Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט פנדה החדשה - מכונית ממש לא מוצלחת


Tzvika-Pick
שימו לב! השרשור הזה בן 4200 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

"אני רואה שהזמנת שברולט ספארק, אבל היא כרגע בשטיפה ותחזור רק עוד שעה בערך. יש לי פה פיאט פנדה חדשה, אתה רוצה שאני אחליף לך במקום שתצטרך לחכות? זה גם יעלה לך 20 ש"ח פחות..."

 

20 ש"ח פחות? בדיוק ביום שבו יאיר לפיד מודיע על גזרות כלכליות חדשות?!

"טוב, בסדר, תביאי את הפנדה", אמרתי לפקידה בסניף ת"א של אלדן וחמש דקות מאוחר יותר כבר עמדתי בחניון, משקיף על הים של ת"א ועל פיאט פנדה שחורה חדשה כמעט לגמרי, 6,000 קילומטרים על השעון.

 

כנראה שלא הייתי צריך לחסוך את ה-20 ש"ח האלו. נהגתי ברוב ברכב המיני הזולים שיש בארץ, אם לא בכולם. אבל בכזה רכב לא מוצלח עוד לא נהגתי. זה מתחיל מהמנוע, 1.2 ליטר עם 69 כוחות סוס, שמספק לרכב ביצועים של קלנועית. קראתי פעם במבחני דרך שעשו עליו שמדובר במנוע גמיש, וובכן הוא אכן מאוד גמיש. הוא לא סוחב כבר מ-1,500 סל"ד ועד לקצה הסקאלה במידה אחידה. אין "שפיץ" של כוח בשום מקום, פשוט לא זז. גם בידוד הרעשים לוקה בחסר. לפעמים המנוע, לפעמים הכביש והצמיגים וכשאלו לא נשמעים יש מלא רעשי רוח.

 

נסעתי לפגישה ביוקנעם, לשמחתי הרבה גם יצא לי לחזור. כביש 70 לכיוון מערב, העלייה שלפני מחלף אליקים למי שמכיר. אני בהילוך רביעי, פול גז והרכב במהירות של 90 קמ"ש and drooping. כשכבר הצלחתי לעקוף את המשאית, גיליתי שלרכב יש יציבות מאוד גרועה במהירויות גבוהות ורגישות מפחידה לרוחות צד. נוחות נסיעה מאוד לא טובה, הרכב קופצני מאוד.

 

תנוחת הישיבה מאוד גבוהה, אני מניח שיש אנשים שיאהבו את זה. מה שכן, המושבים לא נוחים ורגל ימין כל הזמן נתקעה לי בקונסולה המרכזית. גם האבזור לא משהו. אני יודע שזה רכב זול והוא לא אמור להגיע עם אבזור של מרצדס E קלאס אבל בחייכם, רדיו מקורי אי אפשר לקבל? כפתור נעילה מרכזית כדי לנעול את הדלתות מבפנים כשמתקרב הקבצן הקבוע בכניסה לבאר-שבע? עזבו את הכל, אני רק רוצה תא כפפות כדי שיהיה אפשר להשאיר את ה-GPS כשיוצאים מהאוטו, גם את זה אי אפשר לקבל?!

וזה, להזכירכם, באחת ממכוניות המיני הידניות היותר יקרות בקבוצה הזאת (70 אלף ש"ח כשרוב המתחרות הישירות עולה 60-64 אלף ש"ח לדגם הידני).

לפחות המזגן טוב (אם כי הפתחים שלו קצת קטנים מידי וממוקמים במיקום לא מוצלח במיוחד) וצריכת הדלק הייתה טובה - 16 קילומטרים לליטר וזה בתנאי נהיגה לא קלים.

 

אחרי 48 שעות החזרתי את הרכב לאלדן למרות שעדיין הייתי צריך אותו וחזרתי למיקרה הקבועה של ב-CAR2GO. עלה לי קצת יותר, אבל לפחות עברתי למכונית הרבה יותר טובה. בפעם הבאה אני לא מתקמצן, מוסיף עוד 20 ש"ח ליום ולוקח רכב קצת יותר נורמלי מהפנדה הזוועתית.

panda1.jpg

panda2.jpg

panda3.jpg

panda4.jpg

panda5.jpg

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני חושב שהגזמת. מאד אפילו. ברשותך, אעיר כמה הערות:

 

גם אם הביצועים אינם משובחים, המנוע מאוזן ומעודן בפעולתו, דבר שאתה לא יכול לומר על צמד הוואגיות והפיקנטו. אני גם בספק שהפנדה נופלת בביצועיה מהפיקנטו הידנית, הידועה כחלשה למדי.

 

מטבע הדברים, רכב גבוה יסבול מיציבות כיוונית נמוכה יותר. לגובה יש חסרון אמנם אבל גם יתרון בדמות תנוחת ישיבה גבוהה ושלטת וכן מרחב נדיב לראשי הנוסעים. הפנדה לא נופלת מרכבים אחרים בהיבט זה, המקבילים לה במימדיה.

 

ממש מוזר שאתה רושם שנוחות הנסיעה לא טובה. הפנדה דווקא מצטיינת בכך ואני לא היחיד שטוען זאת. נהפוכו, הטענה שהיא מאד לא נוחה פשוט לא מתקבלת על הדעת. השיכוך שלה באמת מצוין למכונית בסדר גודל שלה ואף מעבר לכך. אל תבלבל יכולת שיכוך עם קופצנות, שנגזרת גם ממרכז כובד וכו'.

 

בידוד רעשים על פי מבחני דציבלים מצא את הפנדה בראש הטבלה בין מתחרותיה, לצד צמד הוואגיות.

 

אני חושב שלפנדה מושבים נוחים, הנוחים בקטגוריה. גם אם אינם הכי נוחים לכולם, הם בוודאי הרבה מעל לממוצע בקטגוריה. רק צמד הוואגיות יכול להתחרות בפנדה בהיבט המושבים (יש להם יתרונות מסוימים).

 

נכון, לא מקבלים רדיו, אבל בחייאת - תוסיף 500 ש"ח למחירון והנה לך רדיו. בניגוד לפיקנטו למשל, יש לך כאן כפול מס' רמקולים והם באיכות עדיפה משמעותית.

 

יש כפתור נעילה מרכזית, אתה פשוט לא מצאת אותו - דוחפים את ידית דלת הנהג פנימה והרכב נועל את כל הדלתות.

 

אתה צודק לגבי חסרונה של דלת לתא הכפפות, אבל הפתח הגדול בצד הנוסע מפצה על כך אם בוחנים זאת ביחס למתחרות. בנוסף, תא הכפפות עצמו עמוק דיו ואני לא מרגיש שאני כלל זקוק לדלת כמו שחשבתי בתחילה.

 

פתחי המזגן לא הכי אידאליים מבחינת מיקום, אבל לפחות הם מתכווננים (*שיעול* צמד הוואגיות *שיעול*) וניתן לסגור את כל אחד מהם עד הסוף באופן הרמטי (*שיעול* פיקנטו *שיעול*).

 

 

אני מסכים איתך רק בסוגיית המחיר. הוא אכן הבעיה של הפנדה. אם הייתה מיישרת קו עם המתחרות בעניין המחיר (אלו שהזכרתי) היא הייתה לא רק המיני הטובה ביותר, אלא גם המשתלמת ביותר.

:idea:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כפתור נעילה מרכזית, אתה פשוט לא מצאת אותו - דוחפים את ידית דלת הנהג פנימה והרכב נועל את כל הדלתות.

1+

כך זה גם בפנדה הקודמת וב-500.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שהביצועים עצלים כי הפנדה החדשה כבדה יותר מהקודמת.

מבחינת המחיר,אכן יותר מידי יקרה לצערי.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני לא מצליח להבין למה טוב הקטע הזה של ניפוח הקונסולה המרכזית עד לברכיים של הנוסעים. זה קיים בהרבה מכוניות.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על שיתוף הרשמים.

מהתנסות עם מכוניות מוגבלות/מאותגרות מחיר למדתי שיום מבחן הוא הרבה פעמים עוול גדול למכונית.

לפחות אני, חטאתי בקביעת עמדה על יאריס שקיבלתי לכמה שעות בהן נהגתי עם סולם ציפיות שמכוייל לפי ההרגלים שלי.

המסקנה שלי הייתה עגומה למדי.

לאחר תקופה מסויימת אותה מכונית נמסרה לי לתקופה ארוכה ופתאום גיליתי אותה מחדש. גילתי שאפשר לנהוג כמו הרוכש הקלאסי של מכונית כזו...ואז למדתי להעריך אותה. היא עשתה פשוט טוב (מאוד!) את הדברים שלהם תוכננה.

 

אני מבין שהפנדה ננהגה והושוותה למקבילות אליה (בניגוד לעוול שאני עוללתי). כך שיתכן בהחלט שהיא פחות טובה מהן. מה לעשות, מישהי צריכה להיות הפחות טובה בקבוצה. אולי הפעם זו דווקא זו שבאה מהמקום שהיינו מצפים ממנו ליותר...

לפחות במקרה הזה - שילמת פחות, קיבלת פחות...

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שמדובר ברכב נקודתי עם בעיה כלשהיא ?

אם הרכב לא סוחב כבר מ 1500 סל"ד, זה נשמע רע... :?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקשיחות/קופצניות מוכרת גם מהגרנדה - לידידה שלי שניסתה לעבוד על הלפטופ שלה בדרך ללימודים לקחו קצת פחות מ 30 שניות עד שדחפה אותו בעצבים חזרה לתיק. מדובר במשהו שככל הנראה לעולם לא ישתפר בפיאט ; דיקט על גלגלים.

אולי הבראבו קצת יותר סלחנית מהבחינה הזו.

 

אם הרכב לא סוחב כבר מ 1500 סל"ד, זה נשמע רע...

 

ב 1.4 האטמוספרי נדרשים 2,000 לכל הפחות בהאצות ביניים וגם אז יש צורך ב 3/4-4/4 דוושה. בכדי לשמר מומנט בעליות - 3,500 לכל הפחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהגזמת. מאד אפילו. ברשותך, אעיר כמה הערות:

 

גם אם הביצועים אינם משובחים, המנוע מאוזן ומעודן בפעולתו, דבר שאתה לא יכול לומר על צמד הוואגיות והפיקנטו. אני גם בספק שהפנדה נופלת בביצועיה מהפיקנטו הידנית, הידועה כחלשה למדי.

קודם כל, אני גוזמאי מקצועי :wink:

 

מה הכוונה מאוזן? זה נכון שפיקנטו, במיי ובסיטיגו יש מנוע שלושה צילינדרים שמווברץ בעמידה (יש כאלו שטוענים שזה לא נורא, לי זה מאוד מפריע) אבל לפחות שם יש למנוע "שפיץ", כלומר טווח סל"ד יעיל יחסית שבוא הרכב איכשהו סוחב. הפיקנטו הידנית אכן חלשה מאוד ולכן מעולם לא המלצתי עליה, האוטומטית טובה משמעותית בין היתר בגלל המנוע העדיף.

 

מטבע הדברים, רכב גבוה יסבול מיציבות כיוונית נמוכה יותר. לגובה יש חסרון אמנם אבל גם יתרון בדמות תנוחת ישיבה גבוהה ושלטת וכן מרחב נדיב לראשי הנוסעים. הפנדה לא נופלת מרכבים אחרים בהיבט זה, המקבילים לה במימדיה.

תרשה לי לא להסכים איתך בנושא הזה.

נהגתי גם במיי וגם בסיטיגו ואלו רכבים שמרגישים מאוד בטוחים ויציבים במהירויות תלת ספרתיות. גם אם ברור לך שהן ממש לא מיועדות למהירויות האלו, אתה לפחות לא מרגיש צורך להחזיק את ההגה חזק בשתי הידיים בכל פעם שאתה חולף על פני פול טריילר.

 

בידוד רעשים על פי מבחני דציבלים מצא את הפנדה בראש הטבלה בין מתחרותיה, לצד צמד הוואגיות.

לי כמובן שאין מד דציבלים ואני מאוד מכבד את מגזיני הרכ בחו"ל שבחנו את הנושא אבל הרכבים שמגיעים לחו"ל הם לא הרכבים שמגיעים ארצה. מנועים אחרים, רמות גימור אחרות וכתוצאה מכך גם בידוד רעשים שונים.

על אספלט מהסוג הפחות איכותי הרכב מעלה המון רעשי כביש. אולי זאת תוצאה של הצמיגים שבחר היבואן בארץ, אולי סתם חיסכון בחומרי בידוד. אבל על אספלט יותר איכותי, יש המון רעש מהמנוע, במיוחד מ-3,000 סל"ד והלאה. מן רעש שאיבה כזה שמזכיר לי את השואב אבק של השותפה שלי :lol:

 

 

נכון, לא מקבלים רדיו, אבל בחייאת - תוסיף 500 ש"ח למחירון והנה לך רדיו. בניגוד לפיקנטו למשל, יש לך כאן כפול מס' רמקולים והם באיכות עדיפה משמעותית.

 

המערכת בקיה פיקנטו באמת מאוד לא איכותית וחבל, אם כי יש שמועה שהדבר טופל בדגמים החדשים יותר. לא בדקתי, לא יודע. בכל מקרה ברכב השכור הזה היו רק שני רמקולים, בדלתות הקדמיות והם לא היו איכותיים בכלל. חוץ מזה, למה שאני אוסיף 500 ש"ח למחירון הגם ככה גבוה? למה שהיבואן לא יוסיף הוא מערכת מקורית נורמלית לרכב שהוא גם ככה יקר יחסית?

 

פתחי המזגן לא הכי אידאליים מבחינת מיקום, אבל לפחות הם מתכווננים (*שיעול* צמד הוואגיות *שיעול*) וניתן לסגור את כל אחד מהם עד הסוף באופן הרמטי (*שיעול* פיקנטו *שיעול*).

מסכים איתך לגמרי, המזגן בסיאט מיי וסקודה סיטיגו פשוט לא מספיק טוב, בעיקר בגלל הפתחים המרכזיים.

 

אני מסכים איתך רק בסוגיית המחיר. הוא אכן הבעיה של הפנדה. אם הייתה מיישרת קו עם המתחרות בעניין המחיר (אלו שהזכרתי) היא הייתה לא רק המיני הטובה ביותר, אלא גם המשתלמת ביותר.

גם אם מחר בבוקר סמל"ת מורידים את המחיר של הפנדה ל-64 אלף ש"ח, אני מתקשה לראות איך היא המיני המשתלמת ביותר בקבוצתה. היא עדיין תהיה ההכי פחות מאובזרת, הכי פחות זריזה, בעלת תא הנוסעים הכי פחות איכותי ובעלת מוניטין שמירת הערך הגרוע ביותר.

 

 

 

הייתי מת לגרוטאה כזו :lol:

 

אגב, אני בוגר ליאונה 1300 וסיטרואן קסארה דיזל בלי טורבו. בשבילי פנדה כזו זה כמו מטוס סילון.

 

הכל יחסי בחיים!

נכון, שים לב שלא השוואתי את הפנדה למרצדס E קלאס או לקיה סיד החדשה אלא למכוניות בסגמנט המחירים שלה, כמו ניסאן מיקרה.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שמדובר ברכב נקודתי עם בעיה כלשהיא ?

אם הרכב לא סוחב כבר מ 1500 סל"ד, זה נשמע רע... :?

 

איציק

 

הפנדה גם הקודמת מתחילה לסחוב החל מ 2000 סלד.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד תודה שלא קיבלת את הספארק.

הפעם האחרונה שקיבלתי ספארק הייתה בינואר והאמת היא שממש ממש לא סבלתי. מנוע חזק (יחסית, כן?), רכב זריז, מערכת שמע טובה, מה רע? אז הספארק שקיבלתי הייתה קצת "שחוקה", עם איזה 40 אלף קילומטרים על השעון וריח של גרביים משומשות מהמזגן, אבל אני מניח שזאת תקלה נקודתית :wink:

מה שכן, צריכת הדלק בספארק אצלי הייתה פחות טובה, סביב ה-13 קילומטרים לליטר עד כמה שאני זוכר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4200 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...