Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5178 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

אנחנו לקראת קניית רכב חדש - כנראה הפיאסטה ידנית - הציעו לי ליסינג פרטי של 'שלמה cal' כאשר התייעצתי עם auto, והאינסטינקט הראשוני שלי היה לחשוד - אך לאחר מעבר על האתר שלהם ועל מבנה התוכנית, זה דווקא נראה לא רע בכלל (בהנחה כמובן ואתה מחליף כל 2.5 שנים אוטו - אין לי ספק שלקנות אותו בסוף התקופה ושיהיה רשום 'ליסינג' על הרישיון יעשה פלאים להוריד את ערך הרכב).

 

אין ניפוח של ערך הרכב בתמחור הכולל, ולמרות שיש לי מספיק מזומן כדי לרכוש את האוטו ללא מימון, אולי עדיף להמשיך להשקיע ולשלם חודשית.

 

שוב, כמו שאמרתי, תקנו אותי אם אני טועה - אבל ליסינג פרטי הוא בכלל בגדר אופציה רק כאשר אתה מחליף כל 2.5, כי הרכב לא רשום על שמך וזה בעייתי במכירה ביד2..

אני לא בטוח לגבי ה'אשראי' שנוצר לך בסוף התקופה למעבר לאוטו אחר - האם זה אכן משתלם, או שיש פה איזשהו קאץ' שאני לא עולה עליו?

 

מעבר לכך, יש לי קרובים/חברים רבים בארה"ב, ושם השיטה הזו נפוצה מאוד - אולי אף השיטה הנפוצה ביותר לרכבים שם.

 

אז, מה דעתכם? אשמח לשמוע תובנות של אנשים, דברים שלא שמתי לב אליהם בניתוח שלי והתנסות שלכם.

 

תודה :)

פורסם

תיקח מראש בחשבון שהמילה ליסינג במכירה = הורדה של כמה אלפים טובים ממחיר מחירון.

תוסיף לזה שאם תהיה כמות רבה של מכוניות למכירה כמשומשות הליסינג שלך תהיה קשה יותר למכירה מפרטית.

ראה מה קורה בשוק המאזדות 3...

רוצה לשמור על הכסף המזומן? קח הלוואת בלון מהבנק והרכב יהיה רשום על שמך ולא ליסינג. עדיף.

DOMO2

WELLCOME TO THE END OF THE WORLD

פורסם
תיקח מראש בחשבון שהמילה ליסינג במכירה = הורדה של כמה אלפים טובים ממחיר מחירון.

תוסיף לזה שאם תהיה כמות רבה של מכוניות למכירה כמשומשות הליסינג שלך תהיה קשה יותר למכירה מפרטית.

ראה מה קורה בשוק המאזדות 3...

רוצה לשמור על הכסף המזומן? קח הלוואת בלון מהבנק והרכב יהיה רשום על שמך ולא ליסינג. עדיף.

 

שים לב למה שאמרתי - הדבר רלוונטי רק בהנחה ואתה מחליף את הרכב של 2.5 שנים - כלומר לך אין התעסקות בכלל עם מכירת הרכב ביד2 / העברתו על-שמך.

 

אני מסכים איתך לגמרי בנוגע למה שאמרת, אבל שוב אמרתי את זה מראש ואני שואל לגבי אופצית ההחלפה כל 2.5

פורסם

כשאתה אומר החלפה אתה בטח מתכוון לטרייד אין באותה חברה, כלומר קניתי פיאסטה אז טרייד בפורד.

אם כך, מאיפה לך לדעת אילו דגמים יהיו ואם תרצה בכלל? למה לך להתחתן איתם?

אין בעיה שתחליף כל 2.5 שנים. תעשה דרך הבנק, תרצה למכור תחזיר להם את ערך ההלוואה בפריים מינוס חצי על חדש. בלי ליסינג, בלי חברה שאולי מחר תפשוט רגל (בנק מעט יציב יותר אני חושב...) בלי רביות גבוהות ותתקדם למה שתרצה.

אני מכל החברות האלו שומר את נפשי. אין מתנות חינם.

DOMO2

WELLCOME TO THE END OF THE WORLD

פורסם
כשאתה אומר החלפה אתה בטח מתכוון לטרייד אין באותה חברה, כלומר קניתי פיאסטה אז טרייד בפורד.

אם כך, מאיפה לך לדעת אילו דגמים יהיו ואם תרצה בכלל? למה לך להתחתן איתם?

אין בעיה שתחליף כל 2.5 שנים. תעשה דרך הבנק, תרצה למכור תחזיר להם את ערך ההלוואה בפריים מינוס חצי על חדש. בלי ליסינג, בלי חברה שאולי מחר תפשוט רגל (בנק מעט יציב יותר אני חושב...) בלי רביות גבוהות ותתקדם למה שתרצה.

אני מכל החברות האלו שומר את נפשי. אין מתנות חינם.

 

זאת בדיוק השאלה שלי - לגבי ההחלפה לאחר 2.5 שנים.

לפי מה שהבנתי מהנציג של שלמה, לא מדובר בהחלפה רק בפורד, אלא בקבלת 'אשראי' (שווי הרכב מול יתרת התשלום בסוף התקופה - יש פער בין השניים) לשם מעבר לרכב הבא.

לדוג' - אם בסוף תקופת הליסינג על הפיאסטה הרכב שווה (מחירון) 50K, ויתרת התשלום שלי היא 29K (מחישוב של 25K מקדמה ו-700 ש"ח תשלום חודשי ל-30 חודשים - מה שנאמר לי בטלפון), אז אני אחזיר את האוטו לשלמה, ואקבל 21K זיכוי עבור המקדמה לאוטו הבא (50 שווי פחות 29 חוב נותר).

כך לפחות אני מבין את זה. אני לא בטוח עדיין אם זה יוצא משתלם או לא - אבל הובהר לי שבמעבר בין רכבים ניתן לעבור לכל רכב חדש כמעט - בדיוק כמו שעכשיו אני יכול לעשות את הליסינג הפרטי איתם על כמעט כל רכב.

 

לגבי הסכנה לפשיטת רגל, תקן אותי אם אני טועה, אבל אם החברה פושטת רגל בזמן שהרכב אצלך, אתה דווקא יוצא מרוויח די גדול מכל העניין, לא?? :wink:

 

קיצר, אני ממש לא מומחה גדול לעניין (אופנוען כבד רב חיי ובשנתיים האחרונות בעל מגאן 2001), ולכן השרשור. על-פניו, נראה לי דווקא עסקה די משתלמת.

 

ובקשר למה שאמרת על הלוואת בלון - אין לי מושג כמה יוצאת הריבית מול הבנק ואיזה פריסה ניתן לקבל - זה גם משהו שאצטרך לבדוק. אם מישהו לקח הלוואה שכזו אשמח לשמוע פירוט.

פורסם

לדעתי הדבר הבעייתי היחיד הוא שבעוד שנתיים וחצי הרכב לדוגמא יהיה במחירון 50, ואתה חייב עוד 29.

מה שיגידו לך זה דבר כזה 50 פחות 10% ליסינג (כי מה לעשות מחשבים מחירון) אז זה כבר 45 (לדעתי גם ימצאו עוד דברים להתווכח איתך על המחיר) וגם אם יקחו ב-45 פחות 29 נשאר לך רק 16, ועם זה אתה צריך לשלם מקדמה על הרכב החדש (וכמובן שתצטרך להוסיף) .

פורסם
לדעתי הדבר הבעייתי היחיד הוא שבעוד שנתיים וחצי הרכב לדוגמא יהיה במחירון 50, ואתה חייב עוד 29.

מה שיגידו לך זה דבר כזה 50 פחות 10% ליסינג (כי מה לעשות מחשבים מחירון) אז זה כבר 45 (לדעתי גם ימצאו עוד דברים להתווכח איתך על המחיר) וגם אם יקחו ב-45 פחות 29 נשאר לך רק 16, ועם זה אתה צריך לשלם מקדמה על הרכב החדש (וכמובן שתצטרך להוסיף) .

 

זה ברור וידוע - ובכל זאת נותרת השאלה שלי - נוצר מצב של תשלום חודשי קבוע (כלשהו), בנוסף לתשלום כל שנתיים וחצי של סכום מסוים (בתלות באיזה קטגורית רכב אתה רוצה - אם למשל ארצה להישאר עם פיאסטה חדשה כל תקופה, זה אומר שמלבד התשלום הראשוני כעת של 25K ותשלום חודשי של 700, כל סוף תקופה אצטרך להוסיף 10K כדי להישאר עם אותו רכב, רק שנה חדשה יותר - לפי החישוב שלך).

 

עדיין לא ברור לי אם זה משתלם או לא..

פורסם

בוא נחשב 5 שנים (החלפת רכב אחד אחרי 2.5)

 

25 מקדמה + 700*30 = 46 עברו שנתיים וחצי שילמת 46.

החזרת הרכב הוספה של 10 + 30*700 = 31.

 

סיכום ביניים הוצאת 77 אלף שקל והחזרת את הרכב השני, נשארת עם 16 אש"ח (שאין לך מה לעשות איתם כי לא תקבל אותם במזומן אלה רק בהחלפה לרכב חדש) אבל נגיד שקיבלת את ה-16...

 

בחישוב הסופי הוצאת 61,000 ש"ח ונשארת בלי אוטו, שווה ?

פורסם
בוא נחשב 5 שנים (החלפת רכב אחד אחרי 2.5)

 

25 מקדמה + 700*30 = 46 עברו שנתיים וחצי שילמת 46.

החזרת הרכב הוספה של 10 + 30*700 = 31.

 

סיכום ביניים הוצאת 77 אלף שקל והחזרת את הרכב השני, נשארת עם 16 אש"ח (שאין לך מה לעשות איתם כי לא תקבל אותם במזומן אלה רק בהחלפה לרכב חדש) אבל נגיד שקיבלת את ה-16...

 

בחישוב הסופי הוצאת 61,000 ש"ח ונשארת בלי אוטו, שווה ?

 

איך הגעת ל16 אלף?

ואני די בטוח שאין אופציה פשוט להחזיר את הרכב.. זה או לשלם את יתרת הכסף בסוף התקופה ולהישאר בעלי הרכב, או להמשיך הלאה לרכב חדש..

פורסם
זאת בדיוק השאלה שלי - לגבי ההחלפה לאחר 2.5 שנים.

לפי מה שהבנתי מהנציג של שלמה, לא מדובר בהחלפה רק בפורד, אלא בקבלת 'אשראי' (שווי הרכב מול יתרת התשלום בסוף התקופה - יש פער בין השניים) לשם מעבר לרכב הבא.

לדוג' - אם בסוף תקופת הליסינג על הפיאסטה הרכב שווה (מחירון) 50K, ויתרת התשלום שלי היא 29K (מחישוב של 25K מקדמה ו-700 ש"ח תשלום חודשי ל-30 חודשים - מה שנאמר לי בטלפון), אז אני אחזיר את האוטו לשלמה, ואקבל 21K זיכוי עבור המקדמה לאוטו הבא (50 שווי פחות 29 חוב נותר).

כך לפחות אני מבין את זה. אני לא בטוח עדיין אם זה יוצא משתלם או לא - אבל הובהר לי שבמעבר בין רכבים ניתן לעבור לכל רכב חדש כמעט - בדיוק כמו שעכשיו אני יכול לעשות את הליסינג הפרטי איתם על כמעט כל רכב.

 

לגבי הסכנה לפשיטת רגל, תקן אותי אם אני טועה, אבל אם החברה פושטת רגל בזמן שהרכב אצלך, אתה דווקא יוצא מרוויח די גדול מכל העניין, לא?? :wink:

 

קיצר, אני ממש לא מומחה גדול לעניין (אופנוען כבד רב חיי ובשנתיים האחרונות בעל מגאן 2001), ולכן השרשור. על-פניו, נראה לי דווקא עסקה די משתלמת.

 

ובקשר למה שאמרת על הלוואת בלון - אין לי מושג כמה יוצאת הריבית מול הבנק ואיזה פריסה ניתן לקבל - זה גם משהו שאצטרך לבדוק. אם מישהו לקח הלוואה שכזו אשמח לשמוע פירוט.

 

אין הבדל אם אתה קונה את הרכב או ממשיך לרכב חדש - בכל מקרה אתה צריך למכור את הרכב או עצמאית או דרך הטרייד אין .

לכן בכל מקרה תהיה לך הפחתה של 10% ועוד הפחתה של הטרייד אין (כי גם הם צריכים להרוויח).

- זה בדיוק הבעיה . אם היו מבטיחים לך לקבל מחירון ללא הפחתות (רק לגבי ליסינג/טרייד אין ) אז אולי היה כדאי לך לחשוב על זה.

 

אם החברה פושטת את הרגל - הלך לך הרכב. הוא רשום על שם החברה ולכן שייך לחברה ומפרק החברה יקח לך אותו.....

פורסם

הגעתי ל-16 כמו שחישבנו מקודם, אחרי 2.5 הרכב שווה 45 (תכלס 50) פחות 29 שאתה חייב זה 16.

אני בטוח שאתה לא יכול לקחת כסף מזומן אבל זה היה בהנחה שמכרת את הרכב והחזרת את החוב.

 

עכשיו לחישוב השני אם אתה קונה את הרכב מהחברה:

 

70 עולה הרכב הראשון אחרי שנתיים וחצי אתה מוכר ב -50,

מוסיף עוד 20 לרכב חדש ואחרי שנתיים וחצי שוב מוכר ב-50 ... יוצא שהוצאת על אותה חוויה רק 40 אש"ח

פורסם
אין הבדל אם אתה קונה את הרכב או ממשיך לרכב חדש - בכל מקרה אתה צריך למכור את הרכב או עצמאית או דרך הטרייד אין .

לכן בכל מקרה תהיה לך הפחתה של 10% ועוד הפחתה של הטרייד אין (כי גם הם צריכים להרוויח).

- זה בדיוק הבעיה . אם היו מבטיחים לך לקבל מחירון ללא הפחתות (רק לגבי ליסינג/טרייד אין ) אז אולי היה כדאי לך לחשוב על זה.

 

אם החברה פושטת את הרגל - הלך לך הרכב. הוא רשום על שם החברה ולכן שייך לחברה ומפרק החברה יקח לך אותו.....

 

קיצר אתם אומרים לרדת מזה..

 

אני אצטרך לדבר עם הנציג שלהם, לא נשמע לי הגיוני שהליסינג יעשה הפחתת 10% על רכב שלו, כשהרכב רשום על שמו to begin with.. אם זה כך אז באמת לא משתלם.

 

אם אני מקבל התחייבות בכתב על אופן הטרייד אין בסוף התקופה זה אולי כן משתלם..

 

אעדכן אתכם עם ממצאים

פורסם
הגעתי ל-16 כמו שחישבנו מקודם, אחרי 2.5 הרכב שווה 45 (תכלס 50) פחות 29 שאתה חייב זה 16.

אני בטוח שאתה לא יכול לקחת כסף מזומן אבל זה היה בהנחה שמכרת את הרכב והחזרת את החוב.

 

עכשיו לחישוב השני אם אתה קונה את הרכב מהחברה:

 

70 עולה הרכב הראשון אחרי שנתיים וחצי אתה מוכר ב -50,

מוסיף עוד 20 לרכב חדש ואחרי שנתיים וחצי שוב מוכר ב-50 ... יוצא שהוצאת על אותה חוויה רק 40 אש"ח

 

מצטער, אני לא מבין את החישוב השני שלך..

×
×
  • תוכן חדש...