Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8135 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רכיבה על אופנוע , מעשה נועז הדורש סגולות מיוחדות שרק יחידים הם בעליהם או שזה מסוג הדברים שכל אדם ממוצע מסוגל לעשות?

אני בן 16 ו4 חודשים וכבר במהלך זמן של חצי שנה מנסה לשכנע את הורי שיאשרו לי לעשות רישיון (על אופנוע 50 סמ"ק כמובן) והם חוזרים וטוענים שהדבר מסוכן מאד , שנהגי מכוניות לא ירגישו אפילו אותי על הכביש ושכל מכה קטנה תעיף אותי לארץ שכולה טוב ועוד ועוד ממגוון סיבות כשהמוטיב שחוזר זה סיכון גדול ועכשיו אני יפנה אליכם בתור אנשים שרוכבים תקופות מסוימות על כבישי ארצנו , האם פני הדברים הם באמת כך???האם אני חייב להיות סופרמן או בעל חושים על טבעיים בשביל להגיע מקצה אחד של העיר לקצה אחר? האם כל רכיבה על אופנוע זה נסיעה שאתה לא יודע אם תחזור ממנה??

האם זה עד כדי כך מסוכן ??

אשמח אם תבהירו לי יותר את הנושא בעיקר ברכיבה עירונית (הגבלות של 50 סמ"ק)

כי כרגע אני מלא ב :?::?::?::?:

בתודה מראש

Dying for license.

פורסם
רכיבה על אופנוע , מעשה נועז הדורש סגולות מיוחדות שרק יחידים הם בעליהם או שזה מסוג הדברים שכל אדם ממוצע מסוגל לעשות?

אני בן 16 ו4 חודשים וכבר במהלך זמן של חצי שנה מנסה לשכנע את הורי שיאשרו לי לעשות רישיון (על אופנוע 50 סמ"ק כמובן) והם חוזרים וטוענים שהדבר מסוכן מאד , שנהגי מכוניות לא ירגישו אפילו אותי על הכביש ושכל מכה קטנה תעיף אותי לארץ שכולה טוב ועוד ועוד ממגוון סיבות כשהמוטיב שחוזר זה סיכון גדול ועכשיו אני יפנה אליכם בתור אנשים שרוכבים תקופות מסוימות על כבישי ארצנו , האם פני הדברים הם באמת כך???האם אני חייב להיות סופרמן או בעל חושים על טבעיים בשביל להגיע מקצה אחד של העיר לקצה אחר? האם כל רכיבה על אופנוע זה נסיעה שאתה לא יודע אם תחזור ממנה??

האם זה עד כדי כך מסוכן ??

אשמח אם תבהירו לי יותר את הנושא בעיקר ברכיבה עירונית (הגבלות של 50 סמ"ק)

כי כרגע אני מלא ב :?::?::?::?:

בתודה מראש

Dying for license.

אז ככה...

 

אופנועים זה לא דבר מסוכן.

לרכב על אופנועים בארץ, כן. ללא ספק.

 

 

מצד אחד, לא כולם יכולים לרכב ולשרוד ברכיבה על אופנוע ומצד שני, לא מדובר על משהו מצריך סגולות מיוחדות.

אחריות, עיניים פקוחות, סבלנות ולמידה ממושכת וקריאה נכונה של הכביש, הן תנאי שמבטיח אורך חיים על הכביש (אם כי, הורייך צודקים שבסופו של דבר יכול להגיע האידיוט שישלח אותך לעולם אחר בגלל שהוא היה עסוק בלהעביר תחנות ברדיו).

 

וכאילו שזה לא מספיק, הרי שהקטנועים החלשים בנפח 50 סמ"ק, אינם בטוחים יתר על המידה.

אומנם הם לא מאפשרים רכיבה במהירויות הגבוהות ממהירות האור כמו אופנועי הספורט הגדולים אבל זה בדיוק מה שעומד להם לרועץ: כח המנוע המוגבל מקטין את הבטיחות האקטיבית של הכלי, וזאת צד בלמים ברמה ירודה יחסית, בולמי זעזועים זולים, חישוקים קטנים ועוד..

 

לא סתם רוב הרוגי תאונות הדרכים מקרב האופנועים הם דווקא רוכבים באיזור גוש דן העירונ והצפוף.

 

 

אז מה אני בעצם אומר?

שכל תרוץ שניתן להורייך (הצודקים בחשש שלהם), יהיה בסופו של דבר, תרוץ.

הכרובלוג

מחירון אופנועים

מנהל תחום אופנועי הכביש בקבוצת "עופר-אבניר" - המותגים: Suzuki, Aprilia, Moto Guzzi, Husqvarna

פורסם

דבר ראשון תודה על התגובה המהירה!

מתשובתך הבנתי שעדיף לחכות לגיל / מצב שבו אהיה יותר אחראי ופקוח עיניים(זה לא שבגיל 18 בנאדם פתאום נהיה הרבה יותר אחראי ...) ובנוגע לסבלנות זאת אחת מהמעלות החזקות שלי אז אני לא דואג בנושא הזה , כל אלה בשילוב עם רישיון עם כלי פחות מוגבל (עד 500 סמ"ק בתור התחלה )

אולי יספקו רכיבה מהנה (זה מה שאני לפחות מקווה כי אם לא אז איפה התקווה פה? :?: )

אני ימשיך לקרא ולנסות לצבור מידע עד שאוכל לקבל/לצבור ניסיון בעצמי מהנושאים המפורסמים כאן

אז תודה לך שוב על תשובתך

פורסם

אני גם בן 16 ו4 חודשים, יש לי קטנוע כבר 3 חודשים, סאניאנג ג'ט, כבר הספקתי ליפול מהקטנוע, אבל כמו שהוא אמר מקודם שהנסיעה על אופנוע היא פחות מסוכנת מאשר לנסוע על אופנוע בארץ, פשוט הכבישים זוועה + האיכות ה"לא משהו" של הבלמים בקטנוע שגורמים לכל בלימה בקדמי ובור קטנטן בכביש להחלקה, חבל שלמדתי זאת על בשרי אבל למזלי אלו רק שריטות שטחיות ומכה בברך...

בנוגע לנושא, באמת יכולים לקרות דברים לא צפויים ברכיבה, זה לא אומר שאתה לא יודע אם תחזור בשלום, אם אתה כ"כ רוצה רישיון , תעשה, זה פשוט כיף + שתיהיה גדול מספיק לנסוע על רכב או על אופנוע כבד אתה תבין את מהלכי הכביש פי אלף יותר טוב מהנהגים האחרים בארצנו (בלי להכליל)...

פורסם

תשמע... תראה... אם אתה רוצה רישיון אתה תמיד יכול... תמיד אפשרי לשכנע את ההורים אבל תכלס'... האחריות היא שלך. ואם אתה מרגיש שאתה לא מוכן, אז אל תנסה את זה. אבל אם אתה כן מוכן אז תן לי רק להראות לך דבר אחד :

 

http://www.fullgaz.co.il/focus/injuries_explained.php

 

תכנס ללינק הזה ותקרא את כולו, כי רכיבה אופנוע זה ממש לא צחוק. (אבל אל תיתן לזה גם להפחיד אותך)

תן בפולגז!

אם לי היה אופנוע, לסבתא היו גלגלים...

פורסם

כל מה שאמרו לך זה נכון, אבל יש עוד פרט קטן שרציתי להוסיף, לא הכל תלוי בך אתה יכול להיות הרוכב הכי טוב, אבל פתאום איזה אשה תפתח את הדלת שלה באמצע הכביש, או נהג מונית רק יגע בך ואתה תהייה מרוח על האי תנועה.

אני ברוך השם לא היו לי תאונות עם האופנוע, אבל עם הטוסטוס של העבודה, בגלל נהגים ששמו עלי זי** נפלתי, וזה קורה, ההרים שלך צודקים, ואין מה להגיד להם, ההורים שלי גם מפחדים עלי כי הם יודעים שאני לא בדיוק נוסע 100 כשאני יוצא לטייל.

 

למרות שלי גם היה רשיון מגיל 16, אני ממליץ לך לחסוך את הכסף הזה של הטוסטוס ושל הרשיון, תחכה לגיל 18, ואולי כל הפרספקטיבות שלך ישתנו וכבר לא תרצה אופנוע, אולי פשוט אתה רוצה להיות נייד, ואת זה אתה גם תוכל לפתור בגיל 17 עם רשיון לרכב.

 

אם ועדיין תרצה לרכב- החיים הם לפניך ובגיל 18 או מתי שלא תרצה אתה יכול לרכב ולהנות.

 

הכי חשוב קודם כל זהירות אחרי זה הנאה.

 

יום טוב לכולם

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

פורסם

כל מה שאמרו לך זה נכון, אבל יש עוד פרט קטן שרציתי להוסיף, לא הכל תלוי בך אתה יכול להיות הרוכב הכי טוב, אבל פתאום איזה אשה תפתח את הדלת שלה באמצע הכביש, או נהג מונית רק יגע בך ואתה תהייה מרוח על האי תנועה.

אני ברוך השם לא היו לי תאונות עם האופנוע, אבל עם הטוסטוס של העבודה, בגלל נהגים ששמו עלי זי** נפלתי, וזה קורה, ההורים שלך צודקים, ואין מה להגיד להם, ההורים שלי גם מפחדים עלי, כי הם יודעים שאני לא בדיוק נוסע 100 כשאני יוצא לטייל.

 

למרות שלי גם היה רשיון מגיל 16, אני ממליץ לך לחסוך את הכסף הזה של הטוסטוס ושל הרשיון, תחכה לגיל 18, ואולי כל הפרספקטיבות שלך ישתנו וכבר לא תרצה אופנוע, אולי פשוט אתה רוצה להיות נייד, ואת זה אתה גם תוכל לפתור בגיל 17 עם רשיון לרכב.

 

אם ועדיין תרצה לרכב- החיים הם לפניך ובגיל 18 או מתי שלא תרצה אתה יכול לרכב ולהנות.

 

הכי חשוב קודם כל זהירות אחרי זה הנאה.

 

יום טוב לכולם

(אופס יצא פעמיים) סליחה

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

פורסם

אני מסכים לגמרי עם מה שכרובי אמר ועוד קצת ממה שאחרים אמרו.

 

הוצאתי רישיון על 500 סמ"ק מבלי שההורים שלי ידעו על-כך.

אמרתי לעצמי שאוציא אותו רק בשביל הנסיעה לקפריסין, לקחת אופנוע מאנשים מסויימים לפרק-זמן קצר וכו', ושזה לא יהיה עניין יום-יומי.

 

כעבור שנה הגעתי למצב שבו אופנוע יוכל לעזור לי המון ביום-יום, וזה מה שעשיתי.

קניתי אליזאו(125 סמ"ק) ונהניתי ממנו בצורה מדהימה.

עברו יותר משנתיים מהפעם הראשונה שעליתי על אופנוע עד לפעם שנפלתי פעם ראשונה.

 

בפעם השנייה שנפלתי(לפי חודשיים) זה כבר היה יותר חמור.

נסעתי כהרגלי ברחוב שאני מכיר כאת כף היד שלי, ובלי שום קשר אליי מכונית עם נהג צעיר(17) סטתה חזק לכיוון שלי, בלי שום התראה, בלי שום איתות, בלי שום כלום.

 

כעבור חודשיים אני עכשיו הולך כמו ילד בן שנה וחצי(פלוס מינוס חצי שנה) ולומד איך ללכת.

 

אני רק מדגיש את מה שהאחרים אומרים-אתה יכול להיות הכי בסדר בעולם, אבל טעות אחת קטנה של נהג אחר ואתה מחוץ למשחק.

 

הבחור שפגע בי מרגיש מצויין עכשיו, לא קרה לו כלום.

אני לא יודע אם אני אוכל ללכת באופן נורמלי בחצי שנה הקרובה.

Howard Walker, Autocar: That rumble you're feeling is Ferry Porsche turning in his grave

פורסם

חוכמת כביש. זה מה שאתה צריך, חוכמת כביש.

 

או שיש לך או שאין לך, אם אין לך, חכה לגיל 17 ותרכוש את חוכמתך בפחית

מוגנת וסגורה, ואז תעלה על אופנוע, אם יש לך - לא צריך להיות סופרמן בשביל לרכב

על קטנוע 50. (אבל כן צריך להיות ב200% ריכוז בתנועה עירונית צפופה)

 

אישית התחלתי לרכב בגיל 16 (היום עוד לא 17) ואפשר להגיד שעם ה50 שלי

טחנתי 10,000 קילומטר ברכבי הארץ, ואני עדיין שלם.

Moo Moo

------------

רוכב עד CSC75, ונותן בראש.

 

תגידו יש אייקון פרה פה?

פורסם
תשמע... תראה... אם אתה רוצה רישיון אתה תמיד יכול... תמיד אפשרי לשכנע את ההורים אבל תכלס'... האחריות היא שלך. ואם אתה מרגיש שאתה לא מוכן, אז אל תנסה את זה. אבל אם אתה כן מוכן אז תן לי רק להראות לך דבר אחד :

 

http://www.fullgaz.co.il/focus/injuries_explained.php

 

תכנס ללינק הזה ותקרא את כולו, כי רכיבה אופנוע זה ממש לא צחוק. (אבל אל תיתן לזה גם להפחיד אותך)

 

:?:roll:

פורסם
רכיבה על אופנוע , מעשה נועז הדורש סגולות מיוחדות שרק יחידים הם בעליהם או שזה מסוג הדברים שכל אדם ממוצע מסוגל לעשות?

אני בן 16 ו4 חודשים וכבר במהלך זמן של חצי שנה מנסה לשכנע את הורי שיאשרו לי לעשות רישיון (על אופנוע 50 סמ"ק כמובן) והם חוזרים וטוענים שהדבר מסוכן מאד , שנהגי מכוניות לא ירגישו אפילו אותי על הכביש ושכל מכה קטנה תעיף אותי לארץ שכולה טוב ועוד ועוד ממגוון סיבות כשהמוטיב שחוזר זה סיכון גדול ועכשיו אני יפנה אליכם בתור אנשים שרוכבים תקופות מסוימות על כבישי ארצנו , האם פני הדברים הם באמת כך???האם אני חייב להיות סופרמן או בעל חושים על טבעיים בשביל להגיע מקצה אחד של העיר לקצה אחר? האם כל רכיבה על אופנוע זה נסיעה שאתה לא יודע אם תחזור ממנה??

האם זה עד כדי כך מסוכן ??

אשמח אם תבהירו לי יותר את הנושא בעיקר ברכיבה עירונית (הגבלות של 50 סמ"ק)

כי כרגע אני מלא ב :?::?::?::?:

בתודה מראש

Dying for license.

 

לא צריך להיות סופרמן, אבל זה בהחלט יכול לעזור.

 

אתה עדיין צעיר ואין לך מושג מה זה הכביש.

אתה לא יודע מה זה לחטוף מכה קלילה מאיזה מכונית בצד הרגל, או מה קורה כאשר המכונית לידך לפתע מחליטה לעבור נתיב כאשר אתה מפריע לה.

 

אתה לא יודע גם להגיב ואם זה יקרה לך בהפתעה בצורה חזקה מעט, אז אתה גם אף פעם לא תדע.

 

אופנועים הם לא מסוכנים.

באולם התצוגה.

 

ברגע שהם נוסעים, רמת הסיכון שלהם גבוהה יותר ממכוניות בשל חוסר ההגנה מסביב.

 

מצד שני באופנוע לרוב אין לך גורמים של "צד שלישי" שיפריעו לך להתרכז במה שחשוב באמת. הכביש.

 

תחשוב על זה מעט לפני שאתה מוציא רישיון.

אין ספק שזה כיף לא נורמאלי, אבל יש עם זה הרבה מאוד אחריות.

בגילך עדיין ההורים יכולים להחליט לגביך היות ואתה באחריותם.

אתה יכול לתרץ את זה באיזה צורה שאתה רוצה. אבל אתה פשוט צעיר ולא מיומן.

 

מצד שני גם לא תוכל לצבור מיומנות בנושא אם לא תרכב...

 

הייתי מבקש מהם לעשות שתי שיעורים על האופנוע.

לראות איך זה.

When a world of oppertunities comes knocking at your door,

Make sure you know where is the rear exit.

 

There's no place like 127.0.0.1

 

הכל עובר בחיים.

גם החיים.

פורסם

אני מתעלק על השרשור ושואל:

אני נוהג ברכב כבר שנה, ואני מתכוון להוציא רשיון עד 500.

האם התפיסה שלי של הכביש מתוך הרכב יכולה להפריע לי להבין איך אני מסתדר עם הכביש על אופנוע? (מבחינת תנועה)

או שמא העובדה שאני כבר שנה על הכביש וכבר יודע לקרוא את הכביש (אם כי מנקודת מבט של רכב) יכולה רק לעזור לי? :roll:

vot tol'ko na nas gnat' ne nado....

פורסם

אני יענה לך מניסיוני הדל במעבר מאוטו לרכיבה בשיעורי הנהיגה (אומנם זה קצת אבל שמתי לב לכמה דברים) . הניסיון יכול לעזור לך כי אתה כבר מכיר את כל ההשתלבות וה"יחס" בין המכוניות. אבל אסור לך לסמוך על הניסיון הזה ואתה חייב להבין שעכשיו אתה הרבה יותר פגיע וממה ששמתי לב בניסיון הקטן ביותר שיש לי על אופנוע הנהגים מתייחסים אליך הרבה פחות וחשוב לזכור את זה ולהיזהר מזה . לדעתי אם לא תיתן להכרות שלך עם הכביש לגרום לך לשאננות ברכיבה אז הניסיון כן יעזור לך קצת

אני והקליאו כבר לא ביחד

אווווי הגעגועים

פורסם

ברמה העקרונית, זה יכול רק להוסיף לך, אבל המורה הנהיגה הכי טוב זה הנסיון.

אני את השיעורי הנהיגה שלי קיבלתי מירידה לאילת ונסיעה לת"א (אני מהדרום).

 

בדרך לאילת נסיעה במהירות גבוה, ולת"א מהירות גבוה, ונסיעה עם עוד רכבים על 2 נתיבים.

חבר הפורום רמי מינץ נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך.

 

DFC

פורסם
כל מה שאמרו לך זה נכון, אבל יש עוד פרט קטן שרציתי להוסיף, לא הכל תלוי בך אתה יכול להיות הרוכב הכי טוב, אבל פתאום איזה אשה תפתח את הדלת שלה באמצע הכביש, או נהג מונית רק יגע בך ואתה תהייה מרוח על האי תנועה

 

זה דווקא כן תלוי בך.

למה אתה צריך לחלוף ליד מכוניות עומדות בטווח קטן יותר מרוחבו של דלת?

אם אתה תשמור לפחות מרחק של דלת ממכוניות עומדות, לעולם לא יוכלו לפתוח עליך דלת, ואז המנעות מתאונה כזאת כן תלויה בך.

ובתור אופנוען מנוסה, אתה לא יודע כבר שצריך לשמור מרחק מנהגי מוניות? אם אתה רואה מונית ש"מחפשת" אתה לא מספיק חכם כדי לא להיות בנתיב לידו? אם אתה תעשה מאמץ לא להמצא לצד מוניות, הסיכוי שמונית יסטיה עליך קטן משמעותית.

 

ואם אתה חושב שאופנוען לא יכול או לא צריך לחשוב על הדברים האלה בזמן רכיבה בארץ, אז אני באמת מאחל לך חיים ארוכים, ומוטב לא על אופנוע.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

×
×
  • תוכן חדש...