Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דירוג V\H בצמיג - חוק ?


NuXeR
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4998 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,



 

מבקש את עזרתכם עם צמיגים:

 

היום ביקשתי בפנצ'ריה כדי לתקן תקר בגלגל האחורי.

הבחור הסתכל ואמר שהצמיגים "לא מתאימים לרכב", כשביקשתי פירוט מעמיק יותר הוא הסביר:

 

דירוג המהירות של הצמיג הקדמי נמוך משל האחורי, וע"פ חוק רכבים משנת 2006 חייבים בדירוג זהה או גבוה יותר בגלגל הקדמי.

 

האם יש אמת בדבר?

 

תודה,

 

תומר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנת בידיוק - הצמיגים ברכב מ 2006 + חייבים להיות עם קוד מהירות זהה לזה שתכנן היצרן,( ולא ביחס לאחוריים או קדמיים או בלבול אחר).

 

 

 

תקנה 322(ו) לא יורכב ברכב ששנת יצורו –

(1) עד 2005 – צמיג המוגבל למהירות פחותה מהמהירות המרבית המתוכננת של הרכב ובלבד שבמונית, ברכב נוסעים פרטי וברכב פרטי דו שימושי יכול שיורכב צמיג בדרגת מהירות S.

(2) 2006 ואילך – צמיג שתכנן יצרנו ללחץ אוויר, לכושר העמסה ולמהירות הפחותים מאלה שתכנן יצרן הרכב.

 

 

 

כנראה, לרכב שלך היצרן תכנן צמיגים עם קוד מהירות V, לכן אתה חייב להצמד להוראות היצרן.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוסע על פורד פוקוס, למיטב ידיעתי היא לא עוברת את ה-190 קמ"ש בירידה עם רוח גבית :)

המהירות המוצהרת המקסימלית שלה היא פחותה בהרבה.....

 

כלומר שגם H אמור לספק מהבחינה הזו, לא ?

אני פשוט מנסה להבין האם "עירבבו" אותי או שיש לי סיבה לצעוק על חברת הליסינג?

 

תודה על העזרה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין קשר לכל מה שרשמת.

 

ישנה תקנה בנושא - אין שיקול דעת, הפנצ'ריות מחויבות להיצמד לתקנה זו.

יכול להיות שבטסט לא ישימו לב לזה ויכול להיות שתידרש להחליף זוג צמיגים.

 

יש לך מדבקה על הרכב עם מידות הצמיגים? אולי רשום בה קוד מהירות?

 

אגב, גם לקורולה 2006 (לא בידיוק רכב ספורט) יש מדבקה של היצרן עם קוד מהירות V.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בדיוק מה שאני מנסה להבין, האם מדובר בחוק אמיתי או שבעל הפנצ'ריה סתם ניסה "לעשות קופה".

 

מישהו יכול לכוון אותי איפה זה מוגדר ע"י היצרן? בספר הרכב?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקנה של משרד התחבורה .

לי לדוגמא יש פוקוס 2008 שבאה לארץ עם סיווג v .

מכיוון שהאוטו מעל 2006 אני חייב להתקין צמיגים בסיווג v לפחות .

בטסט שנתי עלולים להכשיל אותך על דבר כזה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמצחיק, או עצוב, בכל הסיפור שהרכב עבר טסט לפני פחות משבוע......

 

קראתי את הסעיף, הוא לא מדבר ספציפית על הבדל בין הסרן האחורי והקדמי, אלא הוא מדבר על נתונים בהשוואה לנתוני היצרן.

היום עברתי על ספר הרכב ולא מצאתי שום אזכור למהירות, אלא רק מידות צמיג ולחצים רלוונטיים.

היכן ניתן למצוא את המידע הזה? האם ברישיון הרכב זה אמור להופיע?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו ביניינו :lol: :

אם הרכב עבר טסט לפני שבוע, תעזוב את הסיפור הזה עד לטסט הבא.

ובפעם הבאה תלך לעשות טסט באותו המכון.

 

יכול להיות שברשיון הרכב לא רשום קוד מהירות שנדרש.

כתבתי לך כבר - תחפש על הרכב מדבקה עם לחצי אויר ( על הדופן של דלת הנהג\ בצד הפנימי של מכסה מיכל דלק\ תא הכפפות). אולי שם רשום.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממש לא אכפת לי מהטסט, הרכב הוא רכב ליסינג....

והחברה (קטנה מאוד) הזו עושה כ"כ הרבה קומבינות שאני מת לתפוס אותם על משהו.

 

ובלי שום קשר - אני נוסע עם הרכב מהר, למה להתקמצן על צמיג ולא לקחת דרגה V.........

 

מה גם שלפי מה שאמר לי הפאנצ'ר מאכר, הביטוח מתנער מאחריות במקרה של תאונה חס וחלילה בגלל דבר שכזה.

אני דואג יותר לבטיחות שלי ולעצמי מאשר לכסף שתוציא חברת הליסינג (וגם אם זה הייתי אני מכיסי הפרטי!) על צמיג קצת יותר יקר :)

 

אני אבדוק מחר בבוקר את רישיון הרכב + המדבקה בצד הדלת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוסע על פורד פוקוס, למיטב ידיעתי היא לא עוברת את ה-190 קמ"ש בירידה עם רוח גבית :)

המהירות המוצהרת המקסימלית שלה היא פחותה בהרבה.....

 

 

יש לי שאלה אחרת, בעקבות ההודעה האחרונה שלך, אשר הפכה בעיניי את כל הנושא (בהתחלה חשבתי שאתה חושש מזה שתצטרך להחליף זוג צמיגים על חשבונך).

השאלה היא, אילו צמיגים מורכבים ברכב שלך (במימון חברת ליסינג קטנה וקומבינטורית)?

הכוונה ליצרנים ודגמים.

אם מדובר בצמיגים באיכות ירודה, אותי זה היה מפחיד יותר מאשר ההבדל בקוד מהירות בין הסרנים.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

+1

 

ביננו, אתה יכול להיות רגוע בפוקוס עם צמיגים H וגם עם T - 190. רכבים עד 2005 רשאים לנעול הגבלה S -180.

 

התקנה של משרד התחבורה מאפשרת לרכבים מעל 2006 לנעול צמיגים רק בעלי הגבלת מהירות גבוהה יותר מזו של היצרן, רק אם הצמיגים ה"מהירים" יותר נמצאים על הסרן האחורי (בזה הצמיגאי טעה).

 

בדומה להודעה מעלי - אם מדובר בחברת ליסינג אני הייתי הרבה יותר מודאג מיצרן עלום שם ומתאריך היצור, מאשר מקוד המהירות. למרות שבארצנו גם צמיג נחות נחשב "תקני".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחורי - לדעתי אותו דבר!

 

קח בחשבון שזו הגבלת מהירות דימיונית למדי, ואני חוזר ומדגיש: שלא תמצא את עצמך עם צמיג זבל שכתוב עליו V. מה התקינו לך? (מה יש עכשיו?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...