Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4893 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

ברשותי רכב יחסית חדש מודל 2009.

 

אתמול ראיתי אדם המבקש קבלים לרכבו התקוע על מנת להניע.

 

הצעתי לעזור לו והוא אמר לי שלא כדאי להניע עם רכב חדש כמו שלי מכיוון ואני מצטט:

"המחשב ברכב יכול ללכת ויכול לגרום נזק באלפי שקלים".

 

למבינים בפורום - האם באמת אסור להניע עם קבלים לרכב אחר עם רכב חדש

 

יום טוב

פורסם

יש בזה משהו.

 

אבל אם בכל התהליך אתה מקפיד שהמפתח של הרכב התורם יהיה מחוץ לסוויץ' (וגם שהרכבים לא יגעו זה בזה) אז אין אפשרות לנזק למחשב. בזמן חיבור הכבלים, כמובן שהמפתח של הרכב המקבל יהיה מחוץ לסוויץ'.

פורסם

+1

אפילו בספר רכב מפורט תהליך התנעה עם כבלים.

 

אם עושים את כל התהליך נכון - הסיכוי לנזק הוא מאוד נמוך (אבל קיים בכל זאת).

 

חשוב מאוד, בנוסף למה שאמר המגיב מעלי, שכל התהליך יתבצע על ידי בן אדם אחד ולא שני אנשים.

להקפיד על כללי זהירות, לא לחבר + ו - הפוך ולא לגעת עם כבל + בגוף הרכב.

 

אם שני אנשים מחברים - יש יותר מקום לבעיות.

 

אני עם רכב 2009 ביצעתי הרבה התנעות עם כבלים והכול תקין.

 

 

פורסם
יש בזה משהו.

 

אבל אם בכל התהליך אתה מקפיד שהמפתח של הרכב התורם יהיה מחוץ לסוויץ' (וגם שהרכבים לא יגעו זה בזה) אז אין אפשרות לנזק למחשב. בזמן חיבור הכבלים, כמובן שהמפתח של הרכב המקבל יהיה מחוץ לסוויץ'.

 

ואיך תניע אם המפתח מחוץ לסוויץ'?:loco:

אני מכיר שהרכב התורם אמור להיות מונע+קצת גז, זה לא נכון?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

ברכב התורם המפתח מחוץ לסוויץ במהלך כל התהליך.

ברכב עם המצבר הריק כמובן שלא.

 

בזמן חיבור כבלים בשני הרכבים מחוץ לסוויץ'.

 

 

פורסם
בזמן חיבור הכבלים, כמובן שהמפתח של הרכב המקבל יהיה מחוץ לסוויץ'.

בזמן - הכוונה לרגע החיבור, למי שלא הבין. וכל הצרכנים כבויים כמובן.

 

אני מכיר שהרכב התורם אמור להיות מונע+קצת גז, זה לא נכון?

 

מצבר תקין שעומד בזרם ההתנעה של הרכב המקבל + כבלים איכותיים אמורים להספיק. אם אחד מאלה לא מתקיים, ההתנעה תעלה את המתח ותאפשר לזרם גדול יותר לעבור בכבלים, מה שעשוי להפוך ניסיון התנעה כושל למוצלח. יש סיכון גבוה יותר לרכב התורם.

פורסם

מניסיון שלי (עשרות התנעות עם כבלים) - לא היה צריך להניע את הרכב התורם אף פעם.

 

רוב הסיבות לאי הצלחה נובעות מכבלים גרועים, קטבים מלוכלכים, חיבור תנינים לא מספיק יציב או תקלה ברכב שלא מניע - כלומר בעל הרכב חושב שהמצבר ריק, ובפועל יש סיבה אחרת לחוסר התנעה, והוא סתם גמר את המצבר בניסיונת להניע.

 

 

פורסם
יש בזה משהו.

 

אבל אם בכל התהליך אתה מקפיד שהמפתח של הרכב התורם יהיה מחוץ לסוויץ' (וגם שהרכבים לא יגעו זה בזה) אז אין אפשרות לנזק למחשב. בזמן חיבור הכבלים, כמובן שהמפתח של הרכב המקבל יהיה מחוץ לסוויץ'.

 

אילי שלום רב !

אודה לך אם תואיל להרחיב יותר, בנוגע לפיסקה שהדגשתי באדום.

האם הרכבה לא נכונה, של כבלי ההתנעה,תמנע נזק למחשב הרכב התורם, כשהמפתח מחוץ למתג ההצתה, או קצר ייכול לגרם לכך שמחשב הרכב יפגע ויגרום להפעלת נעילת הדלתות?!

אודה לך גם אם תרחיב בתגובתך השניה, ואני מצטט:

....מצבר תקין שעומד בזרם ההתנעה של הרכב המקבל + כבלים איכותיים אמורים להספיק. אם אחד מאלה לא מתקיים, ההתנעה תעלה את המתח ותאפשר לזרם גדול יותר לעבור בכבלים, מה שעשוי להפוך ניסיון התנעה כושל למוצלח. יש סיכון גבוה יותר לרכב התורם.

האם הבנתי מדברייך,שעליית המתח, בגלל מצבר תורם לא תקין(למה הכוונה?), וכבלים לא איכותיים ודקים מתחת ל500 אמפר,גורמים למפל מתח, ומכאן אני מסיק, שבאם זרם גדול יותר עובר בכבלים גורם לניסיון התנעה מוצלח(לא הגיוני)אך גורם לסיכון גבוה יותר לר

ב התורם, כגון קצר באלטרנטור, שריפת דיודה, ו/או שריפת המחשב ברכב התורם?!

מכאן ניתן להסיק, שקיים חשש כבד גם אחד ל1000 ,שכברצונך לצאת צדיק, ותרמת את רכבך לטובת עזרה לאדם מהישוב, "יצאת צדיק"אך עם נזק עקיף, האם זה כדאי?

האם אדם מהישוב, יודע לבדוק האם האמפר מתאים , והמצברתקין ועומד בזרם ההתנעה, של הרכב המקבל!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

לכל דגם רכב הוראות חיבור כבלים לצורך התנעה בספר הרכב .

זה לא כל כך חשוב אם הרכב הוא המתניע או המותנע - הקפיצות בזרם ובמתח יכולות להשפיע על שני הרכבים ולכן מאד חשוב להקפיד על אופן חיבור הכבלים.

 

חשוב לא לחבר את כבל המינוס לחלק המתכתי הראשון שרואים - לא תמיד הוא מוליך ומחובר לגוף הרכב , לדוגמה מנוע המגבים;

הוא מבודד מגוף הרכב על ידי תושבות גומי בכדי למנוע רעשים , הוא מחובר למינוס באמצעות חוט דק שמספיק עבור מנוע המגבים אך אינו מספיק עבור המתנע. התנעת הרכב באמצעות חיבור למנוע המגבים תביא להפעלת המתנע דרך חיווט מנוע המגבים אשר ישרף (מנסיון!).

 

חיבור המינוס לחלקי מתכת כבדים כגון סעפת הפליטה או תיבת ההילוכים יכול להבטיח הולכה בטוחה של המינוס.

יש לחבר תחילה את המינוס ורק לאחריו את הפלוס - ישירות לקוטב הפלוס שעל גבי המצבר או על פי המצויין בספר הרכב.

רצוי שהרכב המונע לא יהיה גדול מהרכב המניע - מתנע של רכב מסחרי בעל מנוע דיזל צורך יותר זרם ממתנע של רכב יפני קטן - במקרה כזה המצבר והאלטרנטור ברכב המניע יסבלו עומס גדול שלא היה בתיכנון.

פורסם

צביקה, שלום וברכה!

אם נרחיב בנושא מעבר לשאלה המקורית, אני חושב שמן הראוי להדגיש קודם כל את נושא הבטיחות:

כל מצבר פולט חומצות ומימן. על אחת כמה וכמה מצבר פרוק. סגירת מעגל חשמלי גורמת לניצוץ. מימן הוא כנראה הגז הנפיץ ביותר בטבע. מפגש ניצוץ - מימן יכול להיות סיום נחמד לסרט מצויר מבית וורנר (פיצוץ!) לכן לא פעם ממליצים לחבר את החיבור הסופי (המינוס) לחלק נייח רחוק מהמצבר (כמו אוזן הרמת מנוע) הבעיה שחלקים צבועים או מצופים לא מעבירים את הזרם כראוי.

 

לכן בעת החיבור, מומץ להגן על היידיים ועל העיניים!

 

חיבור לא נכון של הכבלים יוצר ניצוץ גדול הרבה יותר מסתם סגירת מעגל, לכן אם לא בטוחים איך לחבר את הכבלים עדיף להזמין מונית ושירותי דרך.

 

אחרי שעברנו את החלק של נזק בנפש אנסה להרחיב על נזק אפשרי לרכוש:

בעת סגירת המעגל יש קפיצה רגעית במתח. כשהסוויץ' סגור, מחשב הרכב לא מחובר. לא משנה אם המפתח הסוויץ' על מצב OFF אבל אם המפתח מחוץ לסוויץ' סיכוי גבוה יותר שהסוויץ' לא במצב ON ההרסני.

 

מצבר תורם לא תקין/לא מתאים: הכוונה למצבר עם זרם התנעה נמוך מהדרוש או מצבר לקראת סוף חייו המספק מתח נמוך מהדרוש בשילוב עם כבלים זולים ודקים שהתנגדותם גבוהה. אשמח אם חשמלטור מוסמך ירחיב בנושא, אבל בתיכון למדתי את המשוואה:

U = R X I כאשר U זה המתח, R זו ההתנגדות, והיא קבועה אלא אם מחליפים כבלים, וI והוא הזרם.

כאשר מתניעים את הרכב התורם, האלטרנטור מיד מעלה את המתח משמעותית מ12 וקצת למעל 14 וולט, כך שניסיון התנעה גבולי יכול להפוך להתנעה מוצלחת. התשובה באה להבהיר שרכב תורם מונע עם סל"ד 2000 נניח זו לא סתם אגדה אורבנית, אלא מנהג מעידן הקרבורטורים והכבלים הזולים.

 

לצערי בישוב יש גם אנשים שמתקשרים למשטרה עם דוושת תאוצה תקועה וכשל בברקס, במשטרת הישוב המוקדן/נית לא מנחים אותם לשלב להילוך סרק. אני ראיתי בעיניים שלי אנשים שלפני שמחברים את הכבלים לרכב הנזקק יוצרים במכוון ניצוצות "רק לראות שהכל מחובר כפי שצריך".

כל עוד הנזק האפשרי הוא לרכוש בלבד, כל אחד יעשה את החשבון שלו.

פורסם

 

חיבור המינוס לחלקי מתכת כבדים כגון סעפת הפליטה או תיבת ההילוכים יכול להבטיח הולכה בטוחה של המינוס.

יש לחבר תחילה את המינוס ורק לאחריו את הפלוס - ישירות לקוטב הפלוס שעל גבי המצבר או על פי המצויין בספר הרכב.

.

 

צביקה, שלום וברכה!

אם נרחיב בנושא מעבר לשאלה המקורית, אני חושב שמן הראוי להדגיש קודם כל את נושא הבטיחות:

כל מצבר פולט חומצות ומימן. על אחת כמה וכמה מצבר פרוק. סגירת מעגל חשמלי גורמת לניצוץ. מימן הוא כנראה הגז הנפיץ ביותר בטבע. מפגש ניצוץ - מימן יכול להיות סיום נחמד לסרט מצויר מבית וורנר (פיצוץ!) לכן לא פעם ממליצים לחבר את החיבור הסופי (המינוס) לחלק נייח רחוק מהמצבר (כמו אוזן הרמת מנוע) הבעיה שחלקים צבועים או מצופים לא מעבירים את הזרם כראוי.

 

.

אילי שלום רב, ותודה לתרומתך לפורום ,ולתגובתך המפורטת, ועל כך שכל מילה חקוקה בסלע.

ברשותך ברצוני להיות הפעם קטנוני, ולתהות על ההמלצה שלך , על חיבור סופי של כבל המינוס, בניגוד לדרור, וממליץ לחבר תחילה את כבל הפלוס ולאחריו את המינוס.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

הסדר בכל המדריכים שנתקלתי בהם הוא:

 

+ למצבר הפרוק

+ למצבר התורם

- למצבר התורם

- למוליך בחלק נייח בגוף הרכב הנתרם רחוק מהמצבר

 

את ההיגיון בחיבור המינוס האחרון לחלק מרוחק מהמצבר הסברתי, ואין לזה משמעות אלא אם זה החיבור האחרון שנעשה.

הפירוק: בסדר הפוך.

פורסם

וההגיון לחיבור ה (+) ראשון (כלומר לפני המינוס) הוא כדי למנוע סכנה של קצר, במידה והכבל (+) נופל או נוגע בגוף הרכב.

 

 

פורסם

ואם מבקש איזה חבר או אח ולא נעים לך להשאיר אותו באמצע הלילה לבד ולא מונע?

במקרים כאלה אני מנתק את ה - ומחבר כבלים לקטבים כלומר כאילו נותן לו מצבר מנותק להניע מנתק ומבר לשלי

 

נכון, כל התחנות ברדיו הלכו וגם הרכב צריך ללמוד מחדש ערכי חיישנים

יש 3 סוגי אנשים אלה שיודעים חשבון ואלה שלא

×
×
  • תוכן חדש...