Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם: גדישת 106


106devil
שימו לב! השרשור הזה בן 5248 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 516
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

* מקום

* קירור

* יניקת אויר קר.

* קירור של האויר בדרך חזרה

* קירור של תא המנוע.

 

החיסרון זה לג ארוך, אבל אני בטוח שאפשר לפתור את זה איכשהו...

 

נדב

 

אגב, גזי פליטה קרים יותר הם בעלי צפיפות גבוהה יותר ויכולים בתיאוריה לסובב את הטורבו מהר יותר, למרות שהם נעים במהירות איטית יותר מאותה הסיבה (פחות נפח אותה מסה)

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בטוח שאתה רוצה את הפילטר אויר שלך מתחת לאוטו? אני בספק אם המנוע יחזיק מעמד בחורף אחרי שהוא ישתה משם מים ושאר הליכלוך. מה גם שזה יהיה נמוכך מידי במיוחד ברכב מונמך מה שיכול ליצור בעיה בפסי האטה ושאר מפגעי הכבישים שמוכרים לנו יותר מידי טוב.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש המון מקום מוגן וגבוה ב106 מעל לדוד האחורי (מתחת לרצפת הבגאז) את האויר אפשר לשאוב מחור בפגוש האחורי שם לא יגיעו מים והאויר תמיד יהיה נקי!

 

הסיפור הזה גם יהיה פחות בולט לבוחני תנועה, אפשר אפילו להחביא בתור דוד דמה או כל מיני דברים מעניינים :roll:

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואיפה תריץ את הצנרת מהטורבו לסעפת יניקה? הרי אין לך מסלול בשלדה, בתוך הרכב בלתי אפשרי וכל מה שנשאר זה ליד המערכת פליטה החמה שתחמם טוב את הצנרת יניקה.

 

או שיש פיתרון?

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדב,

 

בהתקנה סבירה של טורבו בחלל המנוע, הנקודות שהעלית מקבלות פתרונות סבירים.

אני עדיין חושב שהתקנת טורבו מאחור תגרור יותר חסרונות מיתרונות. במיוחד ה - LAG.

כמו שציין תומר, בהתקנה מאחורה צריך לפתור ניתוב צנרת אויר + הזנת שמן + חזרת שמן.

כמו כן יניקת אויר מאחורי הרכב זה לא טריוויאלי:

  • אתה יונק אויר מאזור לחץ נמוך וזה פוגע ביעילות
  • בגלל הטורבולנציה, האוויר עלול להיות מזוהם ברסס מים מהגלגלים, בגאזי פליטה מהאגזוז ועוד. (נקה את החלון האחורי, צא לסיבוב על כביש רטוב ותראה כמה מהר הוא מתלכלך. זו הסיבה שבהאצ'בקים יש מגב על החלון האחורי)

אגב - אשמח להסבר מדוע גזי פליטה קרים ואיטיים עדיפים להנעת טורבו. תמיד חשבתי שההיפך הוא הנכון.

 

נ.ב - למרות זאת, בהחלט יהיה מעניין לראות פרוייקט כזה. אני בעד פלורליזם!

106GTI - Deus ex machina

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב - אשמח להסבר מדוע גזי פליטה קרים ואיטיים עדיפים להנעת טורבו. תמיד חשבתי שההיפך הוא הנכון.

 

 

 

לא עדיפים כלל וכלל. הגזים צריכים להיות חמים ומהירים!

אורן צריך מקסימום חום מיד לאחר הסעפת. דווקא לו יש יתרון בקטע הזה.

אפשר לשים מגיני אלומיניום למערכת הפליטה והיניקה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוויר קר הוא צפוף יותר, לא אמרתי שזה יותר טוב, רק אמרתי ששווה לחשוב על זה.

 

סה"כ כמות המולקולות של גזי פליטה לא משתנה.

 

העלו לפה פעם איזה פרוייקט של טורבו באגזוז.

 

עד כמה שאני זוכר יש מקום לצינורות אוויר ושמן בתחתית האוטו, אבל אולי זה מסובך מדי בשביל הפרוייקט של אורן.

בכל מקרה הרעיון הוא טוב והוא עובד...

 

בברכה

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אויר קר הוא בעל פחות אנרגיה (חוקי תרמודינמיקה בסיסיים), כלומר האנרגיה שוחררה כבר. לכן הטורבינה תקבל פחות כוח.

ברור שטורבו באגזוז יכול לעבוד, אבל כתוצאה מחוסר האנרגיה השימוש בטורבינה קטנה יותר יהיה חובה. טורבינה קטנה = קומפרסור מתאים. קומפרסור קטן יותר = פחות יעילות ויותר חום.

כמו כן, צריך להעביר צנרת יניקה מהאגזוז עד לקדמית הרכב. זה פשוט לא משתלם.

אשמח לקבל לינק לפרוייקט כזה ולהבין איך התגברו על הבעיות הנ"ל.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעיון טוב זה רעיון שיש בו צורך!

יש ברעיון הזה יותר חסרונות מיתרונות, ואין בו צורך כלל.

 

בפרוייקט ההוא מדובר בקורבט עם מנוע סגור וגדישה נמוכה, והסיבה העיקרית שזה נעשה בצורה הזו, היא שהאמריקאים אוהבים גימיקים הסיבה השניה היא מחסור במקום.

ההתקנה שם הצריכה מיכל מיוחד לירדת שמן מהטורבו +משאבה מיוחדת השואבת את השמן חזרה לאגן - יקר ומורכב.

צנרת גדישה שעברה בתוך כנפונים וחצאית הצד-יקר וכבד.

צנרת אספקת שמן לטורבו-מסבך ופוגם באמינות.

בקורבט לא מורגש הלג, הרכב חזק גם ללא הטורבו ובגלל גודל המנוע הטורבו נכנס שם די מהר ונותן עוד קצת כוח.

 

גזים קרים, גזים חמים, זה רק בתאוריה.

בפועל ב106 אין מספיק גובה מאחורה בשביל נפילה חופשית של השמן למיכל.

אין מקום להעביר את צנרת הגדישה(לך תעביר צינור של לפחות "2 בתוך האוטו)

המנוע קטן עם יחס דחיסה נמוך והטורבו ייכנס מחרתיים.

איפה יישב מסנן האוויר? מה תעשה חור ברצפה?

 

זה טיפשי לעשות משהו יותר מסובך שאין בו צורך. בוא נגיד שיש לפחות מאה 106 שגודשות בעולם.

כמה מתוכן בארץ, וכולם הצליחו להשחיל שם איכשהו שבלול.

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5248 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...