Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4894 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם להיות פדנטים,

יש מחשבי גיר (רובוטים וחדישים אחרים) שרגישים לניתוק מתח.

אם תחליף מצבר במקום שמכבד את עצמו, תראה שתחובר למיני-מצבר גיבוי לזמן ההחלפה.

 

יש גם מיני-מצבר שמספק זרם להתנעה, נראה לי שהוא מחובר קבוע לטעינה. קיים אצל חשמלאים, במלונות וכדומה.

פורסם
הסדר בכל המדריכים שנתקלתי בהם הוא:

 

+ למצבר הפרוק

+ למצבר התורם

- למצבר התורם

- למוליך בחלק נייח בגוף הרכב הנתרם רחוק מהמצבר

 

את ההיגיון בחיבור המינוס האחרון לחלק מרוחק מהמצבר הסברתי, ואין לזה משמעות אלא אם זה החיבור האחרון שנעשה.

הפירוק: בסדר הפוך.

אילי הסדר הזה הוא הנכון, וההגיוני, ואני אסביר:

ראשית הכלל שאת החיבורים יעשה בן אדם אחד ולא שנים, כפי שציין ידידי בוקי, הוא כלל חשוב מאד, משום שרק אם אני מבצע זאת, אני מוודא תחילה, שכבל פלוס חובר בוודאות לקוטב פלוס במצברשל רכב תורם, שלב הבא לרכב פרוק או להפך, אם תעסר בבעל הרכב השני, ואינך יודע אם הוא יודע מהו קוטב חיובי או שלילי, זה מתכון לטעויות , שלרוב גורמות לנזק לא הפיך!

הסיבה של להתחיל בכבל אדום חיובי תחילה, הוא שבכך ווידאת שכל ראשוני נמשך ישירות לקוטב חיובי במצבר השני, וכך אין סכוי לכבל לגעת בגוף הרכב.

לאחר שוודאת בניחותא ללא לחץ ,שכבל חיובי ברכב תורם מחובר לקוטב חיובי ברכב פרוק,מה שנשאר לחבר כבל שלילי-ברכב תורם לבלוק מנוע או ראש מנוע, על מנת לקבל הארקה טובה, ועל להמעיט שניצוץ בעת החיבור יהיה קרוב לפקקי המצבר , שפולטים חומצות ומימן ,שדליקים מאד ונפיצים מאד !!

 

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

×
×
  • תוכן חדש...