Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5321 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שאול שלום רב !

כמה ימים הרכב נסע לאחר הרכבת המנוע, האם יום אחד בלבד, ו120 קילומטר בלבד?

לא יתכן שהבעייה נובעת מראש מנוע שהושחז יתר על המידה, וגרם עקב כך לעליה בלחץ השמן, במידה של השחזת יתר, הפתרון הנהוג הוא הרכבת אטם ראש עבה יותר.

לאחר קריאת תחילת השרשור, מתחזקת בי ההרגשה שהסיבות לעשן היא חדירת עודף שמן לצילנדרים ממקור לא ברור !

חוסר חצי הליטר שנבדק, הוא כפי שכבר ציינתי היה שולי, ולא הצדיק הוספה כלל של שמן מנוע.

מתחזקת בי ההרגשה של חשד לעודף לחץ שמן, וזאת ניתן לבדוק, על ידי הרכבת שעון לחץ שמן מכני, במקום יוניט לחץ השמן.

הסיבות לעודף לחץ השמן אני משער היא שסתום פורק לחץ, אשר משהו השתבש בו וגרם לעליה פתאומית בלחץ השמן, פחות מ24 שעות לאחר נסיעת מבחן, במנוע משופץ שיפוץ מנוע מלא,אשר ביצע נסיעת מבחן ותפקד וסחב מצויין לדברייך.

מכיוון שהמנוע נסע מצויין אני פוסל בעיית ראש נמוך אשר אמור לגרום לעלייה חדה בקומפרסיה, מעבר לנדרש ליחס דחיסה גבוה, האמור לגרום לצלצולים ולהתחממות, פרט של צויין על ידך לכן אני פוסל אפשרות זאת על הסף.

גומיות שסתומים אני גם פוסל משום שמנוע לאחר שיפוץ, עם כי לא ברור כמה זמן הוא לא הותנע, והאם בשל כך גומיות השסתומים לא התציבשו, אם כי הייתי ממליץ להחליפם בחדשים, בעת שהראש מפורק ולבדןק/ ואולי להחליף חגורת טיימהיג ולבדוק אפשרות האם היא לא קפצה מספר שינים, ועקב כך היתה אמורה לגרום לעיקום שסתומים, ולחוסר קומפרסיה.

בכל מקרה לדעתי פרוק הראש היה צעד פזיז מדי, היה על המכונאי לבדוק קומפרסיה בתחילה, לפני פירוק מנוע, תוצאות הדחיסה , היו אומרים הכל, והיו מצדיקות פרוק הראש, שעל פניו היה מיותר.

לסיום יש להתמקד בלחץ שמן ובטיימינג.

מצפה לעדכון חיובי בקרוב.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ככה פותחים מנוע בלי לאבחן את הבעיה קודם? מאוד מוזר.

האם הרכב בעל תיבה הילוכים אוטומטית ואם כן, האם נבדק מפלס הנוזל?

פורסם

שלום רב !

דניאל שלום רב !

האם אתה רומז שנוזל הדראולי נשאב לעבר הצילנדרים בגלל פגם בקולר גיר ?

באם תיבת ההלוכים אוטומטית ואני משער שכן, די הגיוני, שהדבר יגרום לעשן סמיך, ולנעילה הדרוסטטית של המנוע.

פרוק המצתים והנוזל ההדראולי בעל גוון צבע מוכר, למרות שהוא הושחר בתא השריפה, ובעל ריח מתקתק, היה אמור להדליק נורה אדומה למכונאי במוסך, והיה מונע ממנו מלפרק פרוק מיותר של ראש המנוע, בדיקת נוזל הדראולי בתיבת ההלוכים, סידור הסיבה לחדירת נוזל הדראולי, לא עולה בראשי כיצד זה יתכן, אשמח לשמוע ממך הסבר דניאל ולהחכים !

לשאול פותח השרשור, נא לעדכן אותנו מידית מה סוג תיבת ההלוכים ברכבך ואם היא אוטומטית, השכם קום ועדכן את בעל המוסך, שלא ישבית ויפרק לך את כל המנוע.

המשך מעניין כנראה יבוא....

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

צביקה ודניאל.

 

אכן תיבת ההילוכים אוטומטית. אחד הדברים שנבדקו במהלך האבחון, זה רמת שמן תיבת ההילוכים שהייתה תקינה ~ וגם השמן עבר בדיקת הרחה ע"י המכונאי. הרכב נסע ביום אחד כ 120 ק"מ כפי שציינתי ללא בעיות.

 

הבחנתי בנוסף שבמהלך האבחון שחלק משמן המנוע נוקז, לדעתי בסביבות הליטר אולי פחות. אני עזבתי לאחר

הבדיקה ההידרוסטטית, שבה ניתז שמן מתוך המצתים. נאמר לי לאחר מכן בשיחת טלפון שראש המנוע, ואו המנוע פורקו, וושהרינגים לא שבורים ושהצילנדרים ברמת דיוק 0, ושעדיין הבעיה לא זוהתה, ושהחליטו לעבוד על הראש מנוע לבינתיים כדי לאתר את הבעיה. בשלב הזה עדיין לא היה ברור מה מקור הבעיה. האם אתם חושבים שעלי כלקוח לבקש לדוגמה ,בדיקת לחץ שמן ע"י שימוש במד לחץ שמן, ? או להמתין עד שהבעיה לגמרי תזוהה, אם בכלל אני מקווה ?

 

המון תודות על העזרה.

 

 

בברכה

 

שאול

ות

פורסם

שאול שלום רב !

אולי שמן המנוע עבר הרחה כל ידי המכונאי, אך אני משום מה מרגיש משהו מסריח, ואני בטוח שגם חברי פורום נוספים.

אנא הבהר לי מדוע נוקז כליטר שמן מהמנוע

, כאשר אתה טוען שבעת תחילת הבעייה

, בדקת שמן מנוע והוספת חצי ליטר(טעות לכשעצמה לא בודקים או מוסיפים כמות של חצי ליטר שמן במנוע חם, כאשר השמן הקיים עדין לא ירד דיו לאגן השמן) האם יש אפשרות שמילאת כליטר שמן מנוע נוסף ללא כל צורך ו

וכך חנקת את המנוע?!

לא ברור כיצד חדר שמן לתא השריפה ולצילנדרים מה שגרם בדיעבד לנעילה הדרוסטטית.

לא ידוע לי האם משאבת השמן יכולה לבנות לחץ רק על ידי סיבוב המנוע על ידי המתנע !!

לא ברור לי למה אין ניצוץ?

הרבה שאלות והרבה תשובות סתמיות המגלות טפח ומכסות טפחיים !

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
צבי שלום

עומדת לי כזו מיצובישי מוקפאת במצב ממש יפה שנדרש לה מנוע .

האם תוכל ללמד אותי איזה מנוע יונדאי מתאים להשתלה ומאיזה מודל .

אני מאמין שבשיטוטי אמצא כזה רכב לפרוק עם מנוע תקין .

 

אם תוכל לעדכן אותי מה לחפש ומה מתאים .

 

תודה

 

גל אדיר שלום רב !

לצערי אני לא איש בשורות היום!

ביררתי בשבילך לא קיים מנוע יונדאי ללנסר, אך בעבר רחוק היה מרכיבים מנוע יונדאי במיצובשי L200, הדבר חייב החלפת גלגל תנופה ורכיבים רבים אחרים, היום הדבר לא משתלם כלכלית, ויש קשיים להשיג מנועי יונדאי.

יותר זול להשיג לנסר נוסע במחיר שלפני גריטה, ולשלוף ממנו את המנוע.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

צבי

כתבת כך:

"האם אתה רומז שנוזל הדראולי נשאב לעבר הצילנדרים בגלל פגם בקולר גיר ?

באם תיבת ההלוכים אוטומטית ואני משער שכן, די הגיוני, שהדבר יגרום לעשן סמיך, ולנעילה הדרוסטטית של המנוע.

"

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

אבל צבי ,אם אין מעבר מים לצילינדרים גם אם השמן חודר לרדיאטור הרכב לא יעשן ,אין מעבר אין שמן בצילינדרים .

 

זה יכול לקרות כשמודולטור או יוניט ואקום של גיר אוטומט לקויים ,אז תת הלחץ בסעפות ימשוך שמן ויהיה עישון .

 

גם לא יגרום לנעילה ,אין מים בצילינדר ,אין נעילה .

 

התסמונת שתופיע עם חדירת שמן גיר למים היא מים בגיר אוטומט ,או אולי שמן במיכל התפשטות של מים .

 

בכלל איבדתי את חוט הקשר של המתלונן ,חלק מהדיווח שלו זה משיחות טלפון ,אם רק היה מצלם ...

פורסם
גל אדיר שלום רב !

לצערי אני לא איש בשורות היום!

ביררתי בשבילך לא קיים מנוע יונדאי ללנסר, אך בעבר רחוק היה מרכיבים מנוע יונדאי במיצובשי L200, הדבר חייב החלפת גלגל תנופה ורכיבים רבים אחרים, היום הדבר לא משתלם כלכלית, ויש קשיים להשיג מנועי יונדאי.

יותר זול להשיג לנסר נוסע במחיר שלפני גריטה, ולשלוף ממנו את המנוע.

בברכה

צביקה

 

לא אסון ,במצבת הכלים שלי תמיד יש פתרון באפס כסף ,אין מיצובישי יש משהו אחר ,עד שלא נופל לי לידיים מנוע לנסר בגרושים או רכב שלם אני לא משקיע שקל ,שתעמוד ,מצבה החיצוני והסלון שלה כולל מושבים ,פח ,שאסי מעולים ,מזגן מקרר ,והיא יפה , רק מנוע ,סבלנות אין לי ספק זה יגיע .

אתה צודק ,להתחיל עם גלגל תנופה ושאר אביזרים דו טעות ,יש אנשים שעושים אותה ,אבל במצב במחירים של הרכב המשומש מיושן היום אין טעם ,רק לקנות רכב שלם במחיר רדיאטור .

 

אם תשמע משהו שלח מסר .

פורסם

חברים יקרים.

 

סוף כל סוף התעלומה נפתרה.

 

נשם המנוע היה סתום לחלוטין ! אני מניח אם הנשם היה מטופל בעת האוברול המלא שבוצע , לא הייתי מגיע למצב שנקלעתי אליו.

 

 

במקרה שלי , מפאת האחריות המוסך העדיף שלא להתעסק עם הראש שנפגע, והחליף את הראש , לראש משופץ חדש, כולל החלפת גומיות שסתומים, וכל מה שכרוך בהחלפת הראש.

 

 

 

המון תודות לכולם.

 

שאול

פורסם

שאול שלום רב !

ראשית תודה על העדכון !

אני חייב לציין שגם אחרי מעל 45 שנות וותק במקצוע, אני תמיד מופתע ומזועזע מחדש, כיצד אבחון לקוי, גורם להוצאות מיותרות, והחלפת חלפים מיותרת, בגלל בעל מקצוע שלא עובד מהראש, והלקוח משלם בסוף את החשבון.

בגלל מתי מעט שלא יודעים לאבחן לוגית בשיטה מהקל לכבד לפי סדר כרונולגי, וגורמים לכך שבמקרה זה המוסך שילם את החשבון בגלל אבחון לקוי, שהבעייה היתה ממש לפניו .

פרוק צינורית הנשם, בעת פירוק מסנן האוויר היה מגלה, קרבורטור ובית מסנן אוויר שמוצף בשמן.

עודף השמן במנוע מעל ליטר, שכלל הוספת חצי ליטר לפחות של שאול פותח השרשור, גרמה לגל הארכובה קשיים בסיבוב בגלל שהוא היה מוצף בשמן !

השמן שחדר דרך הקרבורטור לסעפת היניקה, ומשם לתא השריפה , כאשר שסתומי היניקה נפתחו, במקום לינוק דלק, הם ינקו שמן !!

עודף השמן בתא השריפה גרם לנעילה הדרוסטטית, השמן במצתים גרם לחוסר הנעה בגלל ניצוץ שלא יכול להניע מצתים ספוגים בשמן, ריקון השמן מתא השריפה, על ידי פירוק המצתים, היה גורם למנוע להסתובב, ולשמן לעוף מהצילנדרים.

הרכבת מצתים חדשים, וניסיון התנעה מחודש, היה עם מעט מזל מאפשר התנעה עם מסך עשן לבן וכבד, אשר היה נעלם בהדרגה.

פתיחת ראש המנוע היתה נמנעת, נקוי צינור הנשם , היה מאפשר להחזיר את המנוע לתפקוד ללא הוצאות מיותרות.

האם הלקח נלמד לעתיד ?

אם לא נלמד מטעויות, לאן נגיע?

תם ולא נשלם !!

 

 

עדכון:

הנה העתק שקיבלתי בהודעה פרטית, תודה שאול:

 

 

צביקה שלום.

 

מעביר לך את הפתרון לבעיה במיצובישי, שפירסמתי בפורום לפני מספר דקות. כפי שציינתי לפני מספר ימים בפורום, לפי בדיקה שהמוסך ערך הרינגים היו שלמים, והצילנדרים נמצא במידה 0.

 

המון תודות, וכל טוב

 

שאול

 

 

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

מקצוען אמיתי. ובעיקר עם ראש בריא.

אם תטפל קבוע אצל אותו מוסכניק, יגיע השלב שהוא יפסיק לעבוד עליך וסתם יהיה יקרן...
פורסם
חברים יקרים.

 

סוף כל סוף התעלומה נפתרה.

 

נשם המנוע היה סתום לחלוטין ! אני מניח אם הנשם היה מטופל בעת האוברול המלא שבוצע , לא הייתי מגיע למצב שנקלעתי אליו.

 

 

במקרה שלי , מפאת האחריות המוסך העדיף שלא להתעסק עם הראש שנפגע, והחליף את הראש , לראש משופץ חדש, כולל החלפת גומיות שסתומים, וכל מה שכרוך בהחלפת הראש.

 

 

 

המון תודות לכולם.

 

שאול

נשם סתום יגרום למנוע תפוס? בחלום.

פורסם

נשם סתום לא, חדירת שמן לצילנדרים, שתגרום לחדירה הדרוסטטית כן.

די ברור שהנסתר עולה על הגלוי בשרשור זה, ויש הרבה שאלות ללא פתרון.

 

כיצד רכב נוסע 120 קחומטר ללא עשן וללא שום בעייה, ולפתע בבוקר המנוע מותנע עם עשן לבן וסמיך המנוע כבה, ממאן להסתובב, ופרוק המצתים גורם לשמן לעוף מהצילנדרים?!

מוזר מסתורי והזוי, כבר ציינתי?!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
נשם סתום לא, חדירת שמן לצילנדרים, שתגרום לחדירה הדרוסטטית כן.

די ברור שהנסתר עולה על הגלוי בשרשור זה, ויש הרבה שאלות ללא פתרון.

 

כיצד רכב נוסע 120 קחומטר ללא עשן וללא שום בעייה, ולפתע בבוקר המנוע מותנע עם עשן לבן וסמיך המנוע כבה, ממאן להסתובב, ופרוק המצתים גורם לשמן לעוף מהצילנדרים?!

מוזר מסתורי והזוי, כבר ציינתי?!

בברכה

צביקה

 

צבי

כבר כתבתי כאן למעלה

"בכלל איבדתי את חוט הקשר של המתלונן ,חלק מהדיווח שלו זה משיחות טלפון ,אם רק היה מצלם ..."

 

אבל לא מזיק ,לפחות למדנו משהו מהשרשור .


×
×
  • תוכן חדש...