Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4909 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בעקבות הכתבה הזו:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4332185,00.html

 

למי שלא רוצה לקרוא, מדובר על נהגים מנתניה, שנסעו במהירות 172 קמ"ש (כתוב בהונדה, לא צויין דגם), סרבו לעצור, ברחו, התנגשו ברכבים חונים, עברו ברמזורים אדומים, ואף התנגשו בניידת שחסה אותם. לבסוף, אחד השוטרים ירה בגלגלים האחוריים של ההונדה ועצר את שני האנשים שהיו ברכב, כאשר לנהג הייתה כמות אלכוהול בדם, גדולה מפי 2 מעל המותר.

 

בעקבות המקרה, עלו לי תהיות, ואשמח לשמוע לדעתכם: בכל כתבה שכזו תמיד מופיעה תגובה שפוסלת את נושא המרדפים, בטענה שאלו מסכנים את הציבור. אומנם, יש אמת בדבר, ומרדפים באמצע העיר אם אכן מסוכנים, אבל מה עדיף? פשוט לעזוב את פורע החוק ולתת לו להמשיך בשלו? אני באמת לא מצליח להבין את התגובות הללו. אשמח לשמוע מה דעתכם על נושא המרדפים? והאם מישהו יכול להסביר לי למה יש אנשים שמתנגדים להם?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

בוודאי שאני יכול להבין ולהסביר את המתנגדים להם - המרדף עצמו מעלה את הסיכוי לפגיעה באחרים משמעותית מאוד.

באופן אישי, למרות הסכנה הברורה והאמיתית, אני מעדיף שירדפו אחריהם. עם זאת, במידה וניתן הייתי מעדיף שיירו בהם כדי שלא ימשיכו במרדף מסוכן רק כדי להגן על חייהם של אותם עבריינים.

 

מי שבורח מהמשטרה צריך לדעת שמאותו רגע דמו הותר.

פורסם

לייצר את הצורך במרדף ארוך ע״י כלים שונים, כמו למשל ירי על גלגלי הרכב הבורח ופריסת דוקרנים בדרך. בארה״ב אגב נוהגים להשתמש בכלי פיזי אחרי שהנרדף נתפס, כך שייצטער על שהביא למרדף. יותר ממומלץ לבצע בארץ :evil:

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

פורסם

לדעתי צריכים לאפשר להם לרדוף (כי אחרת כמו שאמרתם ישימו עליהם פס) אבל, צריכים ללמד אותם לרדוף כמו שצריך. כמו בארה"ב. שוטר לא מיומן מי יודע מה בנהיגה מבצעית שרודף אחרי מישהו יכול לטוס לתוך איזה עמוד במקרה הטוב ולתוך איזה בית קפה במקרה הגרוע. מצד שני, מרדף מתוזמן של שוטרים ממוקצעים בנהיגה עם מספר ניידות + חסימת צירים זה כבר משהו אחר.

יש הבדל גדול בין זה לבין "מרדף טקסס ריינג'ר". אני מכיר מקרה של ילד שרכב על אופנוע ללא רשיון נהיגה (שומו שמיים) ושוטר רדף אחריו עם הניידת וניגח אותו כך שהוא עף מהאופנוע ושבר 4\3 גוף.

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם
לדעתי צריכים לאפשר להם לרדוף (כי אחרת כמו שאמרתם ישימו עליהם פס) אבל, צריכים ללמד אותם לרדוף כמו שצריך. כמו בארה"ב. שוטר לא מיומן מי יודע מה בנהיגה מבצעית שרודף אחרי מישהו יכול לטוס לתוך איזה עמוד במקרה הטוב ולתוך איזה בית קפה במקרה הגרוע. מצד שני, מרדף מתוזמן של שוטרים ממוקצעים בנהיגה עם מספר ניידות + חסימת צירים זה כבר משהו אחר.

יש הבדל גדול בין זה לבין "מרדף טקסס ריינג'ר". אני מכיר מקרה של ילד שרכב על אופנוע ללא רשיון נהיגה (שומו שמיים) ושוטר רדף אחריו עם הניידת וניגח אותו כך שהוא עף מהאופנוע ושבר 4\3 גוף.

 

בולט שאתה לא יודע על מה אתה מדבר.

שוטר שנבחר לקורס נהיגה מבצעית ועבר אותו יודע לנהוג.גם במרדף המהירות הנמוכה ביותר - בלי האטות מיותרות - היא שקובעת את המנצח, לא השניות של המהירות הגבוהה ביותר.

עם מדריך מסוים בקורס הזה,(שהשתלם בקורסים בגופים רציניים בארה"ב ) בסביבות 200 קמ"ש ב B4 עם 300000 ק"מ הרגשתי בטוח על כביש די מפותל.בלי להכיר אותך - אתה תיכנס לעמוד בכל מהירות הרבה לפניו .(אם תעבור את הסינונים לקורס).

פורסם

חיימי, מה זה שוטר שנבחר?

כמה שוטרים כאלה מבין שוטרי הסיור והתנועה אתה מכיר?

14 שנה שירתתי במשטרת ישראל ומעולם לא היתה אפילו השתלמות נהיגה לשוטרים בתחנה שלי שלא לדבר על קורס נהיגה מתקדמת.

עד כמה שאני נתקלתי היחידים שעברו קורסים והיו מיומנים מאוד על הכביש הם שוטרי סיירת האופנועים של מתנ"א שעוברים אימונים, הדרכות וקורסים על בסיס קבוע.

צריך להעביר קורסים שכאלה לכלל השוטרים בשטח שרבים הסיכויים שיצטרכו בשלב כלשהו לנהוג בנהיגה מבצעית בתנאי עיקוב מהיר (מילה יפה למרדף).

פורסם
בולט שאתה לא יודע על מה אתה מדבר.

שוטר שנבחר לקורס נהיגה מבצעית ועבר אותו יודע לנהוג.גם במרדף המהירות הנמוכה ביותר - בלי האטות מיותרות - היא שקובעת את המנצח, לא השניות של המהירות הגבוהה ביותר.

עם מדריך מסוים בקורס הזה,(שהשתלם בקורסים בגופים רציניים בארה"ב ) בסביבות 200 קמ"ש ב B4 עם 300000 ק"מ הרגשתי בטוח על כביש די מפותל.בלי להכיר אותך - אתה תיכנס לעמוד בכל מהירות הרבה לפניו .(אם תעבור את הסינונים לקורס).

למה סתם להתנפל? כתבתי בפירוש -

שוטר לא מיומן מי יודע מה בנהיגה מבצעית שרודף אחרי מישהו יכול לטוס לתוך איזה עמוד במקרה הטוב
שוטר לא מיומן יכול לטוס לעמוד. שוטר שעבר בהצלחה קורס הוא כן שוטר מיומן. במציאות של היום הרבה שוטרים מרשים לעצמם לרדוף אחרי מי שבא להם ובאילו נסיבות שמתחשק להם בלי קשר לקורס. מעבר לכך, גם אלו שעברו קורס נהיגה מבצעית לא תמיד כשירים לבצע מרדפים. מרדף זה יותר מלדעת לנהוג בתנאי קיצון. צריך להפעיל שיקול דעת בנוגע לגורמים רבים כמו סיכון כלל האוכלוסיה כתוצאה מהמרדף וכן הפעלת כח סביר כנגד הנאשם (אלימות כלי רכב היא קשה בהרבה). אתה לא יכול לתת לכל שוטר חמום מח רשיון לנהל מרדפים, במיוחד כשאין לו כלים לעשות זאת בצורה יעילה. בארה"ב למשל יש להם כלים לעצור את הרכב במיומנות רבה בכדי למזער סיכוי לפגיעה בגוף (בין אם של השוטרים, החשוד, או סתם עוברי אורח תמימים). שם לדוגמה שתי ניידות רודפות בזמן שהשתיים האחרות מקימות מחסום קוצים בצומת הבאה שפונתה מבעוד מועד. אם צריך ישלחו בנוסף להכל מסוק שמתצפט על הכל מלמעלה ומעביר מידע לחפ"ק שמנהל את המרדף כך שיסתיים באופן היעיל והמהיר ביותר. בישראל? המצב הרבה, הרבה פחות טוב מבחינת רגולציה. כשמוסיפים את זה לעובדה שרוב השוטרים הישראלים מפגינים קלות דעת בהפעלת כח - יוצא מתכון לא טוב. אני לא אומר שלא צריכים לנהל מרדפים, אני אומר שצריכים לתת לשוטר כלים לעשות זאת כמו שצריך.

יש הרבה שוטרים עם שכל בקודקוד, אני לא אומר שלא... חמומי המח שיוצאים למרדף סטייל GTA הם אלו שמפחידים אותי, וראיתי כבר כמה וכמה דוגמאות לכך.

 

בנוגע לנהיגה שלי, אני נוהג מצויין, תודה רבה... אמירה חסרת טעם והקשר לחלוטין.

HARD WORK BEATS TALENT WHEN TALENT

DOESN'T WORK HARD

1353594600_28_1_USD_7_dark.png

פורסם
חיימי, מה זה שוטר שנבחר?

כמה שוטרים כאלה מבין שוטרי הסיור והתנועה אתה מכיר?

14 שנה שירתתי במשטרת ישראל ומעולם לא היתה אפילו השתלמות נהיגה לשוטרים בתחנה שלי שלא לדבר על קורס נהיגה מתקדמת.

עד כמה שאני נתקלתי היחידים שעברו קורסים והיו מיומנים מאוד על הכביש הם שוטרי סיירת האופנועים של מתנ"א שעוברים אימונים, הדרכות וקורסים על בסיס קבוע.

צריך להעביר קורסים שכאלה לכלל השוטרים בשטח שרבים הסיכויים שיצטרכו בשלב כלשהו לנהוג בנהיגה מבצעית בתנאי עיקוב מהיר (מילה יפה למרדף).

 

לא רק מתנ"א,אפילו מיחידת תנועה הראל הקטנה מאד (מבשרת) עשו כמה,כולל מתנדבים, כי היא הרבה על כביש 1 ומקבלת הרבה התראות ובקשות סיוע ממתנ"א י-ם בית שמש.(אופנועים לצערי לא נותנים למתנדבים - הם אישיים חוץ מכמה בבית דגן).

מי שלא צריך לא צריך. אם אתה סייר במוריה או ציון בתוך העיר מה לך ולנהיגה מבצעית ? בפקקים בעיר אתה יכול לרוץ אחריו וחוץ מכוון ת"א על כביש 1 הכל מוקף במחסומים ומצלמות.

פורסם

אני באמת לא מצליח להבין את התגובות הללו.

 

אם הייתי מקבל דולר.... כבר היה לי Jetpack.

 

רוב התגובות באתרים האלה הן פשוט מטומטמות.

 

מה שכן - עד כמה שידוע לי, לפי החוק היבש, לשוטר בישראל אסור לבצע מרדף 'אמיתי'. הם מתחכמים קצת עם החוק, "אני עוקב אחריו", "תעקוב אחריו אתה" וכו', אבל לא חושב שמותר להם לבצע מרדפים full on.

בסה"כ, דעתי היא שצריך להתיר מרדפים. הרי הרכב הבורח מסכן את כולם. הרכב שרודף אחריו גם יותר זהיר, גם שומעים אותו מרחוק ומפנים לו את הדרך, וגם יש סיכוי שמשתמשי הדרך האחרים ספגו 'טראומה' מהרכב שאחריו רודפים, במידה והוא נסע בצורה חולנית לחלוטין (כמו נסיעה כנגד הנתיב) ולכן הם יהיו טיפה יותר ערניים בדקות הקרובות. כך שתיאורטית לא אמור להיות סיכון נוסף ברכב משטרה שדוהר אחרי איזה מסומם על 170. או ליתר דיוק, הסיכון גדל בצורה קטנה מאוד, ובסה"כ ה"עסקה" די משתלמת.

.Your average Notepad

פורסם

אני נגד מרדפי סרק!

 

מרדף סרק זה מרדף שניתן למנוע אותו ע"י רשימת ל.ז הרכב/איסוף מידע/איכון טלפון נייד וביצוע מעצר בבית העבריין.

 

לא מבין מה ההתרכזות באיך השוטר נוהג במקרה של מרדף, כאילו כל מי שבורח מהמשטרה הוא מינימום קן בלוק.

אז תכירו אלו שבורחים נוהגים יותר גרוע מאלו שרודפים אחריהם.

 

כותב שורות אלו נפגע בתאונת דרכים חזיתית אשר נגרמה ע"י נהג בורח במהלך מרדף.

סיבת המרדף היית נהיגה בפסילה.

 

האם אכיפת עבירת נהיגה בפסילה שווה נפגעי גוף?

לא אפרט את הפציעות אך אפרט מה נגרם לרכב- לפי זה ניתן להסיק לגבי פציעות היושבים ברכב.

המנוע נדחף אל הדשבורד, דלת נהג נסגרה על הרגליים וקורת A קיבלה עיוות.

יצאתי דרך החלון, דלת נוסע מאחורי הנהג נפתחה 20 ס"מ בלבד.

וזה מה שאני זוכר.

 

האם מרדפים מסוג זה היה שווה את הנזק?

 

הנהג העבריין (הורשע מספר פעמים בעבר) כבר שוחרר מהכלא לאחר ניקוי שליש אני מניח.

את הפציעות סוחבים עד היום.

 

שכחתי להזכיר שבמעמד מתן עדות במשטרה כל מילה לגבי מרדף תוקנה בתוקף ע"י השוטרים ב"מעקב מהיר".

×
×
  • תוכן חדש...