Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת רכב נוכחי (C240 בת 15 שנה) ברכב דומה אך חדש יותר


Haim_gds
שימו לב! השרשור הזה בן 3571 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

-אייל, אני לא ממש מרגיש מהמורות והעלתי ל 38 בצמיג חם היום. מה שמטרד אותי הוא החשש מאיבוד אחיזה פתאומי כתוצאה מהחתך הנמוך הזה

והייתי שמח להכיר את התנהגות הרכב טוב יותר לפני שאחפש את המגבלות.

-אני מרגיש היטב שהמיתלים מוקשחים ומרוסנים יותר מה C שלי, בפנייה שמאלה-ימינה-שמאלה מסוימת אותה אני מבצע אני שם לב כי הרכב לא מתנדנד ונוסע חלק

אך מטריד אותי שההגה כל כך מתקשח כאילו הצמיגים הקדמיים התרוקנו מאוויר (פנייה חדה ב 40 קמ"ש). משהו שאני עושה לא בסדר?

-)

ראה את שני המשפטים המודגשים -

כדאי גם ללמוד את המפרט הטכני של הרכב - לדוגמה : האם ההגה מתקשח מעל מהירות מסויימת , הגה פרמטרי - היגוי תלוי מהירות

או בסיבוב ההגה לקצה - יש רכבים המשאירים תחום תיקון קל באמצע מעין חופש , וכאשר אתה לכוון קצה התחום מקשיחים את ההגה

להרגשה הדוקה יותר . ( במרצדס יש הגה פרמטרי בדגמים מסויימים )

כדאי לבדוק גם את תפוחי ההגה אולי הם שחוקים .

אם אתה יכול גש למוסך מרצדס המרכזי בפ"ת - ובצע נסיעת בדיקה עם בוחן רכב .

 

לגבי לחץ האויר המשך לבדוק - עלה ורד בלחץ ביחידות בודדות כמו שעשיתה וסע כך לבדיקה .

ומעל 38 PSI בצמיגים חמים , לא הייתי ממליץ לעלות .

 

לדעתי כדאי פעם אחת למלא אויר כאשר הצמיגים קרים - למלא 35 PSI - ולקנות עט או שעון בדיקת לחץ אויר

מאחר ומכשירי מילוי האויר בתחנות לא תמיד מדוייקים .

ראה דוגמאות ומחירים כאן .

א - http://www.4x4.co.il/shop/productDetails.aspx?categoryId=4&productId=77&subCatId=17

ב - http://www.4x4.co.il/shop/productDetails.aspx?categoryId=4&subCatId=17&productId=179

picture_459.jpg

ואחרי נסיעה בדוק את לחץ הצמיגים החמים - כך תדע את ההבדל המדוייק .

בין לחץ אויר בצמיג חם וקר .

וכן אם מכשיר מילוי לחץ האויר בתחנה תקין .

ככלל - לחץ אויר נמוך מידי , יכול לגרום לצמיג לקרוס בסיבוב , ולצאת מדפנות החישוק .

 

אייל .

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המחמאות אך אני מרגיש כי היה לי יותר מזל משכל.

 

אייל, בספר הרכב ובמפרטים כללים של ה E350 מוגדר ההגה (ההידראולי) כמתקשח עם המהירות, לא בתקלתי באיזכור כי הוא מתקשח לקראת סוף התחום. יכול להיות כי זה מוגדר למודל הזה בלבד?

כשחיפשתי על תקלות אופיניות לרכב קראתי: Irregular and premature tire wear can be caused by the front thrust link bushings cracking and causing excessive movement in the suspension. The thrust link bushings are fluid-filled (to help reduce vibration), so if they crack, they will leak oil.

בוצעה בדיקה מלאה לפני הרכישה ולא התגלתה הבעייה הזו (בכל מקרה הרכב עבר רק 50K ק"מ ולא סביר כי זה יקרה בנסועה כה נמוכה). בכל מקרה מחר אני במוסך להחלפת נוזל קירור (לקח שבועיים להשיג את נוזל הקירור המקורי שהוזמן מגרמניה) והחלפת פס המתכת (שנפגם בניסיון פריצה) כך שאבדוק זאת שוב.

אני לא עומד להמשיך לשנות לחץ אוויר בצמיגים לפני שאהיה בטוח כי כי לא קיימת בעייה במערכת ההיגוי והמתלים ובכל מקרה לחץ של 38 לצמיגים בחתך 45 מתקרב לקצה התחום. יש חנות באיזור רחוב המסגר שבה ניתן לרכוש מד לחץ קטן ואיכותי? אני אהיה שם בכל מקרה ומעדיף זאת מאשר לחכות למשלוח.

תתחדש! פנים הרכב מטורף ביופיו.
הוא אכן יפה מבפנים אך ישנם שני דברים מטרידים.

הראשון הוא השעון זמן האנאלוגי בלוח המחוונים. בחייאת, אני יודע כי מרצדס מיועדת לחטייארים:? אבל שעון כזה ענק? השעון הדיגיטלי ב C240 הישנה הרבה יותר קריא ונוח בשבילי. מד הדלק ומד חום המנוע הפכו לשתי עמודות במקום המחוון האנאלוגי המוכר וחבל, הגודל והרזולוציה של המחוונים האנאלוגיים הפכו אותם ליותר קריאים ומדוייקים לקריאה.

השני הוא פס הדמויי עץ העובר מצד לצד בדשבורד, הוא מוסיף נגיעה קלאסית ללוח השעונים אך בזוויות/בשעות מסויימות הוא משקף את אור השמש ומסנוור.

בנוסף, הייתי שמח גם לחבילת AMG בלוח השעונים (תוספת שני תפריטים נוספים למקיימים כבר במד המהירות) כדי שאוכל לראות טמפרטורת שמן מנוע (שריטה פרטית שלי...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון קצר, הייתי במוסך והמתלים, תפוחים ומערכת ההגה נבדקו ולא נתגלתה כל בעייה, בנוסף, הצמיגים הקדמיים לא מראים סימני שחיקה לא סימטריים כך שהבעייה לא נובעת ממערכת ההיגוי/מיתלים. המוסכניק טוען כי הבעייה נובעת מהצמיגים קדמיים הישנים אך אני עדיין מנסה לשלול בעייה ברכב.

הצמיגים קדמיים הישנים (בני 6) של פירלי נראים מצויין לגילם, הרבה בשר וללא סמני יובש (הרכב חנה תמיד בחנייה סגורה לדברי המוכר). בכל מקרה הם יוחלפו מוקדם ככל האפשר כשיתאפשר. מיכוון שמאחור מותקנים שמי צמיגי דנלופ בני שנתיים (אני סולד ממוצרי היצרן הזה אחרי הצמיגים האינדונזים שלו שהרכבתי ב C240 שלי) אצטרך להחליף את כל הרביעייה. סט צמיגים איכותיים חדשים יעלו לי כארבעת אלפים ש"ח כך שאני מחכה קצת.

קניתי מד לחץ אוויר קטן (איטלקי, לדברי המוכר ולא סיני) ולחץ הצמיגים הנמדד (לאחר שהרכב עמד כ 4 שעות) היה 31 PSI וזאת לאחר שהיום מלאתי 36 בצמיגים חמים בתחנת דלק. כדי לשלול שגיאה במד לחץ האוויר שרכשתי מדדתי עם מד לחץ אוויר מפנצ'ריה סמוכה ולא נתגלה הבדל ביניהם. מחר בבוקר אבדוק שוב.

הוחלף פס המתכת (400 ש"ח מכלמוביל:x) הוחלף נוזל הקירור (5 ליטר בסך הכל, נראה לי מועט מדי כי ב C240 שלי מדובר על יותר מ 8 ליטר), נוזל הקירור החדש הגיע במכלי 1.5 ליטר מרוכז (דורש דילול 1:1) כך שהשתמשנו רק בשני מכלים מהארבעה שהוזמנו וזוכיתי ב 250 ש"ח (הושאר לטיפול הבא...)

הרכב חובר למחשב ונקרא ה Data Card שלו (הוא נראה דומה למה שכבר קיבלתי מהבחור מ Mbworld) ומצאתי מספר דברים מעניינים.

-רשום שם שישנה ההכנה לטלפון (אני כבר יודע) אך אין BT, חיפוש אחר עריסה מקבילה לטלפון של מרצדס לפי מספר השלדה לא מצא עריסה מתקדמת יותר ו/או תומכת BT.

-מוזכר שם "213: speed sensitive power steering/vario steering", המכונאי חושב כי מדובר על הקשת ההגה בקצה התחום אך אינו בטוח.

נבדקו מספר דברים מטרידים:

-למערכת האודיאו אין חיבור AUX. אין אפשרות לחבר דיבורית חיצונית.

-מערכת האודיאו לא קוראת דיסקים צרובים עם קבצי MP3.

 

מה שמשאיר לי את האופציות הבאות:

*רכישת Audio 50 משומשת מאיביי בכאלף יורו.

*רכישת ViseeO בארבע מאות סטרלינג.

*החלפת כל מערכת האודיאו במערכת מודרנית ומתקדמת יותר, Roadrover וכדומה ב 600$.

(כל המחירים הם ללא מכס ומשלוח)

*רכישת נוקייה ענתיקה משומש (שניים בעצם..)

 

טוב, מפה והלאה ההחלטה עוברת לדרג יותר גבוה, לאשתי:?.

IMG_20140716_142831 (Custom).jpg

IMG_20140716_142848 (Custom).jpg

IMG_20140716_142859 (Custom).jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תטריד את עצמך בנושא הצמיגים האחוריים, כל עוד זה אינו ה- SP490 הידוע לשמצה, שהגיע לכאן (ולאנגליה) למרות שאין לו תקן אירופאי, והוא אינו עומד בשום סטנדרט (יוצר עבור השוק המקומי באינדונזיה). צמיגי דנלופ המשווקים במערב הם טובים מאוד.

 

המלצה שלי - החלף צמיגים קדמיים עם האחוריים, וראה אם התופעה נפתרת. מה שתיארת באמת נשמע כמו קדמיים שהתייבשו. (כמובן שאין להשאיר את הישנים מקדימה! זה רק לבדיקה! אם העניין נפתר - הזמן זוג חדש במהרה, והרכב אותו מאחור).

 

תתחדש על הרכב. נראה נהדר!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי ממליץ על החלפת כל המערכת בדאבל דין מתקדם.

עדיף שיהיה בו הכל- BT, GPS, AUX, USB.

מבטל את הצורך בכל הסטנדים למיניהם ,חוסך מקום, כאב ראש ולא חוסם את שדה הראיה.

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3571 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...