Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5677 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
discoTD5 ו-Tsafrir, תודה לכם.

 

אני עדיין לא השתכנעתי לגבי רכב שטח עם שלדה של רכב פרטי.

 

אני לא מתכוון לנסוע בשטח טכני קשה ומבין שלצרכים שלי אפילו לא צריך הילוך כוח. מדובר על שבילים שעם רכב פרטי לא הייתי נכנס מתוך חשש לשבור את הקרטר.

מצד השני, זה טוב לדעת שיש אופצייה ליותר מזה, כלומר הילוך כוח. אני לא אדם פרקטי שקונה רכב שמתאים לצרכים שלו (אם הייתי כזה, לא היה לי BMW 730, אלפא 164 או גולף עם מנוע גדול, הייתי קונה איזו פולו SDI שאוכלת 1 ל-20 או פונטו עם מנוע 1200, לכן אני מעריך דברים כאלה כמו הילוך כוח ושלדת סולם).

 

מה הסיבה שהפסיקו להשתמש בשלדת סולם? המטרה היא חיסכון? כי גם סרן חי נעשה נדיר בימינו וראיתי לנד רובר (אני חושב דיסקו) חדשה אפילו ללא סרן חי. מתו רכבי שטח אמיתיים (אני לא מדבר רק על עבירות, כמה זמן רכב ללא שלדת סולם יחזיק נסיעות בשטח כאשר קשיחות שלדה שלו אמורה תיאורטית להיות נמוכה יותר, עייפות חומרים של המרכב האחוד)? אם מרכב אחוד כ"כ טוב, למה לא להשתמש גם במשאיות ואוטובוסים במקום שלדת הסולם?

 

שלום לכולם,

הדגשתי כמה משפטים שאמרת כדי להביע את דעתי עליהם.

אם אתה מתכוון לעשות טיולים שהם רק שבילים פשוטים אין שום הבדל בין שלדת סולם לשלדת מרכב לבין הילוך כוח וסרן חי.לדעת שיש אופציה לעוד כמו שאתה רוצה זה אחלה , אבל אתה צריך לקחת בחשבון שבשביל שג'יפ עירוני יהפוך לסיקס אתה תשפוך עליו הרבה כסף עד שכבר יהיה עדיף לך להביא סיקס. או שתקנה רוביקון :)

מה גם שברכבי שטח מה שעושה את ההבדל זה הצמיגים , המהלך מתלה והמומנט - ולא הלשדה.

 

לגבי השאלה השנייה - באוטובוסים ומשאיות משתמשים בשלדת סולם כי את המרכב מייצרים לפי דרישה - לצורך העניין אוטובוס מגיע לחברת "מרכבים" בקיסריה כשהוא מנוע על קורות ושם בונים לו את המרכב - כנ"ל משאיות.

 

למה שכתבת בהודעה הראשונה האם זה רכב שנוטה להתהפך. אז קודם כל בצורה הכי פשוטה להבין - לרכב גבוהה יש יותר סיכוי להתהפך מרכב נמוך יותר. כמובן שהוא לא יתהפך סתם מעצמו סתם בנסיעה ישרה.

אם בא לך לרדת לעומק הדברים אז זה ככה -

 

V MAX = מהירות מקסימלית לפני התהפכות



G = כוח המשיכה של גדור הארץ ( זה קבוע - 10)

R = רדיוס סיבוב

B = רוחב סרנים

H = גובהה מרכז הכובד

 

החישוב הוא כזה -



V MAX = G*R*B

2*H

 

מקווה שלא הסתבכנו יותר מידי

:p

 

בכל אופן בהצלחה,



עדי

זה לא משנה שגדלת בלול תרנגולות כל עוד בקעת מביצה של ברבור...

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

adi-ros, תודה על התגובה המפורטת.

 

הערות שלי באדום.

אבל אתה צריך לקחת בחשבון שבשביל שג'יפ עירוני יהפוך לסיקס אתה תשפוך עליו הרבה כסף עד שכבר יהיה עדיף לך להביא סיקס.

פרקטית אתה צודק. אבל כמו שרשמתי, אני לא אדם פרקטי. אם הייתי פרקטי הייתי נוסע על משהו קטן אמין וחסכוני עם מנוע בנפח מינימאלי. לי חשוב על מה אני נוסע ולדעת שיש שלדת סולם שבמקרה של תאונה תגן אלי משמח אותי, בנוסף כמובן במקרה של תאונה קלה יהיה פחות נזק לרכב. כמו שאני לא בוחר בת זוג לי פרמטרים ברשימה כלשהי אלא לפי כימיה, ככה אני גם בוחר רכב.

 

למה שכתבת בהודעה הראשונה האם זה רכב שנוטה להתהפך. אז קודם כל בצורה הכי פשוטה להבין - לרכב גבוהה יש יותר סיכוי להתהפך מרכב נמוך יותר. כמובן שהוא לא יתהפך סתם מעצמו סתם בנסיעה ישרה.

אם בא לך לרדת לעומק הדברים אז זה ככה -

 

אהבתי את הבסיס הפיסיקלי/מתמטי לעיניין. אבל רכב גבוה זה לא רק התהפכות, כאשר מופעל כוח צנטריפוגלי בסיבוב, ככל שהרכב יהיה בעל מרכז כובד יותר גבוה כך לגלגלים תיהיה פחות אחיזה, כלומר הסיכוי שלי לאבד שליטה יהיה גדול יותר ובמהירות נמוכה יותר ובמהלך איבוד השליטה, כאשר רכב עם הנעה אחורית מסתובב 180 מעלות (הנעה קדמית הרי לא משולבת לרוב קבוע) הוא גל עלול להתהפך.

רכב גבוה עם הנעה אחורית על כביש רטוב זה מתכון מצויין לצרות. רכב מוגבה זה רכב שיצרן לא חישבת לו את האחיזה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אם יש לך התקציב, חפש לך פג'רו 3000 בנזין, זה יענה ללא ספק על כל דרישותיך, סרן חי אחורי + שלדת סולם + נעילת דיפרנציאל אחורי מקורית חשמלית ככה האוטו נולד, עם קיט הגבהה ונהג טוב, האוטו הזה עובר מכשולים מדהימים, בדוק מנסיון של כמה מכרים על רכב כזה, אם לא הייתי נוסע הרבה, הייתי שמח לשריין לי רכב כזה בחניה :)

 

ושוב, ללא ספק, הרכב יענה על כל דרישותיך, הרבה מעבר לרקסטון ואו איסוזו כלשהי על שלל דגמיה וצרותיה.

בהצלחה :)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

פורסם

תודה! אני כניראה יתמקד בכיוון הזה. הרכב עונה על דרישותי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
discoTD5 ו-Tsafrir, תודה לכם.

 

אני עדיין לא השתכנעתי לגבי רכב שטח עם שלדה של רכב פרטי.

 

אני לא מתכוון לנסוע בשטח טכני קשה ומבין שלצרכים שלי אפילו לא צריך הילוך כוח. מדובר על שבילים שעם רכב פרטי לא הייתי נכנס מתוך חשש לשבור את הקרטר.

מצד השני, זה טוב לדעת שיש אופצייה ליותר מזה, כלומר הילוך כוח. אני לא אדם פרקטי שקונה רכב שמתאים לצרכים שלו (אם הייתי כזה, לא היה לי BMW 730, אלפא 164 או גולף עם מנוע גדול, הייתי קונה איזו פולו SDI שאוכלת 1 ל-20 או פונטו עם מנוע 1200, לכן אני מעריך דברים כאלה כמו הילוך כוח ושלדת סולם).

 

מה הסיבה שהפסיקו להשתמש בשלדת סולם? המטרה היא חיסכון? כי גם סרן חי נעשה נדיר בימינו וראיתי לנד רובר (אני חושב דיסקו) חדשה אפילו ללא סרן חי. מתו רכבי שטח אמיתיים (אני לא מדבר רק על עבירות, כמה זמן רכב ללא שלדת סולם יחזיק נסיעות בשטח כאשר קשיחות שלדה שלו אמורה תיאורטית להיות נמוכה יותר, עייפות חומרים של המרכב האחוד)? אם מרכב אחוד כ"כ טוב, למה לא להשתמש גם במשאיות ואוטובוסים במקום שלדת הסולם?

 

שלדת סולם או בשמה היותר תקני שלדה לא אחודה, מתאימה יותר לנסיעת שטח מאחר והיא יותר אלסטית דבר מועיל מאד בהצלבות גלגלים.

שלדה אחודה יותר קשיחה ופחות אלסטית, דבר שהוא מצויין לנסיעת כביש אבל לא מועיל בשטח. הקשיחות הזו גורמת מעבר לאובדן אחיזה גם לדפורמציות במבנה השילדה.

 

והערה נוספת: אחזקת רכב שטח היא לא דבר כדאי מבחינה כלכלית.

מעבר להשקעה בקניה עצמה, יש צורך כמעט תמיד להשקיע סכום נוסף בתיקוני ישור קו לאחר הקניה ואסור לשכוח זאת.

 

בהצלחה בחיפוש.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

פורסם

מאוד יכול להיות שיהיה לי עוד מאט על הפרק טרופר דיזל ידנית ארוך עם מנוע 3.1. כפי שהבנתי הדיזל הזה לא בעייתי. תמיד רציתי גיר ידני ושילוב עם דיזל אני חושב שאמור להיות מוצלח. מבחינת נתונים הבנתי שמדובר על רכב ששוקל שני טון עם מנוע 115 סוסים. מעניין איך הסוסים של דיזל מתמודדים עם זה. המחיר טוב, רק נישאר ליראות איך הרכב. מבחינת צריכת פחות חשוב לי, אבל אני מאמין שבליטרים הוא אמור להיות יותר חסכוני מדגם הבנזין.

 

מבחינת אחזקה התקלות זה מה שמדאיג אותי. אם הרכב אמין ואני לא מתכוון לקפוץ איתו על הסלעים, זה מתאים לי. אם מזדות ליסינג שורדות שבילים, אני מקווה שלא תיהיה לו בעיה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
מאוד יכול להיות שיהיה לי עוד מאט על הפרק טרופר דיזל ידנית ארוך עם מנוע 3.1. כפי שהבנתי הדיזל הזה לא בעייתי. תמיד רציתי גיר ידני ושילוב עם דיזל אני חושב שאמור להיות מוצלח. מבחינת נתונים הבנתי שמדובר על רכב ששוקל שני טון עם מנוע 115 סוסים. מעניין איך הסוסים של דיזל מתמודדים עם זה. המחיר טוב, רק נישאר ליראות איך הרכב. מבחינת צריכת פחות חשוב לי, אבל אני מאמין שבליטרים הוא אמור להיות יותר חסכוני מדגם הבנזין.

 

מבחינת אחזקה התקלות זה מה שמדאיג אותי. אם הרכב אמין ואני לא מתכוון לקפוץ איתו על הסלעים, זה מתאים לי. אם מזדות ליסינג שורדות שבילים, אני מקווה שלא תיהיה לו בעיה.

רק לקנה מידה: טרופר 3.5 ל' בנזין מפיק 215 כ"ס (כשהיה חדש).

עם זאת, בנהיגת שטח יש חשיבות למומנט לא פחות מלהספק.

אלפא-סוד 1.3 1978, חיפושית 1200 1963, Citroen DS 20 1973. מתנדב ביחידה הארצית לפינוי צירים - יחפ"צ

פורסם

אני לא כ"כ אוהב את הצורה של סורנטו וגם המחיר קצת מעבר למה שתכננתי (למה הרכב יחסית כ"כ זול בשנת 2003?), אבל זה רכב מעניין. קראיתי שיש לו יכולות שטח לא רעות וגם המבנה שלו אמיתי ולא כמו פריבט.

 

קראתי גם שיש מועדונים שלמים של הפור ראנר. מעניין אותי להבין, למה כ"כ אוהבים אותו? הוא אומנם יפה, אבל סה"כ גירסא סגורה של טנדר עם כמה שינויים קלים. הבנתי שמנוע V6 3 ליטר נחשב לאמין.

אולי בכל זאת יש טעם לשקול אותו בהנחה שצריכת הדלק פחות חשובה?

טרופר דיזל שהוא גם אופצייה, כמה שאני יודע בערך מאותו שנתון. דיברתי עם בחור שמרבה לטייל בשטח והוא אמר לי שמיגונים זה יתרון גדול וסיפר לי איך המיגונים כבר הצילו את המכלולים שלו, למרות שהוא לא נוסע בשטח קשה.

 

האם זה שאותו פור ראנר מוגבה לא גורם לבלאי מוגבר של המתלים שלו? הבנתי שמתלים שלו עברו הסבה, בולמים מיוחדים ועוד. מישהו יכול בבקשה קצת לשפוך אור על שיפורים מסוג כזה, כמה זה לטובה או לרעה? סה"כ, הבעייה של הפור ראנר שהצורה שלו ממש יפה וזה עדיין גורם לי לפזול גם לכיוון שלו.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

טרופר 3.1 ידני - אם הרכב טוב ושמור - קח בשתי ידיים. לטעמי עדיף על טרופר בנזין.

בכל מקרה כאשר אתה עובר ל SUV אתה חייב להחליף דיסקט בכל הקשור להתנהגות כביש, אחיזה, יציבות, תאוצות וכד'.

 

אם תנסה להוציא מ SUV בנזין תאוצות כמו שאתה רגיל מהגולף או מהב.מ.וו - אתה הולך לבלות הרבה בתחנות דלק. הרבה מאוד אפילו.

 

מאחר ואתה מצהיר שאינך מתכוון לרדת לשטח - מקסימום שבילים - כל רכב עם מונוקוק יתן לך התנהגות הרבה יותר טובה, ואתה בכלל לא צריך הילוך כח.

 

למרות זאת, אם אני זוכר נכון את גר בעפולה. במרחק של פחות מחצי שעה נסיעה מביתך יש מסלולים מ ד ה י מ י ם שמחייבים הילוך כח.

חצי שעה מהבית ואתה באמצע טבע פראי. זה דבר שאם הייתי גר בקרבת מקום כנראה שכל שבת הייתי אורז את עצמי/ילדים/אישה ויוצא לשעתיים שלוש של סיבוב מפנק לנפש.

 

בזמנו חיפשתי טרופר ידני 3.1 ולא מצאתי אחד כזה שהיה גם במחיר סביר וגם במצב סביר. אם אתה מוצא - זה קלף מנצח.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

discoTD5, תודה על התגובה ידידי.

 

אני מבין שכל סגנון הנהיגה אמור להשתנות. ביומיום מדובר על רכב גבוה עם הנעה אחורית ואני בטוח שזה רחוק מאוד מ-BMW שהייתה לי (האחזיה שלה הייתה לא פחות ממדהימה, הרבה יותר טובה מגולף בנושא הזה והגולף באמת טובה). זה אומר שיהיה צריך להזהר יותר בפניות ולנסוע הרבה יותר לאט (זה אולי אפילו טוב בשבילי כי האכיפה בכבישים כל הזמן נעשית יותר הדוקה ועוד המצלמות החדשות עם שליחת קנסות אוטומטיים על מהירות והגולף שלי כ"כ קל מאיצה).

 

יש מועדון שטח שיש לי בו חבר שכל שבוע נוסע לטיולים ונהנה ביחד עם קבוצה. אני חושב להצטרף לקבוצה כזאת.

 

אני יבדוק את הטרופר, היום לצורך השוואה אני כניראה בכל זאת יסתכל על הפור ראנר כדי לקבל מושג מה זה רכב שטח מוגבה ולמה כ"כ אוהבים אותו בחו"ל (אולי גם אני יאהוב אותו?).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

זה לא רק הפניות והאחיזה. זה שינוי מוחלט בדיסקט.

זה תאוצות ביניים אחרות (לעקיפה), זה איפוק, נסיעה רגועה יותר. אתה יכול לנהוג עם הדוושה עד הפח, זה כמעט לא יעזור לך להתקדם מהר יותר. יכולת הרכב להגיב לשינויי כיוון היא פחותה. הרכב נותן לך תחושת בטחון שהיא מפוקפקת משהו. רכבים כאלה נוטים להתהפך הרבה יותר בפגיעות צד.

זה להבין את המאסה שנתונה לשליטתך. מרבית הנהגים ב SUV פשוט נהנים להרגיש עליונים מישיבה הגבוהה, אבל במקרה תאונה אתה פוגע ברכב במקומות בהם הוא לא מתוכנן לספוג מכה, ועלול להרוג אחרים. משנה זהירות זה לא סתם הפלצה, זה אמיתי.

 

מהצד השני - הכיף מתחיל כשהכביש נגמר. שוב, בלי להשתולל. על הרכב שלי יש מדבקה "God forgives, Rocks don't" על טעויות משלמים לפעמים בו במקום. עם זאת, כשאתה יורד מהכביש לשביל, עובר את העיקול שאחריו כבר לא רואים כביש, ולא שומעים כביש, ויש רק שקט של טבע...מממ...אין תחושה דומה לזה.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

discoTD5, תודה על הטיפים. אני לא מתכוון להשתולל לא בכביש ולא בשטח, אני לא עושה את זה גם היום וברוב המקרים אני מגדיר את עצמי כנהג זהיר למדי.

 

אני מנסה לקבל מושג על יכולות דינאמיות של הרכב. לא משנה לי 0 ל-100, אני לא עושה מירוצי רמזורים גם ברכב שמאפשר את זה.

בהאצות ביניים למשל BMW שהייתה לי הרגישה כבדה (הילוכים ארוכים - או קיק דאון, דבר שאני לא עושה אף פעם או לנסוע איך שהרכב מאפשר וזה מה שאני בוחר).

כן חשובה לי היכולת לבצע תמרון בלי הורדת הילוך, מעבר בין נתיבים למשל. האם טורבו דיזל 115 סוסים של טרופר מתמודד עם זה? אולי עדיף לי לחשוב על רכב בעל מנוע בנזין? טרופר בנזין עם 215 סוסים או אולי בכל זאת פור ראנר V3 3000?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אני לא בטוח שאני מבין למה אתה מתכוון ב"תמרון בלי הורדת הילוך, מעבר בין נתיבים".

אתה ממש רוצה טויוטה פוראנר, נכון? לך עם הלב. אני חושב שזה ממש לא רכב מוצלח, אבל זה לטעמי.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

אני לא ממש רוצה פור ראנר, אבל אני גם שוקל אותו כי יש לי הזדמנות ולמיטב ידיעתי מדובר באקזמפלר שמור למדי. הבעייה שהוא מוגבה בנוסף להכל. אומרים שהרכב טוב בשטח. אני מנסה לקבל אליו יותר פרטים כי זה הרכב שאני יבדוק היום.

החלטתי לא לוותר אליו לפני שאני בודק מה זה, לפחות לקבל מושג ממה כ"כ מתלהבים בחו"ל ולמה יש מועדונים שלמים שעוסקים בו.

 

טרופר דיזל - אני עדיין לא יודע באיזה מצב הוא.

 

הכוונה שלי של מעבר בין נתיבים היא כזאת: אני נוסע בנתיב ימני ובנתיב שמאלי נפתח פער (בהמשך יש פנייה שמאלה). האם אני יכול אם רכב כזה לעבור בין נתיבים, זה דבר שדורש לצבור מהירות מהר. עם גולף אני עושה את זה בלי לחשוב פעמיים, המנוע מאפשר את זה. עם BMW זה דרש תכנון מראש, אבל בגלל שאנשים פחדו מהרכב, כאשר אותתי פשוט האיטו כדי לאפשר לי להכנס.

בנוסף, איך רכב כזה סוחב בעליות? אני לא מחפש מכונית מירוץ, אבל אני כן מצפה שתהיה לי אפשרות לבצע גם תמרונים שדורשים האצה קלה (נניח מ-60 ל-80 ובזמן קצר יחסית).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים


×
×
  • תוכן חדש...