Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4413 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם!

 

אני רוצה לקנות רכב קטן חסכוני ואמין עד 45K מה הכי כדאי לי לקנות?

 

סוזוקי ספלאש

ניסאן מיקרה

סוזוקי אלטו

דיהטסו סיריון

רנו קליאו

פיאט 500

טויוטה יאריס

פורד פיאסטה

קיה ריו

רנו קליאו

 

תודה מראש לעוזרים :-D

פורסם

אם חיסכון זה מה שמעניין אותך בעיקר אז אלטו/ספלאש/מיקרה/500.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
אם חיסכון זה מה שמעניין אותך בעיקר אז אלטו/ספלאש/מיקרה/500.

 

ממש תודה,

ואם היית צריך לבחור מבין ארבעתם איזה רכב היית בוחר ולמה?

פורסם

חשוב מאוד שתבין - אתה זה שהולך לנהוג ברכב ולהחזיק אותו כמה זמן שתחליט.

 

הפורום נועד ע"מ לחלוק התלבטויות ורעיונות, ולסייע בסינון ראשוני כדוגמאת - "לרכב זה יש בעיות ידועות כאלו וכאלו" או "אתה תנהג הרבה ורכב זה בזבזני מאחרים בדלק ו/או אחזקה".

הבחירה הסופית היא מאוד אינדיבידואלית ותלויה בהעדפות שלך - תנוחת ישיבה, ראות מתוך הרכב, מראה הרכב (כן, לא לזלזל בזה!) ועוד רבות אחרות.

 

לאחר סינון ראשוני על בסיס הכיוונים שקיבלת כאן, עלייך לבחון כלי רכב נבחרים - קודם כל במראה (פשוט כי זה הכי קל) ואף להגיע למצב שבו אתה יושב/נוהג ברכב ו'מרגיש' אותו.

 

העדפות של חבר אחד בפורום לא בהכרח יתאימו לך ורצונותיך.

 

עכשיו נסה לפרט את אופי השימוש ברכב -

כמה ק"מ בשנה? באיזה מתווה?

כמה יסעו ברכב באופן קבוע? ומזדמן? מטען?

יש לך חניה נוחה/בעייתית/לא קיימת?

ידני/אוטומט?

 

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

פורסם

תודה רבה אלי על התגובה,

אני רוצה אוט' ואני אסע ברכב מקסימום 10 אלף ק"מ בשנה והוא ישמש אותי בעיקר מהבית לעבודה שהמרחק הוא 15 ק"מ ולפעמים ומדי פעם גם עוד איזה 80 ק"מ פחות או יותר ולא כל יום. לרוב רק אני אסע ברכב ולגבי חניה אין בעיה בכלל אני יכול גם להחנות משאית. אבל בכוונה רציתי רכב קטן כי זה יותר נוח לי בעבר היו לי רכבים מהעבודה והם היו ממש נוחים לי אבל החיסכון בדלק לא היה להם ,היה לי i10,מזדה 2 ובנוסף גם הסדאן אחלה רכבים סה"כ אבל עכשיו כשהרכב יהיה שלי אז חייב להתייחס לחסכון גם בדלק וגם בטיפולים .

 

אביעד

פורסם

אז אתה מדבר על סופר מיני או על מיני, אוטומטית.

לרוב תיסע לבד.

עיקר הנסיעות קצרות ו(כנראה) עירוניות.

 

לגבי החיסכון בדלק, אני חושב שזה צריך לבוא בחשיבות משנית בגלל שאתה עושה מעט קילומטרים בשנה.

ואסביר:

רכב שייעשה 10KKM בשנה עם תצרוכת שלק ממוצעת של 1:10, ייצרוך 1000 ליטר דלק בשנה.

רכב אחר שייעשה גם כן 10KKM בשנה עם תצרוכת דלק של 1:15, ייצרוך כ-670 ליטר דלק בשנה.

ההפרש הוא כ-330 ליטר דלק * 8 ש"ח לליטר נותן 2640 ש"ח בשנה.

1. אני מתקשה לראות כלי רכב (בקטגוריות אלו) שייתנו הפרש כל כך משמעותי בתצרוכת הדלק במתווה נסיעה (כנראה) עירוני.

2. מדובר על תוספת (שאני לא מבטל אותה לרגע!) שיכולה להתבטל ברגע תמורת נוחות נסיעה אם ביום יום ואם בנסיעות החד-שבועיות הארוכות יותר.

 

אם סכום כסף זה אכן 'סביל' בשבילך ויש חשיבות לנוחות, לך על רכב כדוגמאת הריו/קליאו/סוויפט/פיאסטה.

הערך המוסף שלהן יהיה נוחות נסיעה מעט טובה יותר ומרווח פנימי גדול יותר.

 

אם אתה עדיין רוצה לחסוך יותר, שתי האפשרויות שאני הייתי הולך לכיוונן הן:

הסיריון - לא מהיכרות אישית אך היא מקבלת ביקורות מעולות בפורומים שונים, נחשבת אמינה ומרווחת ביחס לגודלה.

הספלאש - (וכאן כן מהיכרות אישית - היה אצלי שכור שבוע) - אותו מנוע של הסוויפט, רכב קטן וקל יותר, והחלק המפתיע - הוא היה לי נוח (אני 1.84 מ' ולא בחור קטן :wink:) והמרווח הפנימי שלו גדול ביחס לגודלו החיצוני.

 

בדקת מחירונים של כלי הרכב?

משהו מכל מה שכתבתי נכנס בתקציב שלך?

 

תעשה קצת חושבים ותחזור לכאן.

 

ואני חוזר שוב על מה שכתבתי בתחילה - כל אחד והשיקולים שלו.

לדוגמא - אני החזרתי ליסינג ובגלל שאני נוסע בכבישים כגון 6 ו-2 לא מעט, קצת פחות מ-15KKM בשנה, אין לי בעיות חנייה וחשוב לי רכב נוח, רכשתי רכב גדול יותר, אך מעט ישן יותר.

 

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

פורסם
ממש תודה,

ואם היית צריך לבחור מבין ארבעתם איזה רכב היית בוחר ולמה?

אם אתה לא רואה עצמך עם ילד בכמה שנים הקורובות אז ה500,היא ניראית הרבה יותר מעניין מהשאר וגם מבפנים,היא חסכונית מאוד,חלפים לא יקרים וזה רכב שבאמת יהיה לך חיוך כול פעם שאתה נכנס אליו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
אז אתה מדבר על סופר מיני או על מיני, אוטומטית.

לרוב תיסע לבד.

עיקר הנסיעות קצרות ו(כנראה) עירוניות.

 

לגבי החיסכון בדלק, אני חושב שזה צריך לבוא בחשיבות משנית בגלל שאתה עושה מעט קילומטרים בשנה.

ואסביר:

רכב שייעשה 10KKM בשנה עם תצרוכת שלק ממוצעת של 1:10, ייצרוך 1000 ליטר דלק בשנה.

רכב אחר שייעשה גם כן 10KKM בשנה עם תצרוכת דלק של 1:15, ייצרוך כ-670 ליטר דלק בשנה.

ההפרש הוא כ-330 ליטר דלק * 8 ש"ח לליטר נותן 2640 ש"ח בשנה.

1. אני מתקשה לראות כלי רכב (בקטגוריות אלו) שייתנו הפרש כל כך משמעותי בתצרוכת הדלק במתווה נסיעה (כנראה) עירוני.

2. מדובר על תוספת (שאני לא מבטל אותה לרגע!) שיכולה להתבטל ברגע תמורת נוחות נסיעה אם ביום יום ואם בנסיעות החד-שבועיות הארוכות יותר.

 

אם סכום כסף זה אכן 'סביל' בשבילך ויש חשיבות לנוחות, לך על רכב כדוגמאת הריו/קליאו/סוויפט/פיאסטה.

הערך המוסף שלהן יהיה נוחות נסיעה מעט טובה יותר ומרווח פנימי גדול יותר.

 

אם אתה עדיין רוצה לחסוך יותר, שתי האפשרויות שאני הייתי הולך לכיוונן הן:

הסיריון - לא מהיכרות אישית אך היא מקבלת ביקורות מעולות בפורומים שונים, נחשבת אמינה ומרווחת ביחס לגודלה.

הספלאש - (וכאן כן מהיכרות אישית - היה אצלי שכור שבוע) - אותו מנוע של הסוויפט, רכב קטן וקל יותר, והחלק המפתיע - הוא היה לי נוח (אני 1.84 מ' ולא בחור קטן :wink:) והמרווח הפנימי שלו גדול ביחס לגודלו החיצוני.

 

בדקת מחירונים של כלי הרכב?

משהו מכל מה שכתבתי נכנס בתקציב שלך?

 

תעשה קצת חושבים ותחזור לכאן.

 

ואני חוזר שוב על מה שכתבתי בתחילה - כל אחד והשיקולים שלו.

לדוגמא - אני החזרתי ליסינג ובגלל שאני נוסע בכבישים כגון 6 ו-2 לא מעט, קצת פחות מ-15KKM בשנה, אין לי בעיות חנייה וחשוב לי רכב נוח, רכשתי רכב גדול יותר, אך מעט ישן יותר.

 

אלי

 

היי אלי!

 

אפשר להגיד שהפלת לי את האסימון חחחחחח....

לאחותי היה את הסוויפט וזכור לי שהוא היה מאוד נח אבל ההילוך הרביעי והאחרון שלו היה משמיע טורים גבוהים כאילו חסר לו הילוך אבל חוץ מזה הוא היה רכב קטלני,אני אבדוק אותו בתקציב שאני יכול להרשות לעצמי ואחליט איזה שנתון לקנות.

איך הוא מבחינת אחזקה וטיפולים יש לך מושג?

ממש תודה,

אביעד

פורסם

לגיסתי יש swift שנת 2005 (היא יד ראשונה) עם כמעט 300000 ק"מ (כן, זאת לא טעות 300 אלף ק"מ).

הרכב עדיין בחזקתה וכנראה יישאר שם עד סופו...

מדובר בגרסת ה-1.5 ל', אוטומטית.

 

היא תמיד מקפידה לטפל במוסך מורשה בטענה שגם כך האחזקה לא יקרה שם.

מרבית הנסיעות שלה בינעירוניות ותצרוכת הדלק סבירה.

 

לא יודע יותר מכך.

 

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

פורסם

הסוויפט בדור הקודם החלה להימכר בישראל ב-2007.

לפניה נמכרה סוזוקי איגניס.

הדור הקודם של הסוויפט ששווק בישראל היה איי שם בתחילת שנות ה-2000 והיה רכב בסיסי וספרטני עם גיר אוטומטי 3 הילוכים.

פורסם
הסוויפט בדור הקודם החלה להימכר בישראל ב-2007.

לפניה נמכרה סוזוקי איגניס.

הדור הקודם של הסוויפט ששווק בישראל היה איי שם בתחילת שנות ה-2000 והיה רכב בסיסי וספרטני עם גיר אוטומטי 3 הילוכים.

 

ביררתי איתה טלפונית - הרכב עלה על הכביש במהלך 2005 ושנת הייצור הכתובה ברישיון היא 2006.

גם בחיפוש פרטים לגבי רכב משומש כאן ב-carsforum ה-swift מהדור הקודם מופיעה מ-2005...

 

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

פורסם

מוזר, אני דיי בטוח במה שאני אומר.

חיפוש ביד 2 העלה 0 תוצאות לסוויפט ממודל 2006 לעומת 25 מודעות לשנת 2007.

 

מה שאני עוד זוכר הוא שב-2007 היא הייתה מכונית השנה של "אוטו" כך שהיא הגיעה לארץ רק בשנה הזו אחרת לא הייתה משתתפת בתחרות.

בעבר שנת הדגם בעולם הרכב הישראלי הייתה מתחילה מיוני של השנה הקודמת, כלומר רכב שיוצר ב-2006 והגיע לארץ אחרי יוני 2006 כבר היה ה-"מודל" 2007. מציע לך לבדוק עם המוכרת את תאריך העליה לכביש שכתוב ברישיון.

×
×
  • תוכן חדש...