Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט איביזה DSG רעש מהגיר


Oracle
שימו לב! השרשור הזה בן 4638 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה שאתה לא רוצה להתבאס על הלאון שלך שעוד לא קיבלת, לא אומר שאתה צריך לעצום עיניים.

אם הייתי עוצם עיניים כנראה שלא הייתי חופר בשרשור הזה. אני ממש לא עוצם עיניים אלא מנסה לגלות כמה שיותר פרטים.

לא ממש ברור לי העניין שאתה היית מוכן לקבל רכב עם רעשים בגיר אבל ביטלת את העיסקה בגלל שלא אהבת את הצבע של הג'נטים. לא שאני מזלזל בג'נטים אבל נראה לי שיש לנו סדר עדיפויות מעט שונה.

לאון 1.8 TSI DSG - כבר לא בדרך, היא כבר כאן!

 

- אין מישהו שעקפו אותו מימין וזה לא הגיע לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 185
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני נמצא בנקודה שחשוב לי הגאנטים (לא מדובר על צבע, אלא על סט אחר כאשר את הסט הישן אי אפשר לקנות כלל).

אני מניח שאתה מחפש המון פרקטיות, לכן קנית את הדגם 1800? ולא ה FR? אז אתה נשוי, בטח עם ילד או שניים, רוצה שילוב עם חסכון, שקט נפשי וכו.

לי יש את זה, עם הוולוו, הפנדה, הסמארט, הפונטו, והקטנוע (הקטנוע לא לאישה).

אני מניח שאני מחפש נוקשות, חדות, מכות בגב בהעברות הילוכים וסיבובים חדים. כאשר בגלל מחירי הדלק (הפורשה עושה 4 קמ לליטר בלחיצה חזקה) אני מעדיף חסכון. מה גם, אני גר בקצה השני של היקום (יענו איפה הגבול, וההרים, והאויר, והשקט (למעט קטיושות) והחברה הראשית שאליה אני שייך נמצאת בפתח תקווה. אז כן, יש לי הרבה קמ לאכול כל יום, ואני רוצה לעשות אותם מהר (כחוק!). אז בשיקול של 60 אלף קמ בשנה שאני עושה (לפעמים יותר) אני מעדיף לשמור עוד 20 אלף שקל על דלק. (לפחות, אם האיביזה באמת תעשה משולב של 13 מול 5-6 בכל רכב ספורטיבי אחר שהיה לי).

לגבי הרעש, פחות מטריד אותי, האחריות היא לשנתיים, אני לא מחזיק מכונית שנתיים (למעט הפיזו). אני מחליף אותן לפני (ומפסיד הון). מצד שני, אני בעולם הזה כדי לחיות, כשאני מת, אין כלום. למה לא להנות?

 

לגבי האיכות, לא משנה מה יאמרו, וכמה רחוק יקצינו את זה (דוגמת תגובת החלקים הפגומים מגרמניה), יש שוני באיכות. אחרת המחיר היה זהה. בחול לאיביזה תחרות רבה. וגם שם מצויין הבדלי האיכויות בין המותג הספרדי למותג הגרמני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שגם לא ממש משנה מה אתה תאמר וכמה הסברים לאימות התזה שלך תספק כאן, אין הבדלי איכות בין פולקסוואגן, אודי, סיאט, סקודה ואם שכחתי מישהו, אז גם הוא. ישנם בהחלט הבדלים ברמת גימור, שימוש בחומרים יקרים יותר או פחות, איבזור עשיר יותר או פחות וכיו"ב. מקום שהחלקים הם אותם חלקים ומכנית כמו גם חשמלית מרבית החלקים זהים, אין הבדלים בין חלק שהורכב בפולקסוואגן ואותו חלק שהורכב באודי או בסיאט או סקודה או בנטלי או בוגאטי ( הנה נזכרתי ). ולא אני לא עובד שם, גם אין לי קשרים מיוחדים או מידע פנימי, אלא שמהיכרות עם הליכי בקרת איכות, תקינה וכיו"ב זוטות, אני מניח שמכלולים זהים המותקנים במוצרים שונים לחלוטין, עוברים את אותם תהליכי ייצור, בדיקה, בחינה והתאמה, ללא שום קשר למחיר המוצר המוגמר בו הם מותקנים, גם אם מדובר בהבדלי מחירים ומיתוג גבוהים בהרבה מאלו שבין פולקסוואגן לסיאט נניח. אני לא אוהב את הגישה של סיאט בכל הנוגע לעיצוב פנים, חושב שהעיצוב החיצוני של המכוניות שלהם מאוד מוצלח ( אולי הטוב מבין המותגים ה"עממיים" של VAG ), לא אוהב את הנסיעה הקשה יחסית של הלאון ובמיוחד לא את החידונים בקשר למחירים בארץ. אבל אין שום מקום לזלזל במותג, בהחלט מכוניות מצוינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה מחפש המון פרקטיות, לכן קנית את הדגם 1800? ולא ה FR? אז אתה נשוי, בטח עם ילד או שניים, רוצה שילוב עם חסכון, שקט נפשי וכו.

 

אני לא חושב שה FR פחות פרקטית מה 1.8. פשוט עולה 40K יותר. גם עולה יותר לבטח ולתדלק אבל עם זה הייתי מתמודד. אני בהחלט שקלתי FR 2008 ואף נתתי הצעה. רק שבהמשך התגלו כל מני סדקים באמינות המוכר שחיסלו את הסיפור.

 

אם אני אתחבר ללאון ותהיה לי את האפשרות בהמשך אני אשמח לשדרג ל FR.

 

לגבי המכה בגב, את זה אתה מקבל מהמומנט והוא זהה בלאון 1.8 ובאיביזה קופרה: 25.5

 

לגבי האיכות, אני מסכים עם רועי. יצרן רכב רוצה להיתפס כאמין, במיוחד במותג שנחשב "עממי". לא מאמין שיש הבדל באיכות המכלולים הזהים. הבדלי המחירים בין המותגים השונים נובעים משני דברים עיקריים: רמת גימור ומיצוב. מיצוב זה שיווק. אני מוכן לשלם עוד 10% בכדי שהלאון תראה כמו האאודי מבפנים. אבל אני לא מוכן לשלם 30%+. מי שכן אז שיהיה לו בכיף.

לאון 1.8 TSI DSG - כבר לא בדרך, היא כבר כאן!

 

- אין מישהו שעקפו אותו מימין וזה לא הגיע לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב - במוסכי צ'מפיון טוענים שאת הרעש המדובר אשמע גם אם אנהג בגולף או אפילו בסופרב עם גיר 7 הילוכים מסוג DSG.

אני מתכוון לדרוש לנהוג על אקזמפלרים נוספים בהם מותקן אותו גיר (גם אודי לצורך העניין), ועוד מעט גם חבר טוב שלי יקבל לידיו את הסופרב ונראה אם זה קיים גם שם.

אני מאוד מקווה שלא אגלה שהרעש הוא נחלת סיאט בלבד! המשמעויות יהיו משפטיות, ואני מאוד מאוד מקווה שלא נצטרך להגיע לזה.

 

נ.ב

נציג שירות לקוחות של צ'מפיון פלט באוזניי איזושהי הערה בדבר עדכון תוכנה שאמור לצאת בקרוב.

אם למישהו כאן יש איזשהו עדכון בנושא אשמח לדעת על כך (דדי אולי?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה עדכון

התיבות של סיאט מיוצרות בספרד. בניגוד לתיבות של אאודי, סקודה ופולסוואגן

 

The Barcelona Zona Franca site includes the SEAT Training Centre the Zona Franca Press Shop factory, producing stamped body parts, and the Barcelona Gearbox del Prat plant

 

במפעל מייצרים גם חלקים לאאודי, אבל את המנועים והתיבות של אאודי מייצרים בגרמניה.

אז כן, יש שוני בין התיבות עצמן. זו לא אותה תיבה, ואני מניח שחלק מהחלקים מגיעים מספקים מקומיים ולא נשלחים מחול.

 

סיאט אולי שווה הרבה, ומסתבר שהמפעל שלה דיי חדיש (משנת 93), אבל אם זה היה אאודי עם סמל אחר, ההפרש לא היה עשרות אחוזים, אלא אחוזים בודדים.

מה ההבדל בין פסטה של אוסם לפסטה של הריבוע הכחול? הרי שניהם מיוצרים באוסם, אבל ההבדל יהיה 3-4 אחוז במחיר. אתה פשוט לא מוכר אותה סחורה ב20-30 אחוז פחות.

אגב, האאודי A1 ברובה מיוצרת בספרד! לכן, היא תכיל את הגיר הספרדי ולא הגרמני (ובגלל זה היא זולה משמעותית כנראה).

 

לגבי ההזמנה שלי בסיאט, הסטטוס שונה, והיום ההזמנה חזרה להיות פעילה.

דיברתי עם מנהל המכירות של סיאט, בחור בשם גל. לא שאלתי אותו לגבי התקלה מכיוון שאני לא חושב שזה התחום שלו, אבל אני בטוח שהוא יכול להפנות אתכם לאנשים אחרים.

כמה שידוע לי, גרסאות 2011 מגיעות עם עדכון תכנה אחר. אין לי מושג כמה הוא קריטי, כנראה בעוד שבועיים, שאקבל את הרכב, אוכל לבדוק (סיאט ואני הגענו לפשרה לגבי הבעיה שהייתה לי עם הגלגלים. הגענו למצב שמספק את שני הצדדים בצורה סבירה).

 

אז אזרוק פה את המספר של גל (מנהל המכירות הארצי של סיאט), הוא דווקא בחור נחמד (לדעתי הגיע או מכלמוביל או מוולוו).

תתקשרו ותציקו לו, תבקשו שיפנה אתכם למנהל הטכני של סיאט ולא פולסוואגן. אני מניח שהלחץ יעבוד. תעשו את זה בלי עצבים, בלי אמוציות ותהיו רציונלים - 0543223521

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב - במוסכי צ'מפיון טוענים שאת הרעש המדובר אשמע גם אם אנהג בגולף או אפילו בסופרב עם גיר 7 הילוכים מסוג DSG.

אני מתכוון לדרוש לנהוג על אקזמפלרים נוספים בהם מותקן אותו גיר (גם אודי לצורך העניין), ועוד מעט גם חבר טוב שלי יקבל לידיו את הסופרב ונראה אם זה קיים גם שם.

אני מאוד מקווה שלא אגלה שהרעש הוא נחלת סיאט בלבד! המשמעויות יהיו משפטיות, ואני מאוד מאוד מקווה שלא נצטרך להגיע לזה.

 

נ.ב

נציג שירות לקוחות של צ'מפיון פלט באוזניי איזושהי הערה בדבר עדכון תוכנה שאמור לצאת בקרוב.

אם למישהו כאן יש איזשהו עדכון בנושא אשמח לדעת על כך (דדי אולי?)

 

אני יכול לקצר לך תהליכים...

 

בגולף 1.6 DSG7 הרעש ישנו.

 

בגולף GTI DSG6 הרעש ישנו, שמתי לב ששם הוא מופיע לעיתים רחוקות יותר ובמצבים ספיציפיים, עוד לא בודדתי את זה לגמרי בשביל לשחזר בכל פעם. (מקרה אחרון היה לי בעלייה לתוך חנייה ללא גז ע"י ה-hill holder עם כמה לחיצות קלות על הברייקס תוך כדי העלייה בהתנגדות לhill holder והתחושה הייתה שהוא בין ניתוק הקלאצ' לבין שילוב בגלל ש"שיגעתי אותו")

 

שני הרכבים 2010 וקילומטראז' שהוא מתחת ל10K (חדשים).

 

והגולפים מיוצרים בגרמניה.

 

עכשיו נותר לך לבדוק רק אודי. (למה לך לבדוק סקודה? לפי התיזה שלך האיכות שלהם נמוכה מVW ו/או אודי.)

 

עדכון: סליחה, קראתי שוב, התיזה של srack.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הנה לכם תשובה,

 

 

הרעש קיים גם באוודי A5 3.2 קוואטרו ספורטבק, DSG7 2010.

אגב, באוודי קוראים לתיבה - S-TRONIC...

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר

בA5 קוואטרו יש בכלל תיבת 6 הילוכים ולא 7.

בתיבה הרטובה 6 הילוכים אין רעש. נסעתי על גולף 140 במשך תקופה ארוכה. היום בדקתי אותה שוב.

נסעתי בA8 4.2 קוואטרו של השותף שלי, שם משום מה לתיבה 8 הילוכים, ואין רעש בהעברת ההילוכים.

אם הרעש היה גלובאלי לכל רכב, לא היו מתווכחים על זה על גבי הפורום. זה מעיד שיש שוני בין התיבות.

אלו שיש להם רעש יהיו שמחים לדחוף לנקודה ש"לכולם יש את זה" כדי שהם לא ירגישו שהם "נדפקו"

פעם שמעתים ישראלי שאמר "ואלה, הלכתי למוסך, והוא דפק אותי, לקח ממני מלא כסף ולא עשה כלום" (לא מדבר על גבי הפורום הזה). אף אחד לא יבוא לחבר שלו ויגיד שדפקו אותו.

גם מחירי הדלק לא באמת עלו, מה שקרה זה, שהם לקחו את הדלק, וכמו שהעלו 2 אחוז במחיר, הם דחסו יותר דלק על כל ליטר ובעצם אתה מקבל את אותו הדלק, המשקל הסגולי עלה. זה מה שקרה שם.

בקיצור

הרעש קיים בכל אוטו גם בסובארו DL ידנית 1300, והוא נורמאלי לחלוטין. תעדיפו להאמין בכך. אני מניח שעוד שבועיים/שלושה, כשאקבל את שלי, אני הולך לבלות המון במוסך של סיאט אם הרעש יהיה שם. אלא אם אקבל מסמך בכתב, שאומר שהרעש לא יהרוס את התיבה, הוא נורמאלי, והם מתחייבים שאם התיבה נהרסת אלא משימוש לא סביר (דהיי דיסקיות שחוקות או גלגלי שיניים שחוקים) אקבל תיבה חדשה גם אחרי האחריות. חתום על ידי מהנדס.

אגב, בכל אוטו שאני קונה (גם בסיאט) התעקשתי שירשמו את כל המפרט של הרכב, עד לחיבור היואסבי הקטן והתא כפפות עם קירור. עקב כך יכלתי (בניגוד לאחרים) לבטל הזמנה ולקבל את כספי בחזרה (אם הייתי חפץ בכך) בגלל גלגלים (שאגב, משפטית זה משנה את החוזה עצמו).

החוכמה היא לקבל הכל על כתב. פראיירים לא מתים - הם מתחלפים. בבית המשפט אם תגידו "אבל אמרו שזה תקין" תצטרכו להוכיח שאמרו. אף אחד משום יבואן ויצרן לא יקפוץ לומר "ואלה! אמרנו! חשבנו שזה תקין, זו אחריות שלנו". גם במהלך האחריות (מדבר על מקרה שקרה לי עם אופנוע חדש שנקנה) אנשים אוהבים להתנער מאחריות אם אפשר, אם אפשר למנוע עלות גבוהה במסגרת אחריות על ידי משפט "זה תקין" הם יעשו את זה. במקרה ההוא הייתי טמבל (כמה שנים אחורה, לא דרשתי בכתב דברים) ובסוף נאלצתי למכור את הכלי בהפסד. (הוא היה באחריות, אבל אצלהם - זה תקין, זה אתה עושה את זה).

ללא קשר לסיאט כלל כמובן. איתם עוד לא היה לי נסיון טכני בתקלות ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר

בA5 קוואטרו יש בכלל תיבת 6 הילוכים ולא 7.

 

http://www.audi.co.il/sub_model.asp?rId=124&sId=218&model=Audi+A5+Sportback+3%2E2FSI+quattro

 

פתח את "מפרט"

לאון 1.8 TSI DSG - כבר לא בדרך, היא כבר כאן!

 

- אין מישהו שעקפו אותו מימין וזה לא הגיע לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב - במוסכי צ'מפיון טוענים שאת הרעש המדובר אשמע גם אם אנהג בגולף או אפילו בסופרב עם גיר 7 הילוכים מסוג DSG.

אני מתכוון לדרוש לנהוג על אקזמפלרים נוספים בהם מותקן אותו גיר (גם אודי לצורך העניין), ועוד מעט גם חבר טוב שלי יקבל לידיו את הסופרב ונראה אם זה קיים גם שם.

אני מאוד מקווה שלא אגלה שהרעש הוא נחלת סיאט בלבד! המשמעויות יהיו משפטיות, ואני מאוד מאוד מקווה שלא נצטרך להגיע לזה.

 

נ.ב

נציג שירות לקוחות של צ'מפיון פלט באוזניי איזושהי הערה בדבר עדכון תוכנה שאמור לצאת בקרוב.

אם למישהו כאן יש איזשהו עדכון בנושא אשמח לדעת על כך (דדי אולי?)

 

אתה מוזמן לנהוג בגולף 160 שלי..אין את הרעש המדובר. הרעש היחידי שאני שומע זה של הטורבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר

בA5 קוואטרו יש בכלל תיבת 6 הילוכים ולא 7.

בתיבה הרטובה 6 הילוכים אין רעש. נסעתי על גולף 140 במשך תקופה ארוכה. היום בדקתי אותה שוב.

נסעתי בA8 4.2 קוואטרו של השותף שלי, שם משום מה לתיבה 8 הילוכים, ואין רעש בהעברת ההילוכים.

אם הרעש היה גלובאלי לכל רכב, לא היו מתווכחים על זה על גבי הפורום. זה מעיד שיש שוני בין התיבות.

אלו שיש להם רעש יהיו שמחים לדחוף לנקודה ש"לכולם יש את זה" כדי שהם לא ירגישו שהם "נדפקו"

פעם שמעתים ישראלי שאמר "ואלה, הלכתי למוסך, והוא דפק אותי, לקח ממני מלא כסף ולא עשה כלום" (לא מדבר על גבי הפורום הזה). אף אחד לא יבוא לחבר שלו ויגיד שדפקו אותו.

גם מחירי הדלק לא באמת עלו, מה שקרה זה, שהם לקחו את הדלק, וכמו שהעלו 2 אחוז במחיר, הם דחסו יותר דלק על כל ליטר ובעצם אתה מקבל את אותו הדלק, המשקל הסגולי עלה. זה מה שקרה שם.

בקיצור

הרעש קיים בכל אוטו גם בסובארו DL ידנית 1300, והוא נורמאלי לחלוטין. תעדיפו להאמין בכך. אני מניח שעוד שבועיים/שלושה, כשאקבל את שלי, אני הולך לבלות המון במוסך של סיאט אם הרעש יהיה שם. אלא אם אקבל מסמך בכתב, שאומר שהרעש לא יהרוס את התיבה, הוא נורמאלי, והם מתחייבים שאם התיבה נהרסת אלא משימוש לא סביר (דהיי דיסקיות שחוקות או גלגלי שיניים שחוקים) אקבל תיבה חדשה גם אחרי האחריות. חתום על ידי מהנדס.

אגב, בכל אוטו שאני קונה (גם בסיאט) התעקשתי שירשמו את כל המפרט של הרכב, עד לחיבור היואסבי הקטן והתא כפפות עם קירור. עקב כך יכלתי (בניגוד לאחרים) לבטל הזמנה ולקבל את כספי בחזרה (אם הייתי חפץ בכך) בגלל גלגלים (שאגב, משפטית זה משנה את החוזה עצמו).

החוכמה היא לקבל הכל על כתב. פראיירים לא מתים - הם מתחלפים. בבית המשפט אם תגידו "אבל אמרו שזה תקין" תצטרכו להוכיח שאמרו. אף אחד משום יבואן ויצרן לא יקפוץ לומר "ואלה! אמרנו! חשבנו שזה תקין, זו אחריות שלנו". גם במהלך האחריות (מדבר על מקרה שקרה לי עם אופנוע חדש שנקנה) אנשים אוהבים להתנער מאחריות אם אפשר, אם אפשר למנוע עלות גבוהה במסגרת אחריות על ידי משפט "זה תקין" הם יעשו את זה. במקרה ההוא הייתי טמבל (כמה שנים אחורה, לא דרשתי בכתב דברים) ובסוף נאלצתי למכור את הכלי בהפסד. (הוא היה באחריות, אבל אצלהם - זה תקין, זה אתה עושה את זה).

ללא קשר לסיאט כלל כמובן. איתם עוד לא היה לי נסיון טכני בתקלות ברכב.

 

עכשיו שסיימת להוכיח לנו שאתה לא פרייאר בוא נחזור לעניין,

 

אתה מוזמן לרשום פה את הפרוצדורה שלך לשחזור הרעש כדי שנהיה מסונכרנים ואולי אפילו להקליט אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בועז, עשית לי את היום.

srack, אחי, רד מהאולימפוס.... חבל...

באמת מוזר... :lol:

ואין שום שוני בין תיבה לתיבה...

 

 

מעבר לזאת, שכנדומני, שאף אחד לא מרגיש מקופח...

אני קניתי את הקופרה כי אני אוהב את סיאט - יותר מאת אוודי או VW...

ואין פה בכלל קשר לכסף...

חד וחלק.

 

ואם אכן אין פה בעיה בגיר, כמו שצ'מפיון טוענים, וכמו שמוכח לנו שבאמת לכולם יש את הרעש המעצבן הזה...

אז אני מרוצה מאד מהקנייה.

 

 

לגבי הקלטה - אני אקליט הלילה בכביש שקט - אז אני ישים פה מחר...

גיא.

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרעש המדובר קיים גם ב JETTA בת חודשיים (2000 ק"מ הרכב עבר). הרכב שייך לחבר, שניגש לצ'מפיון, ושם נאמר לו שזה הרעש הרגיל של DSG7.

LEON אדומה

GOLF כחולה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4638 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...