Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום עלויות - 7 שנים עם גולף 1.6 MkV ידנית (2007)


shayy
שימו לב! השרשור הזה בן 3753 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ניסתי לערוך את ההודעה ולמחוק חלק, לפחות את מה לא אהבתי.

וזאת מהסיבה שאין לי עניין לגרור את השירשור הזה לאותם שירשורים שאנו מכירים.

זאת לא הכוונה שלי ובטח לא מטרה של שי.

 

אבל עברו 30 דקות וכניראה שזה כבר לא אפשרי.

 

אשמח אם נשאיר את השירשור בעניין המקורי שלו, ולא נגלוש מעבר למה שהתחלתי.

 

אייל, היה לי כוונה שלוח לך את ההודעה בפרטי, כי הרגשתי שבאת אתה מעוניין לשמוע את הפרטים ואז לערוך.

אך ההודעה כבר פה כך שאין צורך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נשאלתי לגבי חוות דעתי מהמכונית.

 

נתחיל מזה, שהחיים עם מכונית זה לא רק עלויות.

וכשמדברים על תחזוקה, עלויות הן לא הדבר הכי חשוב.

אם הבחירה בין מכונית זולה לאחזקה (מחיר טיפולים ואובדן ערך), אבל כזו שמכינה הפתעות באופן תדיר לבין כזו שיקרה יותר אבל לא מפתיעה, לי ברור מה עדיף.

על אותו משקל, מכונית מפנקת משוכללת ונוחה אשר איני יכול להיות רגוע לגבי ההפתעה שמבשלת, מחטיאה את המטרה. מבחינתי.

 

בסופו של דבר - שביעות רצון היא ביחס לציפיות.

התנסתי בנהיגה בכמות מכוניות עצומה. שונות זו מזו. גם בבעלותי היו מכוניות שונות ומשונות. ישנות וחדשות, עם הנעה אחורית ועם הנעה קדמית, עגלות ומהירות. כרגע בבעלותי גם פורד S MAX טיטניום עם 240 כ"ס.

 

מבחינתי, המטרות שנדרשו מהגולף למלא הן (לא לפי הסדר) - גודל (שמבחינתי הוא בתחום המושלם), מרחב פנימי, איכויות ייצור מוחשיות וכן ויזואליות. בטיחות פאסיבית, הנאה מנסיעה ונהיגה (אתייחס לזה - כי בטוח שזה מוזר לחלק), מיצוב. תנאי סף הינו גיר ידני. כמובן שלא רציתי ליפול על מכונית יקרה מדי לאחזקה.

 

אם יש דבר שבולט יותר מכל במכונית הזו זה הקפדה על פרטים. החל מהתכנון ועד הביצוע.

מדובר בדגם הפשוט ביותר, אבל אין שום פאול בשום דבר. המכונית אינה נכשלת בכלום. שום דבר לא נותן לך הרגשה שחסכו עליו.

הריפודים, השטיחים, הדיפונים, הדשבורד הכל באיכות מצויינת ונעים למגע ולמראה. גם בתא המטען, אין חלקי פח חשופים.

הנדסת האנוש מצויינת. הכל היכן שאתה מחפש, נעים למגע ולתפעול ומאוד הגיוני.

עיצוב זה עניין של טעם, אבל אם זה נוגע לשלי, הוא אף פעם אינו נמאס לא בחוץ ולא בפנים.

כמו שכתבתי מדובר בדגם הפשוט ביותר, אבל האבזור כולל פתרונות מצויינים ואיכותיים. המזגן מצויין ונשלט ע"י בקרת אקלים עם פיקוד מפוצל וכולל פתחים כפולים עם יכולת שליטה גם למושבים האחוריים.

האיתות למשל כולל את האפשרות להפעלת 3 איתותים ע"י נגיעה קלה.

מכסה המנוע נתמך בבוכנה הדראולית ולא זקוק למוט תמיכה.

הוישרים מוסתרים מעיני הנהג כשהם במנוחה, והתפקוד שלהם חכם (מהירות משתנה בעצירה, אחורי פועל עצמאית בשילוב לרוורס).

ההגה מצופה עור איכותי ונעים. ועוד ועוד...

 

מבחינת נהיגה - המנוע של המכונית נחשב למיושן ופשוט מאוד. על הנייר אין לו הרבה מה לחפש. אני משער שגם מי שיבחן את המכונית כבוחן לזמן קצוב וקצר יבקר אותו. במבחנים, מן הסתם, לא חיים את החיים האמיתיים. יותר מדי פעמים ביקורת על התנהגות בתנאי קיצון מקבלת משקל גדול ולא מידתי לעומת החיים האמיתיים.

מי שמחפש חורכת אספלט, לא יפול כאן, כי כל תמרורי האזהרה מורמים - היא לא, היא לא מתיימרת ובכלל שדוחפים אותה, היא משמיעה קולות מחאה. לעומת זאת, למי שתחום המחייה שלו בד"כ נע בין 2000-3000 סל"ד ימצא מנוע נעים וחלק למדי שמספק כישורי תנועה טובים. בעת הצורך, עד 4000 סל"ד תקבל האצה שמשאירה את התנועה מאחור. בוודאי שאפשר להמשיך ל 6000, אבל אצלי ניתן לספור על יד אחת את מספר הפעמים שזה קרה, אם בכלל...

לטובת המכונית יש גיר מצויין שמחולק היטב וקל לתפעול בשילוב עם קלאץ' מדוייק ובעל משקל טוב.

 

ההגה של המכונית בעל משקל מצויין, בדיוק כמו שאני אוהב. אמנם הוא אינו מחונן (מתקשר), אבל אין כאלו בנמצא יותר. הוא אחד הכי טובים שאני מכיר במכוניות אלטרנטיביות.

 

התנהגות הכביש של הגולף טובה מאוד למי שלא מחפש יומרות קיצוניות. המתלה האחורי הנפרד מסייע לשילוב של נוחות וניהוג מוצלחים. זוית הגלגול קיימת, אך אינה בצורה מפריעה. המכונית נייטרלית, אוחזת מצויין ולסיכום היא פשוט משרה בטחון ומאפשרת לנהוג עם תחושת שליטה ועם יכולת שליטה. הנוחות טובה, יש טובות ממנה אבל לא יכולות להיות הערות בהיבט זה.

אין לה שום בעיות, לא בהיבט מנוע ולא שילדה להתמודד עם כל מהירות חוקית קיימת בארץ, וכנראה גם הרבה הרבה יותר מזה.

 

לסיכום - מכונית שעומדת בכל ציפיותי ממנה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"חוב" לפלג:

 

יש הרבה סימנים לכך שאיכות הפרטים ברכב מצויינת, זה ניכר בכאלו שיש בהם שיגרת החלפה:

 

- וישרים מקוריים ומתפקדים כחדשים.

- מצבר עדיין מקורי.

- סוללות שלטי פתחים של הרכב עדיין מקוריים.

- צמיגים מקוריים מהאיכות הטובה ביותר. כאמור הוחלפו.

- הוחלפו רק 2 נורות עצירה.

 

אבל גם באיך שכלל הרכב מזדקן:

 

- אין קירקושים.

- צבע הרכב מבריק ויפה.

- אין בלאי של גומיות דלתות או סימני עייפות של חומר כלשהו.

- הביצועים של המנוע טובים יותר כיום מאשר בעבר.

 

חלק גדול מהנ"ל אינו קשור כלל לכמות הנסועה אלא ליכולת להתמודד עם השפעת הזמן.

 

 

לא ציינתי בהודעה הקודמת שהמעצורים מצויינים, החל מתחושת הדוושה ועד האפקטיביות שלהם. איכויות שנותרו כבמקור גם לאחר החלפת רפידות ודיסקיות.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלג .

לרכב עם 130K ק"מ וכמות נכבדת של שנים על הכביש - יש בלאי.

הפלסטיק של המדיד שמן הזה עולה 40 ש"ח , הצינורות מתעייפים בכל רכב (צינור נשם זה באמת בקטנה)

חלון נופל זו בעיה ידועה שנפתרת ב250 ש"ח החלפה לתופסן מתכת (אצלי לא היתה התופעה)

 

תסתכל על השורה התחתונה : לא היו בעיות חשמל, לא נתקעת עם הרכב, הרכב תמיד הניע ותמיד סיפק את הסחורה (אחרת היית מציין)

 

לי היו 2 MK4 משהו כמו 5 שנים ב סה"כ.

אחת 1.6 ידנית והשניה GTI.

היו רכבים מצויינים, ב1.6 ידנית היתה התקלפות באיזה איזור אבל טופל בקלות .

כל השאר - דבש. בלי בעיות מיוחדות.

 

טיימינג ל1.6 עולה מחוץ למורשה פחות מ2K, טיימינג ל GTI עולה במורשה 3.5K או 2.5K בחוץ.

 

בכל מקרה שרשור זה עוסק ב MK5.

אפשר לציין ה MK5 היא קפיצת איכות ביחס ל MK4 , תכף סוגר 3 שנים עם ה GTI ובערך שנתיים עם ה1.6

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל מה חמישיה? ברכב אין ספייר בגודל מלא. האם נקרע צמיג?

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=461724

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלג .

לרכב עם 130K ק"מ וכמות נכבדת של שנים על הכביש - יש בלאי.

הפלסטיק של המדיד שמן הזה עולה 40 ש"ח , הצינורות מתעייפים בכל רכב (צינור נשם זה באמת בקטנה)

חלון נופל זו בעיה ידועה שנפתרת ב250 ש"ח החלפה לתופסן מתכת (אצלי לא היתה התופעה)

 

תסתכל על השורה התחתונה : לא היו בעיות חשמל, לא נתקעת עם הרכב, הרכב תמיד הניע ותמיד סיפק את הסחורה (אחרת היית מציין)

 

לי היו 2 MK4 משהו כמו 5 שנים ב סה"כ.

אחת 1.6 ידנית והשניה GTI.

היו רכבים מצויינים, ב1.6 ידנית היתה התקלפות באיזה איזור אבל טופל בקלות .

כל השאר - דבש. בלי בעיות מיוחדות.

 

טיימינג ל1.6 עולה מחוץ למורשה פחות מ2K, טיימינג ל GTI עולה במורשה 3.5K או 2.5K בחוץ.

 

בכל מקרה שרשור זה עוסק ב MK5.

אפשר לציין ה MK5 היא קפיצת איכות ביחס ל MK4 , תכף סוגר 3 שנים עם ה GTI ובערך שנתיים עם ה1.6

 

האאא שחכתי לציין שזה היה ב 2005 :roll:

אחרי שנה וחצי מכרתי את הרכב.

אגב, הוא נמכר כתוצאה מבעיה חשמל\מנוע שלא הצליחו לפתור במוסך המרכזי במשך שבוע (השארתי את הרכב וירדתי לאילת)

זה היה הקש האחרון.

אז לא היו לי המלצות על מוסך רון, שאני לא מכיר אותו אבל כייף לראות את המקצועיות שלו ואיבחון בעיות אפילו על דפי הפורום.

מעבר לזה בעיה זאת, לא היו איזה בעיות מיוחדות שהשאירו אותי לצד הדרך.

וכתבי זאת, רוב הדברים הם דברים קטנים שלא צרכים להיות לדעתי ברכב גרמני.

 

המדיד יכול לעלות גם 5 שקלים מפחינתי, זה לא משנה את העניין, העניין הוא שזה בכלל לא צריך להיות.

אותו דבר גם החלונות.

ואתו דבר עם הפלסטיקים שכבר 10 שנים באותה מתכונת.

 

 

דיברנו מספיק על הדגם הזה :wink:

השירשור מתעסק במתכונת המשודרגת, (שאני לא מכיר)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה התמונות?

 

אגב, גם אני אשמח לתמונות.

 

 

מצטער שלא עשיתי את העבודה כמו שצריך...צולם עם הנייד ובגלל הרוח החזקה צולמה תמונה יחידה מבחוץ.

האוטו מלוכלך בגלל מזג האוויר שלא איפשר שטיפתו (עוד מעט שבועיים מאז הפעם האחרונה)

 

שימו לב לספידומטר החכם - השנתות משתנות אחרי 100 קמ"ש.

 

בכל מקרה מהיום:

09012013 001.jpg

09012013 002.jpg

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחורי פועל עצמאית בשילוב לרוורס

 

זה מהדברים הקטנים שממש עושים הבדל! חשבתי שיש את זה רק ב GTI, כי לא זכור לי שזה היה בגולף 1.6 אוט' 2007.

 

לגבי הצריכת דלק שלך, אני מניח שהיא גבוהה בגלל אופי הנסיעות שלך, כנראה שרוב הנסיעות שלך קצרות והאוטו לא מספיק להתחמם (תואם גם לק"מ הנמוך שאתה עושה).

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוסע בגולף שכזו פעם בשבוע, וגם בפולו משנתון זהה, רק אחרי נסיעה קבועה (ולא נהיגה חד פעמית כפי שכבר התאפשר לי) מבינים את הנוחות ואיכות ההרכבה בפולקסווגן.

גילוי נאות- בעל מאזדה 3.

שי, מסכים עם כל מה שאמרת.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש את זה בקליאו 2002 שלי :roll::lol:

 

בצרפתיות תמיד יש אקסטרה אבזור וגאדג'טים.

 

הגרמנים בדרך כלל מתקמצנים (E320 שעלתה קרוב לחצי מליון שקל מגיעה ללא חיישני רוורס או חיישן לחץ אוויר בצמיגים, ה GTI שעלתה יותר מ 200K מגיעה ללא קרוז קונטרול או MP3 ב HU :brickwall: ).

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בפנדה יש את זה,ואפילו המהירות של המגבים הקדמיים נחלשת כשהרכב עומד.

לפותח השירשור,תודה על הסיקור,הוישרים הם מהיום זקיבלת את הרכב ???

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע מה הרעיון שמאחורי הזה?

 

אני לא יודע.

אך ניתן לשער שכך בהרבה יותר קל לשמור על מגבלות מהירות מדוייקות כפי שיש בטווח הנמוך (30,50,70,90...) מבלי לצרוך תשומת לב מיותרת בהבנת התצוגה.

 

 

 

ל yulianx - אכן והם במצב מצויין. אציין שאני מרים אותם מדי פעם ומשחרר גרגרים ולכלוך שנתפס. כמובן שמנקה אותם בעת שטיפה.

 

 

infinity - הנסיעות שלי אכן קצרות יחסית, אך הרכב בשימוש יומיומי, לא עומד. אחת ל...הרכב כן נהנה מנסיעה ארוכה. הרכב לא מאומץ באופן כללי ובמיוחד לא ב 10 הדקות הראשונות. כן, לא פעם אני נמצא בהמתנה של דקות כשהרכב בסרק. קרה לא פעם שסיימתי מיכל עם צריכה של 1:12, אבל זה לא המייצג.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3753 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...