Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4967 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

בשבוע שעבר עברתי תאונה עם הרכב. אין נזקי גוף לשום צד, הרכב ניזוק בצד הקדמי-ימני. הגעתי עם הרכב למוסך הסדר (שהוא גם מורשה יבואן), הגיע שמאי ויחד עם נציג המוסך פתח מכסה מנוע ורשם נזקים. היום כשהתקשרתי לבדוק מה מצב הרכב (קיבלתי רכב חלופי אז לא הייתי בלחץ), אמרו שאחרי פתיחה ובדיקה התברר שהיה צורך גם בהחלפת רדיאטור+רדיאטור מזגן, הגיע שמאי פעם נוספת ואישר.

השאלות שלי:

1. האם מקובל/חוקי לבצע הערכה נוספת לאחר הערכה ראשונית של השמאי?

2. האם לא ראוי לעדכן אותי בדבר תיקון נרחב יותר והחלפת רכיבים מהותיים יותר מאשר פח?

3. מה ההשלכות של החלפת הרכיבים הנ"ל מבחינת תפקוד עכשווי של הרכב וכן ירידת ערך?

 

תודה מראש למסייעים (אנא, בעלי נסיון/ידע ודאי בלבד...).

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם

לפגיעה בחלקי פח יש משמעות לירידת ערך. להחלפת רדיאטור אין משמעות לגבי ירידת הערך. היחידה מוחלפת בשלמותה. אם מדובר ברכב חדש (עד שנתיים) ההחלפה צריכה להיות בחלק חדש. ודא שהרדיאטור שהותקן הוא מקורי או OEM ולא תחליפי.

פורסם

השאלות שלי:

1. האם מקובל/חוקי לבצע הערכה נוספת לאחר הערכה ראשונית של השמאי?

2. האם לא ראוי לעדכן אותי בדבר תיקון נרחב יותר והחלפת רכיבים מהותיים יותר מאשר פח?

3. מה ההשלכות של החלפת הרכיבים הנ"ל מבחינת תפקוד עכשווי של הרכב וכן ירידת ערך?

 

תודה מראש למסייעים (אנא, בעלי נסיון/ידע ודאי בלבד...).

 

בודאי שיש מצבים בהם נדרשת בדיקה חוזרת על ידי השמאי, כיון שבמהלך הפירוק עשויים להתגלות נזקים שהיו נסתרים לפני הסרת הקליפה העליונה של הבצל. לפעמים השמאי צריך לבקר מספר פעמים, שלא לדבר על אישור התיקון בסיומו.

לגבי החלפת חלקים נוספים - האם לא היית מאשר החלפת רדיאטור? הרי היה סיכוי שבנסיעה הראושנה היית מחמם מנוע וגורם מזק גדול שאינו מכוסה על ידי הביטוח.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
בודאי שיש מצבים בהם נדרשת בדיקה חוזרת על ידי השמאי, כיון שבמהלך הפירוק עשויים להתגלות נזקים שהיו נסתרים לפני הסרת הקליפה העליונה של הבצל. לפעמים השמאי צריך לבקר מספר פעמים, שלא לדבר על אישור התיקון בסיומו.

לגבי החלפת חלקים נוספים - האם לא היית מאשר החלפת רדיאטור? הרי היה סיכוי שבנסיעה הראושנה היית מחמם מנוע וגורם מזק גדול שאינו מכוסה על ידי הביטוח.

ברור שאני מאשר אם צריך. אבל זה בדיוק העניין, שאני חושש שסתם השחילו שם החלפת רדיאטור למרות שאולי המצב לא חייב, ובבדיקה הראשונית של השמאי שגם אני נכחתי בה, פתחנו מכסה מנוע ולא דובר על רדיאטור.

אתה בעצם אומר שלמרות שפתחו מכסה מנוע, ייתכן שבמהלך התיקון התגלו פתאום פגמים נוספים?

הרי הרכב אצלם כמה ימים, תיאורטית הם יכולים "לשתול" רדיאטור פגום, לצלצל לשמאי ולהראות לו שצריך להחליף גם את זה.

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

פורסם
לפגיעה בחלקי פח יש משמעות לירידת ערך. להחלפת רדיאטור אין משמעות לגבי ירידת הערך. היחידה מוחלפת בשלמותה. אם מדובר ברכב חדש (עד שנתיים) ההחלפה צריכה להיות בחלק חדש. ודא שהרדיאטור שהותקן הוא מקורי או OEM ולא תחליפי.

הרכב בן 6, וכבר אמרו לי שכנראה רוב החלקים יהיו תחליפיים, אז איך אתעקש על הרדיאטור? :cry:

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

  • ספונסר פורום
פורסם
הרכב בן 6, וכבר אמרו לי שכנראה רוב החלקים יהיו תחליפיים, אז איך אתעקש על הרדיאטור? :cry:

ערב טוב ,

קודם כל שמאי רכב מגיע לבדוק רכב במוסך לפחות פעמים .

שנית אם הערכה ראשונית היתה החלפת חלקי פח וכ"ו ,ובהערכה שניה ישנה תוספת זה אומר הששמאי עושה עבודתו נאמנה ,כלפיך .

צור איתי קשר טלפוני אם אתה רוצה לשאול או להיתענין בעוד פרטים

אלי אמרן - שמאי רכב 054-6999223

פורסם
ברור שאני מאשר אם צריך. אבל זה בדיוק העניין, שאני חושש שסתם השחילו שם החלפת רדיאטור למרות שאולי המצב לא חייב, ובבדיקה הראשונית של השמאי שגם אני נכחתי בה, פתחנו מכסה מנוע ולא דובר על רדיאטור.

אתה בעצם אומר שלמרות שפתחו מכסה מנוע, ייתכן שבמהלך התיקון התגלו פתאום פגמים נוספים?

הרי הרכב אצלם כמה ימים, תיאורטית הם יכולים "לשתול" רדיאטור פגום, לצלצל לשמאי ולהראות לו שצריך להחליף גם את זה.

 

בינינו - מה יכול להיות - הרדיאטור בן ה-6 שלך יוחלף בחדש? מה רע?

 

אבל בדיוק כפי שכתבתי - יש נשקיםים במקומות נסתרים שמתגלים רק לראחר פירוק החלקים המסתירים אותם.. גם לאחר הסרת הרדיאטור יתכן גילוי של עוד נזקים.

 

מבחינתך זה לא משנה - אתה משלם אותה השתתפות עצמית בין אם התיקון עולה 3,000 ש"ח ובין אם 30,000.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...