Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם רכב בנפח 1,000 סמ"ק הוא עגלה?


Berserker
שימו לב! השרשור הזה בן 5120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צהריים טובים.

כחלק מחיפושיי אחר רכב קטן, ישן וחסכוני, מצאתי מס' רכבים אשר עניינו אותי, אך עקב הנפח מנוע הקטן שלהם, נבהלתי.

אבקש לשמוע את חוות דעתם של חברי הפורום, האם רכבים בפח כזה או דומה (סוויפט, AX, סקסו, פיאסטה) הם באמת עגלות, והמנועים החלשים יסבלו בעליות ובנסיעה בין עירונית, או שהמנועים סבירים לנוכח המשקל הנמוך של הרכב.

 

אשמח לכל תגובה עניינים מבעלי ניסיון.

תודה לכל המגיבים, וחג שמח.

Honda civic EJ6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי מה הדרישות שלך.

בנסיעות עירוניות הם עושים עבודה נהדרת ודי זריזים.

בבין עירוני ההאצה למהירויות גבוהות לוקחת זמן ובדרך כלל ניתן להגיע למהירויות של 120 קמ"ש.

שורה תחתונה רכבים אלו נועדו בעיקר לעיר ולמי שלעיתים רחוקות נוסע בבין עירוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנועים האלו נועדו לסביבה עירונית-פרברית, ולא לנסיעות בין-עירוניות ארוכות. זה לא שהרכב יעצר בנתניה ויסרב להתקדם צפונה, זה לא שהמנוע יתחמם בקסטינה ולא תוכל להמשיך דרומה. עם רכב כזה במצב טוב תוכל להגיע לכל פינה בארצנו הקטנה. אבל אם אתה עושה נסיעות בין-עירוניות ארוכות או הרריות באופן תדיר, חפש רכב אחר.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צהריים טובים.

כחלק מחיפושיי אחר רכב קטן, ישן וחסכוני, מצאתי מס' רכבים אשר עניינו אותי, אך עקב הנפח מנוע הקטן שלהם, נבהלתי.

אבקש לשמוע את חוות דעתם של חברי הפורום, האם רכבים בפח כזה או דומה (סוויפט, AX, סקסו, פיאסטה) הם באמת עגלות, והמנועים החלשים יסבלו בעליות ובנסיעה בין עירונית, או שהמנועים סבירים לנוכח המשקל הנמוך של הרכב.

 

אשמח לכל תגובה עניינים מבעלי ניסיון.

תודה לכל המגיבים, וחג שמח.

ברשותי היתה סיטרואן AX מודל 91 נפח מנוע 1100 קרבורטור, 5 שנים האוטו היה אצלי נסע 150 אלף ק"מ רוב הנסיעות מחוץ לעיר.

ואני יכול להבטיח לך שהרכב הזה היה הכל חוץ מעגלה.

הוא היה מאיץ מצוין

הוא היה חסכוני

הוא הגיע ל140 קמ"ש, ולא ניסיתי יותר למרות שהיה אפשר

אחיזת הכביש שלו היתה מצוינת ולא היתה מביישת רכב מודל 2000

הוא היה עולה לירושלים וצפת עם מזגן בלי בעיות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון עם שתי מכוניות עם מנוע 1000 סמ"ק (סיטרואן AX ופיאט אונו 45), בהחלט לא מדובר בכלי רכב חלשים.

אל תצפה להיות הראשון שמזנק ברמזור או שתוכל תמיד לעקוף בעליות חזקות, אבל בתנועה שגרתית במישור הם בהחלט עושים את העבודה.

קח בחשבון שמנוע הוא רק רכיב אחת בכל המכלול הזה. אם הגיר בעל יחסי העברה מתאימים, הרכב ירגיש קליל וזריז.

אוטוביאנקי A112 למשל, שם הנפח הוא... 903 סמ"ק בלבד, זה רכב לא חזק בעליל. אלא מה - הגיר הקצרצר שלו מסייע לו להתנייד בזריזות מפתיעה, ואפילו להגיע למהירויות שהשתיקה יפה להן (אם כי יש לציין שהחוויה די רועשת).

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם על התגובות המהירות!

אשמח גם לדעת האם הבלאי מואץ במנועים אלה עקב המאמץ, והאם 180K ק"מ (במידה והרכב טופל כראוי) זה סביר לרכב מהנפח הנ"ל.

 

מר zeharia ואלעד, אשמח אם תרחיבו בנושא האמינות של הAX, כי אני מעוניין לרכוש אחד בקרוב.

 

שוב תודה.

Honda civic EJ6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-AX לא היתה בבעלותי, כך שאיני יכול לכתוב לך על אמינותה.

הפיאט אונו היתה של אחותי והאוטוביאנקי עודנה של זוגתי. האחזקה של שתיהן מבחינה מכאנית נמדדת בשקלים בודדים (לא מכניס כרגע למשוואה עלות טסט, רישיון וביטוח), ואני די מאמין שזה גם המצב ב-AX.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם על התגובות המהירות!

אשמח גם לדעת האם הבלאי מואץ במנועים אלה עקב המאמץ, והאם 180K ק"מ (במידה והרכב טופל כראוי) זה סביר לרכב מהנפח הנ"ל.

 

מר zeharia ואלעד, אשמח אם תרחיבו בנושא האמינות של הAX, כי אני מעוניין לרכוש אחד בקרוב.

 

שוב תודה.

הAX שהיתה ברשותי נקנתה ב210 אלף ק"מ אחרי שעמדה חצי שנה ללא טסט ולא נסעו בה לפני כן היתה מטופלת.

כשקניתי אותה עשיתי לה ישור קו החלפת צמיגים טיפול טיימינג החלפת רפידות וצלחות קדמיות.

כל עוד תטפל בה בזמן ותבדוק לה מדי פעם שמן ומים בבקרים הרכב ישרת אותך נאמנות.

כשאתה קונה סיטרואן AX בק"מ כזה צריך לבדוק מספר דברים:

1. שהרכב היה מטופל היטב ובזמן.

2. שמערכת הקירור של האוטו של המים במצב טוב שזה אומר שניקוי רדיאטור בוצע בשנתיים האחרונות, שהמים ברדיאטור הם מי קירור ולא מי ברז( אם זה מי ברז או מים בצבע חלודה אז סביר להניח שהמצב לא טוב).

3. אם יש סימני קורוזיה על הפלאנצים דבר שמעיד על נזילות מים.

4. מתי בוצע טיימינג לאחרונה, צריך לעשות כל 3 שנים או 80 אלף ק"מ.

5. שהאוטו לא מעשן עשן לבן דבר שיעיד על בלאי גדול במנוע.

6. שהמנוע לא מרעיש יותר מדי דבר שיעיד גם על בלאי מוגבר ועל התחממויות רציניות שהאוטו עבר פעם.

7. בדיקת מצב המצמד

8. בדיקת מצב הציריות שלא דופקות בפניות, ציריה משופצת כזו עולה לפני מע"מ ועבודה 450 ש"ח.

האחזקה של הAX שלי באמת היה אחזקה זולה למרות שהוחלף פעם אחת המצמד ולמרות שהחלפתי לה את הרדיאטור פעם אחת ואת הצנרת של הקירור וגם הוחלפה ציריה אחת.

חוץ מזה הטיפולים פשוטים וזולים כמו כן גם החלפים מאוד זולים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלכס, הכל טוב ויפה, וגם אני מכיר בן אדם, שנסע בשנות ה 90 עם פיאט אונו 45 יום יום מנתניה לעבודה בירושליים וחזרה.

 

האוטו שלו נמכר עם מעל 250 אלף קילומטר.

 

 

אבל, בארץ החלוקה ל"למכוניות עירוניות" ול"מכוניות בינעירוניות" לא ממש קיימת, כאן יש אנשים שעם רכב גדול עם מנוע 2500 סמ"ק לא יוצאים מהעיר, ויש אנשים, שמגיעים ל 100 אלף קילומטר תוך 3 שנים עם פיאט פאנדה.

 

 

קח בחשבון, שבשביל לספק לרכב ביצועים X אותם הנהג צריך בשביל להשתלב בתנועה, מנוע קטן התאמץ יותר, הנהג היה צריך ללחוץ ייותר על הגז, ולמשוך אותו לטורים גבוהים יותר.

 

כך שאם כל שאר הפרמטרים שווים, למנוע קטן כן יהיה יותר בלאי.

 

אבל כמובן הכל תלוי במצב הרכב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל בפרופורציה.

 

הייתה לי סובארו 1300, מנוע לא פרופורציונאלי לרכב - התאמץ מאוד, זלל דלק וגם לא נתן ביצועים נורמליים.

 

לעומת זאת, אני לא בטוח שAX עם פח דקיק וגוף קטנטן לא תסחוב בכיף בתוך העיר עם מנוע 1100.

 

אל תצפה כלל לביצועים, אל תצפה לעשות עליות כמו שצריך - ייתכן וזה ידרוש ממך לכבות מזגן בעליות רציניות, וגם להיות על הילוך נמוך במהירות נמוכה יחסית.

 

אבל, אם אתה תהייה רוב זמנך בעיר, זאת בסה"כ עסקה סבירה ביותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכל המגיבים.

התגובות שלכם באמת עוזרות לי מאוד במציאת הרכב המושלם.

 

אוטוביאנקי בהחלט רכב חמוד, אך נכון להיום כבר מאוד מיושן, ולא ניתן למצוא כאלה במצב טוב ומחיר סביר.

מר zeharia, תודה רבה על הפירוט הנרחב של הדברים שצריך לבדוק. איישם זאת כאשר אבדוק AXים למכירה.

 

אם יש למישהו עוד משהו להוסיף הוא מוזמן.

המשך יום טוב, וחג שמח.

 

תודה שוב.

Honda civic EJ6

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוטוביאנקי בהחלט רכב חמוד, אך נכון להיום כבר מאוד מיושן, ולא ניתן למצוא כאלה במצב טוב ומחיר סביר.

אפשר למצוא הכל, השאלה היא מהו לדעתך מחיר סביר.

אם תרצה להמשיך - בה"פ.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הAX שהיתה ברשותי נקנתה ב210 אלף ק"מ אחרי שעמדה חצי שנה ללא טסט ולא נסעו בה לפני כן היתה מטופלת.

כשקניתי אותה עשיתי לה ישור קו החלפת צמיגים טיפול טיימינג החלפת רפידות וצלחות קדמיות.

כל עוד תטפל בה בזמן ותבדוק לה מדי פעם שמן ומים בבקרים הרכב ישרת אותך נאמנות.

כשאתה קונה סיטרואן AX בק"מ כזה צריך לבדוק מספר דברים:

1. שהרכב היה מטופל היטב ובזמן.

2. שמערכת הקירור של האוטו של המים במצב טוב שזה אומר שניקוי רדיאטור בוצע בשנתיים האחרונות, שהמים ברדיאטור הם מי קירור ולא מי ברז( אם זה מי ברז או מים בצבע חלודה אז סביר להניח שהמצב לא טוב).

3. אם יש סימני קורוזיה על הפלאנצים דבר שמעיד על נזילות מים.

4. מתי בוצע טיימינג לאחרונה, צריך לעשות כל 3 שנים או 80 אלף ק"מ.

5. שהאוטו לא מעשן עשן לבן דבר שיעיד על בלאי גדול במנוע.

6. שהמנוע לא מרעיש יותר מדי דבר שיעיד גם על בלאי מוגבר ועל התחממויות רציניות שהאוטו עבר פעם.

7. בדיקת מצב המצמד

8. בדיקת מצב הציריות שלא דופקות בפניות, ציריה משופצת כזו עולה לפני מע"מ ועבודה 450 ש"ח.

האחזקה של הAX שלי באמת היה אחזקה זולה למרות שהוחלף פעם אחת המצמד ולמרות שהחלפתי לה את הרדיאטור פעם אחת ואת הצנרת של הקירור וגם הוחלפה ציריה אחת.

חוץ מזה הטיפולים פשוטים וזולים כמו כן גם החלפים מאוד זולים.

 

אתה מציין את ה AX בלשון עבר,אם היה כ"כ טוב,מה קרה לרכב אם מותר לשאול?

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ברשותנו ג'אסטי 93 עם משהו כמו 170K,אני יכול להגיד לך שהאוטו אחרי ראש מנוע ורדיאטור,האוטו היה במקור עם תיבה אוטומטית ושפך גיר והגיר הוחלף לידני.אבל בעיר מבחינת צריכת דלק אין עליו.לגבי עליות,אם הרכב עמוס הוא מתאמץ יחסית,ואת העליות של הבקעה בד"כ אני מבצע בהילוך שני או שלישי ב4K סל"ד.לגבי מזגן אני לא נוהג להפעיל אותו בעליות כדי לא לגמור את המנוע,אבל יש לי כפתור "מאיץ סל"ד" כדי שהאוטו יוכל לעמוד הפעלת המזגן,אבל צריכת הדלק עולה וגם הטורים של המנוע.

התענוג שמוביל אותך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5120 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...