Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5093 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, שמי רותם וסוף סוף סיימתי את פרק הצבא הסדיר.

הגיע הזמן סוף סוף לרכוש רכב חדש ואני מלא מרץ לעשות זאת כבר.

אז מה אני צריך בעצם? רכב ידני (בעיקר בשביל החסכון בדלק, אלא אם יש לכם המלצות לרכב אמין אוטומטי), בטווח של 10-15K, קטן, אמין וחסכוני כמובן.

 

שמעתי המלצות מכל מיני חברים שלי כמו הסוזוקי בלאנו, פיאט פונטו וכד'..

אני חי על הסטיגמה שהיפניות בדר"כ טובות יותר מהאיטלקיות והצרפתית.. אלא אם תתקנו אותי.

אשמח לכל דבר שתכווינו אותי. תודה רבה !!!

Mazda 5 2007 2.0 Automatic

פורסם
האם התקציב שלך כולל ביטוח לרכב ?

רק עלות הביטוח לנהג צעיר מגיעה לאלפי שקלים..

כמה כבר בערך עולה ביטוח לנהג צעיר (לא חדש)?

האמת שאני די בכיוון כרגע של ספייס ידנית 2003 ELX, דעתכם?

Mazda 5 2007 2.0 Automatic

פורסם
כמה כבר בערך עולה ביטוח לנהג צעיר (לא חדש)?

האמת שאני די בכיוון כרגע של ספייס ידנית 2003 ELX, דעתכם?

תכניס את הפרמטרים שלך לכאן ותדע בדיוק כמה עולה ביטוח חובה לנהג צעיר (לא חדש). לא בערך, בדיוק:

http://ozar.mof.gov.il/hon/2001/insurance/car.asp

 

לסכום שאתה מקבל שם תוסיף עוד משהו כמו 1000 ש"ח לשנה על ביטוח צד ג'.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

תודה רבה.

נ.ב, עד כמה "רע" זה רכב שהחליפו לו ראש מנוע אחרי 150K? (כרכב שאני מעוניין לרכוש)..

Mazda 5 2007 2.0 Automatic

פורסם

הספייס אופציה טובה,חסכונית בדלק ולא יקר לאיזה,למרות שelx קצת יותר מהדגמים הפחות מפוארים עקב מנוע עם 16שסתומים במקום 8.

הפיאט רגישה למי ברז ולכן יכול להיות שהראש נהרס,זה לא הסוף,אך השאלה האם עכשיו יש נוזל קירור או מים?

 

עוד רכבים הם יונדאי גטס,פחות חסכונית אך די אמינה וגם כן זולה לתחזוקה,שים לב שבדגם glf יש כרית אוויר אחת וללא abs.

לכן כדאי למצוא gls/Gil.

קרוב לסכום ה 10k,יש גם שרידי,יותר מיושנת אך פשוטה וגם כן נחשבת לרכב אמין.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

מה שאני חושש לגבי הספייס זה תמיד ההוצאות הנוספות שיקרו לאחר הקניה, בעיקר מבחינה מכאנית. אני מעדיף לקנות רכב ישן אבל שיהיה לי רוב הזמן אמין בלי בעיות. עוד המלצות ידידי?

Mazda 5 2007 2.0 Automatic

פורסם
מה שאני חושש לגבי הספייס זה תמיד ההוצאות הנוספות שיקרו לאחר הקניה, בעיקר מבחינה מכאנית. אני מעדיף לקנות רכב ישן אבל שיהיה לי רוב הזמן אמין בלי בעיות. עוד המלצות ידידי?

טוב. אני הולך לראות יותר מאוחר דהייטסו שרייד שנת 2000 ידנית.

דעתכם על הרכב?

Mazda 5 2007 2.0 Automatic

פורסם

השריד כמו שאמרתי נחשבת לאמינה ודי פשוטה מכנית,מנוע 1500 די זריז.

קח בחשבון שגם בשריד יכולות להיות הוצאות לא צפויות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

טוב חברים יקרים. אז יש כמה התפתחויות..

בשבוע האחרון הלכתי לנסות כמה כלי רכב וביניהם עדיין את הפונטו ספייס והשרייד. התרשמתי הרבה יותר מהשרייד מאשר הפונטו עם כל האהבה שלי אל פיאט. בסופו של דבר אני לא רוצה אוטו שכל כמה ימים יעשה לי בעיות וכד', השרייד עושה את הרושם ההפוך ואני מאוד מפחד לקנות את הפונטו ספייס (ELX שנתון 2000-2003 ידנית 1.3) מאותו החשש, לעומת השרייד (הדגם של שנת 2000 הקטן עם מנוע 1.3 ידני) שראיתי אותה ומאוד התרשמתי מבחינה מכאנית, מה שכן מבחינת בטיחות היא פחות טובה (בלי ABS, בלי כריות אוויר).

 

חוץ מזה חשבתי לעצמי אם כדאי לחכות עוד קצת זמן ולהתאזר בסבלנות ואולי לקנות רכב יותר טוב אפילו. משהו בכיוון של גולף (MK4 ידנית), שאצטרך להוסיף כמובן יותר כסף (סביבות ה-15K שזה כפול מהצורך הנוכחי). בנתיים מה שראיתי לגבי הגולף (ואני לא מבין גדול), שהדגם המומלץ בשבילי הוא הקומפורט ליין 1.6 ידנית. אלא אם יש לכם דגם אחר להמליץ לי..

 

מחכה לדעתכם.. אתם גדולים!

תודה רבה!

Mazda 5 2007 2.0 Automatic

פורסם

תבדוק פיג'ו 106 xsi ידני 1600 2001/2 רכב קטן, הרבה כח, חסכוני, 11k בערך

hu - clarion cz302a. amp - jbl px300.4

comp - jbl gti 608. sub - jbl p1220br

פורסם
תבדוק פיג'ו 106 xsi ידני 1600 2001/2 רכב קטן, הרבה כח, חסכוני, 11k בערך

אין את הדגם הזה בשוק, בקושי - אולי רק את השנתון של 93-96.

אני עדיין מתלבט מה לעשות כמו שרשמתי לפניך - אולם בכל יום שעובר הצורך לרכב גובר יותר ויותר כי אני מתנייד ממקום למקום כל הזמן. אם הבחירה היא בין פונטו ספייס לשרייד, שמדובר בין מכאניות לבין בטיחות - הבחירה היא מאוד מבלבלת. מצד אחד, אתה רוצה אוטו שיסע כמו שצריך ולא יעשה לך בעיות. מצד שני, אתה רוצה גם אוטו שיהיה בטיחותי במקרה ויקרה ומשהו לא צפוי.

 

דעתכם..?

Mazda 5 2007 2.0 Automatic

פורסם

רד מגולף, למה אתה צריך משפחתית קומפקטית?

כריות אוויר? לא הייתי מסווג את זה כדרישה באוטו ישן כי יש להן נטייה להפסיק לתפקד אחרי כ-10 שנים.

על ABS לא הייתי מתפשר, נקודה.

 

בקשר לשאלתך על ראש מנוע - השאלה היותר חשובה היא למה עשו ראש מנוע. אם עשו בגלל שהרכב התחמם פעם אחת חריגה עקב נזילה או תקלה והמצב תוקן, והרכב מטופל עם נוזל קירור ואין סימני קורוזיה - אז זה בסדר.

 

אם עשו בגלל שהרכב התחמם, ואז בעל הרכב החמור המשיך להשתמש במי ברז בתור נוזל קירור ולהוסיף אותם כל שני וחמישי כי הם נעלמים לאנשהו - רצוי לשמור מרחק (או להכין אלפייה בערך להחלפת רדיאטור, עוד אלפייה לפלאנג' שמין הסתם צפוי להתפורר אם אתה נשאר עם אותו המנוע, או להכין 5-6K להחלפת מנוע כי הוא אכול מקורוזיה וכן הלאה בנוסף לרדיאטור וצינורות חדשים... אין לזה סוף).

 

בכלל, ברכבים ישנים מהשנתונים האלו (בוא נאמר 7 שנים אחורה ויותר) - קריטי לחפש רכב שטופל הייטב ע"י בעל הרכב. קח את הזמן, תשקיע סבלנות, ותמצא משהו סביר וטוב.

 

או שתמצא רכב שהוחלף לו כבר המנוע למנוע מייבוא לא מזמן, תחליף בעצמך רדיאטור וצינורות אם צריך בכסף שאתה מוריד למוכר, בעבודה עצמית אם יש לך ידיים טובות, יישור קו מכני (אחרי הסתכלות אצל פחח), ותתחדש.

פורסם
רד מגולף, למה אתה צריך משפחתית קומפקטית?

כריות אוויר? לא הייתי מסווג את זה כדרישה באוטו ישן כי יש להן נטייה להפסיק לתפקד אחרי כ-10 שנים.

על ABS לא הייתי מתפשר, נקודה.

 

בקשר לשאלתך על ראש מנוע - השאלה היותר חשובה היא למה עשו ראש מנוע. אם עשו בגלל שהרכב התחמם פעם אחת חריגה עקב נזילה או תקלה והמצב תוקן, והרכב מטופל עם נוזל קירור ואין סימני קורוזיה - אז זה בסדר.

 

אם עשו בגלל שהרכב התחמם, ואז בעל הרכב החמור המשיך להשתמש במי ברז בתור נוזל קירור ולהוסיף אותם כל שני וחמישי כי הם נעלמים לאנשהו - רצוי לשמור מרחק (או להכין אלפייה בערך להחלפת רדיאטור, עוד אלפייה לפלאנג' שמין הסתם צפוי להתפורר אם אתה נשאר עם אותו המנוע, או להכין 5-6K להחלפת מנוע כי הוא אכול מקורוזיה וכן הלאה בנוסף לרדיאטור וצינורות חדשים... אין לזה סוף).

 

בכלל, ברכבים ישנים מהשנתונים האלו (בוא נאמר 7 שנים אחורה ויותר) - קריטי לחפש רכב שטופל הייטב ע"י בעל הרכב. קח את הזמן, תשקיע סבלנות, ותמצא משהו סביר וטוב.

 

או שתמצא רכב שהוחלף לו כבר המנוע למנוע מייבוא לא מזמן, תחליף בעצמך רדיאטור וצינורות אם צריך בכסף שאתה מוריד למוכר, בעבודה עצמית אם יש לך ידיים טובות, יישור קו מכני (אחרי הסתכלות אצל פחח), ותתחדש.

דבר ראשון תודה על התגובה, הבהרת לי הרבה דברים.

אם אני לא לוקח בחשבון בטיחות נראה כי עדיף לי לקנות את השרייד, גם מה שכן המצב שלה בשוק מבחינת קילומטרז' ומכאניות הרבה יותר טוב מהפונטו.

ראיתי אתמול פונטו למכירה בעלת 190K קילומטראז' שהמנוע הוחלף לפני כמה חודשים (לחדש מייבוא) וגם עשו לאוטו פחחות וצבע (נראה כמו חדש). האוטו של בעל מוסך כלשהו. השאלה אם כדאי לגעת בדבר כזה או לוותר מראש (בעיקר בגלל הקילומטראז')..

 

תודה רבה שוב.

Mazda 5 2007 2.0 Automatic

×
×
  • תוכן חדש...