Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 13 שעות, Buki כתב:

להשוואה, באיזור 300 אלף ק"מ מדדיתי 8 מילבאר בסרק ו 50 מילבאר ב 3000 סל"ד.

 

עכשיו זה 15 בסרק ו 80 ב 3000 סל"ד


נסה קצת "לשחרר פיח" ולא לנסוע כמו סבתאל'ה ותבדוק שוב אם הערכים משתנים.

  • מצחיק 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • תגובות 381
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אפשר לפרק אותו ולשלוח לניקוי (הזרמת מים בכיוון ההפוך)

כל עוד הוא לא סתום לחלוטין, זה מועיל מאוד

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

מחפש רכב פיג'ו עם מנוע 1.5 דיזל תקול למכירה

פורסם

אני לא נוסע כמו סבתא בכלל...

מדדתי ערכים לפני רגנרציה ואחרי, אין כמעט הבדל.

 

לכן אני מניח שמה שגורם לעליה בהתנגדות של המסנן זה לא ash (פיח שנשרף ברגנרציה) אלא soot  - משקעים קשים של תוצר שריפת שמן שמתיישבים במסנן ושום דבר כמו נסיעה מאומצת לא יעיף אותם משם.

 

 

 

 

פורסם
לפני 7 דקות, Buki כתב:

אני לא נוסע כמו סבתא בכלל...

 

18 ק"מ לליטר ואתה לא נוסע כמו סבתא ? נו...

  • רעיון טוב! 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

18 לליטר זו הצריכה שלו בתקופה זו של השנה כשלא צריך מזגן, וגם משתדל מאוד לא להכנס עם הרכב לתל אביב (התייאשתי מהפקקים, נוסע ברק"ל) אז זה בתנועה יחסית זורמת. 

 

 

אגב אני חושב שכבר דיברתי על זה פה בשירשור איפשהו, יש מה שנקרא "רגנרציה פאסיבית" ורואים שזה עובד כשנוסעים עם סורק מחובר.

 

לדוגמא התחלת נסיעה לירושליים עם 8 גרם פיח במסנן, בעליה מריץ את המנוע בסל"ד גבוה עם גז יפה, הטמפרטורה של המסנן עולה ואתה מסיים את העליה עם נגיד 6 גרם פיח, בלי שהוא הריץ רגנרציה יזום.

 

 

ועוד דבר שאני עושה, אם יוצא מצב שאני מגיע לחניה ושם לב שתהליך רגנרציה רץ (אפשר לשמוע לפי טון מנוע שונה + מאוורר עובד) אני לא מכבה את המנוע אלא נותן לו לסיים את התהליך, לוקח כמה דקות.

 

 

 

פורסם

IMG_20260301_153507.jpg

 

אגב מצב הפגושים הזה הוא בגלל שימוש חוזר בתכשירי חידוש פלסטיק למינהם.

 

חומרים איכותיים כביכול והם אכן היו עובדים מצויין, הפגושים היו יוצאים שחורים ומבריקים והאפקט הזה היה נשמר לתקופה. 

אבל אחרי כמה פעמים הפגושים הגיעו למצב הזה וכבר שום תכשיר לא עוזר, רק צביעה. לא מתכוון לצבוע אז זה ככה. 

 

בדיעבד עדיף היה לא להשתמש בשום תכשירים, אז הפגושים היו דוהים אבל לפחות בצורה אחידה ללא המריחות האלו. 

 

 

פורסם
בתאריך 1.3.2026 בשעה 17:04, Buki כתב:

מצב ה DPF -  רמת סתימה במשקעים שלא נשרפים ברגנרציה - 74%

לחץ דיפרנציאלי בסרק 15Mbar.

לחץ דיפרנציאלי ב 3000 סל"ד ללא עומס 80-85Mbar.

ממוצע 10 רגנרצית אחרונות 651 ק"מ.

סחיבה כנראה ירדה קצת, קשה לישים לב לזה כי זה שינוי מאוד איטי והדרגתי ואני נוסע באוטו יום יום. 

קודם כל שאפו, וללא ספק הרכב החזיר לך את האהבה/איכפתיות שלך, כי לעשות 350 אק"מ עם יחסית כל כך מעט התעסקות, נדיר ברכב כזה. וללא ספק מספרים TCO פנומנליים אחרי השקעה ראשונית של 102 אש"ח !
מבחינת DPF אתה לקראת סוף, וכמו שראית בתוך 50 אק"מ הערכים כמעת הוכפלו וכבר נחשבים לערכים בגבול העליון של מערכת תקינה, וכל הכבוד שאתה מבין שהבעיה זה SOOT (ועצוב שאחרים לא), זה כבר נזק בלתי הפיך/ולא בר תיקון בטח לא עם השחלות סוג ז'/או לקנות משומש...הערכים יתחילו לגדול ועם הזמן תתחיל כבר לחוות ירידה בביצועים ויתחילו לצוץ MIL, לכן אני בטוח שאתה כבר מחפש את המחליף כי אתה לא הולך לעשות OVERHAUL או החלפת מערכת פליטה!

 

 

בתאריך 1.3.2026 בשעה 17:04, Buki כתב:

מה האלה? לא יודע. 

הרכב הבא רוב הסיכויים לא יהיה ידני ולא יהיה ברלינגו. אלו שני הדברים שאני לא רוצה לוותר עליהם.

לכן Keep running. 


אז נישאלת השאלה אחרי יותר ממיליון ק"מ ברכבי ברלינגו שזה MPV, מה אתה מחפש ???? כי אם תרצה להשאר בסגמנט הזה MPV, ו-BEV PHEV לא רלוונטי בשבילך בגלל אי יכולת טעינה פרטית, אני לא רואה יותר מדי אופציות בשבילך.
מה שהבנתי אתה טכנאי או משהו, לא יודעה מה אתה סוחב/מעמיס, איזה קטגוריה בכלל אתה מחפש ? לא ידני, זה כל כך מובן מאליו, לאחד עם נסוע כמו שלך :D
 

פורסם
לפני 34 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

מבחינת DPF אתה לקראת סוף, וכמו שראית בתוך 50 אק"מ הערכים כמעת הוכפלו וכבר נחשבים לערכים בגבול העליון של מערכת תקינה, וכל הכבוד שאתה מבין שהבעיה זה SOOT (ועצוב שאחרים לא), זה כבר נזק בלתי הפיך/ולא בר תיקון בטח לא עם השחלות סוג ז'/או לקנות משומש...הערכים יתחילו לגדול ועם הזמן תתחיל כבר לחוות ירידה בביצועים ויתחילו לצוץ MIL, לכן אני בטוח שאתה כבר מחפש את המחליף כי אתה לא הולך לעשות OVERHAUL או החלפת מערכת פליטה!

כן, ידוע. 

לא סתם רשמתי את הערכים האלו, זה כבר קרוב לגבול העליון.

 

לגבי זה שהיה מעט התעסקות.. נכון. בהשוואה למכוניות אחרות כאלה היה משמעותית פחות התעסקות אבל לטעמי עדיין היה יותר מידי בהתחשב ביחס שהרכב קיבל. 

 

לגבי הרכב המחליף, זה לא לשירשור הזה.  כרגע נוסע עד שיגיע תיקון שלא יהיה משלתם לבצע, אחרי זה נראה. 

 

תודה על הפידבק החיובי!

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
לפני 9 דקות, Buki כתב:

לגבי זה שהיה מעט התעסקות.. נכון. בהשוואה למכוניות אחרות כאלה היה משמעותית פחות התעסקות אבל לטעמי עדיין היה יותר מידי בהתחשב ביחס שהרכב קיבל.

אם לא היית מחליף ברלינגו בברלינגו (בכלל סגמנט MPV מאז ותמיד היה מצומצם, היום בכלל), בכלל לא הייתי שואל "מה אתה מחפש", ולצערי כל רכב דיזל בתקן 6.4 או 6e (שזה כבר הכנה ל-7) שתבחר, במידה ותמשיך עם דיזלים (כי אתה אוהב להיות בעלים היחידים של הרכב מקילומטר הראשון, וצודק, אני באותו ראש), אז עוד תתגעגע לרמת ההתעסקות שלטעמך ברכב הנ"ל היה יותר מדי !
עזוב ממורכבות/עשרות חיישנים שהעמיסו על המנוע, עם רמת בקרה לא סלחנית והסטרית...אנחנו בשוק כל פעם מחדש מה אנחנו רואים ברכבים שפעם היו "סוסי עבודה", מדברים שמתפרקים/נשברים/מתקלקלים בנסוע נמוכה ברכבים איסוזו/טויוטה שתמיד היו יותר אמינים מצרפתיים!

פורסם
לפני כשעה, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אז עוד תתגעגע לרמת ההתעסקות שלטעמך ברכב הנ"ל היה יותר מדי !

אני קורא בעיון את כל הפוסטים שלך וגם קורא במקורות מידע אחרים.

חושב שיש לי מושג מסויים מה זה דיזל מודרני מהשנים האחרונות ומובן לחלוטין שהוא פחות אמין מהישנים. 

ניתן גם בשירשור הזה לראות שברלינגו 1.6 יורו 4 הייתה אמינה יותר מברלינגו 1.6 יורו 6. 

 

ושוב לגבי הרכב המחליף זה לא רלוונטי כרגע, כשיהיה רלוונטי אפתח שירשור יעודי לכך. 

 

זה שירשור מעקב ותחזוקה של הרכב הקיים. 

אם הוא מחר אומר "די", יש לי רכב לגיבוי ואני לא אלך ברגל...

 

 

פורסם
בתאריך 18.2.2012 בשעה 02:53, Buki כתב:

רפידות בלם קידמיות הייתי מחליף כל 40 אלף קילומטר.

אמנם Blast from the past, אבל.....

איך אתה מסביר את זה בהנחה שאתה נוסע בעיקר בינעירוני? אצלי אחרי 46K ק"מ וגם כמוך בעיקר בינעירוני ונשאר לי המון בשר ברפידות..

זה שעמדת בפקקים משמעותית יותר ממני? כל בוקר וערב?

פורסם

אני מסביר את זה בכך שמה שציטטת היה בשנת 2012 אז הרכב ההוא מודל 2009  היה באחריות וטופל במוסך עם תדירות טיפולים כל 20 אלף ק"מ. 

אז בטיפול 40 אלף הם מסתכלים על הרפידות וחושבים שאולי לא יגיעו לטיפול הבא ב 60 (שזה הגיוני מאוד), לוקחים מקדם בטחון ומחליפים. 

 

כשהתחלתי לטפל לבד לא לקחתי את מקדם בטחון הזה, פשוט הייתי בודק מפעם לפעם ולא רק בטיפול והייתי מגיע לאיזור 70 אלף ק"מ על רפידות קדמיות. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם

אגב רפידות אחוריות, החלפתי ב 140 אלף ק"מ כשהיה עליהן משהו כמו 40%.

 

מאז לא החלפתי, על הרפידות  שהתקנתי ב 140 אלף יש עדיין כ 20% עובי. 

 

דיסקים אחוריים עדיין אלו שבאו מהמפעל ולא הוחלפו, העובי עדיין בתקן.

 

ולא אין פה שום טעות ולא "אולי במוסך החליפו פעם ללא ידעתך". 

 

 

  • מעניין 1

 

 

פורסם
לפני 11 דקות, Buki כתב:

אגב רפידות אחוריות, החלפתי ב 140 אלף ק"מ כשהיה עליהן משהו כמו 40%.

 

מאז לא החלפתי, על הרפידות  שהתקנתי ב 140 אלף יש עדיין כ 20% עובי. 

 

דיסקים אחוריים עדיין אלו שבאו מהמפעל ולא הוחלפו, העובי עדיין בתקן.

 

ולא אין פה שום טעות ולא "אולי במוסך החליפו פעם ללא ידעתך". 

 

 

מי עשה ניקוז לנוזל בלמים בשנים האחרונות לכל הקליפרים? 

אתה? 

אני מתכנן לעשות לשלי בפעם הבאה 

פורסם
לפני 13 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

לא ידני, זה כל כך מובן מאליו, לאחד עם נסוע כמו שלך :D

אם לא הבנת את בוקי, הרכב הבא לא יהיה ידני בגלל שאין רכבים ידניים חדשים. אם היו אז היה לוקח שוב ידני.

נסועה גדולה היא לא מניעה לתיבה ידנית - אולי בדיוק להפך.

 

לפני 10 שעות, Buki כתב:

כשהתחלתי לטפל לבד לא לקחתי את מקדם בטחון הזה, פשוט הייתי בודק מפעם לפעם ולא רק בטיפול והייתי מגיע לאיזור 70 אלף ק"מ על רפידות קדמיות. 

מעניין, אצלי זה הפוך - משום שאני מטפל לבד והעלויות מסתכמות במחיר החלפים בלבד, אני נוטה להקדים החלפות וטיפולים.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...