Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5399 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

וידוי: אני לא חובב בירות גדול או אלכוהול בכלל. בפאבים אני בדרך כלל אוהב לתפוס ראש עם קולה זירו.

 

אז אחרי הוידוי ואחרי שאמרתם שאתם אוהבים אותי, הנה השאלה.

בירה מחבית היא משום מה הבירה המועדפת. ככל הידוע לי מדובר בחבית מתכתית (אלומיניום?) שהמשקה הקסום גועש ורוחש בתוכה. בירה מבקבוק נחשבת לפחות טעימה ועל בירה מפחית בכלל אין מה לדבר, וכאן מגיעה השאלה.

 

מה ההבדל בין בירה בפחית לבירה מחבית בפאב ולמה?

 

חן חן,

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בירה מהחבית לא חייבת להיות מחבית מתכת אלא גם מחבית עץ. השוס הוא בטעם שהבירה סופגת מסביבת האיכסון שלה ומתהליך התסיסה תוך כדי.

 

איפה אלעד כשצריך אותו? :wink:

פורסם

החבית בפאב היא חבית אלומיניום כמו שכתבת אבל בירה בפחית אישית שקונים בסופר היא לא מאלומיניום אלא מפח והיא מכניסה טעם לוואי מתכתי לבירה. משום מה היא גם פחות "רכה" אבל אולי זה פסיכולוגי.

שמתי לב שבירות גולדסטאר וקלסברג בבקבוק חצי ליטר פחות "רכות" וקשה יותר לשתות אותן בכמויות לעומת אותן בירות בבקבוק שליש ליטר. מישהו עוד חושב כך?

פורסם
בירה מחבית לא עוברת תהליך של פיסטור כמו בירה מבוקבקת.

 

האם הפיסטור הורס את תהליך התסיסה של הבירה במהלך האחסון שלה בחבית?

פורסם

בירה מחבית דווקא עוברת תהליך פיסטור בד"כ, אבל מדובר בפיסטור הרבה יותר מהיר מבירה בבקבוק. כמובן שתהליך פיסטור פוגע בטעם הבירה ועדיף שיהיה קצר ככל האפשר. החסרון בפיסטור מהיר הוא חיי מדף קצרים יותר לבירה.

פורסם
מה ההבדל בין בירה בפחית לבירה מחבית בפאב ולמה?

 

התיאוריה שלי אומרת שזה כמו ההבדל בין קולה בבקבוק זכוכית לבין קולה של עניים (מפחית או בקבוק פלסטיק).

פעם אולי היה, ואולי גם היום יש באיזה כפר בבוואריה המזרחית, אבל ברוב המקרים זה בעיקר בראש.

זה גם נותן לבעלי הבארים לגיטימציה לגבות מחיר פרמיום מבלי שהלקוח ירגיש שZיינו אותו.

 

לראיה, יש כמה מדינות באירופה שבהן הבירה בחבית קיימת בעיקר בפאבים אופנתיים. במקומות השכונתיים בהם

נצרכת רוב הבירה בפועל אין שום דבר גס בלהציע ללקוח פחית. בסלנג הספרדי למשל יש אפילו מונח שפירושו

המילולי הוא "לצאת לפחיות", כלומר לשבת בבאר השכונתי ולנשנש בירה עם צ'יפס בעלות שווה לכל כיס.

 

בברכה,

דריש ושות', משחטת פרות קדושות. (בהשגחת הבד"ץ)

פורסם

אני יכול להגיד לך לגבי גינס - יש הבדל בתהליך הייצור. אני לא זוכר אם זה הפסטור או שלב אחר אבל ההבדל קיים, ולכן בירה בחבית מחזיקה פחות זמן מעמד מבירה בבקבוק.

 

את ההסבר על תהליך היצור קיבלתי במפעל באירלנד, וההבדל באורך החיים מבעלים של פאב.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
את ההסבר על תהליך היצור קיבלתי במחלקת השיווק באירלנד, וההבדל באורך החיים מבעלים של פאב.

 

תיקנתי לך. :-)

 

הגיוני שיש הבדל בתהליך הייצור, אבל האם בשנת 2011 ההבדל בטעם באמת כל כך מורגש?

איכשהו זה נראה לי יותר עניין של תחושה אישית. הבדל פסיכולוגי יותר מאשר טכנולוגי.

פורסם

וואו וואו. תעצרו רגע. מה זה כל התיאוריות האלה?

כל בירה (למעשה כל משקה) עובר פיסטור, אחרת יש סיכון לחיידקים והבירה לא בטוחה לשתייה.

ההבדלים בין בירה בבקבוק לבירה בחבית הם שניים עיקריים. הראשון הוא כמו שנאמר, הפסטור. בירה שמיועדת לבקבוקים עוברת פסטור ארוך, ובגלל זה מאבדת אחוז צסויים מהטעמים של חומרי הגלם שלה, אבל בזכות זה גם תקבל תוקף ארוך יותר (שנה בדרך כלל). בירה המיועדת לחביות, תעבור פסטור קצר יותר, שבגללו היא תקבל תוקף הרבה יותר קצר (עד ארבעה חודשים) וגם תהייה הרבה יותר רגישה לחימצון, (בגלל זה חבית שפתוחה יותר מחמישה ימים נחשבת לרוב ”מקולקלת”). אבל בזכות הפסטור הקצר שהיא עוברת, היא שומרת על הטעמים שלה יותר טוב.

חוץ מזה, בירה לא ”גועשת ורוגשת” בחבית. לפני הפסטור הורגים את כל השמרים ששמו בבירה והתסיסו אותה.

 

עריכה: לקח לי יותר מידיי זמן לכתוב את זה (טלפון). ענו כבר לפניי

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם

אז אוקיי, אני רואה שהפיסטור מנצח בתיאוריית "למה בירה מחבית טעימה יותר".

 

עכשיו נשאלת השאלה למה כשפעם אחת, בארוחת שישי סטודנטיאלית בבאר שבע, הבאתי גולדסטאר בפחיות ולא רק שכמעט חטפתי מכות, בסוף הן נשארו סגורות! ואנחנו מדברים על סטודנטים!

 

אז מה קורה פה?

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

כי גולדסטאר וחברתה הישראלית מכבי זה שתן נוזלי מזוקק.. :twisted:

מילא, הייתם מתארגנים על באקט של טובורג או הייניקן סבירות, או משקיעים והולכים על גינס, ויינשטפן, הוגרדן, לף בלונד/בראון.. (ואני בכלל מעדיף ויסקי על בירה).

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
אז אוקיי, אני רואה שהפיסטור מנצח בתיאוריית "למה בירה מחבית טעימה יותר".

 

עכשיו נשאלת השאלה למה כשפעם אחת, בארוחת שישי סטודנטיאלית בבאר שבע, הבאתי גולדסטאר בפחיות ולא רק שכמעט חטפתי מכות, בסוף הן נשארו סגורות! ואנחנו מדברים על סטודנטים!

 

אז מה קורה פה?

 

בפעם הבאה שזה קורה אתה יודע למי לשלוח את הפחיות.:lol:

חברים שלך כנראה מאמינים שמבקבוק זכוכית זה טעים יותר. אני אישית לא מוצא הבדלים בטעמים מהבקבוק ומהפחית.

 

מתן, גולדסטר ממש לא שתן, אני לא מאמין שהשוות עכשיו את גולדסטר למכבי:nono:

אם יש דבר טוב שיצא מהמדינה הזאת זה גולדסטר!:lol:

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.


×
×
  • תוכן חדש...