Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8193 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני אגיד את זה בקצרה

 

אם לקחת S2000 מהמקום אז לא היה נהג באוטו

 

זאת אומרת שהיה מישהו , אבל "נהג" הוא בטח לא....

 

 

מול אימפרזה מהמקום בטח ובטח שאין לך סיכוי

 

הנעה קידמית בחיים לא תצא מהמקום כמו הנעה אחורית ובטח ובטח לא כמו הנעה כפולה

 

( ותאמין לי שגם אני מתבאס מזה )

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם
אני אגיד את זה בקצרה

 

אם לקחת S2000 מהמקום אז לא היה נהג באוטו

 

זאת אומרת שהיה מישהו , אבל "נהג" הוא בטח לא....

 

 

מול אימפרזה מהמקום בטח ובטח שאין לך סיכוי

 

הנעה קידמית בחיים לא תצא מהמקום כמו הנעה אחורית ובטח ובטח לא כמו הנעה כפולה

 

( ותאמין לי שגם אני מתבאס מזה )

 

יצא לי לעשות איתו סיבוב כשהוא נוהג, הרכב חזק מאוד והוא מושך הילוכים כמו שצריך ב-S2000, הרכב אצלו שנה והוא מכיר אותו טוב, לפני זה הייתה לו GT והוא אומר שה-S2000 חזקה יותר.

ונכון שגם הנעה אחורית ובטח הנעה כפולה מושכות יותר טוב מהנעה קדמית, אבל רכב X עם יותר כוח וצמיגים רחבים יותר (ואני לא מדבר על שלי, זה סתם דוגמא) כן יוכל לפתוח מהר יותר מרכב Y אחר עם הנעה כפולה.

ושוב לגבי ה-S2000, תראה, לקליאו ספורט אני בורח מעמידה(עם הצ'יפ החדש, עם הישן יצאנו ביחד ורק גבוה יותר ברחתי) וזה נבדק מול 4 רכבים שונים עם 4 נהגים שונים שרובם נהגים מצויינים, 2 מתוך ה-4 אפילו היו עם צ'יפ ונמדדו להם זמנים שנעים בין 6.8 ל-7.0, אז אם לרכב כזה אני בורח, אז גם אם אפשר להוציא טיפונת יותר מה-S2000 עדיין אני ממוקם באיזור ה-6.5 לפחות (על פי התוצאות מול הקליאו), לא יודע מה יקרה מול אימפרזה (WRX) מהמקום, יתכן מאוד שהיא תצא ראשונה, אבל ככל שהמהירות תעלה הפער יסגר ואני אעקוף אותה, בהאצת ביניים ב-120 מול אימפרזה (היתקלות מקרית) עקפתי (לאט אומנם) אותה עוד עם הצ'יפ הישן והחלש יותר, שוב כל האמור מתייחס ל-WRX.

 

ינון.

פורסם

גם אני לא מרבה לעקוף ותמיד לוקח טווח ביטחון ענק אפילו שאני יכול לעקוף אימפרזה טורבו בפול גז(של האימפרזה).

 

הרכב שלך משופר , אז בוא נניח שיש לך 240HP במקום ה200 המקוריים? לאימפרזה יש סביב 220 ? אם תנסה לעקוף אימפרזה בפול גז מ 70 קמ"ש בערך, אני בספק אם תסיים את העקיפה בזמן סביר, לדעתי היא תסתיים במהירות סופר גבוהה, אתה אולי חזק יותר מאימפרזה בתאוצות ביניים (מעמידה אתה תישאר מאחור בהפרש מרשים) אבל ההפרש בתאוצות הביניים הוא לא משהו שיאפשר לך לעקוף בקלילות כזו אימפרזה שמאיצה בפול גז, היא לא אוטבוס של אגד, או משאית עם בורקס תרד :wink:

 

לענין התאוצה יש קשר שולי מאוד לענין העקיפה. אפשר לעקוף אימפרזה טורבו עם דה-שבו אם האימפרזה נוסעת במהירות קבועה. השאלה לא התייחסה למצב של תחרות בין שתי מכוניות אלא לנהיגת כבישים יומיומית.

מי שבונה על התאוצה כדי לעקוף, מסכן את חייו שלא לצורך. גם אוטו שמאיץ מ60 ל100 בשתי שניות, נמצא בנתיב הנגדי במשך 30 מטרים מיותרים.

כמו שכתבתי בתגובה הקודמת, חשוב להגיע למהירות העקיפה עוד לפני שעברת לנתיב הנגדי. זה נכון ל106 וזה נכון לפרארי וזה לא משנה באילו מהם אתה נמצא. ברור שאוטו עם מומנט רב יעשה את זה יותר בקלות, אבל שניהם צריכים להגיע למהירות עקיפה זהה לפני מעבר הנתיב .

 

נמרוד

 

נמרוד לא הבנת אותי כראוי. אני דיברתי על מה שיינון אמר לגבי עקיפת אימפרזה, זה הכל... ברור שאפשר לעקוף גם פרארי שנוסעת 80 עם חיפושית, לא זו הנקודה. אגב לענין התאוצה אין קשר שולי לדעתי, אלא הרבה יותר מזה, בתור מישהו שנהג ברכב מאוד חזק, עקיפה של רכב שנוסע על 90 קמ"ש עם פוקוס ועם אימפרזה טורבו, ההפרש בזמני העקיפה (וגם בתחושה) עצום.

 

ינון (הנה כתבתי נכון! :wink: ), לדעתי WRX שתזנק נכון, מה שאומר תשמיד את הקלאצ' על הדרך, תיקח אותך מעמידה. GT בוודאי תעשה זאת, וכמובן STI. בתאוצות ביניים אולי יש לך יתרון שולי אבל לא יותר.

 

לגבי עד כמה היתרונות של האימפרזה באים ביום יום? זה בדיוק כמו שאני אגיד לך עד כמה היתרון של הכוח של ה T4 שלך מגיע ביום יום מול סתם S40 שני ליטר. בדיוק כמה שאתה נוסע בלילה בקו ישר, יש אנשים שנוסעים מהר עם אימפרזות לא בקו ישר. בבחירה בין S40 T4 לבין כל אימפרזה טורבו מכל דור שהוא, הייתי לוקח את האימפרזה בלי היסוס. אגב אם אתה מדבר על מי לוקח את מי, תנסה לעשות כל סוג של מדידה מול אימפרזה טורבו, כאשר יש גם סיבובים בדרך :twisted: . בקיצור, תמשיך להנות מהרכב שלך, הוא אכן חזק מאוד, ואטומטי וכנראה מתאים בול לצרכים שלך. לשלי לא... כל אחד וטעמו.

פורסם

ינון , אתה צריך להבין דבר אחד , הנעה קידמית לא תצא מהמקום טוב יותר מהנעה כפולה או אחורית . נקודה .

 

לא משנה הסוסים .

 

הנעה אחורית כמעט ולא מאבדת אחיזה ביציאה מהמקום ואני לא מדבר בכלל על הנעה כפולה...

 

אתה עם גיר אוטומטי והנעה קידמית , תן לי כל רכב עם הנעה אחורית ( אני לא מבקש כפולה בכלל ) חוץ מפיחושית ותראה איך ל 40 מטר הראשונים לפחות אני לפניך

 

או שתיתן לי הנעה קידמית עם גיר ידני ואני גם אהיה כמה מטרים לפניך ( אח"כ אתה תדביק מן הסתם )

 

למה ?

 

כי אני מסוגל להתחיל מהמקום ישר מאיזה 30 קמ"ש ואילו גיר אוטומטי צריך להתחיל מ - 1000 טורים לעומתי שאני מעמיד את הרכב מלכתחילה על 4000 טורים פלוס מינוס

 

רכבים חזקים מאוד ( מאוד ) עם הנעה קידמית , ידביקו אימפרזה GT רגילה רק לקראת 80 קמ"ש בערך

 

ושלא תבין לא נכון בטעות , אני חס וחלילה לא מזלזל באוטו שלך , להיפך !

( יש לי חולשה לרכבים חזקים )

 

רכב עם הנעה קידמית שמאיץ ב 5.5 שניות פלוס מינוס יהיה ביציאה מהמקום אחרי אימפרזה שמאיצה ב 6 וקצת למאה , רכב הנעה קידמית יאבד הרבה כוח ( וגומי ) ביציאה מהמקום לעומת אימפרזה שמתחילה מ 45 קמ"ש בערך בלי לאבד כוח , אתה רוצה לצאת חזק מהמקום ?

 

דיפרנציאל מוגבל החלקה 30% בערך פלוס צמיגים ברוחב של 265 בערך ומיותר להגיד סליקס ויכולת לגדוש כבר בעמידה ע"י "בקרת שיגור" ( בשפה העממית ) והרבה הרבה תפילה שהגיר יחזיק מעמד ( שלא תעזור ) , אבל אם אתה כבר משקיע את כל האלפים האלה ( הרבה הרבה הרבה ) אז כבר תשקיע על גיר מחוזק....

 

וכמו ששמת לב אז זה כבר מתחיל להיות דימיוני כי אתה בטח שלא תשקיע חצי מזה מן הסתם , ככה שאימפרזה או הנעה אחורית ידנית אתה מהמקום לפחות למטרים הלא רחוקים אתה תהיה מאחור

 

וזו האמת הכואבת ( גם בשבילי )

 

לילה טוב :wink:

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם
ינון (הנה כתבתי נכון! :wink: ), לדעתי WRX שתזנק נכון, מה שאומר תשמיד את הקלאצ' על הדרך, תיקח אותך מעמידה. GT בוודאי תעשה זאת, וכמובן STI.

 

גם לדעתי ולא טענתי אחרת, מהמקום בטח שכל השלוש לוקחות אותי, השאלה היא עד כמה ממשיכים וכמה מקום יש בכביש...

 

לגבי עד כמה היתרונות של האימפרזה באים ביום יום? זה בדיוק כמו שאני אגיד לך עד כמה היתרון של הכוח של ה T4 שלך מגיע ביום יום מול סתם S40 שני ליטר. בדיוק כמה שאתה נוסע בלילה בקו ישר, יש אנשים שנוסעים מהר עם אימפרזות לא בקו ישר. בבחירה בין S40 T4 לבין כל אימפרזה טורבו מכל דור שהוא, הייתי לוקח את האימפרזה בלי היסוס. אגב אם אתה מדבר על מי לוקח את מי, תנסה לעשות כל סוג של מדידה מול אימפרזה טורבו, כאשר יש גם סיבובים בדרך :twisted: . בקיצור, תמשיך להנות מהרכב שלך, הוא אכן חזק מאוד, ואטומטי וכנראה מתאים בול לצרכים שלך. לשלי לא... כל אחד וטעמו.

 

דווקא כוח בלבד כן בא לידי ביטוי יותר מהנעה כפולה ויכולות ספורטיביות מופלגות, יש יתרונות לרכב חזק גם ליום יום, בראשן עקיפות וכמובן כייף, לעומת זאת היכולות של האימפרזה (מלבד הכוח) לא באות ליידי ביטוי לעיתים כה קרובות.

לא התיימרתי מעולם שהרכב שלי יכול להתחרות באימפרזה כשהכביש לא ישר, אני מודע לנחיתות העצומה שלא מתבטאת רק בסוג ההנעה אלא בעוד דברים, כל הנושא כאמור עלה רק כדי להביא נקודה להתייחסות לזה שלמרות שהרכב שלי חזק אני לא תמיד עוקף והדוגמא באה לומר כמה חזק, דווקא כדי להקצין את החשיבות של ידיעת הסיכונים בעקיפות, במילים אחרות ובשיא הצניעות, אם אני לא עוקף הרבה, רכבים חלשים יותר צריכים לעקוף עוד פחות, זו הכוונה, אנשים ממהרים מידי לעקוף, אני רואה את זה יותר מידי, 90% מהרכבים שעל הכביש לא בטוחים לעקיפות של רכבים שנוסעים מעל 90.

 

אני נהנה משלי ואם יכולתי להרשות לעצמי הייתי מחזיק גם אימפרזה בשביל סיבובים לכייף נטו, יכולתי לקנות גם STI במקום ה-T4 (אני עדיין יכול והאמת חושב על זה...) אבל התפשרתי על הספורטיביות (פשרה גדולה...) תמורת דברים אחרים ליום יום.

 

ינון.

פורסם
ינון , אתה צריך להבין דבר אחד , הנעה קידמית לא תצא מהמקום טוב יותר מהנעה כפולה או אחורית . נקודה .

 

לא משנה הסוסים .

 

הנעה אחורית כמעט ולא מאבדת אחיזה ביציאה מהמקום ואני לא מדבר בכלל על הנעה כפולה...

 

אתה עם גיר אוטומטי והנעה קידמית , תן לי כל רכב עם הנעה אחורית ( אני לא מבקש כפולה בכלל ) חוץ מפיחושית ותראה איך ל 40 מטר הראשונים לפחות אני לפניך

 

מה יש לך ולגיא... איפה אני כתבתי שאני אצא לפני האימפרזה ????? בטח שהיא תצא ראשונה, לא חשבתי לשניה אחרת...

אבל לגבי ההנעה האחורית אתה טועה, לא כל הנעה אחורית תהיה חזקה יותר מכל הנעה קדמית, בכמה בדיקות מול 325 ברחתי לה (עד כמה שאפשר בין רמזור לרמזור בדרך נמיר...) שוב ושוב והחל מהשניה הראשונה, מול 330 לא יצא לי לבדוק.

 

שני אגבים, 1, יש לי בקרת משיכה דיי יעילה, אני ממש לא מפרפר הרבה כשהיא פועלת (כשהיא לא אני מפרפר עד הילוך שלישי ובהפסקות... אחרי שהרכב כבר תופס את הכביש עולה הילוך ואז הטורים עולים והטורבו בועט שוב ואז נוצר פירפור נוסף...).

2. מלבד מקרים בודדים שהיו למטרת בדיקה הצ'יפים... אני לא עושה רייסים ולא הולך למפגשים האלה כלל, רוב הבדיקות שהוזכרו פה היו מהיתקלויות מקריות, סתם היה חשוב לי להדגיש.

 

רכבים חזקים מאוד ( מאוד ) עם הנעה קידמית , ידביקו אימפרזה GT רגילה רק לקראת 80 קמ"ש בערך

 

ושלא תבין לא נכון בטעות , אני חס וחלילה לא מזלזל באוטו שלך , להיפך !

( יש לי חולשה לרכבים חזקים )

לילה טוב :wink:

 

אחרי הפער שיפתח למרות שהוא לא יהיה גדול לדעתי, על פי מה שחוויתי מהאצה ב-120 מול אימפרזה, אני חושב שיקח קצת יותר מ-80 קמ"ש בשביל לסגור את הפער, מעמידה בהערכה גסה אני מאמין שאני אוביל רק ב-180 ואולי טיפה פחות, לא לפני זה... בכל זאת יהיה פער לטובת האימפרזה ובכל זאת היא חזקה בטירוף ובכל זאת אני עברתי את ההיא דיי לאט, אבל עברתי...

 

לילה טוב..........

 

ינון.

פורסם

בקרת משיכה זה לא דיפרנציאל מוגבל החלקה

 

ואת זה נסביר בהזדמנות אחרת , אני קצת עייף

 

ואני אשתדל להסביר את עצמי טוב יותר בקשר למה שאמרתי :

 

אתה מתחיל מ 1000 טורים ללא שליטה על האחיזה ( כי אין לך קלאץ' ) לעומת 4000 -5000 ללא איבוד אחיזה ברכבים עם גיר ידני , ככה שלא משנה מה תעשה את המטרים הראשונים הם יהיו לפניך

 

ואם היית לפניו זה מראה על חוסר יכולת של הנהג לצאת מעמידה ולנצל את ההנעה האחורית כמו שצריך , שוב אתה תדביק אותו אבל במטרים הראשונים הוא יהיה לפניך....

 

( אני מדבר על הנעה אחורית וגיר ידני כמובן )

 

אני אתן לך דוגמא מהמציאות :

 

רנו 5 טורבו 2 עם 160 כ"ס ( מנוע מרכזי הנעה אחורית וגיר ידני , לאלה שלא מתמצאים )

 

מול רכב הנעה קידמית וגיר ידני עם בערך 100 כ"ס יותר....

 

במטרים הראשונים הרנו היתה לפניה משמעותית !

 

( ולא אמרתי שהנהג שהיה ברכב עם ההנעה הקידמית הוא אחד הטובים בארץ )

 

בערך ב70 קמ"ש הנהג ברכב עם ההנעה הקידמית עקף אותו ונהיה נקודה באופק... ( ייאמר לזכות ההנעה הקידמית שהיה לה דיפרנציאל שמנע מהגלגלים לאבד אחיזה בהילוך שני )

 

 

 

וההגדרה שלי לרכב הנעה קידמית חזק זה יחס הספק משקל של 1 כ"ס ל 4 קילו בערך... ( רכב כזה יעקוף בערך ב 80 קמ"ש... אימפרזה )

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

פורסם

דיברתי על הנעה אחורית והבאתי דוגמא ל-325 האוטומטית גם כמובן... אם אני מאיץ חכם (כלומר לא ישר מדביק אלא בהדרגה) + ההשגחה של הבקרת משיכה הפירפורים לא רציניים והרכב יוצא מהמקום חזק, בעיה אחרת בהתחלה זה בכלל השהיית הטורבו... לא משנה, את הקטע עם ידני וזזריקת הקלאץ' אני מבין.

 

ויחס כ"ס/משקל של 1 ל-4 זה ממש ממש טוב, שלי לא הכי כבדה בעולם (בסביבות ה-1300 קילו-יש אתרים שאומרים 1380) מה שנותן יחס באיזור ה-1 ל-5.5.

 

ינון.

×
×
  • תוכן חדש...