Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם: גדישת 106


106devil
שימו לב! השרשור הזה בן 5248 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רק ביזו' מסוגלים ליצר כזה מחדל (מאה ומשהו כח = עודף כח ?? :?)

 

אני היית מתרתך את כל הסיבוב ולא רק 4 פיקים ארוכים

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 516
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כיף לראות דווקא דברים כאלו [בהסתייגות לגבי ענייני בטיחות]. דווקא זה בא מאהבה כ"כ גדולה, ומרצון לעשות הכל לבד.

 

ברור שלראות פרוייקט כזה שמבוצע בסדנה מצוחצחת וממורקת, עם ארגזי כלים מדוגמים ומשופצרים, שמסודרים כמו במסדר צבאי,

עם ארגזים ארגזים מלאים בחלקים חדשים, או ישנים שעברו תהליכי ניקוי מתקדמים ומקצועיים - זה נחמד וכיף. ברור שסביבה "סטרילית" תהיה טובה יותר. אבל הלו! הבנאדם מעיז ועושה הכל לבד בלי שום תנאים. לי אישית זה מחמם את הלב לראות זאת.

 

מברוק עליך אורן וקבל ח"ח.

 

תמשיך לעדכן!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרתך את כל הסיבוב זה גם לא טוב.

מחלישים יותר את החומר.

מעוותים יותר את החומר.

יכול להיות שזה עובד אבל עדיף להשתמש בפתרון של קוואיף.

 

אל תשכחו שבנוסף לכך ריתוך זה דבר שטחי.

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אני נוהג לקדוח 4 חורים בקוטר 8 מ"מ(קצת פחות לצורך הדיוק) ולעשות הברה לבורג,לשתול בורג אלן ללא ראש,בדיוק בין הדיפרנציאל לטבעת,ז"א שחצי הברגה נמצאת בדיפרנציאל וחצי בטבעת,וזהו זה לא יזוז לעולם.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג לקדוח 4 חורים בקוטר 8 מ"מ(קצת פחות לצורך הדיוק) ולעשות הברה לבורג,לשתול בורג אלן ללא ראש,בדיוק בין הדיפרנציאל לטבעת,ז"א שחצי הברגה נמצאת בדיפרנציאל וחצי בטבעת,וזהו זה לא יזוז לעולם.

אורן

 

 

אורן,אז אני מבין שתופעת ההחלקה הזאת לא קיימת רק בפיג'ו?

 

 

 

עדכון קטן: עברו כבר 250 ק"מ מאז תחילת ההרצה,בינתיים הכל עובד כמו שעון:-) (בכוונה לא רשמתי דופק כמו שעון והמבין יבין:-D)

 

היום קיבלתי פורק של בליץ' שהזמנתי מEBAY מיפן,בקרוב תמונות8)

DSCF901111111105_resize1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן, זה נשמע בערך כמו הפתרון של קואייף, בהחלט יותר רציני מריתוך ואני לא בטוח שהרבה יותר עבודה.

 

אני לא חושב שהם מכניסים בורג כמו שתארת אלא רק פינים.

 

נדב

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שהכי טוב להביא דיפרנציאל של Quaife.

 

אבל במסגרת התקציב לשנת 2008 (חייל), היה ניתן לרכוש שלוש אלקטרודות של זיקה בשני תשלומים.

 

"הדבקת" כתר השיניים לדיפ' לא נועדה לשאת את כל העומס, ולא באה במקום החיבור המקורי, אלא למנוע את תחילת ההחלקה ביניהם.

ריתוך הדיפרנציאל בוצע לאחר שנשקלו שתי האפשרויות שהעלתם,ברגים ושגמים.

 

הידוק ע"י ברגים היה העדפה הראשונה שלי, אך נשלל לאחר בחינת הדברים לעומק.

הכתר עשוי פלדה קשה והדיפ' יציקת פלדה.

לא פשוט לקדוח בתווך בין חומר קשה לחומר פריך,המקדח נוטה לגלוש להיכן שיותר קל לו.

השימוש בשגמים נשלל מאותה סיבה ומאחר שהעדפתי לא לנתק בין הכתר לדיפ' לצורך ביצוע החריצים לשגמים.

ומכיוון שעדיין עשויה להיות תזוזה בין החלקים על ציר Y .

 

ולאחר בירורים בפורומים בחול, גיליתי שהדבר מקובל ונעשה כבר בהצלחה בעבר.

 

ריתוך הדיפרנציאל היא לא משימה פשוטה בכלל,מכיוון שמדובר בשתי מתכות שונות בתכונותיהן.

בעקבות התייעצות עם מומחה למתכות (באדיבותו של רונן "TOP GEEK") הוחלט להשתמש באלקטרודת נירוסטה 312 שיודעת להתמודד עם סוגים שונים של פלדות בהצלחה.

לפני ריתוך הדיפ' בוצע ניסוי ריתוך בדיפ' הישן על מנת לכוון את העוצמה ואת מיקום האלקטרודה בהתאם למידת ההתכה של כל אחד מהחומרים.

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שנראה בתמונה , הריתוך קצת חובבני .

התפרים נראים שטחיים ולא עמוקים מספיק .הגבנוניות המאפיינת אותם מרמזת על שימוש בעוצמת זרם נמוכה מידיי.

אם היה הכרח להשתמש בריתוך ARC (יענו אלקטרודה ) רצוי היה לבצע פאזות.

בכל מקרה היה עדיף לרתך בטיג , יכולת החדירה הגבוהה יותר היתה מבטיחה תפרים עמוקים וצרים יותר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העוצמה הנמוכה וויתור על ריתוך TIG משיקולי טמפ'.

טמפ' גבוהה מידי עשוייה להזיק לגג"ש שעבר תהליך בחום, לעוות ואף לנתק את הכתר מהדיפ'.

הריתוך השטחי נועד רק למנוע את התחלת ההחלקה בין החלקים, לא להיות הדבר העיקרי שמחבר ביניהם.

 

בינתיים זה מוכיח את עצמו!

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיג מחמם שטח קטן יחסית לקשת-פתוחה,

אפשר היה להגיע לעומק כמו שציינתי קודם אם היו פאזות.

לגבי התחממות:ניתן להקטין עם תפרים קצרים אפילו יותר ממה שנעשה והפסקות ארוכות .

לגבי עיוות : ריתוך התפרים בסדר ובכיווניות מתאימים ,

או אם יש עוד רתכת , ביצוע בו-זמני של תפרים בכיוונים מנוגדים מבטלים את העיוות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחר אני אצלם את הדפרונציאל שיש לי פה בבית (יש ריתוך לאורך כל הדרך...ממש ישבו על זה,תגידו לי מה אתם חושבים על הריתוך..)

 

 

אגב היום נעשו מדידות לסעפת,ביום שני אני אקנה את כל החלקים כדי לבנות אותה,ונכין אותה כבר ביום שישי.

 

המקום צפוף מאוד,וכנראה שכל פעם שאני ארצה לפרק את הסעפת אני אצטרך לפרק רדיאטור:lol:

DSCF901111111105_resize1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לקרוא בכמה ימים האחרונים את כל השרשור, וכל הכבוד :)

מקווה ללמוד מספיק כדי גם להכין פרויקט בעתיד.

בהצלחה ומחכה לראות תוצאות:twisted:

TFSI Power

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אני רוצה לחזק את ידיו של אורן ושאר העוסקים במלאכה.

אל תתייחסו לכל הפלצנים פה, התנאים רחוקים מאידיאליים אבל זה מה שיש ובמקום להתעסק כל היום בשטויות( האם זה כן מקצועי?...האם יש תנאים?...אין תנאים?...) החברה עובדים , עושים ובע"ה גם גודשים. לא כל היום פקה פקה.

וגם אם בסוף יתברר שהם יצאו דבילים - הם לפחות עושים.

דווקא היכולת להצליח בתנאי מוסך מדרכה מעידים על אנשים ומכונאים איכותיים עם ראש על הכתפיים שיודעים - לאלתר , לחשוב מחוץ לקופסא ולהצליח גם כשהדברים לא בדיוק "על מגש של כסף", ואם בכביש אין לזה דרישה אז תעברו לשטח.

כל הכבוד ובהצלחה...

 

עכשיו לחלק האומנותי.

 

הידוק ע"י ברגים היה העדפה הראשונה שלי, אך נשלל לאחר בחינת הדברים לעומק.

הכתר עשוי פלדה קשה והדיפ' יציקת פלדה.

לא פשוט לקדוח בתווך בין חומר קשה לחומר פריך,המקדח נוטה לגלוש להיכן שיותר קל לו.

השימוש בשגמים נשלל מאותה סיבה ומאחר שהעדפתי לא לנתק בין הכתר לדיפ' לצורך ביצוע החריצים לשגמים.

ומכיוון שעדיין עשויה להיות תזוזה בין החלקים על ציר Y .

 

בעקרון אתה צודק , אך קידוח במקדחת עמוד פשוטה היה מבטיח קידוח ישר לחלוטין , ללא התחשבות בסוג החומר.

למניעת תזוזה ניתן היה לרתך "פיקים".

 

ריתוך הדיפרנציאל היא לא משימה פשוטה בכלל,מכיוון שמדובר בשתי מתכות שונות בתכונותיהן.

בעקבות התייעצות עם מומחה למתכות (באדיבותו של רונן "TOP GEEK") הוחלט להשתמש באלקטרודת נירוסטה 312 שיודעת להתמודד עם סוגים שונים של פלדות בהצלחה.

לפני ריתוך הדיפ' בוצע ניסוי ריתוך בדיפ' הישן על מנת לכוון את העוצמה ואת מיקום האלקטרודה בהתאם למידת ההתכה של כל אחד מהחומרים.

 

בענייני ריתוך , נזרקו פה הרבה דברים לאוויר , חלקם כלל לא מבוססים או סתם מוגזמים.

קודם כל 2 החלקים עשויים יציקת פלדה נקודה , כלומר איך שלא תהפכו את זה למרות תכונותיהם השונות ומבנה פלדה קצת אחר , מדובר על יציקות פלדה פחמנית = אפשר לרתך אותם גם עם Z6013 ( אלקטרודה למסגרות בסיסית ).

השוני ביניהם מתבטא בזה שהפנימית הינה יציקת פלדת כלים כלשהי שלא עברה טיפול חיסום או חישול ( וכן יש הבדל ) והחיצונית דומה , סביר להניח עם אחוז פחמן גבוה יותר(ושאר מסגסגים שלא רלוונטיים לעניין הריתוך החובבני ) שעברה טיפול הקשחה כלשהו.

החלק שמטופל טרמית ( בהנחה ומדובר על חיסום ) הוא בכל מקרה החלק החיצוני של הכתר , תשלובת השיניים, וזאת משום שהחלק הפנימי של הגלגל צריך להיות אלסטי בהרבה כדי לספוג את הזעזועים אותם סופג הדיפרנציאל.

בעוד החלק החיצוני צריך להיות חסין יותר לבלאי.

כשרוצים חלק שמחוסם בצד מסויים ובשאר החלקים מחוסם פחות או לא מחוסם בכלל , מה עושים?

הליך הנקרא "חיסום דיפרנציאלי" - הגורם רק לכתר החיצוני ביותר להיות מחוסם ולשאר החלק להיות קשיח פחות ופחות בהדרגה עד מתכת לא מטופלת בכלל( או אפילו יתכן ומדובר על חלק העשוי ב CASE HARDENING = "צמנטיזציה" ).

כלומר סביר להניח שקו התפר כלל לא מחוסם.

כך או כך , בשמירה על ריתוך קר ( הכוונה לטמפ' המתכת מסביב לריתוך , הריתוך עצמו צריך להיות כמה שיותר חם - כמו שמוצג בתמונות, מקטעים ולא ריתוך שלם ) שלא מגיע מעל לנקודה הקריטית לשינוי תכונות המתכת (באזור החיסום! ולמען האמת די קל לבדוק את זה ) החיסום לא נפגע כלל.

לגבי עיוותים - גם כאן ישנו פיתרון די פשוט - חימום מקדים ל250 מעלות ( אפשר במנגל , אפשר בתנור ביתי ) , ריתוך "קר" ככל הניתן , ריתוך בהצלבות וקירור איטי ביותר ( באותם אמצעים שהוזכרו או בקבירה בחול ).

תוך נקיטת האמצעים הללו , ובהתחשב בעובי וצורת החלק - העיוות בטל בשישים.לפחות לאפליקציה הזאת.

הבחירה באלקטרודה 312 היא נכונה ומתאימה , עם זאת יש מתאימות יותר לביצוע העבודה, אותם ניתן למצוא בסדרה 2000 של זיקה. בסופו של דבר הכל עניין של מה ניתן להשיג ( אם צריך יש לי אלקטרודות ניקל שאוהבות סביבות מלוכלכות מהסדרה המדוברת שיעשו עבודה מעולה, אפשרי לתרום כמה למען מטרה נעלה ).

לגבי הריתוך המוצג בתמונות, נכון שאפשר יותר טוב - אבל מכמה שנים של ריתוכים למדתי שריתוך מודדים ב"תאכלס" , לא במראה חיצוני. כי מקטע של 1 ס"מ בטמפ' הנכונה,שחודר כמו שצריך יכול להיות יותר חזק מכל "זחל" שנעשה שם,יפה ככל שיהיה.

ולא ראיתי את מהלך הריתוך אז לא ידוע לי בדיוק מה איכותו. עצם העובדה שהוא מחזיק אומרת הכל.

בקיצור - תפסיקו להתפלצף , טיג...שמיג...אתם צודקים, טיג יותר מתאים - הריתוך הינו ריתוך איטי ונקודתי יותר בעל יכולת חדירה גבוהה יותר באופן יחסי לעובי התפר מה גם שהוא נקי לחלוטין ואינו מעיף רסס לכל עבר.

אבל זה מה שיש וזה יותר ממספיק בשביל עבודה כזאת ( ובכלל ממתי ריתוך באלקטרודה הפך להיות כזה נחות? שכחתם איך בונים אוניות? גורדי שחקים? איצטדיונים? צאו מהסרט).

לפעם הבאה אלקטרודה דוגמת Z2900 - ריתוך בפיקים למניעת תזוזה של הגלגל"שים , חימום ל250 , ריתוך קצר...נגיד אינץ וחצי באמפר גבוה (120+ ל3.25 ) , משום שמדובר על 2 מתכות קצת שונות עדיף לפלס לגמרי את החלק למניעת גלישת מתכת אל מחוץ לאמבט הריתוך, ריתוך בהצלבה וחזרה למתקן החימום ל"נורמליזציה" ב200-250 מעלות למשך כ45 דקות.

עדיף לדפוק על הריתוך כמה שניות לאחר סיום הקשת להקטנת המאמצים בתפר.

בהצלחה.

 

תמיד עדיף להמנע מריתוך - ריתוך מעוות , ריתוך משחק עם מבנה ותכונות המתכת וריתוך טוב הוא לא פשוט לביצוע.

אבל אל תציגו פתרון בריתוך כסוג של חאפריות - כי הוא לא.

עדיף תמיד למצוא פיתרון שלא דורש התערבות פולשנית כמו בריתוך , אבל קצת נסחפתם.

 

המשך יום נעים

ים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הדיפ' הבא שלי, אם לא תתנגד, אתה תעשה.

 

קיבינימט... הדיפרנציאל הבא שלך אמור להיות שלי :-)

 

בסה"כ הריתוך עובד, לא? מבחינתי, עומד במבחן החשוב מכל. "מבחן התוצאה".

106GTI - Deus ex machina

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5248 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...