Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שפל חדש לטויוטה עוצרים מכירות בארה"ב בגלל ליקוי מסוכן


dani12
שימו לב! השרשור הזה בן 5192 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 502
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בשנים האחרונות, הפערים באמינות צומצמו בצורה מאוד משמעותית.

 

התרבות המערכות הטכניות/אלקטרוניות והרצון להרוויח יותר כסף מחלקי חילוף גרם ליפניות להיות פחות אמינות מאשר השלב שבו הן קיבלו את המוניטין האדיר הזה.

 

מצד שני, האירופאיות התקדמו בצורה אדירה בנושא.

 

לחברה המודרנית המערבית (ואני כולל את ישראל בפנים), שבה מחליפים רכב חדש מידי 3 שנים, ההבדל בין יפניות ואירופאיות בכלל מתגמד כי כמות התקלות בתקופה הזאת שואפת לאפס (היה לא מזמן כתבה של שגריר והנתון לתיקון/חילוץ רכבים חדשים עד שנה על הכביש עמד על 8%).

 

אבא שלי (איש מבוגר שגר בגוש דן ולא נוסע הרבה)מחליף בטרייד אין רכב חדש כל שנתיים ובדיוק השבוע דיברנו על קטע מצחיק שהוא כבר מעל 10 שנים פשוט לא רואה מוסך, לא תיקונים, לא תקלות ואפילו לא טיפולים כי הוא מחזיר את הרכב עם12-14Kק"מ בערך ולפני שנתיים אז אפילו טיפול 15K הוא לא עושה.

 

 

ולמי שמתעניין, הוא נוהג כרגע בקוריאנית (אקסנט), לפני זה בגרמנית (פולו)ולפני זה ביפנית(אימפרצה).

 

 

בלי שום קשר, לדעתי מדובר במכה תדמיתי קשה לטויוטה ומי שחושב שמדובר פה בריקול רגיל כמו שכל יצרני הרכב מבצעים מידי פעם, טועה!

 

ראבאק, אם אני לפני קניה של רכב חדש השבוע וטויוטה היא אחת מהאפשרויות שלי, בשניה אחת היא יורדת מהרשימה.

כשחבר ישאל למה בחרתי ברכב אחר אני אסביר לו, הוא יספר לחבר וככה בדיוק נוצרות שמועות שצרפתיות לא אמינות :lol:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל עצום לדעתי בין לנסוע ברכב יפני מסוף שנות ה90 לבין סובארו DL שזה רכב שיצא לשוק ב84.

הרכבים האלה הם קופסאות פח אמינות ואין בהם שומדבר מעבר לכך.

הבטיחות מחפירה וכך בערך כל השאר.

מה שאפשר לומר לחיוב על הרכבים האלה: אמינות, חלקים זולים, מזגן טוב.

מה שאפשר לומר נגד: בערך כל השאר.

למי שמחפש לחסוך כסף , זה הרכב האידיאלי.

מי שמסתכל על הדברים החשובים באמת כמו בטיחות ,יתרחק מהרכב הזה וכמה שיותר מהר.

אלו רכבים שעבר זמנם ורק משיקולי בטיחות הייתי נפטר מהרכב.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנים האחרונות, הפערים באמינות צומצמו בצורה מאוד משמעותית.

 

התרבות המערכות הטכניות/אלקטרוניות והרצון להרוויח יותר כסף מחלקי חילוף גרם ליפניות להיות פחות אמינות מאשר השלב שבו הן קיבלו את המוניטין האדיר הזה.

 

מצד שני, האירופאיות התקדמו בצורה אדירה בנושא.

 

לחברה המודרנית המערבית (ואני כולל את ישראל בפנים), שבה מחליפים רכב חדש מידי 3 שנים, ההבדל בין יפניות ואירופאיות בכלל מתגמד כי כמות התקלות בתקופה הזאת שואפת לאפס (היה לא מזמן כתבה של שגריר והנתון לתיקון/חילוץ רכבים חדשים עד שנה על הכביש עמד על 8%).

 

ראבאק, אם אני לפני קניה של רכב חדש השבוע וטויוטה היא אחת מהאפשרויות שלי, בשניה אחת היא יורדת מהרשימה.

כשחבר ישאל למה בחרתי ברכב אחר אני אסביר לו, הוא יספר לחבר וככה בדיוק נוצרות שמועות שצרפתיות לא אמינות :lol:

 

אבל איך אתה מסביר את העובדה שמכוניות אירופאיות נמצאות בתחתית טבלת האמינות שנה אחר שנה למרות שאירופאים רבים מחליפים רכב מידי שלוש שנים ובכללי הגיל הממוצע של רכבים באירופה נמוך משמעותית בהשוואה לארץ? איפה בדיוק "התקדמות אדירה" באה לידי ביטוי אם הדירוג של יצרניות אירופאיות נשאר כמעט ללא שינוי במשך השנים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באותה מידה אני יכול להראות לך את טבלת המכירה של יפניות באירופה וע"י רמת המכירות האפסית להסיק שמדובר ביצרנים מחורבנים ואף אדם שפוי לא יחשוב אפילו לרגע לקנות את תוצרת יפן...או שאולי יש איזה הסבר אחר? :roll:

 

הכל תלוי מה כותב הטבלא מעוניין "להאכיל" אותך וכל רשימת נתונים אני יכול לגזור ולהציג בצורה שהיא משקפת את מה שאני רוצה להציג.

 

תביא את הטבלא הזאת שלך ואני אראה לך בדיוק מה כותב הכתבה רצה להאכיל אותך.

 

דרך אגב, אני אתן לך דוגמא קלאסית, לפני שנתיים (אם אני זוכר נכון) המשטרה הייתה חדורת מוטיבציה להוריד את מספר ההרוגים בתאונות דרכים, עשתה מה שעשתה במשך השנה, הגיע 30 לדצמבר ושומו-שמיים, כמות ההרוגים עלתה :shock:

 

מה עושים, מה עושים, מה עושים?

איך נצדיק את קיומנו?

 

קובעים שפצועים שמגיעים לבית החולים ומתים שם, הם לא הרוגי תאונת דרכים כי הם בכלל מתו בבית חולים (כנראה מאיזה חיידק טורף מיסתורי) והופה, הורדנו 120 הרוגים מהטבלה ופעולות המשטרה הכתרו בהצלחה מסחררת.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, בהחלט קיים הסבר אחר: מיסים גבוהים, הגבלות ייבוא, נאמנות עיוורת למותג, נאמנות לתוצרת המדינה (איטלקים קונים פיאט, צרפתים סיטרואן, גרמנים פולקסווגן).

 

אתה מדבר כאילו קיימת קונספירצה גלובלית נגד רכבים אירופאים. לפני מספר ימים הצגתי טבלאות אמינות מגורמים עצמאיים וארגוני צרכנים מאירופה (בריטניה וגרמניה) וצפון אמריקה. כל הטבלאות ללא יוצא מן הכלל דירגו את המכוניות היפניות בראש הטבלה ואת האירופאיות בתחתית. כולם משוחדים? כולם עיוורים? כל המיליוני צרכנים שהעדיפו מכונית יפנית על פני אירופאית זה עדר טיפש שלא מבין כלום?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי להבין שסקרי שביעות רצון הם שיקוף של לקוחות שרכשו את המכונית היפנית שלהם בדיוק מהסיבה בשלה קודמי כל כך מתפעל מאותם כלי רכב, היינו "אמינות ו"שמירת ערך". מכאן נגזרת גם תשובתם בסקרים שנועדה להצדיק את בחירתם, יותר מאשר לשקף מציאות אובייקטיבית. ההטייה הזו ידועה ומובנת ובהחלט מהווה סיבה שלא להתייחס לאותם סקרים ברצינות מופרזת. אבל עזבו את זה, בינתיים מתברר ש"תקלת המצערת" היא בעלת השלכה לא רק על השוק האמריקאי, אלא גם על מכוניות החברה במקומות אחרים בעולם. מזלנו שמדובר ביצרן ששש לקחת אחריות ולא באיזה אירופי שמחפש רק לברוח ממנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג'רמי, נהגים כמוך לא צריכים להיות בכביש... להרים הנדסברקס כשדוושת הגז לחוצה?

לכבות מנוע כשדוושת הגז לחוצה?

עצות מיליון דולר. לקרובים של הנהרגים, שיקבלו אותם מחברת הביטוח וטויוטה.

 

וברצינות - ההתנשאות הזאת של "מי שלא יודע לעשות את זה, לא צריך לקבל רישיון" פשוט מגעילה. יש לא מעט שמוצאים רשיון לאוטומט כי הקורדינציה שלהם לא בשמיים - בו נפסול לכולם את הרשיון.

 

לטעמי מי שנאלץ לעשות טסט על אוטומט בלבד בגלל שאין לו מספיק קואורדינציה - אסור לתת לבן אדם כזה לעלות על הכביש!

נהיגה היא פעולה שדורשת יכולת ריכוז וקואורדינציה ברמה גבוהה. מי שלא מסוגל לכך, מוטב שיירד מהכביש ויפסיק לסכן אותי ואותך.

ואם לך היתה נתקעת דוושת הגז, איך היית פועל?

האלטרנטיבה שלך לכיבוי סוויץ' כשהגז לחוץ זה להמשיך לנסוע בחוסר שליטה, במהירות הולכת וגוברת, עד ש... אני לא רוצה לחשוב.

אם זה קורה, אתה צריך לעצור את האוטו ומהר.

 

נדמה לי שההודעה המצוטטת היא הסיבה המרכזית בשלה כותבה צריך להודות למתכנני האתר הזה על אפשרות העריכה שמצויה בו. אולי כדאי שתקרא שוב את שכתבת ?

וסליחה שרק עכשיו עלה בראשי מה הדרכתך לנהג עם המצערת התקועה מזכירה לי. אי שם בעבר הרחוק היה פה שר תחבורה שהתנגד נמרצות לחובת החגירה של חגורת בטיחות בנסיעה והטעם להתנגדות היא יכולת הנהג לתת "קונטרה" עם הידיים על ההגה במצב של בלימה פתאומית.

אוקיי, אז איך אתה היית פועל במצב הזה?

אני מזכיר לך, מדובר במצב חירום נדיר. לא המלצתי לאף אחד לבצע את הפעולות האלה באופן יומיומי וקבוע.

בשיעורי הנהיגה בטח לא לימדו אף אחד איך להתמודד עם מצב כזה, וגם בקורסי נהיגה מתקדמת לא מלמדים דברים כאלה.

נתקע הגז? אתה צריך לעצור את האוטו ומהר! כל האמצעים כשרים.

 

אגב אם היו משווקים את היצרנים האירופאים לארה"ב אני מאמין שחצי מהם היו נעלמים כבר.

תהנה , המחירונים של המכוניות האירופאיות נמוכים משמעותית ובמקום איזה טויוטה חבוטה שנת 95,אתה יכול לקנות צרפתייה 2000+ איכותית ועם תא נוסעים משובח.

תלמד קצת הסטוריה.

בשנות ה 80 פיג'ו, סיטרואן ורנו מעלמו מהשוק בארה"ב. בסוף שנות ה 80 גם אאודי יצאו מהשוק האמריקאי לתקופה לאחר שמספר אמריקאים נכנסו בקיר של החניה שלהם עם אודי 5000 (אודי 100 עבור אנשים שחושבים שמספר גבוה יותר זה יותר טוב) והאשימו את היצרן בתקלה (וגם הצליחו לשכנע חבר מושבעים להעניק מיליונים בפיצויים). נדמה לי שהיו גם עוד "סיפורי הצלחה" של יצרנים אירופאים בארה"ב.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי מי שנאלץ לעשות טסט על אוטומט בלבד בגלל שאין לו מספיק קואורדינציה - אסור לתת לבן אדם כזה לעלות על הכביש!

נהיגה היא פעולה שדורשת יכולת ריכוז וקואורדינציה ברמה גבוהה. מי שלא מסוגל לכך, מוטב שיירד מהכביש ויפסיק לסכן אותי ואותך.

.

 

לדעתי מי שלא יודע להתמודד עם רכב בלי מזגן בחום 40 מעלות והגה כוח אסור שינהג! אתה יודע כמה מחסור במזגן פוגע ביכולת הריכוז? לדעתי גם אסור שיהיה מושב נוח. חוצפנים. נוח ברכב, מאבדים ריכוז, עושים תאונות. מספיק כבר עם פלצנות גיר ידני הזאת. ידני לא הופך אותך לנהג טוב יותר, אוטומט לא הופך מישהו אחר לנהג גרוע יותר.

 

אני יכול לסובב את זה בצורה אחרת ידני מפריע לריכוז! כן, במקום להתרכז בנהיגה אתה מתרכז בתפעול הגיר. ידני מתיש בפקקים. זה הופך אותך לנהג יותר אגרסיבי ולחוץ שרק רוצה לצאת מהפקק כדי להפסיק את עינוי קלאץ'-הילוך. ידני נותן אשלייה של ביצועים, מעודד נסיעה פראית ברכב. ידני גורם לפלצנות. כל פרחח חושב הגרוטאה הידנית שלו זה מינימום רכב ספורט בחצי מיליון שקל.

 

אתה לא שליח של זאוס שנשלח מהר אולימפוס להביא לאיכרים את האור בשורת הגיר הידני. כמעט כל הנהגים בארץ למדו על ידני (במקרה בעבודה הקודמת שלי בדקתי תעודה מזהה כל עסקה. רוב הלקוחות מטעמי נוחות הציגו רישיון נהיגה. פעם אחד לא ראיתי הגבלה "אוטומט בלבד" מה שכן ראיתי מישהו "חייב להחזיק דברי מתיקה ברכב"), כמעט כולם עברו לאוטומט ולא הסתכלו לאחור כי וואלה הנוחות המדהימה של הגיר מצדיקה תוספת לחשבון הדלק ואיבוד זניח בביצועים. עובדה כמעט כל יבואן למעט היבואן של מאזדה מאפשר רכישת רכב עם גיר ידני. כמה קונים - 0. זה לא שאין אופציה. אנשים פשוט לא רוצים. אז הרכב יאיץ מ-0 למאה ב-13 שניות במקום 10. ביג פאקינג דיל. ידני מתיש בפקק. מה אכפת לי מתאוצה כאשר אני מתקדם בקצב של צב נכה במשך שעה וחצי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תפסיקו שניה לריב על שטויות ותגידו לי איך זה שהבעיה רלוונטית רק לדגמים האמריקאית כשמדובר במצערת?

האם לקאמרי שיש בארץ ולדגם האמריקאי יש דוושת גז שונה? לא הוציאו recall על שום דגם בארץ? או שפספסתי משהו.

יש לנו קאמרי וזה קצת מדאיג ;)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי מי שלא יודע להתמודד עם רכב בלי מזגן בחום 40 מעלות והגה כוח אסור שינהג! אתה יודע כמה מחסור במזגן פוגע ביכולת הריכוז? לדעתי גם אסור שיהיה מושב נוח. חוצפנים. נוח ברכב, מאבדים ריכוז, עושים תאונות. מספיק כבר עם פלצנות גיר ידני הזאת. ידני לא הופך אותך לנהג טוב יותר, אוטומט לא הופך מישהו אחר לנהג גרוע יותר.

 

אני יכול לסובב את זה בצורה אחרת ידני מפריע לריכוז! כן, במקום להתרכז בנהיגה אתה מתרכז בתפעול הגיר. ידני מתיש בפקקים. זה הופך אותך לנהג יותר אגרסיבי ולחוץ שרק רוצה לצאת מהפקק כדי להפסיק את עינוי קלאץ'-הילוך. ידני נותן אשלייה של ביצועים, מעודד נסיעה פראית ברכב. ידני גורם לפלצנות. כל פרחח חושב הגרוטאה הידנית שלו זה מינימום רכב ספורט בחצי מיליון שקל.

 

אתה לא שליח של זאוס שנשלח מהר אולימפוס להביא לאיכרים את האור בשורת הגיר הידני. כמעט כל הנהגים בארץ למדו על ידני (במקרה בעבודה הקודמת שלי בדקתי תעודה מזהה כל עסקה. רוב הלקוחות מטעמי נוחות הציגו רישיון נהיגה. פעם אחד לא ראיתי הגבלה "אוטומט בלבד" מה שכן ראיתי מישהו "חייב להחזיק דברי מתיקה ברכב"), כמעט כולם עברו לאוטומט ולא הסתכלו לאחור כי וואלה הנוחות המדהימה של הגיר מצדיקה תוספת לחשבון הדלק ואיבוד זניח בביצועים. עובדה כמעט כל יבואן למעט היבואן של מאזדה מאפשר רכישת רכב עם גיר ידני. כמה קונים - 0. זה לא שאין אופציה. אנשים פשוט לא רוצים. אז הרכב יאיץ מ-0 למאה ב-13 שניות במקום 10. ביג פאקינג דיל. ידני מתיש בפקק. מה אכפת לי מתאוצה כאשר אני מתקדם בקצב של צב נכה במשך שעה וחצי.

 

ואני חשבתי שאני קשה הבנה...

GOLLU כתב: "יש לא מעט שמוציאים רשיון לאוטומט כי הקורדינציה שלהם לא בשמיים"

אף אחד לא מדבר כאן על קניית רכב עם גיר ידני. באמת לא אכפת לי במה אנשים מעדיפים לנהוג, וגם לא אכפת לי אם מישהו עושה רשיון על אוטומט כי הוא חושב שגיר ידני זה דינוזאור עתיק שהולך ונעלם.

צויין כאן מקרה של אנשים שמוציאים רשיון נהיגה על גיר אוטומטי בגלל שאין להם מספיק קואורדינציה!

ועל זה הגבתי ואמרתי שהם לא צריכים להיות על הכביש.

אין לי מושג מה גורם לך לחשוב שאני אומר שצריך להוריד מהכביש כל מי שנוהג על אוטומט, אבל זה ממש לא זה.

פעם הבאה תקרא יותר לאט.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5192 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...