Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

ביטול אוריאה זה החלפת תוכנת ניהול מנוע בתוכנה מקוסטמת שמישהו ערך והעיף משם התראות על אוריאה ולפעמים עוד דברים שלא היה צריך לגעת בהם.

 

אני מכיר אנשים שביטלו אוריאה ואחר כך האוטו התחיל לעשן בעשן שחור. אז הורידו גם DPF והעשן המשיך, אחרי כך אמרו זה אולי אינג'קטורים, אולי  EGR, אין קודי תקלה במחשב (כי ביטלו) ואף אחד לא ידע איך לגשת לזה.

 

רק במוסך הרביעי או החמישי המוסכניק הבין מה הבעיה, שם תוכנה אחרת והכל הסתדר.

 

ובדיעבד לא היה צריך לבטל DPF.

 

 

  • אהבתי 1

 

 

  • תגובות 381
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם

עדכון קטן, יש הרבה דברים לעדכן אבל אין זמן כרגע. 

 

 

343.000 ק"מ, יש אכילת שמן של ליטר ל 7000 ק"מ. 

 

היום פעם ראשונה עשיתי טיפול עם שמן קאסטרול בתקן היצרן B712297 שהתחילו לייבא לארץ. 

עד כה בכל הטיפולים השתמשתי ב Total.

 

נראה אם יהיה שינוי בצריכת שמן.

 

IMG_20251220_145443.thumb.jpg.333d3d5c5ea66d467b8dd46c97cba3c6.jpg

 

IMG_20251220_145431.thumb.jpg.45d68020d0c94a5fe7a33a4455020ea5.jpg

 

IMG_20251220_150108.thumb.jpg.1791a62824d324a89f94e346224edd74.jpg

 

 

IMG_20251220_140958.thumb.jpg.a9031419dd94213d09c071fd7dcd6e02.jpg

  • אהבתי 3

 

 

פורסם (נערך)

אני לא מתחזק שרשור אחזקה ל-3008 שלי, אבל בגלל שקרה לי מקרה Buki, אני ארשום פה.

 

רביעי האחרון בערב, נוסע לאסוף את הבת שלי, נסיעה עירונית. כמעט בבת אחת החימום ברכב נעלם. כבר האשמתי את הרדיאטור חימום והתחלתי לחפש אחד להחלפה (הזמנה מחו"ל).

חמישי לפנות בוקר, נוסע לאסוף את אשתי מנתב"ג (מרמת גן). בדרך נדלקה נורת חום מלווה באזהרה לעצור בצד. לא משחקים בזה, אני ישר גולש לצד. תוך כדי גלישה, הרכב מתקרר. ממש עניין של שניות. בגלל שאני ממהר לאשתי, החלטתי להמשיך בנסיעה. למדתי איך לנסוע מבלי שיתחמם הלוך חזור (הילוך נמוך, לחיצה עדינה על הגז) למרות שהמד חום משחק. גם בחימום באוטו, בא והולך לסירוגין.

למחרת עוד נסעתי עם הרכב לעבודה לקחת משם חלקים שהיו לי, אולי ישמשו אותי במוסך וישר למוסך גבע.

06:30 התייצבתי, 07:00 בליפט.

מאבחנים, עושים סיבוב, מנסים להבין אם זה תרמוסטט או משאבה. יודעים במוסך שעשיתי טיימינג לפני 40,000 ק"מ, עם משאבה מקורית.

 

בגלל מקרה buki, אני מתעקש על החלפת משאבה. אם יברר שהיא תקינה, נחליף גם תרמוסטט

לבסוף התברר שגם אצלי ציר המשאבה התנתק מהאימפלר, אבל לפעמים עוד היה תופס ולכן עוד יכלתי לדדות קצת.

 

בגלל Buki, אני לא המלצתי על משאבת מים מקורית ב-DV6, עכשיו זו תהיה דיס-המלצה בגלל ניסיון אישי.

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי
  • אהבתי 3

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם
לפני 5 דקות, גולדן191 כתב:

איזה מעצבן זה (כנראה רק לחדשים) זה להוציא את ה O-Ring הזה על בית הפילטר

אני מזמין Hook מיוחד לזה, עם מברג שטוח זה מעצבן

אתה גם משתמש באיזשהו הוק?

 

רק noobs ב PSA מתעצבנים מכזה דבר....

  • מצחיק 2

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
Just now, איציק נ. כתב:

 

רק noobs ב PSA מתעצבנים מכזה דבר....

אין דרך אחרת להגדיר אותי, החלפתי בינתיים רק פילטר מזגן 3 פעמים, פילטר אוויר פעם אחת, פילטר שמן פעם אחת והחלפה של נוזל קירור, כולל פירוק מלא של כל הצינורות עד לפילטר אוויר :)

@Buki

אחרי כמה שנים/ק"מ היית צריך להחליף את ה Tailgate struts בבגאז'?

תודה

פורסם
לפני 55 דקות, מלטבשי כתב:

 

בגלל מקרה buki, אני מתעקש על החלפת משאבה

רשום פה למעלה בשירשור, המקרה הזה קרה לי פעמיים עם שתי משאבות מקוריות, כל אחת החזיקה 50-60 אלף ק"מ. 

 

אז אחרי שעושים 1 + 2 + 3 - כנראה הייתה סדרה פגומה של משאבות מקוריות שאף אחד לא יודע מתי היא התחילה ומתי נגמרה, כרגע ההמלצה לא לשים משאבת מים מקורית למנוע הזה. 

 

 

פורסם
לפני 51 דקות, גולדן191 כתב:

איזה מעצבן זה (כנראה רק לחדשים) זה להוציא את ה O-Ring הזה על בית הפילטר

אני משתמש בכלי של רופאי שיניים בשביל להחליף אורינגים ברכב. דולר וחצי בעליאקספרס.

יש מקומות כמו מערכת תזמון משתנה, שממש קריטי לשלוף אורינגים בלי לשרוט את המכלול שהם יושבים עליו עם סכין או מברג.

 

Screenshot_20251220-175014.png

  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

גם את זה כתבתי בשירשור אבל מציין זאת שוב.

כבר טיפול חמישי מבצע באמצעות שאיבת השמן עם משאבת יניקה דרך מוביל המדיד.

 

יש הרבה דעות נגד השיטה הזו (לא יוצאים כל המשקעים שיושבים בתחתית וכו') אבל ניסיון  שלי מראה שבשיטה הזו כמות השמן שיוצאת גדולה יותר במשהו כמו 300-400 סמ"ק מכמות השמן שיוצאת בשיטה המסורתית. 

 

אז פחות שמן ישן ומזוהם נשאר במנוע וזה לא רע. 

 

בכל מקרה לא ממליץ לאף אחד על השיטה הזו. פה זה רכב ישן שערכו נמוך אז הרשתי לעצמי לבצע את הניסוי הזה ולהרוויח את הנוחות שבהחלפה. 

 

 

  • מעניין 1

 

 

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם

350 אלף ק"מ. 

IMG_20260301_163647.thumb.jpg.b09a6fee666fe0d778f930e8142b5f03.jpg

 

האוטו נראה יחסית סביר, חוץ מהפלסטיקים שדהו.

IMG_20260301_153507.thumb.jpg.8c715511e359ef8bdf3dc6a9a110373b.jpg

 

 

בשנים שעברו השתנו הרבה דברים בפורום.

היום אני לא בטוח שיש הרבה עניין בלפרט דברים כמו "מלאתי שמן", "החלפתי ברקסים" וכדומה, לכן אני לא אתעכב על זה הפעם.

 

 

יש סוג של תחושה של סיפוק בלהגיע לכזה קילומטרז' עם רכב שרק אתה נהגת בו מיום עליה לכביש. באוטו הזה אף נהג אחר אף פעם לא עלה על ההגה חוץ מכמה דקות של נסיעות מבחן במוסך בסיום טיפול.

 

האוטו  היה מעט פעמים במוסכים. אני לא משוגע כמו חלק מהחברה' פה וגם אין לי קשרים עם שום מקום שיש בו ליפוט שאפשר לתפוס לעבודות גדולות כמו החלפת קלאץ'. לכן את הדברים הגדולים עשיתי במוסך אבל את כל הטיפולים השגרתיים אחרי סיום האחריות ודברים אחרים שאיכשהו הגיוני לעשות לבד, עשיתי בחניה ליד הבית. 

 

סטטוס נכון לעכשיו:

צריכת שמן ליטר ל 7000 ק"מ.

מחליף שמן כל 8000-9000 ק"מ, אחרי שנגמר הליטר הנותר במיכל 5 ליטר.

צריכת סולר כמעט ללא שינוי ממה שהיה חדש, ללא מזגן ובלי יותר מידי פקקים משיג בקלות 1 ל 18, עם מזגן ופקקים 1 ל 16.5.

הוחלף קלאץ' פעמיים, פעמיים לא בגלל החלקה אלא בגלל רעידות בזינוק.

מצב ה DPF -  רמת סתימה במשקעים שלא נשרפים ברגנרציה - 74%

לחץ דיפרנציאלי בסרק 15Mbar.

לחץ דיפרנציאלי ב 3000 סל"ד ללא עומס 80-85Mbar.

ממוצע 10 רגנרציות אחרונות 651 ק"מ.

סחיבה כנראה ירדה קצת, קשה לישים לב לזה כי זה שינוי מאוד איטי והדרגתי ואני נוסע באוטו יום יום. 

 

 

מה האלה? לא יודע. 

הרכב הבא רוב הסיכויים לא יהיה ידני ולא יהיה ברלינגו. אלו שני הדברים שאני לא רוצה לוותר עליהם.

לכן Keep running. 

  • אהבתי 9

 

 

פורסם
בתאריך 1.3.2026 בשעה 21:58, TDI כתב:

מה קורה עם ה-DPF לאחר שהוא נסתם 100%?

לא יודע. כנראה כלום, עד שערכי היחס הדיפרנציאלי יגיעו לכאלה שנחשבים לא תקינים.

 

היצרן מגדיר DPF Life כ 170.000 ק"מ.

 

אחרי הק"מ הזה נרשמת תקלה P242F DPF detected worn, תקלה שרשומה במחשב אבל לא מדליקה נורת תקלה. אני נוסע מאז עם התקלה הזו רשומה. אפשר לאפס אותה על ידי "החלפת" DPF עם סורק זאת אומרת עדכון החלפת DPF בלי להחליף בפועל. אבל אני לא יודע אם יש לזה השלכות אחרות כלשהן לכן לא עשיתי את זה.

 

 

להשוואה, באיזור 300 אלף ק"מ מדדתי 8 מילבאר בסרק ו 50 מילבאר ב 3000 סל"ד.

 

עכשיו זה 15 בסרק ו 80 ב 3000 סל"ד

 

  • מעניין 1

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...