Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4992 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים

אני צריך להוסיף שמן די בדחיפות. מצאתי שמן בתקן שמופיע בכותרת (5w30 של מוביל), כאשר בספר הנהג רשום שצריך שמן בתקן wss-m2c913-c (שאינני מצליח למצוא).

האם יתכנו בעיות כתוצאה משימוש בשמן זה?

תודה,

צביקי

Ford Fiesta Ambiente 2012

Ford Focus Active Tourer  2020

Magenta Workshop

 

פורסם

צריך לבדוק מה ההבדל בין הסיומות השונות ומכאן מה ההבדל בין השמנים. אני בטוח שגוגל יודע. כשתמצא אשמח אם תעלה לכאן, זה מעניין.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לא הספקתי לחפש הרבה, אבל נראה שתקן c הוא חדש ומחמיר יותר.

אותי מעניין אם תהיה השפעה ארוכת טווח על המנוע אחרי הוספה של השמן מתקן a/b.

גם כך הרכב יכנס לטיפול ראשון תוך כחודש וחצי (עוד 4500 ק"מ) והשמן יוחלף.

Ford Fiesta Ambiente 2012

Ford Focus Active Tourer  2020

Magenta Workshop

 

פורסם

סלח לי אבל לא הבנתי בדיוק מה אתה רוצה לומר כאן. הדרישה של פורד היא שמן בדרגת C ולך יש שמן שמתאים רק לדרגת A,B? ברור כשמש אם ככה שהשמן לא מתאים לך. לעומת זאת, אם אתה צריך תקן A או B ויש לך שמן עם תקן C אז לא תהיה לך שום בעיה להוסיף אותו למנוע. איזו כמות חסרה לך שאתה רוצה להוסיף שמן בכזו דחיפות? רק כדרך אגב, יורול מייצרים שמן שעומד בתקן הזה ספציפית ובתקנים קודמים של פורד.

הם טוענים שהשמן הזה יוצר במיוחד עבור הדרישות של פורד ויגואר.

http://www.eurol.com/en/37-products/639-eurol-fortence-5w-30.html

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

השמן כרגע טיפה מעל המינימום במדיד.

ברכב הישן בדקתי בתדירות נמוכה יותר עקב נסיעות מעטות.

ברכב החדש אני עושה הרבה יותר קילומטראז' ולכן ברוב טיפשותי לא בדקתי שמן בתדירות מתאימה.

למען האמת כשבדקתי בפעם האחרונה בסביבות 6500 ק"מ השמן היה טיפה (חצי מילימטר) מתחת למקסימום. כנראה שזה הכניס אותי לשאננות מסויימת וחשבתי שמאחר והרכב אחרי הרצה הוא לא מאבד שמן.

האם זה הגיוני שב-6500 הקילומטרים הראשונים הרכב לא איבד הרבה שמן ואז פיתאום ב-4000 הקילומטרים הבאים יש אובדן כזה?

 

ושוב אני אשאל - ברור לי שהשמן לא אידאלי, אך האם יש השפעה מזיקה לטווח ארוך? (בכל זאת מדובר בשמן די איכותי למיטב הבנתי ופורד כן משתמשים בתקן זה לרכבים מהשנים האחרונות)

 

תודה שוב לכולם.

Ford Fiesta Ambiente 2012

Ford Focus Active Tourer  2020

Magenta Workshop

 

פורסם

אני לא יכול לערוך אז אני מעדכן בהודעה חדשה

 

יצאתי נעל. קורה גם לטובים שביננו :roll:

באתי לבדוק עכשיו שמן שוב ומה אני רואה - המפלס בדיוק כמו שהיה לפני 4000 ק"מ.

כנראה שהבוקר מרוב שמיהרתי לעבודה, לא הכנסתי את המדיד עד הסוף וגם לא בדקתי פעמיים כמו שאני תמיד עושה :oops:

לשמחתי לא נגעתי בשמן שקניתי ואני אחזיר אותו ואזמין אחד בתקן הנכון, שיהיה למקרה הצורך.

בדקתי עכשיו (בערך ארבע פעמים כי לא האמנתי) אחרי שהרכב עמד שלוש שעות בשטח מישורי, כך שאין מקום לטעות.

 

נו טוב - לפחות עכשיו אני רגוע בקשר לזה שהמנוע לא מאבד שמן.

בכל מקרה, נראה לי שמכאן והלאה אני אקפיד על בדיקה שבועית.

 

תודה לכם וסליחה שגזלתי מזמנכם על שטות שכזו.

Ford Fiesta Ambiente 2012

Ford Focus Active Tourer  2020

Magenta Workshop

 

פורסם
לעומת זאת, אם אתה צריך תקן A או B ויש לך שמן עם תקן C אז לא תהיה לך שום בעיה להוסיף אותו למנוע.

 

זה לאו דווקא נכון, ע"ע תקני ACEA. עד שלא נדע מה פירוש האותיות לא ניתן לקבוע דבר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

חקרתי קצת בעניין השמן וזה מה שמצאתי:

 

1. C נמצא ברכבי פורד שיוצרו משנת 2009 ומעלה.

2. C תואם וניתן לשימוש ברכבים הדורשים A או B אבל לא להפך.

3. שמן C חוסך דלק בשיעור של 0.5% בהשוואה לשמן B.

4. שמן C הוא בעל יכולת ספיחת פיח גבוהה ב 40% ביחס לשמן B.

5. שמן C מקביל לתקן ACEA A5/B5, כלומר זה שמן שמתאים למרווחי שירות ארוכים ולרכבים הדורשים שמן בצמיגות נמוכה.

 

אני בטוח שיש עוד כמה וכמה הבדלים אבל התשובה ברורה - לא מומלץ להשתמש בשמן A או B ברכב הדורש C.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

×
×
  • תוכן חדש...