Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן ארוך טווח סיטרואן ברלינגו 1.6 2009+2016


Buki

פוסטים מומלצים

היה לי פעם אחת בלבד סט של ברמבו סיניים, הוחלפו ביחד עם הרפידות אחרי 30 אלף קילומטרים בגלל העיוות.

מאז אני מזמין צלחות של Ferodo או Febi.

אגב, הן מגיעות צבועות.

  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 311
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעתיים, Buki כתב:

לא הייתה הגנה כזאת באף אחד מהסטים של ברמבו תוצרת סין וגם בישנים יותר תוצרת אירופה לא הייתה למייטב זכרוני.

 

רק במקורי ששמתי עכשיו, יש. 

 

זה יפתור לך את הבעיה.

 

ככל שקוטר הצלחת גדול יותר יש רגישות לעניין החלודה שמונעת את הקירור של הצלחת ומשם העיוות. אותו דבר ב 3008 שם הצלחות הן 302 ממ ולא 283 ממ.

 

לובינסקי מוכרים גם מקורי וגם eurorepar שזה מותג הבית שלהם. 

בברלינגו של אחי שמתי כאלה וצבעתי עם תרסיס צבע אבץ של לוקטייט (loctite sf7800 עולה 39 שח ב ksp) ומאז עשרות אלפי קילומטרים ללא שום רעידה.

 

איציק

  • רעיון טוב! 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, איציק נ. כתב:

ככל שקוטר הצלחת גדול יותר יש רגישות לעניין החלודה שמונעת את הקירור של הצלחת ומשם העיוות

מעניין...תודה.

 

לא חשבתי שזה כ"כ משפיע. נראה איך הצלחות הצבועות יתפקדו. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי כאן בעבר על הצלחות של ברמבו שמחלידות בטבור שלהן מיד לאחר ההרכבה וזה נורא ביאס אותי. לא הרגשתי רעידות אבל זה כל כך מכוער, שאני עם המותג הזה גמרתי.

לפני שבועיים הרכבתי צלחות של TRW שהיו אף הן מיוצרות בסין, אבל צבועות בצבע מגן. עד כמה שזכור לי גם לא היו לי בעיות חלודה עם צלחות TRW בעבר.

 

בתאריך 17.9.2024 בשעה 22:21, Buki כתב:

בולמי זעזועים וכריות בולם מקוריים לא הוחלפו.

 

פה אני ממש מתפלא עליך, בוקי. חשבתי שאתה מבין מה המשמעות של בולמים ומה תפקידם. כלל האצבע הוא להחליף סט בולמים כל פעם שנייה שמחליפים צמיגים, ומניסיוני בולמים שעברו 100אק"מ כבר לא ממלאים את תפקידם. אין לצמיגים חצי מהיכולת שלהם, הן בבלימה והן בהאצה, כאשר הבולמים לא פועלים. עם משקל של מנוע דיזל הם בטח עוד יותר עייפים. 

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, amosbmw כתב:

אין לצמיגים חצי מהיכולת שלהם, הן בבלימה והן בהאצה, כאשר הבולמים לא פועלים. עם משקל של מנוע דיזל הם בטח עוד יותר עייפים. 

 

 

זה גם תלוי במותג ובדגם הבולמים. אלו של SACHS בדגם זה נחשבים למאוד עמידים תחת שימוש נורמלי (אני לא מדבר על וונדליסטים או כאלה שנכנסים לשטח) אבל אין ספק שבקילומטראז' של BUKI ברור שמומלץ בחום להחליף.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השימוש שלי עדין ומתחשב יחסית. לא נוסע בשטח, לא גורר, לא מעמיס את המשקל המקסימלי ורוב הזמן גם לא שליש ממנו.

 

בשום אופן אני לא טוען שאין בלאי לבולמים שעשו 300 אלף ק"מ אבל לא מורגש משהו חריג.

 

אבל שוב, ברור שיש ירידה ביעילות שלהם, בתכנון לבצע חידוש פרונט.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, amosbmw כתב:

פה אני ממש מתפלא עליך, בוקי. חשבתי שאתה מבין מה המשמעות של בולמים ומה תפקידם

חשוב לי  להגיב לזה. אני כן מבין מה משמעות הבולמים ומה תפקידם. 

 

אבל שום דבר בעולם לא מושלם ואם תסתכל על האוטו הזה עם הק"מ הזה, תמצא בו מיליון דברים שצריך לטפל בהם. זה כרית מושב שקועה, זה גומיות לדלתות בלויות, שטיח קרוע פה ושם, בוקסות סרן אחורי גם לא נראות מי יודע מה טוב, בולמים שהיעילות שלהם ירדה, גלגל הגה בלוי וכו' וכו'. 

 

אני כן חושב שהאוטו הזה מתוחזק ברמה מעל הממוצע אבל אני אף פעם לא אמרתי שהוא מקבל תחזוקה מושלמת ברמה הכי טובה שאפשר. יש גבול מסויים גם ליכולת הפיננסית שלי וגם לכמות האנרגיה והזמן שאני יכול להשקיע הזה. 

 

אני מטפל בדברים שאני רואה לנכון לטפל בהם + תחזוקה שותפת, מתישהו נגיע גם לבולמים. 

 

לא מזהה כרגע משהו שמחייב החלפת בולמים דחופה. אין תנודות מרכב, אין רכינה מוגזמת בפניות ואת כל הבדיקות הסטנדרטיות לתקינות בולמים שרשומות באינטרנט האוטו עובר בלי בעיה. 

 

וכן אני בהחלט מודע לכך שזה לא אידיאלי. 

 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברשותכם, אחזיר את השרשור לנושא צלחות הבלמים המתעוותות. 

לא היה לי סיטרואן ברלינגו לטווח ארוך אף פעם, בטח לא ליותר ממספר שבועות ברצף, וגם לא תיחזקתי רכב כזה אף פעם. אבל, הייתה לי מכונית אחות לקונצרן: פיג'ו 208 מהדור האחרון, אותה החזקתי 3 שנים.

הרכב הזה ננהג 95% על ידי. אני נהג ותיק ובעל נסיון. הרכב נקנה חדש מהיבואן וטופל בחלקים מקוריים בלבד. ועדיין, צלחות מקוריות התעוותו ויצאו מכלל שימוש הרבה לפני שחיקת הרפידות. כל מערכת הבלמים והמתלים נבדקו ביסודיות ולא נמצאו פגמים מעבר למה שציינתי. בכל שנות הנהיגה שלי, בעלות על עשרות מכוניות וקריירה בת כמה שנים טובות בתחום הרכב לא נתקלתי בתופעה של צלחות מתעוותות כל כך מהר. 
אני חושד בתכנון לא נכון של הצלחות המקוריות, או שימוש בסגסוגת לא מתאימה לייצור של צלחות בלימה, אחרת אין לי הסבר לתופעה. תכננתי להחליף את הצלחות לתחליפיות של TRW, חברה עימה יש לי ניסיון מצוין ורב שנים, אבל מכרתי את הרכב, עם צלחות מעוותות, לפני שהספקתי להחליפן.

הייתכן שיש קשר בין הדברים? האם העיוות המוקדם אותו חווה בוקי נובע מפגם תכנוני ולא מ"קוסמטיקה" (לא באמת) של מניעת חלודה שטחית של הצלחות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, ALX כתב:

האם העיוות המוקדם אותו חווה בוקי נובע מפגם תכנוני ולא מ"קוסמטיקה"

אוסיף עוד כמה דברים.

 

סט צלחות מקורי שבא עם האוטו - בלי שום בעיות עד 45 אלף ק"מ אז הוחלף לסט צלחות חרוטות במוסך מורשה, באלו כן חוויתי עיוות אחרי כמה עשרות אלפי ק"מ. 

 

אז שמתי סט ברמבו לא סיני (זה היה באיזור 2019, אז עוד מכרו כאלה) שרץ ללא כל בעיה מעל 70 אלף ק"מ והוחלף בגלל שחיקה, זה היה הסט היחידי שהוחלף בגלל שחיקה.

 

אחרי זה 3 סטים ברמבו סיניים שכולם הוחלפו בגלל עיוות לפני שנשחקו. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסתכלתי עכשיו בקבלה שיש לי מג'אן כדי לבדוק את המק"ט של הצלחות שקניתי בזמנו. המק"ט הוא 4249J6. הפלא ופלא! המק"ט מתאים גם לברלינגו B9 עם מנוע 1.6 וגם לפיג'ו שהייתה שלי.

אני טוען, טענה שלא הוכחתי עד הסוף, שיכול להיות שיש איזו חולשה תכנונית בצלחות הללו, מעבר לאיכות הירודה של החלפים התחליפיים של ברמבו סין שגורמת לעיוות בטרם עת שלהן. 

אני יכול להעיד על עצמי שאני נהג אגרסיבי לעיתים, ושיכול להיות שהעמסתי על הבלמים ברכב שלי יותר מנהג ממוצע, אבל לא נהגתי בפיג'ו בצורה יותר אגרסיבית משנהגתי במכוניות אחרות שהיו לי. אם כבר להיפך. כפי שבוקי מעיד על עצמו, הוא נוהג בברלינגו יחסית במתינות, והברלינגו ידנית לעומת הפיג'ו שהיא אוטומטית, אבל עדיין התופעה הטרידה אותי מאוד ועדיין מעלה בי תהיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, ALX כתב:

המק"ט הוא 4249J6.

אכן זה המק"ט ששמתי בהחלפה האחרונה. 

 

נראה אם הבעיה תחזור. 

 

וכן גם אני לא נתקלתי בזה בשום רכב אחר חוץ ממקרה אחד ששם הורכבו צלחות No Name זולות אבל שם זה היה צפוי. 

 

IMG_20250324_153514.thumb.jpg.b7f85f563db1453aa7a7602fec333351.jpg

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki אני מאחל לך ולצלחות בריאות, הצלחה וחיים ארוכים ללא עיוותים. אשמח אם תעדכן בהמשך השרשור מה יעלה בגורלן של הצלחות המקוריות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...