Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8157 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הומלץ לי להשתמש בשמן מוטול סיליקוני למערכת בלימה כשאני מחליף לצינורות שזורים.

נאמר לי שהשמן הזה "תופס לכל תקני DOT". מה? :shock:

 

מישהו יודע להסביר לי במה מדובר והאם זה מומלץ?

פורסם

נוזל על בסיס סיליקוני (תקן DOT5) ולא על בסיס גליקול כמו שאר התקנים (3, 4, 5.1).

 

בניגוד לנוזלים על בסיס גליקול לא סופח מים במשך הזמן ולא אוכל צבע.

 

כמו כן בעל טמפ' רתיחה גבוהה משל נוזלי DOT4.

 

תאימותו למערכת בלימה שיועדה לנוזלים על בסיס גליקול מוטלת בספק.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם
נוזל על בסיס סיליקוני (תקן DOT5) ולא על בסיס גליקול כמו שאר התקנים (3, 4, 5.1).

 

בניגוד לנוזלים על בסיס גליקול לא סופח מים במשך הזמן ולא אוכל צבע.

 

כמו כן בעל טמפ' רתיחה גבוהה משל נוזלי DOT4.

 

תודה :)

עד כאן נשמע טוב.

 

תאימותו למערכת בלימה שיועדה לנוזלים על בסיס גליקול מוטלת בספק.

 

ואללה?

אתה אומר את זה כי אתה לא יודע שזה מתאים או שידוע לך על בעייתיות בעניין?

למען האמת ההמלצה התקבלה מיובל מלמד.

פורסם

קראתי על בעיות שעלו עם השימוש של הנוזל הזה במערכות שהשתמשו בהם בעבר בנוזלים על בסיס גליקול או מערכות שיועדו לנוזלים על בסיס גליקול מכמה וכמה סיבות. לפרט?

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם
קראתי על בעיות שעלו עם השימוש של הנוזל הזה במערכות שהשתמשו בהם בעבר בנוזלים על בסיס גליקול או מערכות שיועדו לנוזלים על בסיס גליקול מכמה וכמה סיבות. לפרט?

 

בודאי. אשמח להשכיל.

פורסם

אז ככה:

 

1) נוזל סיליקוני לא מתערבב עם נוזל גליקולי. אם השתמשת בעבר בDOT4 (והשתמשת) אז לעיתים שיירי הנוזל שנשארים לאחר הניקוז מספיקים כדי לפגום בתכונות של הנוזל הסיליקוני. הפתרון - פירוק ניקוז (יסודי) והרכבה של מערכת הבלימה ( :? ).

 

2) היו דיווחים שבגירסאות הראשונות של הנוזל הסיליקוני היו בעיות של אכילת אטמים וחלקי גומי במערכת הבלימה. כנראה שזאת הייתה בעיה בכמות התוספים נגד בלייה שתוקנה.

 

3) נוזל סיליקוני אינו סופח מים כאמור. אי לכך (ובהתאם לזאת :wink: ) המים במערכת הבלימה נוטים להצטבר בנקודות הנמוכות ולא רק שפוגעים כך באיכות הבלימה אלא גם גורמים להצטברות של חלודה.

 

4) היו דיווחים באמריקה על איכות סיכוך ירודה של נוזל DOT5 שגרמה לכשל משאבות ABS.

 

כמו שאתה רואה ישנם גם חסרונות לצד היתרונות.

 

תעשה שיקלול, ההחלטה שלך.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

מצאתי מאמר בתפוז המסביר יפה את העניין.

כתוב שם שייתכנו בעיות של בוכנות שנתקעות וספוגיות בבלימה.

אני מוצא קשר לדברים שרשמתה.

כמוכן רשום שם ש-dot 4 מגדיר תנאי מינימום ומספר יצרנים מיצרים היום dot 4 עם נקודת רתיחה יבשה גבוהה מ-dot 5.1. אני ממש סקרן לדעת שמות.

יש למישהו המלצה בדוקה בעניין?

 

הקישור לכתבה בתפוז

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles.asp?id=8&art_id=323

פורסם

קראתי עכשיו את המאמר המקושר, שים לב שרשום שם שפותחו נוזלי DOT4 עם נק' רתיחה גבוהה משל DOT5 (הסיליקוני) ולא DOT5.1 (הגליקולי)!

 

אולי הפתרון בשבילך נמצא דווקא בDOT5.1?

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם
קראתי עכשיו את המאמר המקושר, שים לב שרשום שם שפותחו נוזלי DOT4 עם נק' רתיחה גבוהה משל DOT5 (הסיליקוני) ולא DOT5.1 (הגליקולי)!

 

אולי הפתרון בשבילך נמצא דווקא בDOT5.1?

 

OK אבל האם זה באמת נחוץ?

מעניין לדעת ברמה הפרקטית אם ברכבים שלנו (ובהתחשב בעובדה שהרכבים האלה לא עושים מסלול פעמיים בשבוע, למרות הנהיגה התובענית) יש ערך מוסף ל-Dot 5.1

 

אני בינתיים (בעקבות חיפוש בפורום) שוקל dot 4 של מוטול. אשמח לקבל פידבקים.

פורסם

אתה כבר יכול לנחש את התשובה שלי מראש...

 

אני חושב שברכב עם מערכת בלימה מקורית, שימוש בנוזל בעל נק' רתיחה גבוהה יותר כשמעולם הנוזל המקורי שברכב לא התקרב לנק' הרתיחה -אפילו בנסיעות חזקות יהיה מיותר משהו.

 

ובדיוק בגלל זה קניתי לפני שבוע שני בקבוקי DOT4 של ATE אצל הפרסי (40 ש"ח).

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם

אני רוצה לחזק את דבריו של ישי -

גם אני שמעתי על בעיות של ייבוש אטמים בשימוש עם DOT5 במערכות שלא יועדו לכך (ואני מתכוון לא רק לצינורות, אלא בעיקר לחלקים בבוסטר ובבוכנות).

מלבד זאת, אם זיכרוני אינו מטעני, DOT5 היה נסיון לייצר נוזל עדיף על הDOT4, אבל דרש יותר מדי שינויים במערכת ובגלל זה לא נכנס לשימוש נפוץ. אחרי שהוא פותח, שיפורים בנוזלים הקונבנציונליים הפכו את היתרון היחסי שלו לזניח, ולמעשה הסטנדרט הנפוץ למערכות חזקות הוא 5.1.

במכונית כביש שאינה משמשת לנהיגת מסלול רצופה, ושמערכת הבלימה בה לא שופרה היסטרית לטובת גילוח חלקיקי שניות בסיבובים, גם DOT4 איכותי יעשה עבודה מצויינת.

פורסם
אני בינתיים (בעקבות חיפוש בפורום) שוקל dot 4 של מוטול. אשמח לקבל פידבקים.

ב-106 שמתי את ה-Motul Racing (אם אני לא טועה לגבי השם המדוייק), כשעשיתי

revision לכל מערכת הבלימה (דיסקים, רפידות, צינורות שזורים), שקניתי אצל מלמד.

הנוזל הנ"ל הוא מקביל ל-Dot4 לפי הכיתוב על הבקבוק, כך שהוא נראה לי יהיה

פשרה טובה לנוזל בלמים טוב.

 

חברת ATE, אגב, היא חברה גרמנית מצויינת (ולא ידועה מספיק) והיא ספקית

הקליפרים הקדמיים המקוריים של ה-106.

 

דניאל

MCS 2008

פורסם
אני בינתיים (בעקבות חיפוש בפורום) שוקל dot 4 של מוטול. אשמח לקבל פידבקים.

ב-106 שמתי את ה-Motul Racing (אם אני לא טועה לגבי השם המדוייק), כשעשיתי

revision לכל מערכת הבלימה (דיסקים, רפידות, צינורות שזורים), שקניתי אצל מלמד.

הנוזל הנ"ל הוא מקביל ל-Dot4 לפי הכיתוב על הבקבוק, כך שהוא נראה לי יהיה

פשרה טובה לנוזל בלמים טוב.

 

חברת ATE, אגב, היא חברה גרמנית מצויינת (ולא ידועה מספיק) והיא ספקית

הקליפרים הקדמיים המקוריים של ה-106.

 

דניאל

 

במסגרת החיפושים היום בפורום קראתי שיצרן הקאליפרים של PSA (או לפחות של הדגמים המדוברים) הוא ברמבו אבל אני לא זוכר מי כתב את זה

פורסם
אגב, לאחר כמה זמן מומלץ לבצע רענון נוזל בלמים ?

האם זה שונה מרכב לרכב ותלוי בהמלצת יצרן?

 

בפיג'ו סיטרואן ההמלצה היא כל שנתיים.

 

עד כמה שאני יודע, זה הזמן המומלץ אצל רוב היצרנים.

 

יובל.

×
×
  • תוכן חדש...