Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6115 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

רנו מגאן 2003 1.6 אוטו' - רק לאחר נסיעה ארוכה וכיבוי קצר לא מתניע שוב. בבוקר מתניע כמו פנתר. לאחר עמידה ממושכת גם כן. לפעמים, לאחר כיבוי קצר, לדוגמא: נכנס לתדלק, מכבה, רוצה להניע שוב - לא מניע. מחכה שעה - מניע מיד. סלילי הצתה הוחלפו לפני שנה +/- (בערך 8000 ק"מ). מוסך מרכזי של רנו בדק וקבע שצריך להחליף חיישן הצתה (אבל הוסיף בעל"פ שלא בטוח שזה יפתור את הבעיה) ונתן הצעה של 1300 ש"ח כולל עבודה ומע"מ.

 

א. האם הפתרון מתאים לתקלה או שזה הדבר המיידי שכל מוסך ימליץ (מצאו את המטבע מתחת לפנס...) ?

ב. האם המחיר סביר ?

ג. אם כן, קראתי במקומות שונים שיש להיזהר מחיישנים לא מקוריים (שעלותם נמוכה). האם נכון ?

 

תודה

משה

פורסם

לדעתי סלילי ההצתה לא קשורים לבעית ההתנעה שלך כי את הבעיה שלהם אתה מרגיש (ושומע) מייד בנסיעה.

כשהיתה לי פעם בעיה כזו בסניק 2002- זה נפתר בהחלפת סטרטר. משהו לא יקר.

אם אתה יודע איפה הסטרטר - תקיש עליו (בעדינות) ואם זה עוזר אז זו הבעיה. אם איתך יודע למצוא - תשאל במוסך או תזמין פעם את שותי הדרך, אם יש לך בביטוח, והמכונאי יראה לך. אבל תחכה כמה שעות עד שהוא מגיע...

ילה גבר בא נראה! מר +1
פורסם

קוד כל, תודה - הכיוון של סלילי ההצתה זה היה ניחוש שלי. אני אבדוק את נושא הסטרטר.

 

אבל - באופן עקבי בבוקר או לאחר עמידה ממושכת זה מתניע מיד. רק לאחר כיבוי קצר זה לא מניע.

אם אני מבין נכון, בעיית סטרטר הייתה צריכה להופיע גם לאחר עמידה ממושכת. אני יכול רק לנחש שזה קשור למשהו שמתחמם או שמושפע מפעולת המנוע...

פורסם

אם הרכב מתניע, קרי- מנוע מסתובב, אך לא מניע, אל תחפש את הבעיה במתנע.

יתכן שמדובר בבעיה של הצפת דלק, עקב מרססים דולפים, ווסת דלק לא תקין וכולי.

פורסם
לפי תיאור התקלה היתי ממליץ על החלפת חיישן הצתה ותקע לחיישן לדעתי זה מקור הבעיה.

 

מנצל את השרשור:

קרה גם לי פעמיים בעבר, אך בנוסף, מדי פעם בתחילת תנועה (כלומר אחרי עצירה, מנוע דולק) יש גמגום של המנוע.

 

יכול להיות שגם במקרה הזה מדובר בחיישן הצתה?

 

אוהד.

פורסם
אם הרכב מתניע, קרי- מנוע מסתובב, אך לא מניע, אל תחפש את הבעיה במתנע.

יתכן שמדובר בבעיה של הצפת דלק, עקב מרססים דולפים, ווסת דלק לא תקין וכולי.

 

אני מנחש שהכוונה הייתה לכתוב "אם הרכב לא מתניע, קרי- מנוע מסתובב, אך לא מניע..." - אז כן, זו בדיוק התופעה.

האם המחשב מתריע למוסך על ווסת דלק לא תקין וכו' ?

 

כמו כן, באחד הפעמים שזה קרה, מישהו שבא לעזרתי ( אחוות בעלי רנו מגאן ) אמר שהייתה לו בעיה כזו והוא פותר אותה ע"י העברת הילוך לניוטרל, נידנוד האוטו קלות והתנעה - נשמע לי כמו בדיחה או אמונה טפלה. ניסיתי ולהפתעתי האוטו התניע (לפחות בשני מקרים, אבל לא בכולם).

 

הצעה לתיקון של מוסך מורשה : חיישן 350 + תקע לצמה 330 + עבודה 350 + מעמ 170 = 1200 ש"ח.

האם סביר ?

פורסם

כוונתי הייתה בדיוק כפי שנכתבה ויש להבדיל בין מצב התנעה - מצב בו המתנע פועל (המנוע לא חייב להניע) ובין מצב הנעה שבו המנוע מניע ופועל.

בשפה פשוטה, האם רעש ההנעה, שבו הסטרטר עובד, תקין גם שמנוע אינו מניע?

פורסם

אני מציע שתיגש למוסך מורשה להתחברות לסורק תקלות.

 

יכול להיות שחיישן טמפ' נוזל קירור לא תקין.

 

האם ניסת להתניע ותוך כדי לפמפם בדוושת הגז? (רק לשם בדיקה).

 

יש לבדוק לחץ דלק בעזרת שעון לחצים תוך כדי ניסיון התנעה.

פורסם
אני מציע שתיגש למוסך מורשה להתחברות לסורק תקלות.

 

יכול להיות שחיישן טמפ' נוזל קירור לא תקין.

 

האם ניסת להתניע ותוך כדי לפמפם בדוושת הגז? (רק לשם בדיקה).

 

יש לבדוק לחץ דלק בעזרת שעון לחצים תוך כדי ניסיון התנעה.

 

1. הדיאגנוזה הכתובה של מוסך מורשה הייתה : החלפת חיישן + צמה. אבל הוסיפו בעל-פה "יתכן שלא זו הבעיה - ההחלטה הסופית האם לתקן שלך" כלומר : שלי, הלקוח. כלומר: שים 1300 ש"ח ונקווה לטוב...

2. כן, ניסתי, הפימפום לא משפיע.

פורסם
כוונתי הייתה בדיוק כפי שנכתבה ויש להבדיל בין מצב התנעה - מצב בו המתנע פועל (המנוע לא חייב להניע) ובין מצב הנעה שבו המנוע מניע ופועל.

בשפה פשוטה, האם רעש ההנעה, שבו הסטרטר עובד, תקין גם שמנוע אינו מניע?

 

כן, הרעש תקין, הסטרטר מסובב את המנוע בנמרצות, כל הנורות דולקות (כלומר: מצבר חזק) אבל אין הנעה.

דומה למצב שהיה לי באוטו אחר (מזדה 3) עם התקנת קודן מקומית שהתחרפן ולא נתן למנוע להתניע (כאן אין קודן אבל פתאום עולה לי מחשבה שאולי הבעיה באימובילייזר (המקורי) ?

פורסם

הייתה לי אותה בעיה עם אותם סימפטומים בדיוק בשני קליאואים בעבר.

בראשון היה צורך בהחלפת חוטי הצתה.( קויל - אם איני טועה בשם )

ובשני זה היה חיישן ההצתה.

ניחוש שלי שהבעיה אצלך באחד מהם או בשניהם.

פורסם

mosh667 שלום.

אצלי ברכב מסוג מגאן 1.6 שנת 99 היתה בעיה דומה,רק שבאופן שונה ממך היו בעיות בהתנעה דווקא לאחר חניה ממושכת(כמה שעות או בבקרים)אבל התופעה של סטרטר תקין וקושי בהתנעה היה זהה.

לאחר חיפוש בפורום וניתוק וחיבור מחדש של הקונקטור של חיישן נמ"ע(הצתה) שבד"כ איפשרו אח"כ את ההתנעה, פניתי למוסך מורשה יבואן והאיבחון במוסך היה:תוצאות בדיקת התנגדויות של החיישן אינן תקינות ודרושה החלפת חיישן וקונקטור בעלות של 1100 ש"ח,ללא התחייבות שהבעיה נפתרה("סע כמה ימים ואם הבעיה חוזרת תיצור קשר..."),לפי הפירוט הבא(לפני מע"מ):

1. חיישן הצתה 366 ש"ח

2. תקע לצמה 328 ש"ח

3. עבודה כולל בדיקת מחשב 260 ש"ח

 

מאז ההחלפה(כשבוע)לא חזרה הבעיה.

ברכב שלי הוחלף אותו החיישן גם בשנת 2002 (ע"פ הסטוריית טיפולים של הבעלים הקודמים).

נראה שהבעיה מוכרת,כך גם הפתרון והמחיר כנראה סביר.

מקווה שעזרתי.

adz.

"..ואחרי שהשופט הוציא לי אדום נתתי לו את היד כומו ג'אנטלמן,מה נתתי לו מרציאנו?..קרש בראש.."

פורסם
כן, הרעש תקין, הסטרטר מסובב את המנוע בנמרצות, כל הנורות דולקות (כלומר: מצבר חזק) אבל אין הנעה.

דומה למצב שהיה לי באוטו אחר (מזדה 3) עם התקנת קודן מקומית שהתחרפן ולא נתן למנוע להתניע (כאן אין קודן אבל פתאום עולה לי מחשבה שאולי הבעיה באימובילייזר (המקורי) ?

אם הייתה בעיה עם האימובילייזר הנורה של המתח היתה דולקת אן מהבהבת.

גם אני חושב, מניסיון, שמדובר בחיישן הצתה לא תקין, הסליל מושפע בגלל טמפ' ובמהירות מנוע של מתנע, הוא לא מצליח לקרוא מהירות מנוע ולכן לא מתניע.

×
×
  • תוכן חדש...