Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4654 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מה זה השטויות האלו "רכב קטן מרגיש חלש ולא נוח, הוא גם לא בדיוק מכבד את מי שיושב בו" - WTF?

זה אחד המשפטים ההזויים שראיתי כאן בפורום.

D

 

אם לא ה

כבר חתמתי...

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מה זה השטויות האלו "רכב קטן מרגיש חלש ולא נוח, הוא גם לא בדיוק מכבד את מי שיושב בו" - WTF?

זה אחד המשפטים ההזויים שראיתי כאן בפורום.

 

מרגיש חלש? אני יכול להתחייב לך שהביצועים שיש לי בקליאו 1.2 שלי לא פחות טובים מחלק מהמשפחתיות 1.6 שנעות על כבישי ארצנו. שלא נדבר על זה שיש היום סופר מיני כמו קליאו ופאביה/פולו/איביזה עם מנועי טורבו שלוקחים כל משפחתית בלי להתאמץ.

לא נוח? הקליאו שלי נוחה פי 10 מהקרש גיהוץ הזה שנקרא מאזדה 3 או מיצובישי לנסר. אני עולה על בור ולא מרגיש כלום, ואתה בנתיים מרגיש כל אבן הכי קטנה על הכביש.

 

לא מכבד את מי שיושב בו? למה? מה קרה, כל אחד צריך רכב משפחתי? רכב משפחתי זה סימן סטטוס לעושר או למשהו בסגנון?

 

תחשוב שוב על מה שאתה כותב ותבין שאתה מנותק טוטאלית מהמציאות ואתה כותב שטויות.

 

ובזמן שאתה מתאמץ להוציא 1:12 בנסיעה שרובה בינעירונית, אני עושה מחוץ לעיר 1:17-1:17.5 ובתוך העיר עם עליות ומאמץ 1:13, משולב 1:15-1:15.5.

כשאתה בוכה בתחנת דלק אני יוצא מאושר. :)

 

אולי זה לא מכבד אותי, אבל לפחות הרכב מכבד את החשבון בנק שלי ולא קורע אותי בהוצאות של הדלק. :-D

 

אני הבעתי את דעתי האישית. אז דעתך שונה. מקווה שתפיק את המיטב מהרכב הקטן ואני מהרכב המשפחתי.

פורסם

dmkz1111 - אינך מביע דעה, אלא תחושה. אתה לא מביא כל בסיס לדבריך. יותר מזה - אני חושש שלא התנסית בנהיגת רכב קטן.

בפוסט קודם שלי הסברתי בדיוק מדוע לדעתי בחירתו של פות"ש שגויה: לבחור תקציב מוגבל, שבו הוא יכול לרכוש רכב משפחתי בגיל מסויים. אם ירכוש רכב יותר קטן יוכללרכוש באותו תקציב רכב יותר חדיש או יותר מאובזר. הרכב הקטן לא יהיה פחות בטיחותי (זה נבדק על ידי NCAP, כמובן יש לבדוק פרטנית בהתאם לדגם המועמד), לא יהיה יותר חלש (בדוק נתוני האצה, יחס משקל להספק או מומנט וכו'), סבירות גבוהה שיצרוך פחות דלק. מבחינת עיצוב דווקא הרכבים הקטנים יותר "צעירים" מהמשפחתיים שהם יותר שמרניים, נמכרים במגוון צבעים יותר רחב עם צבעים יותר עזים. היכן יתרונן של המשפחתיות: בהובלת משפחה (או יותר אנשים בכל הרכב אחר). אבל פות"ש מצהיר שללא אלה צרכיו.

לכן ההמלצה שלי (כשועל זקן) ושל דור (כבחור צעיר - אם אינך מכיר את הנפשות הפועלות אציין שהבחור חייל בשירות חובה) היא לא להתקבע על הפרמטר של מטר פח לשקל אלא לבדוק את הצרכים האמיתיים של פות"ש. אם תקציבו לרכישת רכב הוא 45,000 ש"ח יש להניח שהוא רגיש גם לעלויות השוטפות של השימוש בו, וחסכון של 30% בצריכת הדלק, או רכישת רכב יותר צעיר שנזקק לפחות שירותי מוסך יותר חשוב לו מאשר עוד מושב מאחרו כאשר ממילא הוא נוסע לבד או בזוג. אבל מחוסר ניסיון ומודעות, וכיוון שהוא רואה אחרים סביבו, שצרכיהם שונים משלו, הוא מתעקש על רכב יותר גדול ויקר מצרכיו, לפחות כפי שהם מצטיירים בהודעתו.

מעבר לכך - פות"ש מציין שהוא מחפש רכב שירשים את סביבתו, והגמים שהוא מציין הם דווקא ה"אפורים" ביותר (קורולה, מאזדה 3 ודומיהן, שלכל אחת עשרות ומאות אלפי אחיות על כבישי הארץ). פיג'ו 107 צהובה או כחולה או אדומה בוהקות יהיו הרבה יותר בולטות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הרבה אומרים לי שאין צורך במשפחתית ,

אבל אני לא רואה מציעה ללכת על הקטנות

אותו כסף המכוניות לא יותר זולות ממשפחתית

בשנים 2007/8 אני לא מדבר על הפיאט וכל אלה

שהיה רכב יפני אמין

אין ספק שבדלק זה יתרון אבל לכל דבר יש יתרון וחסרון

אין מה לעשות .

אני גם לא אחד שמחליף כלי רכב כל יומיים

אני מאמין שאני אהיה איתו כמה שנים טובות

אז מה יצא לי מזה לקנות רכב קטן עוד שנתים שלוש

למכור להפסיד על הרכב כסף ולקנות משפחתית

בקיצור לפי דעתי כאב ראש לא קטן

פורסם

מה הפסדת?

בזמן הזה שנסעת עם רכב משפחתי שילמת יותר על דלק, נסעת ברכב ישן יותר, כנראה בילית יותר במוסך.

אני בחור בן 21 כמעט, החלפתי רכב פעם אחת. נחש אם שיניתי קטגורייה? לא. נשארתי בקטגורייה של סופר מיני. כנראה שאם אני לא אעבוד במקום עבודה שבו אני אקבל רכב, אני אמשיך להשתמש ברכבים מהקטגורייה הזאת.

למה רכב משפחתי? למה אתה חושב שעוד שנתיים או 3 שנים אחד כמוני ירכוש רכב משפחתי? כנראה שעוד שנתים או 3 שנים אני לא אהיה נשוי ואהיה עמוק מאוד בתוך הלימודים. שוב, סטודנט, צריך רכב חסכוני, נוח, למצוא מקום חניה בקלות = מיני או סופר מיני.

 

אגב, גם מי שיש לו משפחה לא חייב לרכוש משפחתית. אפשר לגדל ילד גם בi20 או בניסאן מיקרה. אותי ההורים גידלו בהתחלה בפיאט פנדה עד שהיה כסף למשהו גדול יותר. (פיאט פנדה ישנה, של 3 דלתות, לא 5 דלתות כמו החדשה).

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

3+ לדור.

תאיר - אני חוזר על מה שכתבתי לקולגה שלך: אתה חי בתחושות, לא בהבנת המציאות.

אני עברתי מסופרמיני (רנו 14, אחריו סקודה פייבוריט ואחריו יונדאי אקסנט) למשפחתית (סובארו אימפרזה) בגיל 40, כאשר היו לי 3 ילדים. אתה יודע מה - עכשיו הילדים כמעט לא נוסעים אתי, אז חזרתי לרכב קטן (סויפט). הרכבים הקטנים עושים את העבודה מצויין בעלות הרבה יותר נמוכה. כמי שהפרוטה אינה מצויה בכיסו אני ממליץ לך מאד לתת להגיון לשלוט על התחושות ולבדוק מחדש את בחירתך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
3+ לדור.

תאיר - אני חוזר על מה שכתבתי לקולגה שלך: אתה חי בתחושות, לא בהבנת המציאות.

אני עברתי מסופרמיני (רנו 14, אחריו סקודה פייבוריט ואחריו יונדאי אקסנט) למשפחתית (סובארו אימפרזה) בגיל 40, כאשר היו לי 3 ילדים. אתה יודע מה - עכשיו הילדים כמעט לא נוסעים אתי, אז חזרתי לרכב קטן (סויפט). הרכבים הקטנים עושים את העבודה מצויין בעלות הרבה יותר נמוכה. כמי שהפרוטה אינה מצויה בכיסו אני ממליץ לך מאד לתת להגיון לשלוט על התחושות ולבדוק מחדש את בחירתך.

 

חייב לחזק את דור וספריאל:

לטעמי רכב סופר מיני תמיד יראה יותר רענן, צעיר ואטרקטיבי. סוזוקי סוויפט (1.2) באמת דוגמא מצויינת לכך. שלא נדבר על כך שאבי גידל אותנו (2 ילדים ) בפיאט 127 ואח"כ בסיאט פורה (שזה העתק של 127 תוצרת ספרד) ועד היום הוא מתגאה בכך.

 

למכוניות הסופר מיני היום יש אחלה תא מטען, צריכת דלק טובה ואחזקה קצת יותר זולה ממשפחתית. אפשר לגדל בהן 2 ילדים בכיף

 

אם בכל זאת אתה מתעקש אז אני ממליץ על המישוביצי 1800 שנת 2008 - עם התקציב שלך והלוואה מליסינג באמת תסיים לשלם אותה בעוד כחמש שנים, שלדבריך בנך הבכור בדיוק יכנס לגן חובה.

 

נבר מיינד, העיקר שתהיה מבסוט :lol:

 

הוספתי בעריכה:

http://www.yad2.co.il/Cars/Car.php?AreaID=&ModelID=23&SubModelID=1420&FromYear=&UntilYear=&Auto=&fromPrice=10&untilPrice=47000&multiSearch=1&SubSubModelID=&OwnerID=&fromKM=&KM=&fromEngineVal=1700&untilEngineVal=&EngineTypeID=&fromHand=&Hand=&Color=&Info=

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם

אני חושב שהטיפו לך מספיק למה עדיף רכב קטן אז אני לא אוסיף, לגבי רכב משפחתי הייתי ממליץ לך לנסות את ה i30 08-09, הרכב גם משפחתי וגם נראה צעיר ומהנה, נהגתי ברכב למשך שנה והייתי מבואס בערך חודש כשאבא שלי החליט לשדרג אותה למאזדה 3, אחלה אוטו עם ביצועים סבירים למשפחתומטית

עברתי לסקייטבורד

פורסם

נהגתי גם על מכוניות מיני וגם על מכוניות משפחתיות. מכונית משפחית נראית ומרגישה יותר רכב ויותר מכבדת אותי.

מי שמרגיש עני מדי ורוצה לחסוך כל שקל ולנסוע על הזוועות האלה לבריאות, ואם אתם בטוחים שזה כל כך טוב, הדעה שלי בוודאי לא צריכה לעניין אתכם, אבל זה לא אומר שצריך לנסות לשכנע את כולם בכך. נצא מנקודת הנחה שפות"ש ביקש להימנע מהרכבים האלה ומי שרוצה לעזור לו שיעזור לו במסגרת שביקש. על אותו מטבע הייתי יכול לשכנע אותו שרולס רויס הרבה יותר טוב לו, משהו שאף אחד בוודאי לא יכול להתווכח עליו.

פורסם

ספריאל, שאלת תם בנושא הבטיחות, ברור לי שיש נושאים שמקבלים עליהם כוכבי בטיחות כמו הגנה על הראש והגנה על הברכיים ואיך האוטו מתרסק וכו, אבל במקרה הכי קיצון סופר מיני מול ג'יפ בגודל של לנד קרוזר או נניח קשקאי (הגדול) , כמה חשיבות יש כבר לכוכבי הבטיחות? רכב עם 5 כוכבים מול רכב גדול יותר עם פחות כוכבים, כמה חשיבות יש לכוכבים פה? או במקרה יותר קיצון ג'יפ מול מיני כמו פנדה או אלטו?

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם

אוי, סטיגמות המטופשות. dmkz, שיקול כלכלי כלל לא קשור לעוני. ההפך הוא הנכון - בזבזנות שנועדה לראווה היא זו שתדרדר אתך כלכלית. תאמין לי שמבחינה כספית לא היה לי שום קושי לרכוש גם רכב מנהלים חדש במחיר כפול, אבל בראיה כוללת לא ראיתי שום הצדקה להוצאה הנוספת לרכישה ולאחזקה. העדפתי לרכוש את הסויפט החסכונית והכסף הנחסך יוכל לשרת הרבה מטרות אחרות, אם בטווח הקצר ואם בטווח הארוך (כלומר - על ידי השקעתו במסלול שנועד לחסכון לעתיד).

אם אתה צעיר אתה צריך לחשוב איך לחסוך על מנת להקים משפחה - טיפול הטיימינג שתעשה במשפחתית (ויחסך לך בסופרמיני, כיון שהיא יותרצ צעירה) יעלהה לך כמו ריהוט לחדר ילדים. אז למשיך לנסוע במשפחתית בזבזנית, אבל אלת בוא בעוד כמה שנים להתלונן שהכל יקר. הכל יקר כיוון שאתה לא מכלכל את מעשיך בתבונה אלא לפי איזה תחושות בטן. א

ני לא יודע על איזה סופרמיני אתה נהגת, אבל כנראה שמדובר בגרוטאה בגלל גילה ותחזוקתה, לא בגלל גודלה ונפח המנוע.

שים לב שפרט לדור מרבית האנשים שענו לך הם בעלי משפחות שכבר למדו את הלקח. אבל אתה צעיר וצריך להמציא את הגלגל מחדש. שיהיה לך בהצלחה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
אוי, סטיגמות המטופשות. dmkz, שיקול כלכלי כלל לא קשור לעוני. ההפך הוא הנכון - בזבזנות שנועדה לראווה היא זו שתדרדר אתך כלכלית. תאמין לי שמבחינה כספית לא היה לי שום קושי לרכוש גם רכב מנהלים חדש במחיר כפול, אבל בראיה כוללת לא ראיתי שום הצדקה להוצאה הנוספת לרכישה ולאחזקה. העדפתי לרכוש את הסויפט החסכונית והכסף הנחסך יוכל לשרת הרבה מטרות אחרות, אם בטווח הקצר ואם בטווח הארוך (כלומר - על ידי השקעתו במסלול שנועד לחסכון לעתיד).

אם אתה צעיר אתה צריך לחשוב איך לחסוך על מנת להקים משפחה - טיפול הטיימינג שתעשה במשפחתית (ויחסך לך בסופרמיני, כיון שהיא יותרצ צעירה) יעלהה לך כמו ריהוט לחדר ילדים. אז למשיך לנסוע במשפחתית בזבזנית, אבל אלת בוא בעוד כמה שנים להתלונן שהכל יקר. הכל יקר כיוון שאתה לא מכלכל את מעשיך בתבונה אלא לפי איזה תחושות בטן. א

ני לא יודע על איזה סופרמיני אתה נהגת, אבל כנראה שמדובר בגרוטאה בגלל גילה ותחזוקתה, לא בגלל גודלה ונפח המנוע.

שים לב שפרט לדור מרבית האנשים שענו לך הם בעלי משפחות שכבר למדו את הלקח. אבל אתה צעיר וצריך להמציא את הגלגל מחדש. שיהיה לך בהצלחה.

 

העקשנות שלך לנהל דיון בסוגיה לא במקום ואינני מעוניין גם בדיון כזה.

זו דעתי. איש איש בחירתו יעשה ועל בחירותיו ישלם. אנשים בוגרים אנו. העיקר הוא מה המבקש ביקש כאן ובמסגרת הזו לדעתי גם צריך לעזור לו, אם רוצים לעזור. אני לא מצליח להבין איך דיון שהתחיל בדרישות מאוד ברורות הופך לדיון על עצם הדרישות והאם רכב מיני עדיף על רכב משפחתי.

תודה.

פורסם
ספריאל, שאלת תם בנושא הבטיחות, ברור לי שיש נושאים שמקבלים עליהם כוכבי בטיחות כמו הגנה על הראש והגנה על הברכיים ואיך האוטו מתרסק וכו, אבל במקרה הכי קיצון סופר מיני מול ג'יפ בגודל של לנד קרוזר או נניח קשקאי (הגדול) , כמה חשיבות יש כבר לכוכבי הבטיחות? רכב עם 5 כוכבים מול רכב גדול יותר עם פחות כוכבים, כמה חשיבות יש לכוכבים פה? או במקרה יותר קיצון ג'יפ מול מיני כמו פנדה או אלטו?

 

גם הקשקאי יתרסק מול משאית. מובן שככל שמסת הרכב משמעותית בנושא מבחני הריסוק - ה-EuroNCAP צדרג את המכוניות לפי קבוצות משקל ואין ספק שקשקאי יטרוף אלטו. מצד שני - מאן יטרוף קשקאי. אתה מחזיר אותי לחוברת של "אוטו" (או "טורבו", או איך שנקרא אותו מגזין רכב) מקיץ 1982, שערך "מבחן דרכים" לזלדה M113, וציין מחד את חוסר הנוחות, אבל מצד שני את רמת הבטיחות (כמובן הכל בהומור רב).

ובכל זאת לכוכבי הבטיחות יש משמעות, הרי המבחנים הם ריסוק כנגד קיר קשיח או עגלה סטנדרטית, לא מול רכב אחר שגם לו יש אזורי קריסה.

אצל האמריקאים הדירוג מתבצע אחרת - מסת הרכב מוסיפה (או מורידה) נקודת מציון הבטיחות, כלומר רכב קל יקבל ציון נמוך גם אם ההגנה שהוא מעניק לנוסעיו במבחן הריסוק תהיה מושלמת.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני נוסע 20 דק' ביום דרך בין עירונית

לעבודה וחזור ככה שרכב שאוכל ממוצע יתאים לי.

 

עד כמה כבר יקר יותר להחזיק מיצובישי 2008/9 משפחתית

לעומת סיאט או טויוטה או מאזדה מיניספורט

אל דברו איתי על סוזוקי פג'ו יונדאי וכל אלה לא מדבר אלי בכלל!

עם לא החורף היתי ממשיך עם הקטנוע שלי מה שאני עושה כבר 7 שנים

 

בכל מקרה אני לא אהיה ראש בקיר כי יש משהו במה שאתם ממליצים לי

ויש לכם יותר ניסיון ממני אני אחשוב גם על האופציה של מיניספורט

עם זה באמת חסכון כמו שאתם אומרים דלק טיפולים ביטוח וכו

פורסם
אני נוסע 20 דק' ביום דרך בין עירונית

לעבודה וחזור ככה שרכב שאוכל ממוצע יתאים לי.

 

עד כמה כבר יקר יותר להחזיק מיצובישי 2008/9 משפחתית

לעומת סיאט או טויוטה או מאזדה מיניספורט

אל דברו איתי על סוזוקי פג'ו יונדאי וכל אלה לא מדבר אלי בכלל!

עם לא החורף היתי ממשיך עם הקטנוע שלי מה שאני עושה כבר 7 שנים

 

בכל מקרה אני לא אהיה ראש בקיר כי יש משהו במה שאתם ממליצים לי

ויש לכם יותר ניסיון ממני אני אחשוב גם על האופציה של מיניספורט

עם זה באמת חסכון כמו שאתם אומרים דלק טיפולים ביטוח וכו

 

לדעתי גש למגרש חברת ליסינג ותעשה על המכוניות סיבוב.


×
×
  • תוכן חדש...