Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8543 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

א', שותפי לעסקים, קנה סאאב 5-9 משומשת לפני שנה. 2.3 וקטור, 185 כ"ס, 0-100 ב-8.5 שניות... לא רע. :wink:

 

הקטע הוא שיצא לי כבר לנהוג בה לא מעט, ותמיד אמרתי לו שאני לא רואה הבדל בביצועים שלה מול האלפא 105 כ"ס שלי, ואם כבר אז חוץ מזינוק מעמידה, נראה לי ששלי אפילו זריזה יותר. מה שמוזר, עם הטורבו זה אמור להיות הפוך... וגם אמרתי לו שאני לא ממש מרגיש את הטורבו נכנס לפעולה. :?

 

הוא היה כל כך משוכנע בעצמו, שהוא גם שכנע אותי שהטורבו פשוט מאוד מעודן אצל השבדים, וגם שהמכונית כל כך יציבה ושקטה שלא מרגישים את המהירות וכו'... 8)

 

הקיצור, ביום שישי האחרון אשתו מניעה את המכונית ויוצא עשן מלפנים... האיש של "מאסטרו" מגיע, נותן מבט ואומר שהלך סליל הצתה. גוררים את האוטו למוסך, וביום שני הגיעה טלפון מהמוסכניק - נזק של 14,000 ש"ח ! סאאב סאאב, אבל זה קצת מוגזם בשביל סליל? המוסכניק (חוץ מהעניין השולי, שהוא התעקש לקבל את ה- 14,000 במזומן - לא צ'ק מזומן, פשוט מזומן) הסביר שהיתה שריפה קטנה בתא מנוע והטורבו הלך. וחוץ מזה, הוא אמר, נראה לו שהטורבו לא עבד גם לפני זה... :lol:

 

שאלתי את א', איך לא עלו על זה בבדיקה לפני קניה, והוא הודה בחצי פה שהוא לא בדק את האוטו... הוא קנה אותו ממנהל של איזה סטארט-אפ, וחשב שאפשר לסמוך עליו. :shock:

 

אחר כך, א' הלך לקחת את האוטו וחזר כולו נסער: "איזה אוטו! איזה ביצועים! עכשיו אני קורע את האלפא" וכו' וכו', הקיצור הסתבר שהוא נסע שנה על סאאב טורבו בלי טורבו (0 ל- 100 ב... משהו כמו... 11 שניות?) :twisted:

 

לקחתי את האוטו לסיבוב עכשיו... וואלה, לזה אני קורא גז טורבו !!! פצצות לשפריצרים !! שווה 14,000 ש"ח ! :D

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

פורסם
א', שותפי לעסקים, קנה סאאב 5-9 משומשת לפני שנה. 2.3 וקטור, 185 כ"ס, 0-100 ב-8.5 שניות... לא רע. :wink:

 

הקטע הוא שיצא לי כבר לנהוג בה לא מעט, ותמיד אמרתי לו שאני לא רואה הבדל בביצועים שלה מול האלפא 105 כ"ס שלי, ואם כבר אז חוץ מזינוק מעמידה, נראה לי ששלי אפילו זריזה יותר. מה שמוזר, עם הטורבו זה אמור להיות הפוך... וגם אמרתי לו שאני לא ממש מרגיש את הטורבו נכנס לפעולה. :?

 

הוא היה כל כך משוכנע בעצמו, שהוא גם שכנע אותי שהטורבו פשוט מאוד מעודן אצל השבדים, וגם שהמכונית כל כך יציבה ושקטה שלא מרגישים את המהירות וכו'... 8)

 

הקיצור, ביום שישי האחרון אשתו מניעה את המכונית ויוצא עשן מלפנים... האיש של "מאסטרו" מגיע, נותן מבט ואומר שהלך סליל הצתה. גוררים את האוטו למוסך, וביום שני הגיעה טלפון מהמוסכניק - נזק של 14,000 ש"ח ! סאאב סאאב, אבל זה קצת מוגזם בשביל סליל? המוסכניק (חוץ מהעניין השולי, שהוא התעקש לקבל את ה- 14,000 במזומן - לא צ'ק מזומן, פשוט מזומן) הסביר שהיתה שריפה קטנה בתא מנוע והטורבו הלך. וחוץ מזה, הוא אמר, נראה לו שהטורבו לא עבד גם לפני זה... :lol:

 

שאלתי את א', איך לא עלו על זה בבדיקה לפני קניה, והוא הודה בחצי פה שהוא לא בדק את האוטו... הוא קנה אותו ממנהל של איזה סטארט-אפ, וחשב שאפשר לסמוך עליו. :shock:

 

אחר כך, א' הלך לקחת את האוטו וחזר כולו נסער: "איזה אוטו! איזה ביצועים! עכשיו אני קורע את האלפא" וכו' וכו', הקיצור הסתבר שהוא נסע שנה על סאאב טורבו בלי טורבו (0 ל- 100 ב... משהו כמו... 11 שניות?) :twisted:

 

לקחתי את האוטו לסיבוב עכשיו... וואלה, לזה אני קורא גז טורבו !!! פצצות לשפריצרים !! שווה 14,000 ש"ח ! :D

 

אין מה לעשות, למי שאין שכל משלם !!!

גם רכב עם 1K ק"מ חייבים לקחת לקניה (אני יכול להרוס רכב בהרבה פחות מזה אבל יכול להיות שלא עשו לרכב הרצה כמו צריך, מאיפה הוא יודע מה עבר על האוטו???), מה הוא חסך פה ??? 400 ש"ח ???

ואם למנכ"ל יש בן צעיר שקורע את האוטו (נשמע לי מוכר :roll:)

עכשיו הוא קבל אותה בהפוכה וצריך לשלם 14K ש"ח . . .

זה מה שקורה שקונים ללא בדיקה . . .

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

פורסם

כן, אני מכיר את הבעיה - גם הטורבו שלי מאד מעודן.

 

אם אני אשים 14,000 ש"ח, גם הטורבו שלי יתחיל לעבוד כמו שצריך? :lol:

 

וברצינות - מילא לא לקחת אוטו לבדיקה, אבל גם לקנות אוטו בלי לקחת איתך מישהו שקצת מבין במכוניות?

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

פורסם

תקנו אותי אם אני טועה, אבל אוטו עם טורבו שלא עובד יסע הרבה פחות טוב מאוטו דומה שיוצר ללא טורבו, פשוט מפני שהמנוע תוכנן לעבוד עם מגדש.

 

אגב, באחת הקאפות עליהן נסעתי הטורבו הפסיק לעבוד לפתע.

נסענו על איילון לכיוון צפון, הכל עבד מצויין והאוטו השאיר את כל שאר המכוניות מאחור. בחזור, רציתי להכניס את הטורבו שוב, הורדת הילוך, הורדת עוד הילוך, גז עד הריצפה ו... מנורת "כשל בניהול מנוע נדלקת" :mad::evil:

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם
תקנו אותי אם אני טועה, אבל אוטו עם טורבו שלא עובד יסע הרבה פחות טוב מאוטו דומה שיוצר ללא טורבו, פשוט מפני שהמנוע תוכנן לעבוד עם מגדש.

 

אגב, באחת הקאפות עליהן נסעתי הטורבו הפסיק לעבוד לפתע.

נסענו על איילון לכיוון צפון, הכל עבד מצויין והאוטו השאיר את כל שאר המכוניות מאחור. בחזור, רציתי להכניס את הטורבו שוב, הורדת הילוך, הורדת עוד הילוך, גז עד הריצפה ו... מנורת "כשל בניהול מנוע נדלקת" :mad::evil:

 

שי

 

צודק, בד"כ יש יחס דחיסה נמוך יותר, עיכוב הצתה כמה שהסל"ד עולה (וה-boost

איתו) וכ"ו.

 

ובכלל, לסיפור של alfa_draco:

:shock:

פורסם
א', שותפי לעסקים, קנה סאאב 5-9 משומשת לפני שנה. 2.3 וקטור, 185 כ"ס, 0-100 ב-8.5 שניות... לא רע. :wink:

 

הקטע הוא שיצא לי כבר לנהוג בה לא מעט, ותמיד אמרתי לו שאני לא רואה הבדל בביצועים שלה מול האלפא 105 כ"ס שלי, ואם כבר אז חוץ מזינוק מעמידה, נראה לי ששלי אפילו זריזה יותר. מה שמוזר, עם הטורבו זה אמור להיות הפוך... וגם אמרתי לו שאני לא ממש מרגיש את הטורבו נכנס לפעולה. :?

 

הוא היה כל כך משוכנע בעצמו, שהוא גם שכנע אותי שהטורבו פשוט מאוד מעודן אצל השבדים, וגם שהמכונית כל כך יציבה ושקטה שלא מרגישים את המהירות וכו'... 8)

 

הקיצור, ביום שישי האחרון אשתו מניעה את המכונית ויוצא עשן מלפנים... האיש של "מאסטרו" מגיע, נותן מבט ואומר שהלך סליל הצתה. גוררים את האוטו למוסך, וביום שני הגיעה טלפון מהמוסכניק - נזק של 14,000 ש"ח ! סאאב סאאב, אבל זה קצת מוגזם בשביל סליל? המוסכניק (חוץ מהעניין השולי, שהוא התעקש לקבל את ה- 14,000 במזומן - לא צ'ק מזומן, פשוט מזומן) הסביר שהיתה שריפה קטנה בתא מנוע והטורבו הלך. וחוץ מזה, הוא אמר, נראה לו שהטורבו לא עבד גם לפני זה... :lol:

 

שאלתי את א', איך לא עלו על זה בבדיקה לפני קניה, והוא הודה בחצי פה שהוא לא בדק את האוטו... הוא קנה אותו ממנהל של איזה סטארט-אפ, וחשב שאפשר לסמוך עליו. :shock:

 

אחר כך, א' הלך לקחת את האוטו וחזר כולו נסער: "איזה אוטו! איזה ביצועים! עכשיו אני קורע את האלפא" וכו' וכו', הקיצור הסתבר שהוא נסע שנה על סאאב טורבו בלי טורבו (0 ל- 100 ב... משהו כמו... 11 שניות?) :twisted:

 

לקחתי את האוטו לסיבוב עכשיו... וואלה, לזה אני קורא גז טורבו !!! פצצות לשפריצרים !! שווה 14,000 ש"ח ! :D

 

 

 

LOL :lol::lol::lol::lol:

 

 

הרגת אותי !!

אני שמעתי כבר כל מיני סיפורים מצחיקים (אפילו חוויתי אחד... :oops: ) אבל כזה דבר עוד לא שמעתי !!

 

לא נורא לפחות עכשיו ההרגשה שלו זה כאילו יש לו רכב חדש :wink:

 

דוד

HU - RFX 9210

AMP - SONY XM-222

SPL 500W MONOBLOCK

REAR - KENWOOD KFC M6930

COMPONENT - MOREL DOTECH 6 MK2

SUB - BAZOOKA 10 " ELW1014

 

הותקן בsound FX .

פורסם

חחח

 

LOOOOOOOOOOOOL

 

 

טורבו מעודן !

כמו מעדן חלב ....

 

אגב

שי

מבחינת ביצועים ,איזה לנצ'יה טורבו עדיפה

תמא או קאפה ?

 

יצא לי לנהוג על שתיהם (על הקאפה יותר , אבל את התמא יותר יצא לי לחקור :twisted: )

2001 Opel Astra 1.6

פורסם

0-100 למכונית אוטומטית ב- 11 שניות זה לא רע.

 

זה עוד פחות רע אם מתחשבים בנתון משקל של 1600 קילו.

 

:lol:

 

ואגב, השוודים באמת מיצרים טורבו מעודן. יחס הדחיסה ב- 9-5 הוא לדעתי 9.5 (האם זה מכוון או שזו רק מקריות מוזרה? :shock: ), מה שאומר שגם בלי טורבו האוטו אמור לנסוע בצורה סבירה.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

פורסם
חחח

 

LOOOOOOOOOOOOL

 

 

טורבו מעודן !

כמו מעדן חלב ....

 

אגב

שי

מבחינת ביצועים ,איזה לנצ'יה טורבו עדיפה

תמא או קאפה ?

 

יצא לי לנהוג על שתיהם (על הקאפה יותר , אבל את התמא יותר יצא לי לחקור :twisted: )

 

לא יודע, לא עברה לי תמא טורבו בין הידיים. ההגיון הפשוט אומר שהתמא תהיה חזקה יותר: אותו מנוע, על פחות משקל ופחות עידון.

 

הקאפות החדשות יותר, 97' ואילך, מצויידות במנוע אחר, 5 צילינדרים ו-20 שסתומים המפיק 220 כ"ס רשמיים (אם כי בדיקת דיינו שביצע מגזין איטלקי העלה כי יש שם משהו באזור ה-235 כ"ס), אך נתון התאוצה הקלאסית דווקא נפגע (מ-7.3 ל-7.7. אם אני זוכר נכון).

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם
חחח

 

LOOOOOOOOOOOOL

 

 

טורבו מעודן !

כמו מעדן חלב ....

 

אגב

שי

מבחינת ביצועים ,איזה לנצ'יה טורבו עדיפה

תמא או קאפה ?

 

יצא לי לנהוג על שתיהם (על הקאפה יותר , אבל את התמא יותר יצא לי לחקור :twisted: )

 

לא יודע, לא עברה לי תמא טורבו בין הידיים. ההגיון הפשוט אומר שהתמא תהיה חזקה יותר: אותו מנוע, על פחות משקל ופחות עידון.

 

הקאפות החדשות יותר, 97' ואילך, מצויידות במנוע אחר, 5 צילינדרים ו-20 שסתומים המפיק 220 כ"ס רשמיים (אם כי בדיקת דיינו שביצע מגזין איטלקי העלה כי יש שם משהו באזור ה-235 כ"ס), אך נתון התאוצה הקלאסית דווקא נפגע (מ-7.3 ל-7.7. אם אני זוכר נכון).

 

שי

 

יש לנו בפורום בעלים של לנצ'יה תמא טורבו

 

יהיה נחמד אם הוא יתן פרטים על האוטו

2001 Opel Astra 1.6

פורסם

לדעתי התמא מהירה בהרבה מהקאפה ( לפחות היא מרגישה ככה ).

אני לא מדבר על מהירות סופית (הקאפה אוירודינמית בהרבה) אלא על תאוצות מעמידה, תאוצות ביניים והרגשה כללית של "דחף"

 

עשיתי נסיעת מבחן בקאפה טורבו 97' (4 צילינדרים) ששקלתי לקנות.

האוטו היה עם קילומטרז' נמוך יחסית והותקן בו לאחרונה מגדש חדש. הביצועים היו ממש מאכזבים. אין בכלל הרגשת דחף. כאילו אין שם טורבו בכלל.

אחרי הנסיעה הזו החלטתי לוותר על הקאפה ולהשאר עם התמא.

לא שאני פוסל לחלוטין את הקאפה. היא יותר מרווחת, יותר שקטה, יותר מוצקה וכמעט ואין קירקושים. עם טורבו יותר גדול ועוד מטעמים, הביצועים יהיו מצויינים. (בקו ישר. ההגה חסר תחושה. לא מתקרב אפילו לתמא).

 

חבר עם קאפה טורבו 96' שם לאחרונה מנוע חדש דנדש באוטו שלו. באוטו מותקן גם מגדש טורבו גדול יותר (של תמא, אני חושב), פילטר פתוח ומערכת פליטה חופשית.

הלחץ טורבו נותן פיק של כ- 1.25 באר. עם כל זה, התמא מרגישה יותר זריזה (עם 1.1 באר - לחץ מקורי, ללא שיפורים נוספים ומנוע עם 155K ק"מ).

 

 

בכ"ז, אני אקנה יום אחד קאפה...

פורסם
0-100 למכונית אוטומטית ב- 11 שניות זה לא רע.

 

זה עוד פחות רע אם מתחשבים בנתון משקל של 1600 קילו.

 

:lol:

 

ואגב, השוודים באמת מיצרים טורבו מעודן. יחס הדחיסה ב- 9-5 הוא לדעתי 9.5 (האם זה מכוון או שזו רק מקריות מוזרה? :shock: ), מה שאומר שגם בלי טורבו האוטו אמור לנסוע בצורה סבירה.

 

אז זהו, שכנראה בגלל זה הוא הצליח לשכנע אותי שהכל בסדר... אני מעריך שהאוטו הוציא איזה 120-130 כ"ס, ככה שהוא סחב בצורה סבירה. אני גם נזכר עכשיו שלפני איזה חודשיים בדקתי 3-9 חדשה, שעל הנייר אמורה לתת ביצועים פחות טובים (אותו משקל, פחות כ"ס), והיא היתה הרבה יותר חזקה... אמרתי את זה אז ל-א', שלדעתי הטורבו שלו כנראה לא אפקטיבי, ואולי הגיע לסוף החיים שלו... הוא לא התייחס ברצינות...

ערן | חבר IAROC - הבית לבעלי וחובבי אלפא רומיאו* - נפגשים כל יום שישי בהרצליה פיתוח!

*וגם אבארט :)

פורסם

בועז, אם הטורבו תקין בהחלט ניתן להרגיש את הפעולה שלו. לא מרגישים בעיטה בגב, אבל ניתן להבחין שמשהו קורה. אתה בטוח שבקאפה טורבו 97' יש ארבעה צילינדרים ולא חמישה? :roll:

מגדש שהוחלף בק"מ מעיד בד"כ על יחס לא אוהב. הטורבו בקאפות מחזיק 160K בממוצע.

 

לגבי הקרקושים, זה מאוד תלוי באקזמפלר הספציפי. התמא שלי, אטמוספרית מודל 93', כמעט ולא מרשרשת (אם מקפידים שגומיות הדלתות יקבלו ספריי סיליקון כל כמה שבועות, כמובן). לעומתה, נסעתי על לא מעט תמות שהרגישו כמו שהן הולכות להתפרק לי בידיים. גם בקאפות המצב זהה (עברתי 8 עד כה): חלק שקטות לחלוטין וחלק מרשרשות כמו פיאט אונו.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם

האם המנועים של התמא/קפא בנויים ליותר כוח ? עם צ'יפ מתוכנת לטורבו ומגדש גדול יותר?

 

לדוגמא GOLF GTI יכולה להפיק הרבה יותר עם שינויי תוכנה ברכב המקורי.

 

מה לגבי התמא/קפא ? האם דרוש פורטינג ? האם הפיסטונים / גל זיזים יעמדו ביותר כוח? וכו' וכו'

הלוואי והיה שאפשר לעשות MULTICAST ולהשתיל דיסקט חדש במוח של 99% מהישראלים.

פורסם
האם המנועים של התמא/קפא בנויים ליותר כוח ? עם צ'יפ מתוכנת לטורבו ומגדש גדול יותר?

 

 

כמעט כל מנוע מסוגל להפיק יותר כח ממה שהוא מספק כשהוא יוצא מהחברה (הכל עיניין של אמינות ואיכות הסביבה... :? ) ובמיוחד המנועים המוגדשים , הטורבו והלחץ גדישה שלו נשלטים ע"י מחשב הרכב , מה שאומר שבעזרת שינויים מסויימים אתה יכול להעלות את הגדישה, זאת הסיבה שבגללה מנועי הטורבו הם המגיבים בצורה הטובה ביותר לצ'יפ.

 

לדוגמא GOLF GTI יכולה להפיק הרבה יותר עם שינויי תוכנה ברכב המקורי.

 

וזה בגלל שהמנוע של הגולף הוא מוגדש... וגם בתמא.

 

 

מה לגבי התמא/קפא ? האם דרוש פורטינג ? האם הפיסטונים / גל זיזים יעמדו ביותר כוח? וכו' וכו'

 

 

1.פורטינג אף פעם לא דרוש , זאת היא אופציה לשיפור .

2.ברגע שאתה מתחיל לשפר בצורה רצינית אתה כבר יוצא מנקודת הנחה שאמין זאת היא לא

העדיפות שראשונה שלך... :wink:

3.נישבע לכם שהיה לי עוד משהו... :?:oops: טוב נו ,השעה מאוחרת , אני עייף :wink:

 

 

 

דוד

HU - RFX 9210

AMP - SONY XM-222

SPL 500W MONOBLOCK

REAR - KENWOOD KFC M6930

COMPONENT - MOREL DOTECH 6 MK2

SUB - BAZOOKA 10 " ELW1014

 

הותקן בsound FX .

×
×
  • תוכן חדש...