Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4643 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תבדוק טוב-טוב-טוב את תנאי העסקה לפני שאתה חותם. מקדמה של 20K ותשלום חודשי של אלפיה לא קונים לך מכונית חדשה. אני מקווה שברור לך שבסוף התקופה אתה צריך לגלגל את היתרה לעסקת שידרוג (בתנאים ותוספת תשלום שיראו לנכון לחברת הליסינג) או לשלם את יתרת הסכום (או לגלגל אותו לעוד הלוואה - אני משער שהנקודה ברורה).

 

קליאו 1.2 טורבו חדשה זה בהחלט משהו שתפור לדרישות שלך, אבל למעלה ממאה אלף (וזאת בתוספת הריבית המפולפלת שמסתתרת במעמקי החוזה המורכב של עסקת הליסינג) זה לא מעט כסף לסופרמיני, לא משנה באיזה אופן אתה פורס את התשלום.

פורסם

Doc Slow - ברור לי ש 20+36 לא יתנו לי רכב חדש,

 

המחשב שלי הייתה : אם אני משלם נגיד 56 על הרכב (אחרי שלוש שנים), אחרי שלוש שנים אני אהיה חייב להם עוד 52K

הרכב שברשותי יהיה שווה (אני מקווה) יותר מ 52K אחרי שלוש שנים, אז יש לי כאן איזשהו מרווח שיאפשר לי לתת מקדמה נוספת לרכב חדש נוסף...

 

זה הגיוני?

פורסם
Doc Slow - ברור לי ש 20+36 לא יתנו לי רכב חדש,

 

המחשב שלי הייתה : אם אני משלם נגיד 56 על הרכב (אחרי שלוש שנים), אחרי שלוש שנים אני אהיה חייב להם עוד 52K

הרכב שברשותי יהיה שווה (אני מקווה) יותר מ 52K אחרי שלוש שנים, אז יש לי כאן איזשהו מרווח שיאפשר לי לתת מקדמה נוספת לרכב חדש נוסף...

 

זה הגיוני?

 

לא, זה לא הגיוני.

החשבון הוא לא כל כך מסובך.

קודם נשאלת השאלה כמה כסף אתה יכול לשים עכשיו במזומן. (נניח 50K)

כלומר אתה צריך להוסיף עוד 55K.

את ה-55K האלו אתה יכול לקחת כהלוואה בנקאית בריבית של פריים מינוס 0.5% ולפריסה של 60 חודשים.

כלומר החזר חודשי של 970 ש"ח, וסה"כ ההחזרים 58,200 ש"ח (כמובן שאם הפריים יעלה אז גם ההחזרים יעלו אך זה לא כל כך קיצוני).

כלומר עלות המימון יוצא 3,200 ש"ח.

ומכאן שהרכב עלה לך סה"כ 108,200.

 

שווי הרכב לאחר חמש שנים (בהנחה גסה של 15% ירידת ערך שנתית) הוא 47K ש"ח.

כלומר עלות הרכב לחמש שנים 61K ש"ח (פלוס מינוס).

 

עכשיו נעבור לעסקת הליסינג (בדרך כלל הן לשנתיים וחצי).

מקדמה 20K ש"ח ועוד 1000 ש"ח לחודש למשך 30 חודשים = 50K.

כלומר במקרה של ליסינג פרטי (בתנאים אותם אתה הבאת אשר אני ממש לא מאמין שהם נכונים) עלות הרכב לחמש שנים צריכה להיות 100K ש"ח! (לא הגיוני).

 

מאחר ולא נתקלתי בחברת ליסינג שהסכימה לעשות ליסינג פרטי על רנו קליאו אז באמת שאין לי מושג מאיפה שאבת את הנתונים.

 

נניח משהו קצת יותר ריאלי של מקדמה 20K ועוד 30 תשלומים של 800 ש"ח = 44K ש"ח לשנתיים וחצי (וזה כבר הגיוני).

כלומר עלות הרכב לתקופה של חמש שנים = 88K ש"ח (עדיין יקר מידי).

 

ניתן באותה השיטה גם לחשב את עלות הרכב לתקופה של שלוש שנים ליסינג פרטי מול קניה.

בכל מקרה ליסינג פרטי ייצא לך יקר משמעותית מרכישה.

יש גם אפשרות של ליסינג פרטי ורכישת הרכב בסוף התקופה, אך גם כאן ישנה חוסר וודאות לגבי המחיר.

 

בכל אופן, החישוב שאתה עשית לא נכון.

 

אגב, הרכב שלך (באם רכשת אותו מחברת הליסינג) לאחר שלוש שנים יהיה שווה פלוס מינוס 56K ש"ח. (ירידת ערך של 15% בשנה + ירידת ערך של 12% על רישום ליסינג כיד ראשונה)

כך שעל פי ההגיון שלך (שלדעתי הוא לא הגיוני) נשאר לך מרווח של ~4K ש"ח, יספיק לך למקדמה של אופניים חשמליות.

ולמה בכלל להחליף את הרכב לאחר שלוש שנים, האם אתה חושב שלאחר שלוש שנים הרכב יהיה גרוטאה שלא שווה להחזיק?!

פורסם

תודה על המידע אלון,

כן כנראה אני באמת חי בסרט :|

פשוט התקציב שלי לא גבוה, וחשבתי שזאת הדרך היחידה לרכוש רכב חדש.

 

אז בשינוי חד מאוד, חבל לפתוח ת'רד נוסף.

על מה הייתם ממליצים?

רכב שאמור לעשות 25K+, נסיעות ארוכות, רצוי שיהיה מאובזר.

אני מאוד אהבתי את ה B4, אבל לא נעול עליה, התקציב לרכב לא חדש יהיה עד 50K.

ראיתי שאפשר לקנות B4 שנת 2007-2008 במחירים האלו וישאר קצת עודף ליישור קו.

פורסם

בהחלט הייתי ממליץ על הסיאט איביזה 1.4 ידנית. היא מאובזרת חסכונית בדלק ונוחה מאוד. ובשנתון 2010 תוכל למצוא בכיף באזור ה50k .

פורסם
תודה על המידע אלון,

כן כנראה אני באמת חי בסרט :|

פשוט התקציב שלי לא גבוה, וחשבתי שזאת הדרך היחידה לרכוש רכב חדש.

 

אז בשינוי חד מאוד, חבל לפתוח ת'רד נוסף.

על מה הייתם ממליצים?

רכב שאמור לעשות 25K+, נסיעות ארוכות, רצוי שיהיה מאובזר.

אני מאוד אהבתי את ה B4, אבל לא נעול עליה, התקציב לרכב לא חדש יהיה עד 50K.

ראיתי שאפשר לקנות B4 שנת 2007-2008 במחירים האלו וישאר קצת עודף ליישור קו.

 

שמע, לא רציתי לבאס אותך.

אם להיות יותר ריאלים אז אתה יכול ללכת על ליסינג פרטי של רכב יותר מיינסטרים שנמצא כרגע במבצעים בחברות הליסינג כגון מאזדה 2.

תברר מול מספר חברות ליסינג מה הם יכולות להציע לך.

דרך אתר מוטודיל יש מבצע בו משלמים 22,000₪ תשלום ראשון ואז עוד 500₪ למשך 32 חודשים, כך שהרכב יוצא לך 38,000₪ לתקופה של כמעט שלוש שנים.

כך שיוצא שאתה משלם פלוס מינוס את ירידת הערך של הרכב.

אם אתה יכול לעמוד בתשלומים האלו אז לדעתי זה עסקה טובה.

 

ירידת הערך על רכב משומש בעלות של 50,000₪ למשך תקופה של שלוש שנים תהיה בערך 20,000₪.

אם אתה נוסע 25,000ק״מ בשנה אז הוצאות הדלק משמעותיות, כך שחלק גדול מההפרש בין עלות מאזדה 2 לעומת הסובארו יתקזז.

אני מניח שההפרש בהוצאות הדלק הוא לפחות 5,000₪ בשנה לטובת ה-2.

בנוסף אגרת הרישוי של ה-2 תהיה זולה יותר ועלות אחזקה תהיה זולה באופן משמעותי (טיפולים, ביטוח, צמיגים, מצבר ועוד).

סה״כ אני מעריך כי המאזדה תהיה זולה לתחזוקה שוטפת (כולל הוצאות הדלק) ב 6-7 אלף ש״ח בשנה, כך שעדיף כבר להחזיק סופר מיני חדשה על פני סובארו מתיישנת בת-6.

פורסם

הבנתי שהעלות החזקה של הסובארו לא גבוהה כל כך (מלבד צמיגים)

כל עוד לא הולכים למוסך מורשה.

 

מעבר לכך, בגלל הנסיעות הארוכות, הסובארו לא תהיה נוחה בהרבה? וגם יותר מהנה לנהיגה?

 

לגבי החסכונית, אני מתכנן להתקין בסובארו גז.

לפי חישובים שלי, תוך שנה וקצת אני מחזיר את כל עלות ההתקנה.

 

נ.ב - כל ההצעות במוטודיל מוגבלות ל 20K בשנה, שאני עובר בלפחות 5K.

עלות החריגה היא חצי שקל לקילומטר, מה שאומר, עוד 2500 שקל כל שנה לכל הצעה שם.

×
×
  • תוכן חדש...