Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8545 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שי,

 

זה לא שלא הרגישו כלום, האוטו בסה"כ האיץ בסדר. אבל לא היתה בעיטה בגב כמו שמנוע טורבו טוב צריך לתת . :wink:

 

לפי מיטב ידיעתי, רק ב-98' הוחלף מנוע הטורבו לגרסת ה-5 צילינדרים. (אולי אפילו אחרי זה. בקטלוג "אוטו" 1999 עדיין מופיעה גרסאת ה-4 צילינדרים).

לגבי, הטורבו אתה צודק - אצלי עדיין עובד המקורי (טפו, טפו, טפו :mm_smile: ) אחרי 155K ק"מ.

לגבי הקירקושים, כנראה לא שפר מזלי. כל האוטו קקפוניה שלמה.

 

לגבי שיפורי מנוע, למנועים האלו יש פוטנציאל לא רע. גם עם סתם צ'יפ ניתן לקבל תוספת נאה להספק. הטורבו בקאפה קטן ולא ניתן יהיה להוציא ממנו הרבה. בתמא קצת יותר גדול וכ- 260-270 כ"ס אפשרי עם הטורבו המקורי.

הבוכנות יחזיקו גם 300 כ"ס, הטלטלים אולי יותר והקראנק כנראה גם 400. (בתנאי כמובן שיש מספיק דלק, תזמון הצתה נכון וכו') אם יש דטונציה (צילצולים) חזקה הכל יכול להשבר.

 

לגבי פורטינג בראש, אני מתעניין לאחרונה בעצמי. האם ידוע לכם על מישהו רציני בארץ שיודע לעשות עבודה טובה על ראש מנוע ?

 

 

בברכה,

 

בועז.

פורסם
האם המנועים של התמא/קפא בנויים ליותר כוח ? עם צ'יפ מתוכנת לטורבו ומגדש גדול יותר?

 

לדוגמא GOLF GTI יכולה להפיק הרבה יותר עם שינויי תוכנה ברכב המקורי.

 

מה לגבי התמא/קפא ? האם דרוש פורטינג ? האם הפיסטונים / גל זיזים יעמדו ביותר כוח? וכו' וכו'

 

שלום ,

חוזק הבוכנות של התמא גבוה במיוחד ובאירופה עם המנוע (הבלוק) הנ"ל שמגיע עם וריאציות מחשב ניהול מנוע+חיישנים\גלי זיזים וראש מנוע שונות

משחקים הרבה .

עם המנוע והמגדש המקורי של התמא 16V טורבו ניתן להגיע להספקים של 250-270+ כ"ס ונתוני מומנט מפלצתיים .מעבר לזה קיימות המגבלות הרגילות שהן סעפות , מערכת הזרקה מגדש ,עומס על גל הזיזים בפתיחה , מחשב רכב וכו

דוגמא ישראלית מצויינת תוכל לראות בגליון אוטו 200 , תמא טורבו משופרת שאמנם הוחלף (\שופר ?) בה גל הזיזים והמגדש עם בוכנות וטלטלים מקוריים שהמנוע בה מוריד לכביש כ 340+ כ"ס ויותר מ 40 קג"מ .

בהרחקת לכת פרועה בעבודת מנוע רצינית יותר (בקיצור טירוף) ניתן גם להוציא....700+כ"ס מהמנוע הנ"ל -לכל הספקנים יש גם אקסמפלרים .

לעניות דעתי התמא זה אוטו מקסים , אם הייתי צריך לבחור בין קאפה לתמא על אף הנוחות והאיבזור בשניה לא הייתי מהסס לקחת את התמא , נראית קרבית והכח מצמרר (בטון חיובי)!

אלפא רומיאו , הנעה אחורית V6 24v Twin-Turbo

פורסם

לעניין שיפורי מנוע ללנצ'יה - המומחה מס' 1 בעולם הוא גיי קרופט.

http://www.guy-croft.com/ (הכניסה לכל האתר היא בלינק שבתחתית הדף הראשי)

 

יש לי את הספר שלו ובו הסברים מפורטים לפורטינג של המנוע שרץ בלנצ'יה מעל 20 שנה. והכל מגובה בניסויים על דיינו, אירפלומטר, ובנוסחאות פיזיקליות...

אני אישית נבהלתי מהספר, כי הוא כמה רמות מעל היכולת שלי, אבל למי שמעוניין לעשות פורטינג ברצינות, בהחלט מומלץ.

חוץ מזה אפשר להזמין ממנו קמשפטים חמים וראשים שלמים.

פורסם

אגב, באתר של גאי קרופט מפורט בדיוק מה עוללו ללאדה מטופ-גיר.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם

אני נהגתי פעם בפאסאט TDI שלנו בלי הטורבו (איזה צינור השתחרר מטר אחרי יציאה מהמוסך) כמובן שהם אמרו שזה לא קשור אליהם אבל בכל מקרה, האוטו הרגיש מת! לגמרי. עגלה ברמה שקשה להאמין. משהו שאפילו אמא שלי שרמת העניין שלה ברכבים היא כמו רמת העניין שלי בגידול טווסים, היתה עולה עליו.

 

יכול להיות שבסאאב זה שונה...

 

אגב למי שיורד על הטורבו של השבדים מוזמן לנסות את הוולוו T למניהם... עדיף

בגרסת R.

פורסם

חן,

 

בתמא טורבו שהזכרת, הבוכנות סטנדרטיות ? הייתי בטוח שלפחות הבוכנות הוחלפו...

אז שופר משהו בבלוק חוץ מאטם ראש מנוע ? ברגי ראש מנוע ?

 

דרך אגב הראש אצלך עם ברגים מקוריים (10 מ"מ) או עם ברגי 12 מ"מ ?

 

בועז.

×
×
  • תוכן חדש...