Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן ארוך טווח סיטרואן ברלינגו 1.6 2009+2016


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 464 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לגבי ה 32 ביט ידוע,  הזמנתי ממוכר שנראה רציני ב Ebay במחיר כפול ממה שמציעים בעליאקספרס (250 שקל בערך).  רשום בפירוש שמגיע עם 7.83. נראה. 

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 289
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני רכשתי מאליאקספרס, הותקנה תוכנה עד ל-7.83.

קיים כבר בשוק גרסה מתקדמת יותר. לרכבים אחרי 2017, זה חובה

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.7.2020 בשעה 18:53, Audi-T כתב:

בוקי כרגיל מרתק הירידה שלך לפרטים.

אצלי נדלקה המנורה באזור 140אלף ק"מ, אצל חבר שלי נדלקה באזור 150 אלף ק"מ מדובר בדגם של שנת 12-15 ללא נוזל האוריאה.

מוסיף לסטטיסטיקה:
אצל אחי ברכב נדלקה (נורת צ'ק אנג'ין) אחרי 155,000 ק"מ בדיוק (מודל 2017 כמובן עם אוריאה) יום או יומיים אחרי שקנינו את הרכב וגם שם היה צריך למלא את הנוזל FAP.
המילוי ורכישת החומר בוצעו אצל @מוסך גבע בתל אביב.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Audi-T כתב:

בוקי יש לך תמונות מתהליך מילוי נוזל הfap?
האם לצורך המילוי נדרש פירוק המיכל?

 

 

אין לי תמונות. המיכל לפני הגלגל האחורי ימני, לא צריך לפרק אותו, הצינור מהודק על המיכל. אולי צריך לפרק מגן פלסטיק לגישה נוחה יותר.

 

לפני שעתיים, save כתב:

נפח מיכל fap הוא לא 1.7 ליטרים ?

1.2 ליטר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, Buki כתב:

ב 177 אלף ק"מ נדלקה נורת "משולש אזהרה" + כיתוב בתצוגה Еngine fault בהתנעה. 

מכיוון שלא היו תופעות לוואי אחרות הנחתי שזה מילוי נוזל FAP.

2020497577_1(1).thumb.jpg.b22d15e6e76cb5ea9b259e8aa25e55e2.jpg

 

המילוי עצמו פשוט למדי, יש צינורית שיצאת מהמיכל שמתחת לאוטו, ממלאים את הנוזל לתוך הצינורית מבקבוק. 

 

לאחר המילוי צריך לאפס את מונה הנוזל עם סורק, אחרת המחשב "לא ידע" שהמילוי בוצע.

 

מכיוון שעדיין לא התארגנתי על סורק תקלות ולא רציתי להטריח חברים בשביל לחסוך 200 שקל, הלכתי למוסך. בוצע המלוי תוך כמה דקות, מחיר החומר 450 ש"ח + מחייבים על 0.6 שעות עבודה, כולל מע"מ ואחרי הנחה יצא 650 ש"ח. 

 

הזמנתי את את החיקוי הסיני (מה שיש לכולם) של סורק תקלות מקורי גרסה 7.83.

 

במקביל הגיע זמן להחלפת ברקסים קדמיים. צלחות ורפידות הוחלפו בפעם הקודמת לפני 71.000 ק"מ.

 

מצב הרפידות היה כזה:

989341019_1(2).thumb.jpg.2ac4a8d85d3a49f4d3fd21043bc87df5.jpg

 

הצלחות היו בעובי 24.3 מ"מ, כאשר חדשות מגיעות בעובי 26 והמינימום המותר הוא 24. 

 

קניתי צלפחות ורפידות של ברמבו, 300 ש"ח צלחות, 130 ש"ח רפידות. העבודה עלי. 

1022525589_1(5).thumb.jpg.72f901735e24e2fbe51ce752adc9f706.jpg

 

304238455_99(1).thumb.jpg.601a66b74167ad35085f8a564b697967.jpg

 

699886405_99(2).thumb.jpg.f6bec9b801829ef9face83ec05d1fc48.jpg

 

1429143705_1(3).thumb.jpg.05b13d402d2f63995960b5e02a88f28a.jpg

 

483017483_1(4).thumb.jpg.76820aa93f232a9cbfb4e8873c906a94.jpg

 

החלפת הברקסים הקידמיים די פשוטה. אם יש מישהו שחושב שיש צורך במדריך מצולם, אני יכול לעלות.

בקקטוס השתמשתי במדריך המצולם הזה באנגלית

 

http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.2.50

 

אני חושב שזה תואם 1ל1 לתהליך שאתה עשית, לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, פריג'י כתב:

אני חושב שזה תואם 1ל1 לתהליך שאתה עשית, לא?

 

לא זהה. מבנה אחר, כלים אחרים. צילמתי, מתישהו כשיהיה זמן אעשה מדריך.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

ברלינגו 2016 92 כס ידני. 

נהנה מהנהיגה ברכב בכל מובן.

יש בו מעל 10 תאים פתוחים וסגורים קטנים מדי ועקומים שקשה לאחסן בהם . גם המדף מעל הראש מסוכן וחפצים נופלים או מטיילים. דפים יעופו.

אחרי 160000 טיימינג והטיפול גדול במוסך מורשה התחילה תקלה חשמלית כל הנורות נדלקות כולל stop עוצר בצד ואין סטרטר . במקום זאת יש קפיצות המגבים וצפצופים אלקטרוניים. אחרי 10 דקות מנוחה העסק נרגע . מישהו פה מכיר ? 0537364314 תודה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

עדכון 200.000 ק"מ (204 אלף נכון לעכשיו).

 

ב 180 אלף עשיתי עצמאית טיפול רגיל, כבר בזמן הטיפול ועוד לפני התחלתי לשמוע שריקה עדינה מהמנוע, משהו שנשמע כמו רעש מיסב גלגלת אבל מופיע רק בסרק. הקשבתי והאזנתי מכל הכיוונים, הצמדתי מברג לאוזן כשהצד השני שלו נוגע בכל מיני מכלולים, כלום. הרצתי את המנוע לכמה שניות ללא רצועת אלטרנטור, עדיין אותו רעש.

 

הרעש היה חלש אז עזבתי אותו ככה. 

 

ב 189 אלף החלפתי סט צמיגים, שמתי סט  זהה למה שהיה קודם, Good Year Efficient grip Performance, מידה 205/65R15. מחיר ל 4 צמיגים 1800 שקל, הסט הקודם עשה 93 אלף ק"מ. הסט שמותקן כעת הוא הסט השלישי של האוטו. 

 

ב 194 אלף, נורת אוריאה + נורת Check Engine, זה היה צפוי כמובן ויחסית המיכל החזיק הרבה זמן. 

 

הוחלף במוסך במורשה מיכל אוריאה, מחיר אחרי ההנחה 4700 שקל. מאחר והרכב עבר את תקופת האחריות של רצון טוב - 5 שנים או 150 אלף ק"מ, נאמר לי חד משמעית שאין שום השתתפות בהחלפת המיכל. 

 

ב 195 אלף עשיתי עצמאית טיפול רגיל, רעש השריקה שהזכרתי מקודם מתחזק אבל עדיין יחסית חלש. שוב פעם הקשבתי והאזנתי מכל הכיוונים ולא מצאתי מאיפה זה. בטיפול שמתי לב שמחזיר שמן ציריה ביציאה מהגיר צד ימין, אותו מחזיר שהוחלף לתחליפי במוסך כללי בהחלפת קלאץ' לפני 85 אלף ק"מ, מזיע. צריך לטפל בזה. גם יש נזילה קטנה מביט הקאמשאפט, נושא שטופל במסוף מורשה ב 150 אלף ק"מ, כאמור שוב נוזל משם. 

 

 

ב 196 אלף, חוזר הביתה מאוחר בערב אחרי נסיעה ארוכה, בכניסה לחניה רואה קצת עשן ממכסה המנוע ואותו רעש שהתחזק עוד. דחפתי את האוטו לחניה והזמנתי גרר. 

 

מכיוון שהרעש הופיע גם ללא רצועת אלטרנטור, הגעתי למסקנה (שגויה) שזה אחת מגלגלות הטיימינג. 

 

היה על האוטו ריקול טיימינג פתוח כמו לכל מנועי 1.6 דיזל מהשנים האלו, אז ביקשתי לגרור למוסך מורשה ובמוסך ביקשתי לבדוק טיימניג. 

 

במוסך אחרי יומיים וחצי המתנה ביצעו ריקול טיימניג - החלפת פולי קרנק, פולי קטמשפאפט, פולי משאבת הזרקה, גלגלת ומותחן והרצועה עצמה. לא מצאו בעיות מעבר לכך. שילמתי 300 שקל על מחזיר שמן קרנק שטיפה הזיע וביקשתי להחליף. הציעו להחליף גם את משאבת המים אבל מכיוון שהוחלפה בטיימניג "שגרתי" ב 150 אלף, לפני שיצא הריקול - סירבתי. 

 

לקחתי את האוטו, אותו רעש שריקה בסרק. 

 

ממש עצבני כבר, התחלתי לבדוק מלמטה ובפוקס גליתי שהרעש הוא רעש דליפת גזים ממזרק אוריאה פרוץ. ביצעתי אטימה מאולתרת לבדיקה סביב המזרק - אין רעש! איזה הקלה...

 

העשן שראיתי, כנראה נפלט דרך הדליפה במזרק בעת ביצוע רגנרציה ל DPF. המזרק הזה מוברג לצינור הפליטה. 

 

קניתי מזרק אוריאה חדש מג'אן ב 400 שקל והתקנתי אותו עצמאית, הרעש נעלם.

 

 

באיזור 200 אלף ק"מ המזגן התחיל להקפיא את המאייד בנסיעה ארוכה במהירות קבועה, סימן ברור לחוסר גז. 

 

בוצע מילוי גז, היו במערכת 300 גרם במקום 450. זה עדיין גז ישן R134a שעולה זול. 

 

לאחר כ 3 שבועות עשיתי שוב מילוי, היו במערכת 315 גרם במקום 450. 

 

שמתי חומר אטימה בהמלצת חבר, נראה אם יעזור. 

 

יש בלאי חריג בהגה באיזור מיקום הידיים וידית ההילוכים נסדקה ב 2 מקומות, הזמנתי חדשה. חבר אחר טוען שזה בגלל שימוש באלכוג'ל לניקוי הידיים, ולפני תקופת האלכוג'לים זה לא היה. יתכן מאוד שזה נכון. 

 

הקילומטרז' השנתי שלי ירד בשנה האחרונה, במקום 45-50 שהייתי עושה  מקודם, שברתי שיא שלישי - רק 35 אלף ק"מ בשנה האחרונה. 

 

Screenshot_20210905-232747_(1).thumb.png.670b7b04da219cc0ffac9e70cee3bafd.png

 

סוף סוף התקנתי Diagbox גרסה 9.68  שעובד ללא בעיה עם האוטו הזה אבל בגלל שינוי מדיניות היצרן חלק מהדברים ניתנים לקינפוג רק כשיש חיבור On line לשרת היצרן ובגלל זה למשל לא ניתן להגדיר בקרת שיוט עם הסורק הסיני. מה שבמודלים הקודמים כן היה ניתן. 

  • אהבתי 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Buki כתב:

בלאי חריג בהגה באיזור מיקום הידיים וידית ההילוכים נסדקה ב 2 מקומות, הזמנתי חדשה. חבר אחר טוען שזה בגלל שימוש באלכוג'ל לניקוי הידיים, ולפני תקופת האלכוג'לים זה לא היה. יתכן מאוד שזה נכון. 

היה גם היה, רק שאז התירוץ המקובל היה קרם ידיים. 

Same shit, different excuse

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 464 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...