Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5628 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אמיר - למיטב זכרוני אתה טועה, לפי הכתבה פקידי השומה מקבלים פרמיה שגובהה תלוי בתוספת המס שהם מצליחים למצוץ מהאזרחים.

 

זה גועל נפש ממדרגה ראשונה.

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

dorki, אני מסכים איתך ש"שיטות העבודה\גבייה" במס הכנסה "טיפה" מעוותות אך חייבים לקחת בחשבון כי במס הכנסה מדובר על סכומים הרבה יותר רציניים מהכנסות הנובעות מדו"חות חנייה\תנועה. כתוצאה מכך, גם מידת השחיתות גבוהה בהרבה.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

פורסם

dorki,

 

הכתבה מנוסחת די מגמתי ולכן ניתן להבין כפי שאתה מבין. בשום מקום בכתבה לא נאמר במפורש שאכן כך. כשיש התייחסות מפורשת לאופן התגמול, הוא מוסבר כך:

ציטוט מהכתבה:

"כדי להנות מפרמיה, אין צורך לגבות עוד מס. מספיק שהמפקח ימצא פגמים בדו"ח ולא יאשר אותו. כשיציע לנישום "הסדר" הוא ירוויח כשההנהלה תרשום לזכותו 30 שעות עבודה. אם היה מאשר את הדו"ח ללא פגמים, היו נרשמות לזכותו 21 שעות בלבד".

אם מפקח עובד על בערך 100 תיקים בשנה ויפסול 60 מהם, הוא יקבל עוד 540 ש"ע.

התגמול המקסימלי הוא 20,000 ש"ח לשנה. (לא כתוב אם זה ברוטו או נטו, אני מניח שזה ברוטו).

 

הסיבות לפסול ולהגיע להסדר (ולא לאפשר תיקון) יכולות להיות שונות ומשונות כגון:

1. מי שעובד מהבית והצהיר על שטח מסויים בדירה המשמש לעסק - לקבוע שהשטח בפועל קטן יותר ולכן ההתחשבנות על ארנונה, חשמל וכד' אינה נכונה.

2. שיפוץ/סידור המשרד - אפשר להתווכח אם זאת הוצאה קבועה או שוטפת.

וכו'.

 

סכומי העמקת הגביה שהופיעו בכתבה כפונקציה של שעת עבודה, אינם המדד לתגמול כספי אלא מעין תחרות (ליגה) בין משרדי המס השונים והחוליות השונות. המדד הזה לכאורה מציין מי נחשב למשרד/עובד טוב יותר ויעמוד לזכותו בדיוני קידום.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אמיר - אני מתקשה להסכים איתך.

 

1. מה ולמי זה משנה, איך נרשמת תוספת השכר? האם ישנו הבדל מהותי בין פרמיה שמשולמת לפקיד כתגמול על העמקת הגביה לבין שעות נוספות שמשולמות בשל אותה עילה בדיוק?

הסכום בבנק יגדל בדיוק באותו האופן.

 

2. שלא יקל בעינך, התחרויות בין יחידות פ"ש השונות שתוצאותיהן מפורסמות מעל כל לוח מודעות ושלאורך זמן עשויות לקדם את מנהל היחידה לתפקיד בכיר יותר - בהחלט עלולות לגרום לפקידים לעשות מעשים שלא יעשו.

אל תטעה - כשמנהל יחידה מקודם, בד"כ מישהו מתוך אותה יחידה (בד"כ בן הטיפוחים שלו) גם מקודם, את בן הטיפוחים מחליף זוטר אחר שמתקדם וכך כל הפירמידה נדחפת למעלה.

לאנשים בעלי אגו גדול ומצפון קטן זה מספיק - הם רומסים את כל מה שעלול להפריע להם להגיע לקידום.

פורסם

ההבדל הוא שבין אם אותו פקיד יעמיק את הגביה ב-100 מליון שקל או רק ב-5 מליון שקל, הוא יקבל את אותה התוספת.

 

לענין הקידום - גם פקח עירוני שיחלק ביום 300 דוחות, יוערך יותר מפקח המניב רק 100 דוחות. אומנם הפקח לא יקבל יותר כסף כפקח, אבל סביר שבשלב כלשהו, היעילות הזאת תעזור בקידומו. קידום גורר העלאת שכר.

השאלה היא האם עדיף פקח המחלק 100 דוחות של 250 שקל כ"א, או עדיף פקח המחלק 250 דוחות של 100 שקל כ"א.

(לדעתי עדיף זה שמחלק יותר דוחות).

 

להבדיל, גם הקופאית בסופר מקבלת תגמול נוסף (אחוז מסויים ממכירת מבצעים בקופה), ככל שהיא מצליחה לדחוף יותר מבצעים בסוף החשבון. מהסיבה הזאת, כשאני מגיע לקופה אני מראש אומר לקופאית, אל תהיי נחמדה, אני לא רוצה מבצעים, תקתקי חשבון מהר כדי שתוכלי להגיע רגע קודם ללקוח הבא.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.


×
×
  • תוכן חדש...