Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תמחור מוזר של רכבים בארה"ב


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5181 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

במסגרת שיטוט בכמה אתרים למכירת רכב בארה"ב נתקלתי בתופעה מעט מוזרה. בעוד רוב הרכבים נמכרים במחירים שגורמים לי לבכות ולרצות לארוז מזוודה, ישנה קבוצה של רכבים - דווקא הנחותים שבהם - אשר נמכרים במחירים דומים לישראל ואף גבוהים יותר.

 

כך למשך, באתר הבא ניתן למצוא אוואו משנת 2005 המוצעת למכירה ב-8000$ (כ-30,000 ש"ח) לפני מס קניה של כ-7% ועמלת דילר וקיה ריו 2006 המוצעת למכירה ב-8700$ (כ-33,000 ש"ח) לפני מס קניה ועמלה, וזאת כאשר מרדצס C משנת 2006 - לדוגמה- מוצעת באותו אתר בפחות מ-10,000$.

 

http://www.autostylewholesale.com/view-inventory.aspx?

 

חבר שלי קנה לא מזמן בישראל אוואו 2005 יד ראשונה עם ק"מ נמוך בכ-20,000 ש"ח, שזה מחיר נמוך בהרבה לאותו רכב אצל אותו דילר בארה"ב (וזאת כאשר אותו דילר מוכר בעיקר מציאות שאנו בארץ יכולים רק לחלום עליהן).

 

הסתכלתי בעוד כמה אתרים וראיתי שזו המגמה - דווקא רכבים נחותים מכל בחינה שהיא מתומחרים גבוה באופן מוזר במחירים הקרובים למחיר בארץ!

 

לא ברור לי הדבר הזה.

פורסם

לא נכנסתי לאתר ויכול להיות שבאמת יש שם סוג של כשל שוק (מי קונה קיה ריו כשהוא יכולכמעט באותו מחיר לקנות מרצדס C קלאס מאותה שנה?) אבל יש שני דברים שעלולים לגרום להדבלים האלה בין ישראל וארה"ב.

1. המס על הרכביםף ובעיקר המס הירוק, מוזיל את המכוניות הקטנות שמזהמות פחות באופן יחסי, ומייקר את המכוניות הגולות והבזבזניות בעלות מנועים גדולים.

2. בעוד שבמכוניות כמו מרצדס התצורה בין ארה"ב ישראל (וגם אירופה) היא יחסית די דומה מבחינת מנוע ואבזור, נדמה לי שקשה להשוות קיה ריו ישראלית לאמריקאית. אני לא מכיר את הדגם הספציפי הזה, אבל האמריקאים לא מכירים מנועי 1.6 על רכבים (אולי רק על מכסחות דשא), לפחות עד לאחרונה ולמחירי הדלק המאמירים, שלא לדבר על אבזור.

פורסם

יש מנועי 1600 ולא מעט בשוק האמריקאי, לדוגמא הונדה סיויק שבאה עם 1600 ואותו רכב כמו הסיוויק (ACURA) מגיע עם 1700

החדשות הם 1800

2013 TOYOTA VENZA LIMETED 3.5 V6

HU: Clarion NX501, AMP1:HIFONICS Brutus 1610d,AMP 2:JL AUDIO XD400 4,Component:Cerwin Vega v-max 65, SUB: JL AUDIO 12W6V2

פורסם
לא נכנסתי לאתר ויכול להיות שבאמת יש שם סוג של כשל שוק (מי קונה קיה ריו כשהוא יכולכמעט באותו מחיר לקנות מרצדס C קלאס מאותה שנה?) אבל יש שני דברים שעלולים לגרום להדבלים האלה בין ישראל וארה"ב.

1. המס על הרכבים ובעיקר המס הירוק, מוזיל את המכוניות הקטנות שמזהמות פחות באופן יחסי, ומייקר את המכוניות הגולות והבזבזניות בעלות מנועים גדולים.

2. בעוד שבמכוניות כמו מרצדס התצורה בין ארה"ב ישראל (וגם אירופה) היא יחסית די דומה מבחינת מנוע ואבזור, נדמה לי שקשה להשוות קיה ריו ישראלית לאמריקאית. אני לא מכיר את הדגם הספציפי הזה, אבל האמריקאים לא מכירים מנועי 1.6 על רכבים (אולי רק על מכסחות דשא), לפחות עד לאחרונה ולמחירי הדלק המאמירים, שלא לדבר על אבזור.

 

האוואו והריו הן עם מנוע 1.6. מדובר ברכבים יד שניה ולכן נושא המס לא אמור להשפיע.

 

כפי שאמרתי התמחור אכן מוזר, אך הוא מאפיין גם אתרים אחרים שבהם הסתכלתי. אצל אותו דילר למשל אפשר למצוא רכבים טובים בהרבה במחיר יותר נמוך, כמו פורד פיוז'ן 2007 ומיצובישי גלנט 2008 שמוצעות בפחות מ-8000$.

פורסם

אני לא יודע איפה אתה מחפש אבל כנראה מצאת דילר שחיי באשליה, בקנדה המחירים טיפה יקרים יותר ואין דבר כזה, ב8000 אף אחד לא יקנה רכב כזה

מבדיקה בלוחות פה המחירים באיזור ה3000 בלי להתמקח, ועל רכב כזה מיקוח עובד חזק כי אף אחד לא קונה פה את ה"רכבים" האלה.

ב8K ניתן לקנות BMW 745 שנת 03

2013 TOYOTA VENZA LIMETED 3.5 V6

HU: Clarion NX501, AMP1:HIFONICS Brutus 1610d,AMP 2:JL AUDIO XD400 4,Component:Cerwin Vega v-max 65, SUB: JL AUDIO 12W6V2

פורסם

כנראה פספסת את הפרק של TOP GEAR שג'רמי קלארקסון קנה ב 6000 לישט מרצדס שרובנו היינו יכולים לחלום לקנות ביד שניה במחיר הזה.

מוכר סטים קומפוננט ומגברים ברמה גבוהה לרכב!

 טוויטרים HYBRID AUDIO L1 PRO + L1V2

מידריינג Hybrid Audio L4

מגברים לרכב - TRU TECHNOLOGY S44 - \ TRU TECHNOLOGY S45

פורסם

למה אתם מפזרים מלח על הפצעים?

 

המחירים בארה"ב זה מתנה למי שחי שם, שברולט בלייזר משופצת עולה כמה אלפי דולרים, לא הרבה בכלל!

והינה דוגמית: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Chevrolet-Blazer-K-5-1971-4x4-Chevrolet-Blazer-/330713577815?pt=US_Cars_Trucks&hash=item4d0010b957

 

בארץ היו מתמחרים אחד כזה לפחות 60K

 

מי שיכול, שיארוז את עצמו ויברח לארה"ב! אחרת הוא יקבר מבחינה כלכלית

GMC Cannon-ball going like a train, all down"

the 40 in the driving rain" (Mark Knopfler)...GM TRUCK

8)RIDE ON: GMC SIERRA K2500 4X4 1987 - RAT-TRUCK

פורסם
אני לא יודע איפה אתה מחפש אבל כנראה מצאת דילר שחיי באשליה, בקנדה המחירים טיפה יקרים יותר ואין דבר כזה, ב8000 אף אחד לא יקנה רכב כזה

מבדיקה בלוחות פה המחירים באיזור ה3000 בלי להתמקח, ועל רכב כזה מיקוח עובד חזק כי אף אחד לא קונה פה את ה"רכבים" האלה.

ב8K ניתן לקנות BMW 745 שנת 03

 

אם תפתח את הלינק שצירפתי, תראה שרובם המוחלט של הרכבים של הדילר הזה מתומחרים בסדר גמור, באופן שגורם לי לפרץ של קנאה. רק הרכבים הנחותים, האוואו והריאו לדוגמה, מתומחרים גבוה בצורה מוזרה.

 

 

מי שיכול, שיארוז את עצמו ויברח לארה"ב! אחרת הוא יקבר מבחינה כלכלית

 

מה מונע ממך לברוח לשם?

פורסם

שוק הרכב בחלקים רבים של העולם מתנהג באופן שונה לחלוטין מישראל.

 

ראשית, מחירי הרכב בישראל הם מהנמוכים ביותר בעולם.

 

אחרי שגמרתם לחשוב שמי שכתב את המשפט הזה מטומטם, כדאי להבין למה אני מתכוון.

 

הכוונה היא שמחירי הרכב ליבואני הרכב בארץ, לפני מיסים, הם מהנמוכים ביותר בעולם. מיסוי הרכב בארץ גורם לעיוותים כלכליים.

הסיבה היא שאם מחירי הרכבים בארץ (ליבואן) היו באותו מחיר שהיבואנים בחו"ל רוכשים אותו (למשל רכב אמריקאי שנמכר בצרפת) אז אף אחד בארץ לא היה מסוגל לקנות את הרכב.

יצרן בחול יודע שאם הוא רוצה למכור בארץ, אז הוא חייב להוריד את המחיר באופן דרמטי. בגלל סיבה זו אגב, היבואנים בארץ חתומים על חוזים דרקוניים האוסרים עליהם למכור לחול רכבים שיובאו למכירה בארץ.

 

מי שלמד קצת כלכלה, יודע שמיסוי גבוה באופן חריג גורם לשורה של תופעות מוזרות.

פורסם
שוק הרכב בחלקים רבים של העולם מתנהג באופן שונה לחלוטין מישראל.

 

ראשית, מחירי הרכב בישראל הם מהנמוכים ביותר בעולם.

 

אחרי שגמרתם לחשוב שמי שכתב את המשפט הזה מטומטם, כדאי להבין למה אני מתכוון.

 

הכוונה היא שמחירי הרכב ליבואני הרכב בארץ, לפני מיסים, הם מהנמוכים ביותר בעולם. מיסוי הרכב בארץ גורם לעיוותים כלכליים.

הסיבה היא שאם מחירי הרכבים בארץ (ליבואן) היו באותו מחיר שהיבואנים בחו"ל רוכשים אותו (למשל רכב אמריקאי שנמכר בצרפת) אז אף אחד בארץ לא היה מסוגל לקנות את הרכב.

יצרן בחול יודע שאם הוא רוצה למכור בארץ, אז הוא חייב להוריד את המחיר באופן דרמטי. בגלל סיבה זו אגב, היבואנים בארץ חתומים על חוזים דרקוניים האוסרים עליהם למכור לחול רכבים שיובאו למכירה בארץ.

 

מי שלמד קצת כלכלה, יודע שמיסוי גבוה באופן חריג גורם לשורה של תופעות מוזרות.

 

הבעיה בישראל זו חוסר התחרותיות. למרות שיש קצת שיפור פה ושם, אבל כאשר מחיר המחירון של סיאט איביזה ידנית עומד על 88K שקל והיא נמכרת ב-70K שקל, זה אומר שמישהו עושה עליינו קופה חסרת פרופורציות. יש כאן סבסוד צולב אדיר של הצרכן הפרטי מול חברות הליסינג ומועדוני הצרכנות. וכמובן שלא נדבר על מחירי החלפים, שוק חסר תחרות לחלוטין.

×
×
  • תוכן חדש...