Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6130 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מכוון, שהביטוח "אספנות" הוא בעצם 1/4 מביטוח ה"רגיל"- אז, המחיר יעלה בהתאם...:x

לפחות אתה מניע אותו?או שומר אותו במקום מקורה?אחרת תתצטרך להשקיע בו כסף של 4ביטוחים...

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
את תשובותי כתבתי בגוף הציטוט והדגשתי בכחול לנוחיות הקוראים.

 

אני מחזיק רכב אספנות בשימוש יום יומי לא בגלל תעריפים מוזלים, ברור שאני נהנה מהתעריף המוזל אבל הוא לא הסיבה וההוכחה לכך הם שלושה רכבים נוספים משנות השמונים והתשעים שאני מחזיק ומשלם עליהם תעריף מלא.

 

 

אני לא משפץ אופנוע אספנות רק בגלל הביטוח הזול (בניגוד לרוב אלו שמתשמשים ברכב האספנות שלהם לשימוש יומיומי, ונהנים מתעריף הביטוח המוזל, הרי לא אליהם התכוון המחוקק כאשר בא ונתן את ההנחות בביטוחים וברישון). אבל הביטוח מהווה חלק מההוצאות. וכן, אני מתנגד שיגדילו לי את ההוצאות על התחביב שלי.

 

במידה ורוכבי האופנועים יעברו לרכב על אופנועי אספנות - יקרו כמה דברים:

סביר כי יהיו יותר תאונות דרכים בהם מעורבים אופנועים, הרי הבטיחות של אופנוע בן 40 שונה לחלוטין מזה של אופנוע חדש.

המחוקק יבין שיש מי שמנצל את החוק ומשתמש ברכבי האספנות לשימוש יומיומי, ולכן לא מגיעה לו ההנחה בביטוח וברשיון, ולכן הוא עשוי לבטל את ההטבות הללו.

גם אופנועי האספנות ישלמו ביטוח חובה יקר יותר. אופס... זה כבר עלול לקרות בחודשים הקרובים, אם לא נקים קול מחאה וזעקה.

אלבום השיפוץ של הלמברטה שלי

יש עוד למברטה (עם סירה) העומדת מפורקת לחלוטין.

משפץ גם כרמל דוכס בפיברקלאב... =]

ואפילו יש גם טריומף הראלד המשתפצת לה אט אט...

פורסם
אני לא משפץ אופנוע אספנות רק בגלל הביטוח הזול (בניגוד לרוב אלו שמתשמשים ברכב האספנות שלהם לשימוש יומיומי, ונהנים מתעריף הביטוח המוזל, הרי לא אליהם התכוון המחוקק כאשר בא ונתן את ההנחות בביטוחים וברישון). אבל הביטוח מהווה חלק מההוצאות. וכן, אני מתנגד שיגדילו לי את ההוצאות על התחביב שלי.

 

במידה ורוכבי האופנועים יעברו לרכב על אופנועי אספנות - יקרו כמה דברים:

סביר כי יהיו יותר תאונות דרכים בהם מעורבים אופנועים, הרי הבטיחות של אופנוע בן 40 שונה לחלוטין מזה של אופנוע חדש.

המחוקק יבין שיש מי שמנצל את החוק ומשתמש ברכבי האספנות לשימוש יומיומי, ולכן לא מגיעה לו ההנחה בביטוח וברשיון, ולכן הוא עשוי לבטל את ההטבות הללו.

גם אופנועי האספנות ישלמו ביטוח חובה יקר יותר. אופס... זה כבר עלול לקרות בחודשים הקרובים, אם לא נקים קול מחאה וזעקה.

זו אנוכיות (אגואיסטיות) במיטבה.

לא ערכתי סטטיסטיקה לכן אני לא יכול לקבוע בהחלטיות כמוך שרוב המשתמשים ברכבי אספנות לשימוש יום יומי עושים זאת בגלל התעריפים המוזלים. אני גם לא התמנתי לפרשן את דברי המחוקק למה הוא התכוון כשהוזיל את התעריפים. אולי אם הייתי מתבקש לפרש את דבריו הייתי אומר שהמחוקק התכוון שאם אספן רכבי האספנות מספיק מטומטם כדי להשקיע הון בשיפוץ רכבים ישנים, מוכן לשלם כסף רב על יבוא חלקי חילוף ולשלם עבורם למדינה הון כסף במכס, מן הראוי שיהנה לפחות מתעריפי ביטוח ורישוי מוזלים. אבל זו הפרשנות שלי והיא לא מחייבת.

אף רוכב אופנוע נורמלי לא ינהג נהיגה ספורטיבית עם אופנוע אספנות, כך שכבר הפחתת את אחוז התאונות הנגרמות היום בשל בדיקת היכולות של האופנוע ושל הרוכב. רוב התאונות בהם נפגעים אופנועים נגרמות בגלל הרכבים המעורבים בתאונה עם האופנוע. שאר התאונות נגרמות בשל חוסר ריכוז של רוכב האופנוע אבל גם זה לא קשור לשנת היצור של האופנוע.

גם אני מתנגד לייקור התעריפים אבל בניגוד אליך אני לא מוכן להפיל את זה על גבם של המשתמשים היומיומיים.

חשבתי על רעיון ביטוחי שאמור לתת פתרון ראלי לתעריפי הביטוח. רכבי אספנות יבוטחו על בסיס יומי/שבועי/חודשי וכדומה. גם היום ניתן לבטח נהג חדש על בסיס שיחת טלפון לסוכן הביטוח לסוף שבוע (חיילים לדוגמא) וההורים לא צריכים לשאת בנטל הביטוח לנהג חדש למשך כל תקופת הביטוח. ביטוח דומה צריך להיות גם לרכבי אספנות, רוצה לנסוע על בסיס יומי, שלם יותר, רוצה פעם בשבוע, שלם בהתאם ואז תפתר הבעיה של "בגללך אכלנו אותה".

זהו, האוכל מוכן, צריך לסיים...

ארז רונן

פורסם

לא כל המספרים גלויים לנו:

נניח שיש כ-100,000 דו"ג, אבל רק 20,000 מבוטחים. משמעות הדבר שהוצאות הביטוח של החברות המבטחות, ממומנות ע"י חמישית מבעלי הדו"ג בישראל.

אילו המחיר היה יורד במחצית והיו מצטרפים לביטוח עוד 40,000 כלים, החשבון האקטוארי היה מראה שחברות הביטוח נשארו עם עודף של 50 אחוז לעומת המצב הקודם.

 

אפשר למצוא פתרונות לכך, למשל - לקבוע בחוק שדו"ג מחוייב לשלם ביטוח או שרשיון הנהיגה של בעליו לא יחודש כלל. כמובן לקבוע סייגים בהם דו"ג מודממים וכיו"ב בכדי לפוטרם מביטוח לתקופות מוגדרות.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
הכוונה הייתה לזה שאתה השבתתה את האופנוע חמש שנים.

 

אני הבנתי... הוא חונה בחניון תת-קרקעי, ולפחות בשנה האחרונה מונע ועושה סיבובים כל כמה ימים. לצערי לפני זה הזנחי את הנושא- מה שעלה לי המחזירי שמן שהלכו במזלג הקימי ושמן שיצא- מה שהופך את האופנוע למסוכן לנסיעה בכביש- מה, שכמובן אני גם לא עושה, אבל אומר, שאצטרך לשפץ את המזלג, כאשר אחליט לחזור לכביש איתו!:? יש לי עוד "תורם איברים" זהה, אבל אני מפחד סתם להחליף בין המזלגים- לך תדע, אולי גם שם המחזירים עומדים למות?

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

הזוי לדעתכם? תחשבו שוב - רן

 

 

לצערי ממש לא- לפני כשבועיים, נידמה לי, נהרג רוכב קטנוע, שברח מניידת, תוך כדי שהוא עובר על הרמזורים האדומים, ובסופו של דבר נכנס בעמוד! וכמובן, התגלה, שלא היה לו ביטוח לקטנוע, וכנראה שגם בגלל זה הוא ברח...:evil: ואכן- אטימות של מדינה וחברות הביטוח אינה יודעת גבולות- וזה מזכיר מאד את מה, שהתרחש עד לא מזמן בעולם של חברות התקליטים- שבגלל מחירים הבלתי-הגיוניים על הדיסקים, מכרו דיסקים בודדים, וכולם קנו "פירטיים", כאשר, לו היו מוכרים את המקוריים במחירים יותר נמוכים (אבל יותר גבוהיים, מפירטים)- היו מוכרים כמות כפולה ומכופלת של הדיסקים, ומרוויחים בהתאם!

לא ברורים לגמרי את השיקולים של אלה, שמקבלים את ההחלטות איי-שם!

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם
יש ארצות שביטוח החובה נמצא כבר במחיר ליטר הדלק כשאנחנו קונים,נוסעים יותר משלמים יותר נוסעים פחות...

אחלה רעיון, אפשר לשפר אותו ע"י ייקור קיצוני של מחירי שמן המנוע, "האוטו שלך שורף שמן, מזהם ת'אוויר, השמן יעלה לך כל כך הרבה שכבר עדיף לעשות אובראול..."

ארז רונן


×
×
  • תוכן חדש...