Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום עלויות - 7 שנים עם גולף 1.6 MkV ידנית (2007)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4543 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הקונפיגורציה של הגולף הזו מכילה רכיבים עיקריים (מנוע וגיר) וותיקים ,פשוטים עם אמינות פנטסטית ועמידות מוכחת.

 

מעניין לאורך זמן להווכח כיצד הקידמה הטכנולוגית , המאפיינת את הדור הנוכחי של הגולף ( מנועי TSI צנומי נפח עם טורבו ותיבת

 

DSG) תבוא לידי ביטוי של הפגנת אמינות בסקירות ארוכות טווח של 6-7 שנים.

 

נחכה עוד שלוש - ארבע שנים ונדע...

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מה היא חוות דעתך לגבי הרכב עצמו?

בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

פורסם

shais01 - מסכים איתך שאחזקת מכונית אינה עסק זול. לא לקחתי בחשבון את עלות ההון, כך שזה אפילו קצת יותר. אבל להערכתי ההתנסות המתוארת מסכמת מכונית שהיא בסה"כ לא בולטת לרעה. אולי ההיפך.

 

מסכים. כנראה שאפילו מצטיינת בהיבט אמינות ושמירת ערך.

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם
עדיף לשלם על ירידת ערך מאשר במוסך. הסיכון של לקום בבוקר ולגלות שהרכב לא מניע או להתקע עם הרכב לצד הדרך, הוא מאוד בעייתי.

אני לא נכנס לויכוח מה עדיף, לנהוג ברכב סטנדרטי ואמין או ברכב ישן ומועד יותר לתקלות אבל אולי מהנה יותר.

זה אישי.

אם העלות דומה, ואם הרכב לא נדרש לאמינות מלאה (משמש לפרנסת בעליו לדוגמה) אני אישית מעדיף את המוסך.

אבל כמו ששי פותח השרשור ציין, זו ממש לא תחרות. כנראה שאף אחד לא מתלבט האם לקנות קאפה טורבו בת 15 או גולף חדשה...

 

שי

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם
ירידת הערך מובטחת.

עניין המוסך לא צפוי, וייתכן שלא תזדקק לו.

בדיוק באותה מידה שייתכן גם שתזדקק לו פי 2 ממה שדימיינת.

 

נפלאות הסטטיסטיקה

 

אני מתקשה לחשוב על רכב שנת 2007 שיכנס למוסך בעלות של 30 אלף שקל(ראה למעלה מאיפה החישוב). גם לא רנו מגאן יד 5 עם 200 אלף קילומטר.

פורסם

תודה על הסקירה, תמשיך להנות מהרכב

 

לכל הספקנים - בעוד כחודשיים - סיכום שנתי לGTI 2006 עם כ 120K ק"מ שנוסעת בלי סוף ולא בעדינות... (מנוע TFSI שהוא מהחדשים, גיר 6 הילוכים לא וותיק...)

 

כמו כן ברשות משפחתי רכב גולף MKV זהה לשל פותח השרשור אך אוטומט, העלויות אפילו יותר זולות ממה שהוא ציין (מטופל בצ'מפיון גם). הרכב נוסע כ-20K בשנה.

 

לא ברור לי למה רביעייה צמיגים ל1.6 צריכה לעלות 2400,זה מחיר יותר קרוב לצמיג של ג'נט 17 של ה GTI.

הרכבתי על ה1.6 רביעיית קונטיננטל פרימיום 2 במחיר של 360 ליחידה ( 195.65.15 אם אני זוכר נכון)

 

 

נ.ב. הלנצ'יה קאפה בכלל לא קשור או דומה. זה רכב שנוסעים איתו למכולת ואם יסעו קצת יותר ,כנראה יצריך השקעה שנתית בגובה ערכו בשוק אם לא יותר.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
רכב משנתון 2007 שעבר 42,000 ק"מ הוא לא מדד לשום אמינות.

 

+1.

 

 

סתם לשם דוגמא:

לפני שלושה שנים קנית רכב עם 280 אלף ק"מ, במשך שנתיים הוא הגיעה ל 340 אלף, ללא שום ביקור במוסך למעט טיפולים.

כך ש 42 אלף ק"מ ברכב חדש לא מייצג שום נתון.

 

 

אגב שי.

 

צריכת הדלק לא קצת גבוהה ביסח לרכב 1.6 ידני?

פורסם
מה היא חוות דעתך לגבי הרכב עצמו?

 

בהמשך היום אכתוב בצורה מפורטת.

 

לא ברור לי למה רביעייה צמיגים ל1.6 צריכה לעלות 2400,זה מחיר יותר קרוב לצמיג של ג'נט 17 של ה GTI.

הרכבתי על ה1.6 רביעיית קונטיננטל פרימיום 2 במחיר של 360 ליחידה ( 195.65.15 אם אני זוכר נכון).

 

רשמתי חמישיה - לא רביעיה. קונטי פרימיום 2 יחיד עלה לי לפני מספר ימים 420. לפני כשנה זוג לפי 390. אולי אני פרייאר. בכל אופן הקבלה אצלי, תבדוק אם גם לך יש...

 

+1.

 

זה אפילו מצחיק לתת את התואר הזה על פי הנתונים האלו.

 

אגב שי.

 

צריכת הדלק לא קצת גבוהה ביחס לרכב 1.6 ידני?

 

פלג - עמדתך כלפי תוצרים גרמניים וגולף בפרט לאור התנסותך האישית ידועים. זכותך ואני מכבד אותה.

יחד עם זאת, כשארשום את התייחסותי בהמשך היום אני מקווה שתבין שלזמן יש משמעות בתחזוקה, לא רק לקילומטראג'. אבל נא המתן.

 

לגבי צריכת הדלק - בעיני היא סבירה. נהגתי בעוד עשרות מכוניות.מניסיוני זאת תוצאה בינונית, ובהחלט לא גרועה בהתאם לאופי הנסועה שלי. מכיוון שכמות הנסועה שלי נמוכה, לעניין זה משמעות שולית עבורי. כמו כן, ציינתי כי הנסיעה היא עירונית. מחוץ לעיר תוכל להנות גם מ 1:13 ואף יותר.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

כמו שנאמר מעלי 42 אלף זה לא דוגמא.

 

אבל ב 6 שנים ובממוצע 15 אלף ק"מ הרכב אמור להחליף הרבה יותר פריטים ממה שהוזכר הנ"ל

 

כמו מצבר , צלחות בלימה , שמנים שונים , צמיגים ( מחזיקים שנתיים) גומיות חיישנים מערכת ההיגוי ויותר.

 

לא רוצה לפתוח פה אבל תראה (אני מקווה שלא) שבשנתיים הבאות הרכב אמור לאכל כסף.

פורסם

פלג, קנית אולי רכב עם 280K אבל אתה לא יודע מה הוא עבר לפני כן...

 

 

 

 

רשמתי חמישיה - לא רביעיה. קונטי פרימיום 2 יחיד עלה לי לפני מספר ימים 420. לפני כשנה זוג לפי 390. אולי אני פרייאר. בכל אופן הקבלה אצלי, תבדוק אם גם לך יש...

 

.

 

צודק. לא שמתי לב שמדובר בחמישייה.

בשביל מה חמישיה? ברכב אין ספייר בגודל מלא. האם נקרע צמיג?

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

היי שי

 

אני לא חושב שיש צורך לתקוף כל הזמן לכייון הזה.

כן היה לי גולף 2000 (עם 130 אלף ק"מ) ומהרוב לא היתי מרוצה, אך אין לזה קשר לשאלות שלי כרגע.

 

כמובן שיש משמעות לזמן בתחזוקה, אך תסכים איתי ששנת 2007 זה לא רכב ישן.

ובדוגמא שנתתי מדובר ברכב שנת 2002. עם ק"מ שגבוהה מימנו פי 8.5, וכשנכנס למוסך זה היה בכלל כיין פרונט לאחר החלפת צמיגים, היה נדרש להחליף תפוח הגה.

אבל כן גם לרכב הזה יש תיקונים, רק לפני שלושה חודשים עשיתי אינג'קטורים.

שעלותם במוסך המרכזי בילתי הגיונית.

אני ביצעתי את ההחלפה לבד, כך שיצה לי זול משמעותית, אבל אני לא שוכח שעבור המשתמש הממוצע המחיר שהוא ישלם הוא מחיר המוסך.

אז זה לא שאני אומר שהרכב הזה בעל אמינות מופלגת ולא נכנס למוסך.

זה פשוט מדגיש ש-42 אלף זה לא ק"מ שאפשר לקבל מימנו נתון על אמינות.

 

אגב לגבי תוצרים גרמניים, אתה יודע למה קנינו גולף?

 

לאבא שלי היה מרצדס שקנה בשנת 82 ונמכרה בשנת 94 עם כמעט מיליון ק"מ.

היה כל כך מרוצה מתוצרת גרמניה שקנה בשנת 92 אוודי 80 חדשה.

שגם היא היתה הצלחה עד שנגנבה שלוש שנים מאוחר יותר.

לא רק זה, במסגרת העסק שלו הוא יצא לא מעט מוצרים לגרמניה, וגם היה נוסע המון לצורך התקנות.

הוא מאוד אוהב את התרבות הגמרנית.

 

מאז הינו רק אם טנדרים (עסק משפחתי) כל טנדר חדש עבר ליידה של אמא עד שנכנס גם הוא למעגל העבודה.

 

ושהוחלט שקונים פרייוט קנינו גולף, אך כגודל הציפיה היה גם גודל האכזבה.

 

בכל מקרה, אני לא מכיר את אופי הנסיעה שלך, כך שאני לא יכול לומר דבר על צריכת הדלק, בטח שאין לי ניסיון אם הרכב המדובר.

ולך כן יש ניסיון עם רכבים נוספים ביחס לזה.

 

אך עם מדובר על נסיעה סטנדרטית ורגועה הצריכת דלק לא טובה.

זה שאתה נוסע מעט יחסית ממש לא משנה את הנתון עבוד המשתמש הממוצע.

 

dk87

 

טיפילים בשיגה, מצברים, צמיגים וכו' לא קשורים לאמינות הרכב.

 

 

"לא רוצה לפתוח פה אבל תראה (אני מקווה שלא) שבשנתיים הבאות הרכב אמור לאכל כסף."

 

אני ממש לא חושב שזה נכון.

יש בפורם הרגשה שאם הרכב שלך עבר את השלוש שנים, תגיד כל בוקר תודה על זה שהוא נדלק.

זה שטות גמורה בטח ברכב מטופל.

 

וכמו שאני מכיר את שי (מדפי הפורום בלבד) הרכב הזה ישרת אותו מצויין עוד הרבה שנים אם לא ימכור :roll:)

פורסם
פלג, קנית אולי רכב עם 280K אבל אתה לא יודע מה הוא עבר לפני כן...

 

 

מאיזה פחינה אתה מדבר?

 

גם הם הוא עבר אונס קבוצתי, זה רק מחזק את עניין האמינות.

במקרה אני מחזיק מרכבים ישנים, 2001\1999\2002\2004\1995.

אבל זה בגלל שאני לא רואה הצדקה היום לרכוש רכב חדש.

 

אני גם מטפל לבד כך שאני לא ממש חושש מבעיות במידה והיו.

 

אגב, גם אני אשמח לתמונות.

אחרי הכל,לדעתי מפחינת עיצוב אין עליהם(יש כמובן יצא דופן)

אני אוהב את העיצוב של כמעט כל רכב שיוצא מבית היוצר של WV ואודי.

בטח בשנים האחרונות

פורסם
אני מתקשה לחשוב על רכב שנת 2007 שיכנס למוסך בעלות של 30 אלף שקל(ראה למעלה מאיפה החישוב). גם לא רנו מגאן יד 5 עם 200 אלף קילומטר.

 

למען הסר ספק:

 

ירידת הערך מובטחת. (ברכב חדש יחסית)

עניין המוסך לא צפוי, וייתכן שלא תזדקק לו. (ברכב ישן)

בדיוק באותה מידה שייתכן גם שתזדקק לו פי 2 ממה שדימיינת.

 

וזה היה בתגובה למה שכתב ETAA, שאמר שעדיף לספוג ירידת ערך של רכב חדש מאשר להכניס רכב כל פעם למוסך.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם
מאיזה פחינה אתה מדבר?

 

גם הם הוא עבר אונס קבוצתי, זה רק מחזק את עניין האמינות.

במקרה אני מחזיק מרכבים ישנים, 2001\1999\2002\2004\1995.

אבל זה בגלל שאני לא רואה הצדקה היום לרכוש רכב חדש.

 

אני גם מטפל לבד כך שאני לא ממש חושש מבעיות במידה והיו.

 

אגב, גם אני אשמח לתמונות.

אחרי הכל,לדעתי מפחינת עיצוב אין עליהם(יש כמובן יצא דופן)

אני אוהב את העיצוב של כמעט כל רכב שיוצא מבית היוצר של WV ואודי.

בטח בשנים האחרונות

 

הכוונה היא שאולי הבעלים הקודם שפך על הרכב 50 אלף ש"ח תיקונים לפני שמכר לך אותו.

 

קנית גולף משומשת שנת 00 עם 130K ק"מ, התאכזבת . אוקיי.

יש כאן הרבה משתנים. אתה לא יודע מה עברה.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

היי אייל.

 

יש על הרכב היסטורית טיפולים, וראיתי בדיוק מה הוא עבר, הוא היה במוסך, לא אומר שלא.

הנקודה פה היתה שעם רכב כזה עבר 60 אלף ק"מ ללא שום תקלה. גם עם הבעלים הקום החליף חצי אותו (לצורך הדוגמא)

אז רכב חדש שיצא מהחברה ובנוסף לזה טופל בקפדנות על ידי שי, בטח ובטח לא יתן מדד לאמינות.

 

עכשיו לגבי הגולף.

 

הרכב נקנה מבחור מבוגר מרעננה, יד ראשונה, נרכש וטופל בסוכנות ג.ג.ג (אגב, שם גם קנינו את האוודי בשנת 92)

ספר טיפולים מלא, שהיה כולל אפילו החלפת נורות כמו אור דרך וברק במוסך המרכזי, זוג טאסות שנגנבו, ווישרים ועוד.

בקיצור הרכב לא ראה שום מקום מלבד במוסך המרכזי ולא נחסך מימנו שקל.

בקיצור רכב בדיק כמו שכל אחד היה רוצה למצוא.

 

אבל אני אומר לך ממה יתאכזבתי.

אני יודע שהרבה פה יקפצו ויתנו סיבה לכל דבר אבל אני בכל זאת אומר את מה שיש לי לומר.

איכזב אותי שהפלסטיקים הופכים דביקים ומתקלפים.

איכזב אותי שאני בא לבדוק שמן ויוצא לי השרוול פלסטיק יחד עם המדיד.

איכזב אותי שאני כל שני וחמישי רץ להחליף צינור אחר שיתפורר (כגון נשם וכו')

איכזב אותי שהחלון נפל לו יום אחד.

איכזב אותי שנכנסתי את הרכב למרכזי (הגולף זה הרכב היחידי שלא היתי מעוניין לגעת בוא לבד, הכל המשיך במוסך המרכזי)

להחליף טיימינג ובוקסות משולשים קידמיים בעלות של 5000 ש"ח.

איכזב אותי צריכת הדלק.

 

יתאכזבתי גם מכוח המנוע ובידוד הרעשים, אבל זה באמת נתות לאין סוף פרשנויות.

כל אחד והפרמטרים שלו.

(אישתי ישנה יותר טוב על המזרון החדש, אני ישנתי טוב גם על המיטה הצרפתית בצבא).

 

אומנם חלק מהדברים פה קטנים, אבל אלו בדיוק הדברים שאותי באופן אישי מרגיזים.

ואם תעבור על הרשימה תראה שהרבה מהדברים הם לא על אמינות מהסוג המדובר.

 

מה אהבתי.

את העיצוב החיצוני.

את העיצוב הפנימי.

את ההרגשה שסגרת דלת של "אכזרית" (לחיוב)

את המחרב הפנימי.

את הפלסטיקה שלא מתקלפת (החלק העליון של הדשבורד\דיפוני הדלתות)

את הכסאות ומשענת היד (בכלל תנוחת הישיבה)

ואני בטוח שיש עוד שאני לא זוכר.


×
×
  • תוכן חדש...