Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5886 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

אחרי שנפתרה בעיית ההתחממות שמתי לב לרעשים די חזקים מאיזור המנוע. הרעש נשמע כמו חור באגזוז בעיקר בדקות הראשונות של עבודת המנוע, עד שהוא מתחמם. אחרי שהוא מגיע לטמפרטורת עבודה קיים רעש דומה בזמן הנסיעה.

מוסכניק שפגשתי טען שצריך להחליף את האטם בין סעפת הפליטה לצינור המפלט. בבדיקה במוסך המתמחה באגזוזים לא נמצאה כל בעיה באגזוז והועלתה השערה לגבי מקור הרעש מהשסתומים. הגעתי למוסך עם מנוע חם כך שלא נשמעו בדיוק הרעשים שנשמעים בדקות הראשונות של עבודת המנוע, כשהוא עדיין קר.

 

איזו בעיה יכולה להיות עם השסתומים שתגרום לרעש? (אם זה מקור הרעש) המנוע עובד באופן סביר מאד לגילו.

הרעשים לא התחילו בעקבות הבעיה ברדיאטור, הם תמיד היו שם.

 

תודה,

איזי

abcde

פורסם

ניסיתי להקשיב ולזהות את מקור הרעש, נראה שהוא מגיע מאיזור החלק העליון של המנוע. שבוע הבא אני אחליף את אטם המפלט ליתר ביטחון.

abcde

פורסם

אחרי שחיפשתי בפורום ולא מצאתי בעיה דומה בדייטסו אבל כן ברכבים אחרים, שמתי לב שהבעיה עלולה להתעורר בגלל שמן מנוע לא מתאים. מה השמן שמתאים לרכב שלי? האם כדאי להשתמש בתוסף כל שהוא?

 

מידע נוסף:

הרכב מניע בקלות רבה כשהוא חם או קר.

מד השמן נמצא בנקודה העליונה ביותר.

לא יוצא עשן כל שהוא מהמפלט.

בסל"ד סרק (מעט מעל 900) אני מרגיש שיוצא אויר רב דרך פתח מילוי השמן. בסל"ד גבוה יותר זה נפסק. (האם זה טבעי?)

 

שוב תודה.

abcde

פורסם

איזי שלום רב !

לא ניתן לאבחן רעש דרך מסך המחשב.

אך מהכרותי עם הרכב, יש השפעה ישירה לצמיגות השמן ולרעשים מאזור נדנדי השסתומים.

על מנת לאבחן רעש מנדנדי השסתומים, עלייך תחילה לספק מידע לגבי צמיגות השמו בה אתה נוהג להשתמש, ולבדוק האם נורת לחץ השמן, כבית לאחר כשנייה מההדלקה.

יש אכן קשר בין צמיגות ולרעשי נדנדי שסתומים, ואילו למנוע שעבר טראומה של התממות, יש סכוי סביר, שישמע רעש של מיסבי טלטלים ו/או גל ארכובה במנוע חם ובמאמץ, ובסלד גבוה.

בריחת לחץ מפתח מדיד שמן, הוא סביר , ואין להתייחס אליו בשלב זה כמדד למצב המנוע.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

צביקה תודה על התגובה.

הרכב אצלי כחודש, צמיגות השמן במנוע לא ידועה לי ואני מתכוון להחליף אותו. איזה שמן מתאים למנוע שלי?

 

מחר אבדוק את נורית לחץ השמן, ממה שזכור לי היא נכבית כמעט מייד לאחר ההתנעה.

 

תודה.

abcde

פורסם

שלום רב !

במנוע תקין וחדש, הצמיגות היא 10/40 חצי סינטטי.

מכיוון שרכבך לא חדש, הקפד למלאות שמן איכותי, אך מינרלי בצמיגות 20/50, והחלף גם מסנן שמן איכותי מקורי, ולא תחליפי.

חזור לפורום לעדכון, בנוגע לרעשים לאחר החלפת השמן, ומסנן השמן.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

שמן LM 4 ליטר עולה כ-120 ש"ח ו-ACdelco עולה 80 ש"ח. האם שתי השמנים מומלצים?

נורת לחץ השמן נכבית מיד לאחר ההתנעה כשהמנוע קר בבוקר.

abcde

פורסם

שלום רב !

שמן ליקווי מולי במחיר הזה

במיכל בצבע אפור, מגיע עם תוסף שמן, מוס 2 הנמצא כבר בשמן, המלצתי קנה אותו.

 

 

 

 

 

 

בהצלחה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

שאלה אחרונה, המנוע לא "אוכל" שמן כלל. לפני 10,000 ק"מ הוחלף שמן והמדיד מראה כרגע שלא חסר שמן כלל.

האם עדיין מומלץ שמן בצמיגות 20/50 ולא 10/40?

 

תודה,

איזי

abcde

פורסם

שלום רב!

נסה לעבור ל10/40, ודווח לגבי רעשי נדנדים, תצרוכת שמן והזעות.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

שלום,

 

השמן הוחלף ל-LM 10/40, פילטר מקורי של דייטסו ואטם חדש לבורג הריקון.

 

הרעשים לא נעלמו, כנראה שמקור הבעיה אחר. האם צריך להמתין עד שהשמן חודר לכל המקומות? נסעתי ק"מ בודדים בינתיים.

הרעשים מופיעים בהאצה בין 1000 ל-2000 סל"ד. בסרק המנוע שקט לחלוטין ובסל"ד גבוה יותר הרעש טבעי לדעתי.

 

מילאתי מעט יותר משלוש ק"ג והמדיד מציג בין מינימום למקסימום. מה הדרך הנכונה למדוד? (מנוע חם, קר, לפני התנעה ראשונה ביום?)

 

ושאלה אחרונה להפעם, מה הכוונה לבדוק הזעות?

 

תודה,

איזי

abcde

פורסם

איזי שלום רב !

יתכן ואתה זקוק לשמן מנרלי, בצמיגות 20/50, שעלול להשקיט את רעשי המנוע, אך לר חובה שהוא יעשה זאת.

שמן חצי סינטטי, הוא דליל יותר, לכן נע יותר בחופשיות יותר, ונוטה לחדור דרך אטמים יבשים, כגון אטם מכסה שסתומים, ואטם אגן השמן, ועלול לגרום להזעות שהם כתמי שמן שחדר דרך האטם והחוצה, ויגרום לרטיבות של שמן באזור חיבורי האטמים שהזכרתי, אי לכך יש לעקוב אחר הדבר.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

גם לי יש אפלאוז 92 וגם לי יש רעשים כאלה ברגע שהמנוע קר! המנוע די חדש 50 אלף קמ"ש.

הרעשים הם רק ברגע שהמנוע קר! כנראה פשוט ברגע שאתה מטניע צריך לחקות כמה דקות.

ברגע שאני מתחיל לנסוע הרעש נעלם אחרי שאני נותן גז ונוסע 100 מטר.

 

חייב לציין שהרעש לא נשמע על P כלל!

רק ברגע שאני מעביר ל D ובמנוע קר.

×
×
  • תוכן חדש...