Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן ארוך טווח סיטרואן ברלינגו 1.6 2009+2016


Buki
שימו לב! השרשור הזה בן 461 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יכול מאוד להיות שהוא יצא מהמפעל עם הצינור הזה. ראיתי צינורות דומים לזה החדש ברכבי בנזין מאיזור 2011-2014.

 

כנראה רק בברלינגו השתמשו בסוג אחר. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 289
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עשיתי טיפול 165.000 ק"מ.

 

לפי הסטטוס הנכחי השמן המומלץ היחיד הוא 5W-30 בתקן B71 2297 וזה מה שמלאתי.

 

אין יותר המלצה להשתמש ב 0W-30 בתקן B71 2302.

 

עוד החלפתי את רצועת האביזרים שיש להחליף לפי הנחיית היצרן ב 165 אלף ק"מ, מק"ט הרצועה 98035805.

 

הפעם אחרי התייצות בפורום שמתי פילטר מזגן עם פחם פעיל, מקודם היה בלי.

מק"ט פילטר מזגן עם פחום 6447XG. 

מק"ט פילטר מזגן בלי פחום 6447XF. 

 

הם זהים במידות, ניתן להשתמש בשניהם.

 

מלאתי 10 ליטר אוריאה.

כמות נוזל DPF כ 300 מתון 1100. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לשמן, אתה צודק, אבל..

מפרט הטיפולים בישראל אמור להיות עבור תנאים קשים. כאשר בודקים בישראל מפרט טיפולים לרכב, אכן מופיע רק 5W30. כאשר בודקים ביוזר ממדינה אחרת (נניח עם VPN) ובודקים מפרט טיפולים לתנאים קשים, רואים שוב את ה-0W30.

 

אני מעריך ומאמין (תחושת בטן, לא משהו מוכח) כי זה קשור ליבואן שיש לו העדפה למכור 5W30 ( שיש כמה אופציות) ולא 0W30 (שם הוא כבול רק ל-TOTAL).

 

אני ב-C3 פיקאסו שלי עדיין ממלא שמן של יורול 0W30.

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי כבר את הבידקה הזו, נראה לי זה קשור למזג האוויר ולא לתנאים קשים.

 

תבדוק מה ההמלצה בסעודיה ומדינות אפריקה, תראה שזה 5W-30 ולא 0W-30.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מידע שאולי יכול להיות שימישי עבור מישהו.

 

באוטו הזה על מנת להחליף שמן לא צריך להרים את האוטו בכלל. הוא מספיק גבוה ויש גישה מעולה להחלפת שמן כשהוא עומד עם 4 גלגלים על הכביש. 

 

מפרקים את ה Under tray - לוח פלסטיק מתחת למנוע. הוא מוחזק על ידי 3 ברגי 10 מ"מ מקדימה, 2 ברגי 10 מ"מ בכל צד ושני אומי 10 מ"מ בצד האחורי שלו. על מנת להקל על הגישה לשני האומים האלו, אפשר לסובב את ההגה עד הסוף. הגה שמאלה עד הסוף על מנת להגיע לאום הימני, הגה ימינה עד הסוף על מנת להגיע לאום השמאלי. 

 

בורג ריקון שמן - 21 מ"מ. 

 

חשוב מאוד, בזמן שבורג ריקון השמן פתוח, ובשום אופן לא אחרי שהוא כבר סגור - מחליפים את הפילטר שמן. נדרשת בוקסה 24 מ"מ ומאריך. לא צריך לפרק את צינור היניקה, עם קצת משחק הפילטר יוצא. 

 

אחרי שפותחים את מכסה הפילטר חלקית, נפתח שסתום הניקוז בבית הפילטר והשמן שהיה בבית הפילטר מתנקז. בגלל זה חשוב מאוד שבורג הריקון עדיין יהיה פתוח. נותנים לשמן להתנקז כמה דקות ואז מוציאים את המכסה שיוצא עם הפילטר יחד.

 

עם קצת כוח שולפים את הפילטר הישן מהמכסה, מנקים את המכסה ומרכיבים פילטר חדש.

מחליפים את הגומיה הירוקה שמגיעה עם פילטר חדש בקופסא.

 

20200717_095714.thumb.jpg.ad78a9a873a1c83cd8ca43ec674216ca.jpg

 

מורחים מעט שמן על הגומיה ומבריגים את המכסה עם הפילטר למקום (קצת משחק בין הצינורות). מהדקים ל 25Nm. 

סוגרים את בורג ריקון השמן עם דיסקית חדשה ומהדקים ל 34Nm.

ממלאים שמן, מפרט היצרן אומר 3.8 ליטר אבל מעשית עד קו המקסימום נדרשים 4.0 ליטר בדיוק. 

 

מניעים לכמה דקות לוודא שאין נזילות, מרכיבים את לוח הפלסטיק התחתון. נוח להתחיל מהברגים הקידמיים ולהמשיך לצדדיים ולאחוריים.

 

 

איפוס מונה טיפול בלוח שעונים:

כשהסוויץ' סגור, לחץ על כפתור איפוס Trip, הימני שבין השניים בלוח שעונים.

תוך כדי החזקת הכפתור לחוץ פתח סוויץ' למצב On בלי להניע.

צפה בתצוגה במפרים רצים 10-9-8...כשהמספרים מגיעים ל 0 שחרר את הכפתור.

 

מונה טיפולים נדרך מחדש ל 15.000 או 25.000 (תלוי איך הרכב מוגדר) ומתחיל לספור קילומטרז' עד לטיפול הבא.

 

מק"ט פילטר שמן, מתאים רק למנועי יורו 6.1.  מנועי יורו 5 ו 4 - מק"ט אחר. 

20200717_095602.thumb.jpg.a8caa11af7cbda26dab62ccbf74b679f.jpg

 

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

לגבי כמות נוזל ה DPF. 

 

הצילום הזה הוא מלפני שנתיים, אז היו לאוטו 76.000 ק"מ.

 מסתכלים על השורה הרבעית בטבלה - נפח כללי של מיכל נוזל ה DPF, שהוא 1190 מ"ל.

מתחתיו שורה חמישית - כמות הנוזל שנותרה  - 805 מ"ל.

 

FAP_2018.thumb.jpeg.cd1bc00f22358b21fd174a7c3b2aa31f.jpeg

 

 

 

הצילום הזה הוא המצב הנוכחי, לאוטו 166.000 ק"מ.

הנפח הכללי כמובן ללא שינוי, כמות הנוזל שנותרה - 300 מ"ל.

 

FAP_2020.thumb.png.cfb4209c4c3c96edc1262551bb9dabd2.png

 

 

עוד נתונים שאפשר לראות פה - שורה ראשונה כמות הפיח ב DPF. המספר הזה עולה כל הזמן, כשמגיע לאיזור 15-20, מתבצעת רגנרציה, אחרי רגנרציה המספר יורד ל 2-3. 

 

שורה שניה - כמות המשקעים הקבועים (שמן שרוף) שהתיישבו ב DPF, הם לא נעלמים אחרי רגנרציה, המספר הזה עולה כל הזמן. לפני שנתיים היה 18, כעת 37.

 

שורה שישית- לפני כמה קילומטרים בוצעה הרגנרציה האחרונה.

שורה שביעית - כל כמה קילומטרים בממוצע מתבצעת רגנרציה, על בסיס 10 רגנרציות קודמות.

שורה שמינית - ק"מ כללי של האוטו.

 

 

 

הנתונים באמצעות אפליקציית FAP, אפליקציה בתשלום מאמאזון. עובדת רק עם מתאמי OBD טובים כמו זה ולא עובדת עם הזולים שנמכרים 3-5$.

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי כרגיל מרתק הירידה שלך לפרטים.

אצלי נדלקה המנורה באזור 140אלף ק"מ, אצל חבר שלי נדלקה באזור 150 אלף ק"מ מדובר בדגם של שנת 12-15 ללא נוזל האוריאה.

1. האם ידוע באיזו כמות של נוזל נדלקת התראה והרכב נכנס למצב חירום?

2. האם זה תלוי בצורה הנסיעה/נהיגה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע באיזה כמות ההתראה נדלקת.

 

 

צריכת הנוזל תלויה במספר רגנרציות שהוא עשה וזה פונקציה של תנאי השימוש וסגנון הנהיגה. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.7.2020 בשעה 15:36, מלטבשי כתב:

בקשר לשמן, אתה צודק, אבל..

מפרט הטיפולים בישראל אמור להיות עבור תנאים קשים. כאשר בודקים בישראל מפרט טיפולים לרכב, אכן מופיע רק 5W30. כאשר בודקים ביוזר ממדינה אחרת (נניח עם VPN) ובודקים מפרט טיפולים לתנאים קשים, רואים שוב את ה-0W30.

 

אני מעריך ומאמין (תחושת בטן, לא משהו מוכח) כי זה קשור ליבואן שיש לו העדפה למכור 5W30 ( שיש כמה אופציות) ולא 0W30 (שם הוא כבול רק ל-TOTAL).

 

אני ב-C3 פיקאסו שלי עדיין ממלא שמן של יורול 0W30.

 

 

אפשר לדעת היכן אתם בודקים את מפרט הטיפולים העדכני לכל מדינה? 

Peugeot 208 1.2 Active (Manual) , 2014

 

.It's all about Music & Numbers

:idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 461 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...