחד "מצביע" לכיוון אחד, והשני - לכיוון השני.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אותי מזעזע שלקחו את המנוע הבסיס ( שבכלל אמור להיות המחליף של ה T5 ) ,ללא מערכת ה AWD הנפלאה של וולוו ,

ללא כל מערכות הבטיחות המתקדמות (הראדר , מצלמות קדימה וכו) ורק שמו תג של R DESIGN וגאנטים גדולים יותר

וככה מוכרים את הרכב שהוא בכלל גרסת בסיס של T5 כגרסה של R DESIGN .

עצוב מאד,בתור חובב של המותג אני מרגיש שמנסים לרמות אותי.

ה R DESIGN האמיתי עם מנוע ה T6 ומעל 320 סוסים זה מכונה מופלאה .

למעט הצפיפות במושב האחורי זה רכב מפתיע , מרגש אך עם זאת אחראי ובטוח.

מערכת סאונד מהמצויינות ששמעתי ,מושבים נהדרים ואיכות עור מעולה.

נראה לי ברור שזה רכב מאכזב באבזור ובתצורה הנ"ל.

New - Acura NSX 573BHP of Hybrid Awesomeness

Old - Cadillac CTS-V V8 6.2 562 BHP

Older Subaru legacy 3.6R AWD limited

Oldest - Volvo S60 AWD 240 BHP haldex 4X4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אותך. ה-R-דיזיין מספיק שונה מהרגילה, בין אם באבזור ובין אם בכיול מתלים.

 

מה גם שהיא שוקלת כמעט 1.7 טון בהנעה קדמית, הנעה כפולה תוסיף לכך עוד בערך 150 ק"ג.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סלח לי RK , האם יצא לך לנהוג בוולוו המצוייד במנוע T6 ? אולי עוד 150 קילו אבל עוד 100 סוסים ועוד שבלול במנוע.

זה בהחלט היתה אחת התענוגות בחיים שלי.

ה R DESIGN כולל שינוי מהותי ב AWD שמשנה את ניהול ההספק לגלגלים לתת תחושה של הנעה אחורית (שינוי שאף מוקצן עוד יותר בגרסה POLE STAR ).

הרכב בכתבה זה וולוו T5 בסיסית שנועדה להתחרות מול BMW 328 או מרצדס C250 או CLA .

New - Acura NSX 573BHP of Hybrid Awesomeness

Old - Cadillac CTS-V V8 6.2 562 BHP

Older Subaru legacy 3.6R AWD limited

Oldest - Volvo S60 AWD 240 BHP haldex 4X4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וככזה הוא עושה את העבודה יופי, בזכות תמחור עדיף והררי אבזור.

 

אני מניח שתהיה גם R-דיזיין עם T6 ותהיה גם פולסטאר, שאמורה בכלל להיות מפלצת רעה, אבל המחיר שלה לא בדיוק ישתלב בין 316 ל-320.

 

חוץ מזה, ה-T5 הוא באמת מנוע נהדר ומזיז את הרכב במהירות וביעילות, יחד עם הגיר המצוין. לא באמת רואה בעיה פה.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי לילה שלם עם ב.מ.וו 320 קיבלתי הזדמנות להתרשם מהוולוו המדוברת. עמדו לרשותי שעתיים, לבד. החזרתי את הרכב כעבור שעה וקצת. למה? נחזור לזה.

 

אז איך הרכב?

 

מבחוץ ניכר שוולוו השקיעו קצת יותר מחשבה מהרגיל. לרכב יש עיצוב ספורטיבי למדי ופרופורציות לא רעות. אישית פחות התחברתי לפרונט - משהו שם לא מסתדר לי. דבר נוסף ששמתי לב אליו, וולוו הצליחו ליצור מראה "קטן" שזה דבר חיובי. בסה"כ לא רע.

 

בפנים המצב כבר יותר טוב. הקונסולה מאוד נקייה מבחינה עיצובית וכל החומרים איכותיים וכך גם איכות ההרכבה.

אמנם המושבים אכן טובים, אך אינני שותף להתלהבות היתרה (לעניות דעתי) של אחרים בעניין זה.

הרכב מאובזר היטב, בטח בהשוואה לבווארית מקבילה במחיר. יש מבחר מאוד מרשים של מערכות בטיחות שונות - אליי זה פחות מדבר ולכן פחות התעמקתי בכך.

בנסיעה, תא הנוסעים שקט מאוד, אפילו קצת יותר מזה של ב.מ.וו סדרה 3.

 

 

צליל המנוע נעים, גם אם הווליום קצת נמוך, אך חייבים לזכור שזו אינה מכונית ספורט אלא סדאן בניחוח יוקרתי. Just right.

אגב, בהשוואה לניסור הטורדני של הב.מ.וו, המצב כאן יותר טוב בהחלט.

למנוע הזה יש כח והרבה. אין לי נתונים מספריים, אך לדעתי הקצב מרשים מאוד וככל הנראה שהוולוו מהירה מהאוקטביה VRS, גם אם לא בהרבה.

לחובתו אופי קצת עצל: הב.מ.וו (החלשה יותר) וגם הסקודה יצרו תחושה שמחט הסל"ד שלהן רצה לעבר הקו האדום בנחישות רבה יותר. המחט של הוולוו עלתה למעלה באופן נחוש אך לא נמרץ כמו בשתיים האחרות.

 

 

נוחות.

לא נסעתי ברכב ללא חבילת R, אך גם כאן הנוחות טובה. בשיוט הרכב שקט ונוח וריסון המרכב טוב למדי, כל עוד מדובר על שיוט רגוע - ע"פ פרסומים זרים גם אם מדובר על מהירות תלת ספרתית שמתחילה בספרה 2. השקט והרוגע בתא הנוסעים נשמרים גם על כביש משובש. במילה אחת: נינוחות.

 

בלמים.

כאן אציין כי בפרנקפורט 2013 התנסיתי באחותה לוגמת הסולר. שם מחובר למנוע הדיזל גם מנוע חשמלי וביחד הם יודעים לייצר קצב מרשים מאוד. מרשים לא פחות היה כושר הבלימה כאשר גיליתי שהיציאה מהאוטובאן הופיעה מהר מצפוי - הרכב גילח קמ"שים בצורה מעוררת פליאה. אני לא בטוח שבארץ אנחנו מקבלים את אותם הבלמים, אך גם אלה שיש מספקים את הסחורה בתנאי שלא מגזימים. אני כמובן הגזמתי והסרחון היה עז :twisted:.

 

התנהגות.

קצת קשה לי כאן. נהגתי בוולוו אחרי ליל תענוגות עם 320i ובהשוואה הוולוו הרגישה קצת רופסת, פחות מרוסנת ופחות ממוקדת.

בסה"כ הרכב כויל לעשות את מה שאומרים לו, אך לא בצורה מהנה במיוחד. כלומר, אם כבר הגעתם לכביש המפותל הקרוב לביתכם אז הוולוו לא תתפזר לכל עבר - היא תעשה פחות או יותר את אשר תבקשו ממנה לעשות, אך היא תעשה זאת בקרירות שוודית. משחקי זנב, turn in חד ויציאה פראית מסיבוב זה לא כאן. ההגה מנותק ואינו מדויק בצורה יוצאת דופן, השלדה אינה מעמיסה את הנהג במידע ובסה"כ נעשתה עבודה "טובה" לבודד את הנהג מהעולם האכזר שבחוץ.

במילים אחרות: זאת לא בווארית שאכלה כמה נקניקיות חריפות, שתתה בירה בווארית טובה וכעת מזמינה אתכם לשחק, אלא יותר כמו יועצת שירות שבדית באיקאה שאוכלת בצהריים סלמון לא מתובל ואפילו בלי מלח.

 

למה החזרתי אותה לפני הזמן? אולי זה בגלל הלילה הלבן במחיצתה של סדרה 3 שגרם לי לציפיות מוגזמות מהוולוו, אולי זה בגלל שהיא לא ממש מרגשת לכשעצמה. כך או אחרת הגעתי לתחושת מיצוי די מהר ואמרתי לעצמי: "טוב הבנתי ת'פואנטה, אפשר ללכת לצהריים כבר?" - הבימר מנעה ממני מזון, שתייה ותענוגות אחרים במשך שעות ארוכות.

 

מחיר, אבזור ותמורה כללית.

כפי שציינתי קודם לכן, הרכב מאובזר מאוד - יותר טוב מכל מתחרה גרמניה (מרצדס C, ב.מ.וו 3 או אאודי A4) עד כי גם הגרסאות הבסיסיות של הנאציות עולות יותר מהשבדית ומציעות פחות אבזור ופחות מנוע. למיטב זכרוני R דיזיין רגילה מתחילה ב-220,000 ש"ח ו-R+ היותר מאובזרת מוסיפה עוד כ-20,000 ש"ח. החבר'ה ב"מאיר", יבואנית וולוו, תפרו כאן חבילה מאוד אטרקטיבית.

 

למי זה מתאים? ובכן ל-לא מעטים, למען האמת.

נתחיל בזה שנכנס לצ'מפיון כדי לקנות סקודה אוקטביה VRS - אני חושב שהוולוו פשוט טובה יותר. הסקודה לא באמת מצליחה לספק חוויה ספורטיבית, אך הוולוו שקטה, איכותית, נוחה ויוקרתית ממנה. אה והיא גם נראית יותר טוב מהסקודה כאשר המחיר דומה.

חשבתם להתפנק עם מאזדה 6 חדשה בגרסתה החזקה והמאובזרת ביותר? Think again. שווה לקפוץ לוולוו ולעשות סיבוב, אולי בתמורה לתוספת לא גדולה של כסף תקנו בסוף שבדית במקום יפנית.

נכנסתם לב.מ.וו והחלטתם לקנות 316 או 320 בסיסית כי זה ב.מ.וו? כנסו לוולוו, הכסף שלכם יקנה שם הרבה יותר. אולי אפילו תחסכו כמה אלפי שקלים ותסעו לטיול בשבדיה או בוואריה.

 

בקיצור, אם חוויית נהיגה מושחזת אינה נמצאת במקום הראשון אצלכם אלא רק בשני או בשלישי ואתם מתכננים להוציא 200 וקצת אלפי שקלים על רכב חדש, זה ממש בשבילכם.

עריכה אחרונה על ידי Cuore Sportivo

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם לפני שנים התאכסנתי במלון סנט ג'ורג' שבלנגהם סט. לונדון, בסמוך למלון נמצאת חנות כריכים מושקעים מאוד בבעלות איטלקי חביב.

אלה היו הכריכים הטובים ביותר שאכלתי בחיי ולמה? כי הגעתי אל החנות רעב ותשוש אחרי טיסת לילה ובנתונים האלה ובנקודת הזמן הזו הכריכים שודרגו למעמד פלאי.

בגיחות אחרות שעשיתי ללונדון ביקרתי שוב בחנות והקסם פג, הכריכים שלו עדיין טובים ואפילו משובחים - אבל לא יותר מזה.

 

נחזור לענייני רכב, אני בהחלט מסכים שאחרי לילה סוער עם הגרמניה המענגת הוולבו תראה בצבעים אפורים יותר, כי מה לעשות - לחובבי ההגה הגרמניה תקרוץ יותר כי משהו במתכון שלפיו היא בנויה נכון יותר.

זה עדיין לא הופך את הוולבו לרכב גרוע אלא לרכב פחות כיפי מהבאוורית - ועל זה אני בהחלט מסכים.

 

עניין אחרון, הוולבו זולה בהרבה כי צריך לשקלל לנתוני המחיר גם את האבזור העודף שהוולבו מעניקה לבעליה, אבזור שבכלי רכב אחרים יעלה ממון רב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אני שמתי לב שהג'אנטים בצידה השמאלי של הרכב נעים בכיוון הנכון, ואילו בצידה הימני הם כאילו הפוכים?

הרבה יצרנים מכוונים לזה? או שזו טעות פה של היבואן? (איזון או הרכבה לקויה)

לא מזמן הנושא הזה עלה בהקשר של מאזדה 6 דור ראשון. נראה שבאותו השרשור דובר על סיוויק סדאן (לא זוכרת מאיזה דור) שבשבילה יצרו שני סטים (ימין ושמאל) של גלגלים.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מסכים מאוד עם השורה התחתונה של המבחן הזה. ה-S60 טורבו בדגם הבסיס (190 אלף ש"ח), עם אותו מנוע ופחות או יותר אותם הביצועים היא חבילה נהדרת. כל כך נהדרת שהיא מעפילה על ה-R Design. את הג'אנטים היפים תרכיבו אחר כך אצל ג.מ פורטל או משהו.

 

זה כל כך הרבה מעבר לג'אנטים.. קודם כל עיצובית זה הרבה אלמנטים אחרים. וגם מהתמונות אפשר לראות איזה מושבים מקבלים כאן ושיש מסך נורמלי (ב190K שמים לך משהו עלוב כמו בסיאט ליאון). ז"א דברים שנותנים הרגשה טובה יותר בתא הנוסעים. גם מערכות בטיחות לא מקבלים בגרסת הבסיס, ובלעדיהם זו לא באמת וולוו לדעתי. אם לא רוצים לאבד נוחות ומוותרים על העיצוב, אז עדיין כדאי לקחת את הביזנס (שהיא גם מוזכרת בסיכום) באותו מחיר של ה-R, אבל לא את גרסת הבסיס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל הכבוד לפבל, אני לא הבנתי מה החלטורה לשלוח כותב שגם מצלם?

מכבדים את עצמכם? תביאו צלם מקצועי שיציג את המוצר שאתם בוחנים בצורה הטובה ביותר.

Boris.K

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3403 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...