Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת רכב נוכחי (C240 בת 15 שנה) ברכב דומה אך חדש יותר


Haim_gds
שימו לב! השרשור הזה בן 3573 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תתחדש ותהנה .

מניסיוני לגבי לחץ האויר בצמיגים .

נסה לבצע התאמה עצמית - מלא 35 PSI בכל הצמיגים כאשר הם חמים ( אפשר אחרי נסיעה )

וסע כך מספר ימים - אם תרגיש כי אחרי מעבר על מהמורות הרכב קצת קופצני - הורד PSI 2 מהצמיגים האחוריים , ובדוק התנהגות .

אם תרגיש קצת החלקה בסיבוב הדוק במהירות סבירה , הורד PSI 2 מהצמיגים הקדמיים - כך תמצא את הממוצע המתאים .

 

אם אתה מרגיש כי אפשר להוסיף אויר , והרכב ישאר הדוק ולא קופצני - הוסף - מ 35 + PSI 1-2 לכוון 37 לכל הצמיגים ובדוק .

 

( בד"כ ההפרש בצמיג קר וצמיג חם הוא כ 3-4 PSI )

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לא היה קל למצוא רכב כזה והיה לי לא מעט מזל (וקשרים במוסך:wink:) כדי להגיע אילו. קצת היסטוריה וסיכום שירשור.

בהתחלה חיפשתי C-Class בהתאם לדרישות המשוגעות שלי (בנזין עם נפח/הספק גבוה, יד ראשונה, נסועה נמוכה ותיעוד טיפולים מלא) והקצתי לכך כ 60-70 אש"ח. חיפשתי 4 חודשים וגורנישט. רוב הרכבים מדגמי ה C ביד 2 היו מוניות לשעבר והבודדים שאינם היו יד 3 וצפונה או במחירים הזויים. לא ממש הייתי לחוץ כי הרכב של אשתי היה תקין מכל בחינה שהיא ורק מצבו הקוסמטי הפריע לה.

לפני חודש קרה האסון:evil:, השרב הכבד והמזגן התקול גרמו לה לאיים עלי ביפנית ועקב החשש מיפנומטית ליסינג בחנייה הגדלתי את התקציב לכ 100 אש"ח ופתחתי את השירשור. בהתחלה התפתתי (אפילו מאוד) ל S-Class 3.5 ליטר בת 10 יד ראשונה עם נסועה נמוכה (פחות מ 100 אלף ק"מ) ותיעוד טיפולים מלא. בגלל המחיר הגבוה שנדרש (145 אש"ח) והחשש מעלויות אחזקה גבוהות ירדתי מזה.

במהלך הזמן החיפושים המשיכו והתקציב גדל לכ 120 אש"ח, המועמדות היו לקסוס, אינפנטי ומרצדס בנות 5-7. עקב שיקולי תחזוקה, היכרות קודמת והעדפת המותג נסגרנו לכיוון של E300-350 בת 6-8. עקב לחץ זמן נבדקה רק E350 אחת שתומחרה ב 126 אש"ח. הרכב תואר כ"אוטו שמור מאוד, דגם luxury elegance, הכל חשמלי, גג נפתח, פנים שחור" עם 75K ק"מ.

אוקצור, רכב שרוט עם 90K ק"מ ותקלת מנוע שבסופו של דבר הבחור, עם ארשת פנים אומללה/נרגזת על כל ה"צרות" שאני עושה לו החליט "לוותר ולרדת" ל 120 אש"ח אם אני לוקח את הרכב במקום או שאני אפסיק לבלבל לו את המוח והוא ימכור אותו למתעניינים האחרים... פשוט מדהים. הוא עדיין ביד 2 ב 120 אש"ח.

למרבה המזל, בזמן שביצעתי עימו שוב את בדיקת הרכב במוסך שלי ראיתי את E-class e350 avantgarde מ 2008 עם 50K ק"מ נוצץ ובמצב חדש שהובאה למוסך לביצוע טסט והחלפת בלמים. למחרת משה אמר כי בעל הרכב אמר לו כי הוא מעוניין למכור אותו אך טרם פרסם ואם אני מעונין ברכב אז יתן את מספר הטלפון שלי למוכר. מאוחר יותר דיברתי עם מוכר שדרש 152 אש"ח עבורו.

זה היה 30 אש"ח יותר מהגבול העליון שלי לרכישה אך (ואני מקווה כי אני צודק!) מכיון שמצב הרכב היה כל כך טוב (נסועה ותחזוקה) התקבלה ההחלטה ע"י הסמכות העליונה (הגברת) שהסכום שנשמר בצד כביטוח לתקלות יקרות לתיקון יוסף לתקציב הרכב.

שולם 152 אש"ח עבור הרכב (עם טסט לשנה שלמה, טיפול 10 והחלפת בלמים), 1100 ש"ח עבור ישור קו (חתיכת פח והחלפת נוזל קירור) לא שולמה אגורה עבור בדיקת עיקול/העברת בעלות במשרד הרישוי, 8452 ש"ח עבור חובה ומקיף. לא מעט אך בהתחשב שהמוכר עזר בהשגת ביטוח זול יותר (ההצעה הראשונית היית כמעט 10 אש"ח), טסט (2781 ש"ח) וטיפול 10+בלמים (עוד 2000 ש"ח) ובהתחשב שהנסועה נמוכה מאוד (9K ק"מ לשנה, מה שהופך את הרכב לבן 3 עם הנסועה הממוצעת בארץ) אז נראה לי כי ביצעתי עיסקה כדאית.

 

ד"א, גולף, אני לא נותן הרבה קיקים וחשוב לי לחסוך בדלק אך לא רכשתי רכב עם 272 כ"ס כדי לנסוע בצורה "סבתאית" כל הזמן:-P. אני מסתכל הרבה במד הסל"ד ועדיין מופתע כל פעם מחדש, היו מספר קטעי כביש בהם הרכב שייט ב 50 קמ"ש בסל"ד של 1300, האם הגייוני? בשיוט רגוע ב 100 קמ"ש הסל"ד הוא 1800.

 

אייל, אנסה זאת בשבוע הקרוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וזאת הסיבה שהושקע לא מעט כסף ברכב שכזה במקום במשפחטומטית חדשה.:wink: עדיין אע"פ לא מעט קיקים הצריכה נמוכה באופן הזוי לרכב שכזה, MB500 שלח לי מצגת המתארת את ההבדלים בין ה M112 (מה שקיים ב C240 הישנה שלי) לבין ה ML272 המותקן ב E350 ולפי מה שרשום שם התחום של הסל"ד הנמוך המוגדר לסעפת היניקה המשתנה מתחיל ב 1750 סל"ד ולפעמים אני נוסע מתחת לסל"ד זה, מעניין מהי התנהגות המנוע במצבים שכאלה.

(משום מה אני לא מצליח להעלות את הקובץ. יש אותו ב http://www.mercedestechstore.com/pdfs/287_R171/287%20HO%2003%20M272%20(FAH)%2008-05-04.pdf )

ד"א אייל, כרגע אני עם 36 עם צמיגים חמים והתופעה קיימת כפי שתיארתי. אנסה להעלות ל 38 ולבדוק התנהגות. מוזר לי כי ב C240 הנוכחית עם צמיגים צרים יותר אני ממלא 36 קדימה ו 38 אחורה והבנתי כי ככל שהצמיג רחב יותר הלחץ הנומינלי שלו נמוך יותר.

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

עקבתי יום- יום אחרי השרשור, תהיתי אם תמצא. יפה שלא וויתרת ומצאת רכב כזה. זו הקטגוריה שאני הכי אוהב, יש לה סלון ייצוגי ומאובזר, כל הרכב עשוי כמו שצריך. המפגש הראשון שלי עם E מהשנים האלו היה כשישבתי בתוך מונית כזו (דגם E280) ופשוט הבנתי מה אני רוצה לעצמי. הייתה שנת 2006 והרגישה כמו חדשה. כל הפרטים הקטנים שבעיניי עשו את ההבדל (תאורה בידיות הדלתות הפנימיות למשל) בין איזו מאזדה 6 חדשה למרצדס כזו. זה רכב הסלון המושלם לדעתי, לא גדולה כמו ה- S אבל ייצוגית ומרשימה בפני עצמה. אני די בטוח שאקנה כזו לעצמי בשלב כלשהו בחיי, אם היה לה גיר ידני אולי הייתי עושה מאמץ וזה כבר היה קורה.

 

תתחדש ותהנה ממנה הרבה!!

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ד"א אייל, כרגע אני עם 36 עם צמיגים חמים והתופעה קיימת כפי שתיארתי. אנסה להעלות ל 38 ולבדוק התנהגות. מוזר לי כי ב C240 הנוכחית עם צמיגים צרים יותר אני ממלא 36 קדימה ו 38 אחורה והבנתי כי ככל שהצמיג רחב יותר הלחץ הנומינלי שלו נמוך יותר.

נכון באופן יחסי - החישוב הוא רוחב הצמיג חלקי הגובה .

כנראה הצמיג אצלך רחב אבל עם דופן יחסית גבוהה , וזה טוב .

כך גם הצמיג סופג ומרכך את הנסיעה - ברכב עם חתך נמוך מאוד ורוחב בריא - הייתה מרגיש את כל מהמורות הכביש .

 

וכמו שרשמתה נסה להעלות קצת את לחץ האויר והרגש איך הרכב מתנהג ואז בצע התאמות .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

עידכון קצר:

-מלאתי דלק (אותה תחנה ואותה משאבה) ואחרי 350 ק"מ של הנהיגה של אשתי נכנסו 38.5 ליטר, מה שאומר 9 ק"מ/ליטר. לא רע. אני חייב לציין שאשתי עובדת בירושלים ונוסעת דרך עמינדב כל יום עם מזגן דולק, ב C הישנה שלה (שעברה לקרוב משפחה) היא הייתה עושה 10 ק"מ/ליטר ללא המזגן.

-שריטה ראשונה. הכבישים כאן סלולים ואיכותיים אך הדביל שתכנן את הבמפרים הגזים בגובהם. אני מרגיש כי הרכב קצת נמוך (לא זכור לי כי הרגשתי בו את זווית הגלגול עד עתה ואני נהנה לתקוף פניות:-)) אבל מצד ימין מתחת לפגוש הופיע גירוד מכוער.

-אייל, אני לא ממש מרגיש מהמורות והעלתי ל 38 בצמיג חם היום. מה שמטרד אותי הוא החשש מאיבוד אחיזה פתאומי כתוצאה מהחתך הנמוך הזה והייתי שמח להכיר את התנהגות הרכב טוב יותר לפני שאחפש את המגבלות.

-אני מרגיש היטב שהמיתלים מוקשחים ומרוסנים יותר מה C שלי, בפנייה שמאלה-ימינה-שמאלה מסוימת אותה אני מבצע אני שם לב כי הרכב לא מתנדנד ונוסע חלק אך מטריד אותי שההגה כל כך מתקשח כאילו הצמיגים הקדמיים התרוקנו מאוויר (פנייה חדה ב 40 קמ"ש). משהו שאני עושה לא בסדר?

-עדיין אין טלפון או יכולת לשמוע מוסיקה נורמלית ברכב הזה (לא, להבדיל מאשתי גלגל"צ לא נחשב מוסיקה נורמלית בעיני). הרכישה הקרובה לאחר הצמיגים החדשים תהיה מערכת סאונד נורמלית המתממשקת לרכב (אם מישהו שומע על Audio 50 משומשת של מרצדס אשמח לדעת)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, גם אני הופתעתי מעט מהצריכה ה(יחסית)נמוכה ואני מצפה כבר למפגש המשפחתי בסופ"ש שבו זו תהיה אחת מהשאלות (השאר יהיו "השתגעת?" וכו'). לדעתי עקב הנסועה הנמוכה יחסית של אישתי (כ 13K ק"מ שנתי) צריכת הדלק מהווה פרמטר משני בחשיבותו.

בלי להעליב, מה הייחוד של ה CLK? ראיתי אחת כזו במהלך החיפושים שלי ולא ממש התלהבתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני די בטוח שרוב השאלות יהיו "השתגעת??" "זה בטח מלא דלק" "אחזקה יקרה מאוד". בכל מקרה ככה הרוב המוחלט אמרו לי על האלפא שפשוטה בהרבה מהרכב שלך. אני חושב שעשית בחירה נכונה ומיוחדת. העדר היפני לא יבין זאת. הסכום שהשקעת בה לדעתי לא היה מספיק אפילו למאזדה 6 המאובזרת ביותר שבכלל לא באותה קטגוריה. שרק תהנה ממנה!

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני זוכר את השאלות האלה מהפעם הקודמת (רכשתי 2 C240 משומשות שאחת משמשת אותי בנאמנות עד היום) ולקח ל"משפוחה" קצת זמן להפנים.

פאווליק, אני מניח כי התכוונת למאזדה 6 הכי לא מאובזרת (דגם כניסה, סדאן או סטיישן 2.0 ליטר ברמת הגימור לקשרי - 165 אלף שקל) אך כאשר מחזיקים רכבי מרצדס משומשים (C-Class וצפונה הכוונה) מצחיק קצת מה שנמכר בסכום כזה

מאתר אוטו: מאזדה 6 אוטו' 2.0 ליטר: מנוע 2.0 ליטר SKY-G ביחס דחיסה של 13:1 המייצר הספק מרבי של 155 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מנוע זה המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטו' מספק ביצועים של 10.5 שניות 0-100 קמ"ש (סטיישן:10.6 ש') ומהירות מרבית של 207 קמ"ש (סטיישן:205 קמ"ש). צריכת דלק: 16.95 ק"מ לליטר.)s.gifs.gif

רק לשם יחוס: ל C240 המשומשת בת ה 16 שלי ישנם ביצועים טובים יותר אע"פ שהמאזדה עדיפה בצריכת הדלק (בהתאם למפרט:-P)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

גם אצלי לקח לסביבה זמן להפנים. בעיקר כל מיני הערות. וגם מישהו שאמר לי שכדאי לי למכור מהר.

האמת שהתכוונתי למאובזרת ביותר, פשוט לא ידעתי שה- 6 יקרה כל כך אפילו בגרסת הבסיס. לפי מה שאני זוכר רק לרמת הגימור "פרימיום" יש מושבים מעור ומנוע 2.5 ליטר. לפי המחירון באתר מאזדה עולה 196,500 :shock:. בעיניי זה בכלל לא אותה קטגוריה והיא לא ייצוגית כמו המרצדס למרות שהיא חדשה יותר.

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3573 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...