Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5724 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברוב הרכבים הפעלת המתנע היא מכנית לחלוטין ולכן הערתך תלושה מהמציאות (אין שום קשר לאימובילייזר). ברכבם שהמפעלת המתנע היא מבוקרת מחשב ברור שאין מצב לפעולת מתנע שהרכב עובד.

פורסם

תרשה לי להסביר שוב:

 

ברוב הרכבים הפעלת המתנע היא מכנית לחלוטין ולכן הערתך תלושה מהמציאות (אין שום קשר לאימובילייזר).

ראשית, לא מכנית אלא חשמלית. המתח המגיע מהמגע הנסגר ע"י מפתח הרכב במצב התנעה מפעיל את ממסר ההתנעה אשר ממתג את המתנע ואת הסולונואיד של הבנדיקס של הסטרטר.

אני לא ממש חושב שהערתי תלושה מהמציאות מיכוון שרוב הרכבים שנהגתי בהם ב 10 השנים האחרונות (ליסינגים למינהם) כללו אימובילייזר מובנה ברכב.

למשל סיפור שקרה לבחור שעבד איתי. הגאון הזה החליט להשליך את מפתחות הרכב ליסינג שלו (משהו יפני, לא ממש זוכר) לאישתו מהקומה ה 4 אצלנו במשרד אך היא פיספסה אותם והם נחתו על הארץ. מאז, ובמשך חודש שלם (עד שהוחלף לו סט המפתחות) כל ניסיון התנעה היה ניסיון סיזיפי. פעם מתניע כמו פנתר ובפעם הבאה, כלום. תיקתוק והיבהוב נורית.

הווה אומר, ללא מפתח מקורי הכולל את הצ'יפ הנכון לא ניתן להניע את הרכב מיכוון שמחשב המנוע אינו מאפשר את המתנע + משאבת הדלק.

 

מ.ש.ל.

פורסם

אני אסביר.

 

מכנית לגמרי, הנהג הוא זה שסוגר את המעגל חשמלי של המתנע בצורה מכאנית ע"י סיבוב המפתח והנהג הוא זה שגם מחליט מתי להפסיק את פעולת ההתנעה, ז"א שכדי ליצור מנגון הגנה יש ליצר מתג הצתה עם מנגנון פנימי מכני שימנע הפעלה נוספת של המתנע מבלי שביצעת איתחול למנגנון ע:י סיבוב המתג ל OFF.

שוב, האימובלייזר כאן אינו משחק תפקיד במנגנון ההתנעה כאשר המנוע מונע (אימובילייזר משוחרר).

 

יש רכבים שבמקום מפתח הצתה קיים כפתור התנעה, אז באמת הפעלת המתנע ממוחשבת ע"י יחידת בקרה שתפסיק את פעולת המתנע כאשר המנוע תגיע לסל"ד שנקבע ולא מפעיל את המתנע בשנית רק כאשר המנוע אינו מסתובב יותר.

 

יש מערכות "ביניים", יש מתג הצתה מכני רגיל שסוגר מעגל לממסר או דרך בקר, שלא יאפשר התנעה אם האימוביליזר אינו משוחרר או ידית הילוכים אוטומט אינה במצב "חנייה", עדיין במערכות אלו הפעלת המתנע לאחר שהמנוע מותנע אפשרית ואם קיים מנגנון בטחוון הוא יהיה לרוב מכני בתוך מתג ההצתה.

×
×
  • תוכן חדש...