Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4580 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

אני עובד בחברה מסויימת ומשתכר שכר ברוטו של 9200 ש"ח .

השכר מתחלק כך : 8000 ש"ח שכר בסיס + 500 ש"ח נסיעות + 250 ש"ח הבראה + 250 ש"ח ביגוד + 200 ש"ח הוצאות טלפון .

 

לאחרונה לאחר משא ומתן מול המעסיק הצלחתי להוכיח למעסיק שמגיעה לי העלאה ,

ולכן הוא החליט לעלות לי את השכר ב15% גם את הבסיס וגם את שאר הסעיפים (1200 ש"ח) .

 

חשבתי לדרוש במקום העלאה בשכר של 15% , רכב מהחברה ורציתי לדעת :

1. במידה והמעסיק יסכים אך בדיוק הרכב מגולם בשכר ? יש תוספת על הבסיס של סכום ברוטו שיגולם במס ?

2. הסכום נטו שלי עומד היום על בערך 7600-7500 ש"ח בחודש , האם הנטו שלי יפחת משמעותית בכמה הוא יעמוד ?

3. יש לי רכב כרגע ואני נוסע בממוצע 1000 ק"מ מחודש (גם מטעמי חיסכון) האם זה כדאי ?

 

אם תוכלו לעזור לי בנושא ולהאיר את עיניי כי אין לי מושג אך זה עובד ,

או האם כדאי ללכת על העלאה של ה15% ולשכוח מעניין הרכב ?

כי אם המעסיק יוריד גילום רכב הבסיס שלי כביכול של 8000 ש"ח אני אשאר עם 5000 ש"ח ברוטו ביד וזה לא לעניין .

הוא הרי חייב לעלות את הברוטו כדי לגלם את הרכב לא כך ?

אם תוכלו לציין עוד דברים שלא הזכרתי בנושא אני אשמח .

תודה מראש לכל העוזרים .

פורסם

1000ק"מ בחודש (12000 בשנה בממוצע) זה ממש מעט,לעניות דעתי לא כדאי לך לקחת.

 

אם היית נוסע כפול מזה או יותר - כנראה שכן.

 

נ.ב נצל"ש - מה זאת אומרת 250 ש"ח הבראה? אצלנו משלמים את זה פעם בשנה (מספר ימים כפול 385ש"ח אאל"ט)

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

פורסם
1000ק"מ בחודש (12000 בשנה בממוצע) זה ממש מעט,לעניות דעתי לא כדאי לך לקחת.

 

אם היית נוסע כפול מזה או יותר - כנראה שכן.

 

נ.ב נצל"ש - מה זאת אומרת 250 ש"ח הבראה? אצלנו משלמים את זה פעם בשנה (מספר ימים כפול 385ש"ח אאל"ט)

 

הסיבה שאני נוסע מעט זה בגלל מחירי הדלק , במידה ואהיה לי רכב על חשבון העבודה

אני מתכוון לנסוע בממוצע לפחות 3000 ק"מ בחודש .

אבל מה לגבי השכר ? אך זה בדיוק עובד הגילום ? מה יהיה השכר נטו שלי לאחר ההורדה ?

אצלנו במקום לשלם הבראה שנתית מחלקים את זה בכל חודש (זה חוקי) .

פורסם

יש מחשבונים, תזין שכר ברוטו את החלוקה כמו שרשמת (כולל אחוזים לפנסיה) ותראה כמה זה יצא עם ובלי אוטו.

 

http://www.hilan.co.il/calc/netwizard.aspx

 

דרך אגב, הרבה חברות מגבילות דלק בק"מ של האוטו וגם מחיר האוטו משתנה למעסיק תלוי בק"מ (יש מגבלת ק"מ לשנה).

--------------------------

Škoda Fabia IV TSI&DSG

פורסם

OK , הבנתי .

אבל מה שעוד לא ברור לי , במידה והמעסיק יסכים לתת לי רכב .

הוא צריך לתת העלאה בברוטו וממנה להוריד את גילום הרכב ?

סתם לדוגמא לעלות את הברוטו 8000 ל10000 ואז להוריד גילום רכב ?

או שהמצב יישאר ככה והגילום יירד לי מה8000 ואני אשאר עם 5000-5500 ברוטו ?

פורסם

כדי שהוא יוציא אותו סכום מהכיס כמו עכשיו, הוא צריך להוריד מהמשכורת שלך סכום של 3000 שח לערך (למשפחתומטית) ואז גם הנטו שלך ייקטן בהתאם

 

אם הוא לא משנה לך את המשכורת ונותן לך רכב, המשכורת שלך עולה תאורטית ב3000 שח שעליהם אתה משלם מס

פורסם

נניח המשכורת שלך תשאר אותו דבר 9200 ותקבל אוטו (נניח מזדה 2)

אז לפני המחשבון שנתתי מקודם אתה מקבל היום נטו 8100 (אחרי ניכויים).

ואם הוא יתן אוטו תקבל 7100.(אחרי ניכויים).

 

אבל, יש עלות מעסיק לאוטו וזה יותר מ-1200 שרוצים לתת לך. האוטו עולה לפחות 2000 שקל למזדה 2 לא כולל דלק.

כלומר, הוא יכול להגיד שהמשכורת שלך תהיה 8500 ברוטו + רכב. (ועוד הייתי נדיב איתך).

שיצא לך נטו בסוף 6700.

 

הכל חישובים תאורטיים.

 

זה תלוי במעסיק ובאוטו שתקח, תשאל את המעסיק תזין במחשבון ותדע.

--------------------------

Škoda Fabia IV TSI&DSG

פורסם

אני גם עומד בפני דילמה זו.

גם אם נניח המעסיק יתן לך רכב על חשבונו שזה יוצא הרבה מעל ל1200 ש"ח, אתה תצטרך לשלם שווי מס.

שזה אומר: 2.5 אחוז מערך הרכב כפול המס השולי + ביטוח לאומי. כל זה ירד לך מהברוטו.

פורסם

האם עם שכר כמו שלך כרגע, הדבר הכי חשוב זה לשים ת'תחת באוטו חדש או שאתה עדיין יכול להתנייד עם רכב משומש יותר זול?

לדעתי - וותר על אוטו מעבודה, קח את תוספת השכר ותחסוך אותה בצד. תוספת שכר של 15% זה יפה מאוד, ונראה שהמעסיק מעריך אותך.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

בהמשך לשאלותיי מקודם :

 

המעסיק שלח לי אימייל :

 

"ללא רכב המשכורת שלך תהיה 10,626 ₪ - 9614 בסיס + 1012 נלויים ,

באם אתה מעוניין ברכב (משהו כמו מזדה 2 או יונדאי I20) המשכורת תהיה 7,650 ₪

מסכום זה ינוכה מעבר למס הכנסה הרגיל גם שווי מס עבור הרכב"

 

לאחר שבדקתי באשף הנטו לגבי שכר נטן ללא רכב יצא : 8,349.25 נטו למשרה מלאה .

 

מה שאני לא מצליח להבין מהאימייל של המעסיק במידה ואני לוקח רכב והשכר ברוטו שלי יהיה 7650 ש"ח

מה יהיה השכר הנטו שלי ?

למומחים שבנינו זה נראה לכם משתלם לקחת רכב בתנאים אלה או לוותר ?

כי במידה ונטו שלי יהיה 8349 ללא רכב , וכאשר אני לוקח רכב הוא יהיה 7000 לפי דעתי בשביל 1000 ש"ח זה משתלם .

כמובן שאם הבסיס יקטן גם ככה יקטנו ההפרשות לקרן השתלמות + פנסיה אני צודק ?

כי הרי במילא כלל שהשכר יותר גבוה ככה אני משלם יותר מיסים , ולא מעניין אותי גובה המיסים מעניין אותי הנטו .

בנוסף לא הבנתי מהמעסיק מה הכוונה שמעבר לסכום הנ"ל אני אשלם עוד שווי מס רכב ? כמה יוצא סה"כ ?

פורסם

המשכורת שלך לדיווח תהיה 7650 + שווי שימוש לרכב (למשל יונדאי i20 מנוע 1.2 ידני זה 1900 שקל, 1.4 אוטומט זה 2445 שקל) ומזה יירד מס הכנסה, מס בריאות וביטוח לאומי.

 

כמובן שההפרשות לפנסיה ולקרן השתלמות יהיו נמוכות יותר.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
בהמשך לשאלותיי מקודם :

 

המעסיק שלח לי אימייל :

 

"ללא רכב המשכורת שלך תהיה 10,626 ₪ - 9614 בסיס + 1012 נלויים ,

באם אתה מעוניין ברכב (משהו כמו מזדה 2 או יונדאי I20) המשכורת תהיה 7,650 ₪

מסכום זה ינוכה מעבר למס הכנסה הרגיל גם שווי מס עבור הרכב"

 

לאחר שבדקתי באשף הנטו לגבי שכר נטן ללא רכב יצא : 8,349.25 נטו למשרה מלאה .

 

מה שאני לא מצליח להבין מהאימייל של המעסיק במידה ואני לוקח רכב והשכר ברוטו שלי יהיה 7650 ש"ח

מה יהיה השכר הנטו שלי ?

למומחים שבנינו זה נראה לכם משתלם לקחת רכב בתנאים אלה או לוותר ?

כי במידה ונטו שלי יהיה 8349 ללא רכב , וכאשר אני לוקח רכב הוא יהיה 7000 לפי דעתי בשביל 1000 ש"ח זה משתלם .

כמובן שאם הבסיס יקטן גם ככה יקטנו ההפרשות לקרן השתלמות + פנסיה אני צודק ?

כי הרי במילא כלל שהשכר יותר גבוה ככה אני משלם יותר מיסים , ולא מעניין אותי גובה המיסים מעניין אותי הנטו .

בנוסף לא הבנתי מהמעסיק מה הכוונה שמעבר לסכום הנ"ל אני אשלם עוד שווי מס רכב ? כמה יוצא סה"כ ?

 

הרכב יעלה לנטו שלך סדר גודל של 2700 נטו ביד כל חודש, בנוסף להפסד פנסיה עתידית

 

כדי לקבל כמה זה יוצא בדיוק תכניס את כל הפרטים למחשבון משכורת ותראה

 

שווי שימוש (כדי להכניס למחשבון הנטו) זה בערך 3100 שח למשפחתית, 2600 שח למשפחתית קטנה - זה סכום שאתה לא מקבל ביד אבל משלם עליו מסים (עבור הנאתך מהרכב)

 

לדעתי זאת טעות לבזבז כל הרבה כסף מהשכר שלך על רכב, אלא אם כן אתה ממש חייב (למשל אחרת תשב בבית ללא עבודה)

פורסם

או שכמות הק"מ שאתה מקבל לליסינג היא גבוהה.

 

אני קיבלתי בגלל המרחק מהבית לעבודה סדר גודל של 42K ק"מ לשנה, רק הדלק למאזדה 3 לאותם תנאים (קיבלתי ל-3 חודשים מאזדה 3) הגיע לכ-2600 שקל (ואני נהג חסכוני עשיתי 8.3 ליטר ל-100 ק"מ).

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
בהמשך לשאלותיי מקודם :

 

המעסיק שלח לי אימייל :

 

"ללא רכב המשכורת שלך תהיה 10,626 ₪ - 9614 בסיס + 1012 נלויים ,

באם אתה מעוניין ברכב (משהו כמו מזדה 2 או יונדאי I20) המשכורת תהיה 7,650 ₪

מסכום זה ינוכה מעבר למס הכנסה הרגיל גם שווי מס עבור הרכב"

 

לאחר שבדקתי באשף הנטו לגבי שכר נטן ללא רכב יצא : 8,349.25 נטו למשרה מלאה .

 

מה שאני לא מצליח להבין מהאימייל של המעסיק במידה ואני לוקח רכב והשכר ברוטו שלי יהיה 7650 ש"ח

מה יהיה השכר הנטו שלי ?

למומחים שבנינו זה נראה לכם משתלם לקחת רכב בתנאים אלה או לוותר ?

כי במידה ונטו שלי יהיה 8349 ללא רכב , וכאשר אני לוקח רכב הוא יהיה 7000 לפי דעתי בשביל 1000 ש"ח זה משתלם .

כמובן שאם הבסיס יקטן גם ככה יקטנו ההפרשות לקרן השתלמות + פנסיה אני צודק ?

כי הרי במילא כלל שהשכר יותר גבוה ככה אני משלם יותר מיסים , ולא מעניין אותי גובה המיסים מעניין אותי הנטו .

בנוסף לא הבנתי מהמעסיק מה הכוונה שמעבר לסכום הנ"ל אני אשלם עוד שווי מס רכב ? כמה יוצא סה"כ ?

 

 

פשוט מאוד , הברוטו שלך יהיה 7650 , אבל מזה תוריד את המס שאתה משלם כיום למען האמת זה יהיה קצת יותר כי השווי יהיה קצת יותר מההפרש שלך

 

וזה יצא הנטו שלך (פחות מ 6000 ש"ח )

שווה ?

לדעתי לא.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

×
×
  • תוכן חדש...