Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת רכב נוכחי (C240 בת 15 שנה) ברכב דומה אך חדש יותר


Haim_gds
שימו לב! השרשור הזה בן 3543 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא חושב שהבנו אחד את השני.

אני לא נגד שתקנה מרצדס ההפך אני בעד,אני לא נגד התמורות שמרצדס או כל רכב יוקרה אחר נותן, ההפך אני מצדיק ומשבח כל מי שמבין את זה.

יש לי רק דעה שונה לגבי המחיר שאתה הולך להשקיע - אני הייתי קונה רכב עם מודל נמוך יותר,פחות טכנולוגי [הכוונה מערכות מתקדמות של הפעלת מנוע ואיבזור ברכב -שזה חיסרון של רכבים מודרנים] ,במצב טוב ,עם ק"מ יחסית סביר 250K .

כך בדרך זו, אם "הולך" משהו גדול הסבירות הגבוה היא -שלא אפסיד הרבה כסף. וגם מה שאשקיע חוזר אליי, כי הרכב שווה לי.

 

 

גילוי נאות: גם לי יש מרצדס, E320 w210 והוא רכב נהדר. אבל, רכב מזדקן למרות הכל. ואחזקה שוטפת לא תמיד כייפי ברכב כזה. והחלקים כמו שאתה יודע לא הכי מצויים לנו. מה לעשות.. אבל אף על פי כן,אין על מרצדס!

עריכה אחרונה על ידי noamh23
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זו הייתה השאיפה שלי בהתחלת הדרך. אלא מה, הדרישות הנוספות שלי (יד ראשונה עם ספר טיפולים ונסועה נמוכה) גרמו לכך שאפילו C-Class פשוטה יחסית תומחרה ביותר מ 100 אש"ח (שנתון 2008 C-Class - KP Classic C200 ב 115 אש"ח) כך שההפרש לדגמי ה E-Class נהיה נמוך יחסית (הרכב שבחנתי היה E-Class מ 2008 במחיר של 120 אש"ח).

לא חושב שנתקלתי ברכב עם נסועה גבוהה שהוא יד ראשונה וטופל בהתאם כך שלא ניתן להשתמש בגישה (הנכונה, דרך אגב) שלך. אני גם לא בטוח כי הדגמים הישנים היו פחות טכנולוגיים, ה C240 שלי משנת 98 מומחשבת לא פחות ממשפחטומטיות מלפני 4-5 שנים. חלק גדול מהתיקונים שבוצעו לרכב שלי לא נגעו לאלקטרוניקה אלא לפלאסטיקה ואביזרים היקפיים (ריפוד גג, דיפון דלת נהג, מנגנוני נעילת דלתות, מפסקים, מזגן, מפתח רכב) בעלות כוללת של כ 7000 ש"ח ב 6 שנים האחרונות.

אני רוצה להדגיש, כלכלית אין הבדל גדול ברכישה ביני לבן השכן הרוכש משפחטומטית חדשה. המחיר שאני עומד להשקיע נמוך יותר ממחיר משפחתית 2 ליטר חדשה (מאזדה 6 למשל) עם ירידת ערך כומה ועם עלות טיפולים, אגרות וביטוחים הגבוהה מעט מהמשפחתית. אם נוסיף את צריכת הדלק הצפוייה ואת עלות התיקונים ב 10 שנים הקרובות אז יוצא שאני מקבל מרצדס אמיתית בתוספת של 200 ש"ח לחודש לעלות משפחתית 2 ליטר חדשה.

לי (ולך) זה שווה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך ההתלבטות או If its too good to be true...

בשבוע שעבר, בזמן שבדקתי (שוב) את ה E350 ראיתי רכב חמוד מאוד על הליפט והמוסכניק אמר כי הוא אולי למכירה ונתן לי את מספר הטלפון של הבעלים. שוחחתי עם הבעלים ואכן הרכב למכירה, מדובר על E-class e350 avantgarde מ 2008 עם 40K ק"מ שהובאה למוסך לביצוע טסט והחלפת בלמים. הרכב נראה נוצץ ובמצב חדש (בצבע חום/שחור מטלי נטול שריטות) והמוסכניק אמר כי הוא טופל אצלו והוא בטוח כי אין בעיות ברכב.

חשבתי על זה לא מעט בימים האחרונים והנה הדילמה. מצד אחד היתרונות: הרכב נראה באמת מדהים, במבט ראשון לא רואים כי מדובר על רכב בן 6 (וגם לא במבט שני) ובהתאם לרישיון הרכב הנסועה שלו מאוד נמוכה. אני סומך על המוסכניק שלי ומאמין כי אין בעיות קיימות ברכב ובנוסף הבעלים אישר לי בכתב כי הרכב לא עבר כל תאונה שהיא (כמובן שייבדק).

ברם אולם החסרונות: טרם ישבתי/התנעתי/נסעתי ברכב כך שיכול להיות שהוא לא יתאים לי ו/או אשתי. המוכר דורש עליו מחיר מחירון, מה שמביא אותי לגבול העליון של ההוצאות המתוכננות שלי ולא משאיר לי מספיק בצד לבלת"מים שונים. מה שיותר מטריד הוא שהעיסקה נראת טובה מדיי.

בכל מקרה העיסקה לא תתבצע החודש (כי הכסף טרם השתחרר) אבל אשמח לכל עצה שהיא, בעד או נגד, וכן לתקלות צפויות (2008 היא שנת הדגם האחרונה של ה W211 וותוקנו/שונו מספר דברים בעייתיים. גם בעיית גל האיזון וגם ה SRS) או בדיקות מקדמיות שכדאי לבצע (אם וכאשר)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שלא תתאם איתו נסיעת מבחן?

תלך עם אשתך, תשבו ברכב, תנהגו טיפה ותראו אם מתאים.

ואם באמת מתאים, תשאל אם הוא מוכן "לשמור" לך את הרכב עד שהכסף יגיע.

או אולי תקנה ותשלם את היתרה אחר כך... תדברו ותסכמו.

אל תיהיה כבד! (אבל גם לא פזיז :))

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה ששנינו נבדוק את הרכב מחר (ברוך השם, חודש חדש כך שבעיית המימון מאחורנו) ואם הכל יעבור כשורה נרכוש אותו.

חוץ מסריקת המחשב (שהרכב כבר עבר) יש משהו שמומלץ להתרכז בו? כרגע הדברים החשודים הם המצבר והצמיגים הקידמיים בני ה 6 (מקוריים) שאהיה חייב להחליף בהקדם. אני מקווה שאני לא מקדים סתם אך למשהו יש ניסיון עם ה 245/45R17 Proxes T1 Sport 99? יש לי צמיג דומה (T1 Sport) ברכב הנוכחי שלי וחוץ מהרעש הוא ממש לא רע.

דניאל, לא ראיתי. אפשר לינק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאמי היה E320 AVANTGARDE שנת 2003 במשך 7 שנים. בשנה האחרונה שהרכב היה אצלה אכן הייתה תקלה ב SRS. בהתחלה דרשו כ 8000 ש"ח עבור התיקון, אך לאחר כמה ימים בוצע תיקון והחלפת החלק התקול על חשבון המוסך (לרכב בן 10 עם 150K ק"מ!!!)

שים לב שהאוונגרד מעט נמוכה יותר מהקלאסיק והאלגנס, אצלנו היא הייתה הרבה פעמים משתפשפת בחניות או בנסיעה על באמפרים. וכמובן היא גם מעט נוקשה יותר.

 

בנוסף, בממוצע, אחת לשנה-שנה וחצי המצבר גיבוי היה הולך וכל פעם היה צריך להחליך אותו בעלות של כ 1500 ש"ח.

 

היום היא נוסעת על מאזדה 6 החדשה והיא ממש מרוצה ממנה (חוץ מהגודל שלה שטיפה מעיק). אולי תשקול לרכוש לאישתך משפחתית גדולה ומאובזרת במקום מרצדס מתיישנת.

עריכה אחרונה על ידי `Infinity

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה, באמת הרכב נראה טיפה נמוך אבל חשבתי שזה רק בדמיון שלי. האם מגן המנוע הוא מפלסטיק (כמו ב C240 שלי) או ממתכת? (כמו ב C240 של אשתי)

מהו מצבר הגיבוי?

 

מספר הודעות למעלה כתבתי את השיקולים שלטעמי מרצדס מתיישנת עדיפה על מאזדה 6 החדשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהה סליחה טעות שלי, באמת לא הבנתי איך הכיסוי מנוע יכול להיות ממתכת. אני לא זוכר מה היה המגן מנוע.

 

לגבי המצבר גיבוי, אני לא יודע מה התפקיד שלו, תנסה לבדוק בפורומים בחו"ל.

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

the backup battery is power for the SBC brake system to stop the car in the event of electrical failure

sl500 r129 1998

e240 w210 1998

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז תודה על הסיוע. אחד E-class e350 avantgarde מ 2008 (עם 50K ק"מ על השעון, טיפול קטן, החלפת ברקסים וטסט לשנה) בצבע שחור מטאלי נרכש, ועכשיו צריך לשנות את הסמלון. אוףףף.

 

נפגשנו בבוקר במוסך "רם" לבדיקה (נוספת) של הרכב שעברה בהצטיינות, שום תקלה לא נמצאה ולא נרשמה בזיכרון. המוכר העביר לי את תיעוד הטיפולים הקיים (ב 3 השנים הראשונות הוא טופל ב"כולמביל" פ"ת ולאחר מכן במוסך "רם") שהתגלה כמועט מאוד. ב 6 השנים בוצעו 5 טיפולים קטנים, שתי החלפות בלמים מלאות. בנוסף, משהו מפתיע, הוחלפו פקקי ההתפשטות במנוע ובראש המנוע ב 2011 כשהרכב נסע עד אז 18K ק"מ. מישהו מכיר את זה?

בוצעה בדיקה מקדמית של הרכב: מתגי חשמל, נורות, מזגן, פתיחה/סגירה של כל דבר, ונורות פנימיות וחיצוניות (התגלה כי השפריצרים של פנסי הקסנון לא יוצאים מהפגוש כי מעולם לא אופשרו במחשב, תוקן).

בוצעה בדיקת פלסטיקים/מישוש של חלקים שונים ומשונים ברכב. אני לא צוחק, אחרי הניסיון שלי עם הרכב האומלל הקודם (E-class e350 מ 2006) בו גיליתי כי נשברו פיני הפלסטיק של כיסוי נעילת תא המטען ואחרי ששמעתי את המחיר של חתיכת הפלסטיק הזו נהייתי מאוד חשדן וקפדן.

בוצעה סריקה וויזואלית חיצונית: באור השמש קל יותר לראות את הפגמים, פס המתכת במסגרת חלון נוסע קדמי פגום כתוצאה של ניסיון פריצה כושל (הוזמן חדש מכלמוביל, 400 ש"ח), במפתן דלת הנהג ישנו שיפשוף עז בצבע (המוכר נכה ואני מניח כי זה כתוצאה משיפשוף הפרוטזה), ישנה שריטה זעירה בפגוש האחורי (עגלת סופרמרקט?) וישנו סימן שריטה של קצה דלת בדלת הנהג. זה הכל ברכב בן 6, קשה להאמין. נאמר לי הרכב עבר רחיצה חיצונית לפני המכירה אך מבחינה חיצונית הוא נראה מבריק וחדש לחלוטין, כמעט רכב תצוגה.

 

ובנושא זה, במספר רכבים קודמים שראיתי שתוארו כשמורים נתקלתי ברכב מטונף לחלוטין שכבר אז הבנתי כי אין הרבה טעם להמשיך ובמקרים שהתעלמתי גילתי כי אני מבזבז זמן וכסף. בבדיקה הקודמת שלי (הרכב הקודם, יד ראשונה מ 2006 עם 90K ק"מ ב 126 אש"ח) שני הפגושים והגריל היו פגועים והייתה דפיקה קטנה מצד והמוכר דרש מחירון מלא וטען "אוטו בן 8, אתה רוצה בלי שריטות ושיפשופים תלך תקנה חדש" וכאשר הצגתי לו את ה C-class שלי מ 98 ללא שיפשופים ושריטות הוא טען כי אני קטנוני...

 

בוצעה סריקה וויזואלית פנימית: אין מה להגיד, חדש ונקי לחלוטין. אין סמני שיפשןף ומריחה על הריפודים, תקרה נקיה ושטיחי הרגליים עדיין באריזת הפלסטיק המקורית.

בוצעה בדיקה בתא המטען: נקי גם כן, אין אפילו סמני שקיות מהסופר על השטיחון. ישנו רזרבי, משולש וערכת כלים (מעולם לא נפתחה). התאכזבתי שגליתי כי אין נעילה חשמלית של מכסה תא המטען.

בוצעה בדיקה בתא המנוע: אין משהו מיוחד לבדוק לאחר הבדיקות היום ובשבוע שעבר. מדהים לראות כיצד מרצדס דחפו טכנולוגיה עדכנית רחוק יותר מבחינה טכנולוגית. המנוע הוא ML272 שהוא V6 של 3.5 ליטר עם תיזמון שסתומים משתנה, סעפת יניקה משתנה וסעפת פליטה מתוהדת שמספק 272 כ"ס ונחשב לאמין במיוחד (למעט סעפת היניקה המשתנה שלעיתים מתקלקלת). אע"פ שה E-class נחשב לרכב לא קטן תא המנוע צפוף ודחוס ממערכות נוספות להגדלת האמינות (ראדיטור לקירור שמן המנוע, מיני ראדיטור לקירור הנוזל ההידראולי של ההגה).

לאחר סיבוב קטן ברכב נחתם חוזה, נרכש ביטוח מקיף (לא בשמיים כפי שחששתי, 7120 ש"ח למקיף כוללל ביטול ההשתתפות עצמית מעל 2000 ש"ח ו 1332 לחובה), הועבר מנוי האיתורן, התקבל המפתח הנוסף עם ספר הרכב (שמעולם לא נפתח) והועבר הכסף. במוסך השארתי אלפייה עבור פס המתכת במסגרת החלון שהוזמן ועבור הזמנת נוזל קירור מקורי של מרדס לביצוע החלפה (בספר הרכב כתוב כל 120K אך אחרי 6 שנים אני מעדיף לא לקחת סיכון). נסענו לפתח תקווה לפרק את התקני העזר (להגה ולדוושה) ולאחר מכן לסניף משרד הרישוי בחולון כדי להוציא רישיון חדש (הקיים הוא לרכב הממותקן לנכים) והעברת בעלות אלא שהתגלה כי גם הם יצאו לחופש הגדול ואינם עובדים אחה"צ. מחר נפגש שוב כדי לסיים זאת.

 

הטוב: רכב חזק ומתקדם יותר מה C-class הנוכחיות שלנו שמרגיש חדש מהסוכנות, נוח מאוד ומהיר (אפילו יותר מדי) בנסיעה מנהלתית, אמורים להיות בו עוד מספר מאפיינים המשפרים את חווית הנהיגה אך אני עדיין מחפש אותם אם הם קיימים ברכב הספציפי הזה. בגדול, ממשק המשתמש של מרצדס לא השתנה בהרבה בין ה C-class שלי מ 98 ל E-class e350 avantgarde מ 2008, הוא שופר מעט ונשאר נוח ושימושי (לאישתי לא הייתה כל בעייה לנהוג ברכב).

הרע: תיגבור ההגה קצת מוזר לי (לא ממש לינארי) והתגובה שלו לא מרגישה לי כפי שאני רגיל, בהתחלה חשבתי כי זה נובע מצמיגי החתך הנמוך ו/או לחץ אוויר נמוך מדי (המוכר אמר כי הוא ממלא 31 בהתאם להמלצות היצרן) אך בבדיקה בתחנת הדלק התגלה לחץ של 36 (בצמיגים חמים) כך שאני צריך לבדוק זאת יותר לעומק. המנוע מרגיש לי פחות ממה שציפיתי, בזמן לחיצה חזקה (קיק-דאון) יש הרגשה שהוא חושב מה לעשות לפני שהרכב מזנק ובזמן שיוט עקיפה מ 80 קמ"ש לא הייתה מהירה כפי שציפיתי (אע"פ שהרכב עובר את ה 110 קמ"ש אז פתאום הוא מאיץ יותר, לא מובן לי)

צפי: בשנה הקרובה נצטרך טיפול 60K (החלפת נוזל תה"ל) בעוד אלפייה, בשנים הקרובות אולי מצבר הגיבוי הקטן של מערכת ה SBC יקרוס (500 ש"ח) ובסביבות ה 100K ק"מ לפעמים (וזה לא קורה סידרתית) סעפת היניקה המשתנה מתקלקלת (4000 ש"ח). בהנחה כי לא יהיו הפתעות אז מדובר בכ 5000 ש"ח צפויים ב 5 שנים הקרובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3543 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...