Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום עלויות - 7 שנים עם גולף 1.6 MkV ידנית (2007)


shayy
שימו לב! השרשור הזה בן 3753 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ב- GTI (ואולי גם אחרות) דור VI, השנתות משתנות גם לפני 100. אבל אולי זה כי היא מגיעה מאוד מהר ל- 100 ;-)

 

...אז זה היה צריך להיות הפוך :idea:

 

 

בכל אופן, נתוני היצרן מדברים על האצה מעמידה ל 100 תוך 11.3 ש' ומהירות מרבית של 188 קמ"ש.

המנוע מפיק 102 כ"ס ב 5,600 סל"ד (קו אדום ב 6,500 סל"ד), מומנט מקסימלי מושג ב 3,800 סל"ד והנו 15.1 ק"ג\מ

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נשאלתי לגבי חוות דעתי מהמכונית.

 

נתחיל מזה, שהחיים עם מכונית זה לא רק עלויות.

וכשמדברים על תחזוקה, עלויות הן לא הדבר הכי חשוב.

אם הבחירה בין מכונית זולה לאחזקה (מחיר טיפולים ואובדן ערך), אבל כזו שמכינה הפתעות באופן תדיר לבין כזו שיקרה יותר אבל לא מפתיעה, לי ברור מה עדיף.

על אותו משקל, מכונית מפנקת משוכללת ונוחה אשר איני יכול להיות רגוע לגבי ההפתעה שמבשלת, מחטיאה את המטרה. מבחינתי.

 

בסופו של דבר - שביעות רצון היא ביחס לציפיות.

התנסתי בנהיגה בכמות מכוניות עצומה. שונות זו מזו. גם בבעלותי היו מכוניות שונות ומשונות. ישנות וחדשות, עם הנעה אחורית ועם הנעה קדמית, עגלות ומהירות. כרגע בבעלותי גם פורד S MAX טיטניום עם 240 כ"ס.

 

מבחינתי, המטרות שנדרשו מהגולף למלא הן (לא לפי הסדר) - גודל (שמבחינתי הוא בתחום המושלם), מרחב פנימי, איכויות ייצור מוחשיות וכן ויזואליות. בטיחות פאסיבית, הנאה מנסיעה ונהיגה (אתייחס לזה - כי בטוח שזה מוזר לחלק), מיצוב. תנאי סף הינו גיר ידני. כמובן שלא רציתי ליפול על מכונית יקרה מדי לאחזקה.

 

אם יש דבר שבולט יותר מכל במכונית הזו זה הקפדה על פרטים. החל מהתכנון ועד הביצוע.

מדובר בדגם הפשוט ביותר, אבל אין שום פאול בשום דבר. המכונית אינה נכשלת בכלום. שום דבר לא נותן לך הרגשה שחסכו עליו.

הריפודים, השטיחים, הדיפונים, הדשבורד הכל באיכות מצויינת ונעים למגע ולמראה. גם בתא המטען, אין חלקי פח חשופים.

הנדסת האנוש מצויינת. הכל היכן שאתה מחפש, נעים למגע ולתפעול ומאוד הגיוני.

עיצוב זה עניין של טעם, אבל אם זה נוגע לשלי, הוא אף פעם אינו נמאס לא בחוץ ולא בפנים.

כמו שכתבתי מדובר בדגם הפשוט ביותר, אבל האבזור כולל פתרונות מצויינים ואיכותיים. המזגן מצויין ונשלט ע"י בקרת אקלים עם פיקוד מפוצל וכולל פתחים כפולים עם יכולת שליטה גם למושבים האחוריים.

האיתות למשל כולל את האפשרות להפעלת 3 איתותים ע"י נגיעה קלה.

מכסה המנוע נתמך בבוכנה הדראולית ולא זקוק למוט תמיכה.

הוישרים מוסתרים מעיני הנהג כשהם במנוחה, והתפקוד שלהם חכם (מהירות משתנה בעצירה, אחורי פועל עצמאית בשילוב לרוורס).

ההגה מצופה עור איכותי ונעים. ועוד ועוד...

 

מבחינת נהיגה - המנוע של המכונית נחשב למיושן ופשוט מאוד. על הנייר אין לו הרבה מה לחפש. אני משער שגם מי שיבחן את המכונית כבוחן לזמן קצוב וקצר יבקר אותו. במבחנים, מן הסתם, לא חיים את החיים האמיתיים. יותר מדי פעמים ביקורת על התנהגות בתנאי קיצון מקבלת משקל גדול ולא מידתי לעומת החיים האמיתיים.

מי שמחפש חורכת אספלט, לא יפול כאן, כי כל תמרורי האזהרה מורמים - היא לא, היא לא מתיימרת ובכלל שדוחפים אותה, היא משמיעה קולות מחאה. לעומת זאת, למי שתחום המחייה שלו בד"כ נע בין 2000-3000 סל"ד ימצא מנוע נעים וחלק למדי שמספק כישורי תנועה טובים. בעת הצורך, עד 4000 סל"ד תקבל האצה שמשאירה את התנועה מאחור. בוודאי שאפשר להמשיך ל 6000, אבל אצלי ניתן לספור על יד אחת את מספר הפעמים שזה קרה, אם בכלל...

לטובת המכונית יש גיר מצויין שמחולק היטב וקל לתפעול בשילוב עם קלאץ' מדוייק ובעל משקל טוב.

 

ההגה של המכונית בעל משקל מצויין, בדיוק כמו שאני אוהב. אמנם הוא אינו מחונן (מתקשר), אבל אין כאלו בנמצא יותר. הוא אחד הכי טובים שאני מכיר במכוניות אלטרנטיביות.

 

התנהגות הכביש של הגולף טובה מאוד למי שלא מחפש יומרות קיצוניות. המתלה האחורי הנפרד מסייע לשילוב של נוחות וניהוג מוצלחים. זוית הגלגול קיימת, אך אינה בצורה מפריעה. המכונית נייטרלית, אוחזת מצויין ולסיכום היא פשוט משרה בטחון ומאפשרת לנהוג עם תחושת שליטה ועם יכולת שליטה. הנוחות טובה, יש טובות ממנה אבל לא יכולות להיות הערות בהיבט זה.

אין לה שום בעיות, לא בהיבט מנוע ולא שילדה להתמודד עם כל מהירות חוקית קיימת בארץ, וכנראה גם הרבה הרבה יותר מזה.

 

לסיכום - מכונית שעומדת בכל ציפיותי ממנה.

 

נראה שאין לרכב מגרעות (מלבד אולי מגרעות שוליות)? המכונית המושלמת, למה פולקסווגן שידרגו אותה פעם אחת מאז והציגו דגם חדש לחלוטין לאחרונה זה תמוה? :shock:

 

אני מכבד את דעתך כמובן, אבל אני קורא יותר מדי חוות דעת של משתתפי הפורום שאוהדות את רכביהם מבלי לציין מגרעות (או מגרעות מהותיות) כמו חוות הדעת שלך, לי קשה להאמין שכך המצב, אולי אני פדנט במיוחד ושם לב לדברים שאחרים לא שמים לב או שאולי אני מנטרל טוב יותר את התופעה הפסיכולוגית של האדרת הבחירות העצמיות שאני מבצע ומשתדל להיות אובייקטיבי יותר.

 

דרך אגב מה חוות דעתך על הפורד SMAX זה אפילו מעניין יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנון העלת שאלות מצוינות.

מבטיח התייחסות רצינית ברגע שאוכל לגלוש מהמחשב.

כרגע מהנייד... יש בעיה גורפת לגולשי נטויז׳ן.

 

אין מכונית מושלמת!

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנון,

בוא נבדיל בין מכונית שאינה נכשלת בכלום לבין מכונית מושלמת. זה ממש לא אותו הדבר.

הגולף מצטיינת בחלק מתכונותיה אבל באחרות היא בסולם שבין בינוני ומעלה.

לשרוטים שלא מוכנים להתפשר על ההגה הטוב ביותר האלטרנטיבה באותם שנים הייתה הפוקוס. לשרוטים שחיפשו מקסימום מטראז׳ לכסף היו אחרות. מי שחיפש את המנוע הכי חזק או את המכונית הכי נוחה או הכי משוכללת לא היה בוחר בגולף.

אבל באותם בחירות, בכולן, תמצא מגרעות בולטות מדי.

מכונית היא חבילה ולא רק פרט יחיד. מי ששונא הפתעות וחשוב לו שהאריזה תהיה מוצלחת ונעימה, הגולף מתאימה. מאוד.

ציינתי בברור, המנוע יכול להחשב כחוליה החלשה. הביצועים שלו בינוניים והוא אינו חסכוני במיוחד ואף מרעיש במאמץ (לקחת בפרופורציה). אבל הוא אמין ופשוט לתחזוקה.

אגב לא מדובר בהפתעה גדולה, לגולף שלל דגמים עם מנועים חזקים יותר.

במקרה הפרטי שלי הגיר הידני מקל קצת על החולשה.

אגב אחת המטרות העקריות במעבר לדור ה 6 היה הוזלת עלות הייצור.

כמו כן כבר בדור זה הופיעו מנועי ה tsi ובהמשך השתלבו תיבות הdsg.

דרישות בנושאי זהום אוויר וצריכת דלק מחייבים הערכות מתאימה ולבסוף העלימו גם את ה 1.6 הותיק.

אתה מעיד על עצמך כקפדן. האמן לי שגם אני יכול להעיד על עצמי ככזה.

אם אתה רגיש לאיכות יצור, הרכבה, חומרים, גימור וכמובן הנדסת אנוש, קשה לי להאמין שתמצא מכונית שתכניע את הגולף.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי אני מסכים עמך שהגולף תמיד הייתה חבילה מאוזנת ואיכותית והסקירה היפה שלך אכן מאשרת זאת. אני גם מסכים שהחיים האמיתיים עם רכב יכולים להיות שונים די מהותית מיום מבחן שעורכים כתבי הרכב ובוודאי ובוודאי מנסיעת מבחן שעורכים לקוחות לפני רכישת רכב ואני חווה זאת עם המאזדה cx5 שלי.

 

דרך אגב יש לך טעם מצויין ברכבים, אני מאד רציתי לרכוש את הגולף הזאת עוד בשנת 2006 או אפילו יותר מכך את הגולף פלוס בגרסאות האוטומטיות שלהן ועם מנוע ה- fsi שהוצע בזמנו. גיר 6 ההילוכים שהיה היחיד בקטגוריה מאד קרץ לי. האמת שפשוט התקמצנתי ובעקבות מבצע חבר שהיה באותה עת רכשתי מיצובישי לנסר.

 

גם כעת לפני רכישת המאזדה cx5 מאד רציתי מיניואן, קטגורית הג׳יפונים לא רק שלא עניינה אותי אלא אפילו זילזלתי בה, למרות שלמדתי גם להעריך את היתרונות של הקטגוריה. כמובן שהבחירה המועדפת עליי היתה הגלאקסי או מבחינה ריאלית יותר ה- smax בייחוד לאור הוזלת המחיר שהיתה ל- 175 א׳ ש״ח. משיקולים כספיים של ירידת ערך גבוהה וצריכת דלק שעודנה גבוהה למרות יחידת ההנעה והגיר החדשים, אבל אתה תוכל להיות יותר מדוייק בנקודה זאת ואי מתן הנחות ע״י דלק מוטורס על מנת לפצות על הנ״ל וגם לאור כך שציפיתי שיוצג דגם חדש מוקדם יותר ירדתי ממנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנון, ראשית תודה. אני מעריך את היכולת להחמיא.

אני לא חושב שנכון לפתח בשרשור הזה דיון על מכוניות שאינן קשורות לנושא.

יחד עם זאת מכיוון שחוות הדעת מובאת ממי שמושפע מגורמים שונים (כמו ניסיון, יכולת, טעם ועוד) הרי שלפעמים קצת הרחבה על הכותב יכולה להסביר מדוע דעתו היא כזו ולא אחרת.

לצורך העניין כשרכשתי את הגולף ניסיתי למקסם תקציב נתון. כמובן שהיו דרישות שלא יכולתי להתפשר עליהן כמו מרחב, מספר דלתות וגם דרישות קשיחות בהיבט של בטיחות ברמה גבוהה ולכל אלא נוספו עיניני טעם.

כשרכשתי את ה S Max הנוסחה הייתה שונה לחלוטין. הגדרתי דרישות מסויימות וחיפשתי את המכונית הטובה ביותר בלי מגבלת תקציב. אם הייתה מכונית טובה יותר עבורי במחיר של עוד 20-30 שח, לא הייתי מהסס.

לכן בחרתי את הטיטניום שנהנית מרמת גימור גבוהה יותר ומנוע חזק יותר.

אין לי ספק שלאורך זמן מדובר במכונית שעלויות האחזקה שלה גבוהות בהרבה, גם באובדן ערך, גם בתחזוקה, בוודאי בדלק.

אני בספק אם היא חריגה בקבוצת המחיר שלה בהיבטים אלו, אבל מכונית שעולה 70% יותר לא טבעי שתדמה בעלויות הבעלות שלה.

אם יש לך שאלות ממוקדות אשמח לענות. או שתמתין לסיכום קצר שאפרסם עוד כחודש, עת ימלאו לה שנה.

בשורה התחתונה, בהתחשב בתצורתה מדובר במכונית מצטיינת.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם לדבר על מקסום יכולת כלכלית אל מול העלות. עלות של גולף שלא מהיבואן נותת תמורה נמוכה של שנתון למחיר. מצד שני ניתן בהחלט להרגיש שמדובר ברכב שמקדים את זמנו באיכותו. איכות הייצור של הגרמנים בשנת 2007 שליוותה אותם בייצור הגולף שלך נעדרת גם היום מיצרניות רבות.

 

עד שהשלמתי עם העובדה שלא ארכוש ככל הנראה גולף מהדור הנ״ל, אתה מחזיר לי את הבאסה ):

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין של מקסום תמורה למחיר הוא לא קשיח, יש פה העדפות.

בזמנו, במחיר שלה, אף מכונית לא נתנה תחושת איכות פאסיבית כמוה.

אמנם לא ציינתי בשרשור, אבל הבחירה בגולף לא הייתה אוטומאטית, ביקרתי ונהגתי במתחרות הרלוונטיות.

הגולף אגב החליפה טויוטה RunX ידנית.

במקביל להן היו רנו מגאן II ואחר כך מאזדה 5 ובהמשך S Max.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אירופה מול יפן.

חלפו למעלה מ 6 שנים מאז נהגתי לאחרונה בRunX...

אבל יש דברים שלא שוכחים ואשתדל להתייחס אליהם.

גם הטויוטה נהנית מאיכויות יצור, הרכבה וגימור גבוהים.

אבל כאן נכנס אבל גדול-בכל מה שקשור לטעם, לא ברור מה הייתה ההשראה, אם בכלל שהשפיעה על בחירת היצרן.

העיצוב הפנימי והחיצוני אינו נהנה מקו מקשר לדגמי עבר. בעבור מי שפראקטיקה היא הדבר היחיד שהוא מחפש, זה בסדר.

אבל בפורום רכב לא צריך להסביר שיש מי שמפתח יחסים עם רכבו ובעניין הזה הגולף היא אייקון. למרות פשטותה ואיפוקה כשאתה קונה גולף בתת המודע יש גמדים קטנים שמזכירים לך שיש פה מסורת ושגולף חייבת קודם כל להיות טובה יותר מהדור הקודם שהחליפה. מין קטגוריה פרטית. אחר כך היא כמובן נבחנת מול הסביבה. והיא תמיד תתהדר בהישג טכנולוגי אופנתי כלשהו.

מתוך נקודת המוצא הזו שבה בגולף לא באים בגישה של להמציא הכל מחדש אלא לשפר ולשפר, אתה כבעלים תקבל סביבה מוכרת הגיונית ונוחה לשימוש. שום דראמה. רק טוב יותר.

בטויוטה הכל טוב אבל סתמי, פונקציונלי, לא שובה לב אבל "כמו שצריך ולא יותר״.

חומרים - כאן הגולף לוקחת בענק. נעימים יותר למגע וגם למראה. לגבי עמידות, אני לא יודע לספר הטויוטה הייתה אצלי כשנתיים ואין לי מה לספר.

ביצועים - לטויוטה פוטנציאל גבוה יותר. ניתן למימוש, כרוך ברעש וסל"ד גבוה.

הגה והיגוי - ההגה של הטויוטה קל מדי ולא מיועד למי שמעריך מכונית לנהיגה...

ההתנהגות שלה סבירה בטוחה ונוחה, אבל פחות מהגולף.

לסיכום הטויוטה מאוד פראקטית , לא פסולה כלל , אבל לגולף קל יותר להתחבר ולנהל מערכת יחסים ארוכה. במיוחד אם לסגנון יש משמעות בעיניך.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונת דשבורד בלילה.

GOLF 002.jpg

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 10 חודשים מאוחר יותר...

חלפה כשנה נוספת ועת לסיכום השנה השביעית.

 

גם בשנה הזו, לא היו שום הפתעות!

מתישהו בחודש יוני התנעה שאמנם הצליחה במכה ראשונה נשמעה בהרבה פחות נחושה מהרגיל. ההתנעה שאחריה (כמה שעות או יום למחרת) נשמעה דומה. מכיוון שהמצבר היה מקורי וגילו היה 6 וחצי, החלטתי שאין טעם לחכות לצפוי והחלפתי למצבר חדש מסוג בוש הזהה לוורטה רק שנהנה מאחריות ארוכה יותר. העלות 708 ש"ח.

 

עכשיו תגידו שאני פריאר ואקבל זאת כמחמאה:

הזמנתי מכונית חדשה לפני מספר שבועות ואני אמור לקבלה במחצית הראשונה של ינואר - עוד כחודש.

לגולף רישיון עד אמצע ינואר 2014.

לא מעט אנשים היו מתזמנים את המכירה כך שהיו חוסכים את עלות הטסט (רשיון 1375 ש"ח +טסט 96 ).

לא אני.

לא זו בלבד, אלא שכל שנה את הטסט אני עושה במוסך וגם שם את הטיפול השנתי.

וכך עשיתי. הטיפול היה אמור להיות טיפול קטן (שמן+פילטר+נוזל בלמים) ועלותו כ 800 ש"ח.

לאחר כשעתיים ממסירת הרכב אני מקבל טלפון שצריך להחליף רפידות+דיסקים והמקורי מחירו 1,700 ש"ח אבל יש חילופי ב 900 ש"ח.

תגידו פרייאר אבל העדפתי מקורי. אגב, מאז החלפת הסט הקודם המכונית נסעה כ 23K ק"מ. מרביתם עירוניים לייט.

 

כן, כך למעשה מספר שבועות לפני מכירת המכונית הוצאו קרוב ל 4,000 ש"ח שאולי היו נחסכים ע"י אחרים.

 

נכון, המכונית עם 49,000 ק"מ בלבד אבל בת 7, במצב מעולה, פנימי ומכני, צנועה אמיתית אבל עםהרבה סיבה לגאווה. מעולם לא השתעלה או עשתה פדיחה כלשהי.

 

נא לא לפנות אלי בנושא רכישתה.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין על דור 5 :-D

גם אני תמיד מקפיד לשים מקורי בלבד ולא התחרטתי על זה לרגע.

 

אם אפשר לשאול, מה הזמנת?

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא פראייר ויש לך סיבה מוצדקת לדרוש גם מעל המחירון אם תרצה, אני לא רואה שום בעיה למכור.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3753 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...