Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

או שאני לא יודע לקרוא, או שכתבי "הגה" לא ברורים


bar72
שימו לב! השרשור הזה בן 5643 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מסכים, אבל PORSCHE-911 רשם שתאוצה לא נקבעת על פי הגיר, ואני טוען שכן הגיר קובע. (שוב - ממיר מומנט)

ברכבים יש מס' דברים עיקריים שקובעים את התאוצה והם:

 

1. הספק

2. מומנט

3. משקל

4. גיר

 

בהשוואה של ה308 מול ה TSI, חוץ מסעיף 2, הגולף מנצחת בסעיפים 3,4 וסעיף 1 הוא אותו דבר בשניהם.

לגיר יש לו משמעות רבה בתאוצה וזה עובדתי. זה מה שניסיתי להסביר, שלגיר יש משמעות רבה בתאוצה של הרכב. ה AL4 אינו גיר מצטיין והוא נחשב דיי מיושן, אפילו שישדרגו הרבה פעמים את התוכנה שלו.

 

וגם צריכים להבין, זה שלגיר מסוים יש 6-7-8-9 הילוכים, זה לא אומר שהוא יותר טוב(עבור רכב ספורטיבי זה משהו אחר), ריבוי הילוכים זה סתם גימיק שנועד למכור רכבים, זה בדיוק אותו עיקרון שמוכרים רכב סופרמיני לא ספורטיבי עם ג'אנטים של 16 אינץ '(דוגמא סקודה פאביה). או רכב משפחתי עם ג'אנטים של 18 אינץ' (מיצובישי לנסר החדשה לימיטד).

Skoda Octavia MK III 1.8TSI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אתה מזכיר לי את עצמי בגיל 16, כשהייתי אוסף פרוספקטים של מכוניות

ועורך טבלה השוואתית של כל הנתונים האפשריים,

מיחס מומנט/משקל ועד האצה, מהירות מקסימלית וכל הבלה-בלה.

 

מתי שהוא מתבגרים, ומבינים שנתוני היצרן הם די קשקוש.

למשל, נתוני ההאצה (בפרוספקטים) של הונדה סיוויק לדורותיה. פשוט בדיחה.

 

אין שום חוק שמכריח את היצרנים למדוד בכלל את יכולות ההאצה

של המכוניות שלהם, ואין שום שיטה אחידה לעריכת המדידה.

רוצה סתם עוד דוגמה? מספיק שתשים צמיגים מסוגים שונים על אותו אוטו בדיוק,

(אוחזים יותר או אוחזים פחות) ותקבל מדידה שונה.

 

לא אתה ולא אני יודעים איך ערך כל אחד מהיצרנים את המדידה,

ולכן הנתונים שקשורים למהירות והאצה הם לא ברי השוואה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, בתור מי שפתח את השרשור הזה, תרשו לי להגיב:

א. אף אחד לא התייחס לבדיחה שלי על ה- 309. :-(

ב. הלוואי שהייתי מקבל כ"כ הרבה תגובות לשאלה שלי בפורום off topic על כסאות תינוק לרכב.

ג. לייחס לי את התכונה כאילו אני מקבל בבחינת "ראה וקדש" תוצאות מדידת 0-100 זה קצת מתחמק, בהתחשב בגיל ובניסיון החיים שלי (לו רק היו מסתכלים על הנתונים האישיים שלי החשופים תחת שם המשתמש, אבל מי סופר).

 

אם ברור שזו מדידה "אופטימית" (הרי אף יצרן לא ימדוד לרעתו), ואם נניח שהתרשמתי כי ה- TSI די עומדת בזה, אזי גם אם נניח שה- 308 עומדת בנתוניה האופטימיים והסובייקטיבים מצידה, עדיין ישנו פער שאינו בר גישור. זאת ועוד, אם נניח (ואני משאיר לפיסיקאים לחשב זאת) שכל ההאצה כולה לוקחת מרחק קצר יחסית, של כ- 200 מ' או פחות, אזי לאיזה מרחק בדיוק ה- 308 עדיפה? אוסיף עוד, שכל יציאה מהרמזור היא אכן מהירה מאוד, ומעולם בשנת הבעלות על הרכב לא נתקלתי בקושי של הרכב להעביר הילוכים עליו מדבר נציג המגזין פה למעלה. ואני כמובן בכלל לא מדבר על מצב S.

 

אני מבקש להדגיש נקודה מסויימת שצרמה לי מבחינה לוגית בדבריו של נציג המגזין:

איזה קושי יכול להיות לכל הרוחות לשלב את ההילוכים הראשונים בעת האצה, כאשר ההילוך הראשון כבר משולב, והשני כבר מוכן ממילא, היות ולמיטב ידיעתי המוגבלת, אין אפשרות אחרת בכלל... (כלומר, שני קלאצ'ים: האחד מחובר להילוך ראשון במצב עמידה, והשני - כמה מפתיע - מכין את ההילוך השני). אז היכן הבעיה?

 

אוסיף רק זאת: אין לי שום דבר נגד ה- 308 או משפחת PSA. להיפך, הייתי בעלים של כמה ואני מתוון להיות בעלים של נוספות. רק מסקנות הסוטות מהותית מהעובדות הן משהו שאני לא מצליח לעכל מבחינה לוגית. אגב, גם אני חושב שמבפנים היא נראית נהדר. וכשכתבתי "מי משלם להם כסף על זה", התכוונתי על רכישת המגזין (כלומר מי מוציא על זה כסף).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים, אבל PORSCHE-911 רשם שתאוצה לא נקבעת על פי הגיר, ואני טוען שכן הגיר קובע. (שוב - ממיר מומנט)

ברכבים יש מס' דברים עיקריים שקובעים את התאוצה והם:

 

1. הספק

2. מומנט

3. משקל

4. גיר

 

בהשוואה של ה308 מול ה TSI, חוץ מסעיף 2, הגולף מנצחת בסעיפים 3,4 וסעיף 1 הוא אותו דבר בשניהם.

לגיר יש לו משמעות רבה בתאוצה וזה עובדתי. זה מה שניסיתי להסביר, שלגיר יש משמעות רבה בתאוצה של הרכב. ה AL4 אינו גיר מצטיין והוא נחשב דיי מיושן, אפילו שישדרגו הרבה פעמים את התוכנה שלו.

 

וגם צריכים להבין, זה שלגיר מסוים יש 6-7-8-9 הילוכים, זה לא אומר שהוא יותר טוב(עבור רכב ספורטיבי זה משהו אחר), ריבוי הילוכים זה סתם גימיק שנועד למכור רכבים, זה בדיוק אותו עיקרון שמוכרים רכב סופרמיני לא ספורטיבי עם ג'אנטים של 16 אינץ '(דוגמא סקודה פאביה). או רכב משפחתי עם ג'אנטים של 18 אינץ' (מיצובישי לנסר החדשה לימיטד).

 

והינה שוב זה מתחיל אתה לוקח סתם נתונים יבשים ומשווה :| , הרכבים האלו לא אותו דבר מבחינת אווירדינמיות , מקדם גרר ועוד כל מיני דברים שמשפיעים לא פחות ממה שאתה חושב , המומנט המירבי של הפג'ו מגיע מוקדם יותר מהגולף אם אתה כבר רוצה ללכת לפי נתונים.

העבודות בשטח מדברות ולא מה שרשום על הפרוספקטים , דומגא לכך היא הרכב הקודם שמכרתי לא מזמן , פג'ו בזמנו טענו שיש לרכב 155 כ"ס נתון אופטימי למדי שהתגלה כשיקרי במהלך השנים ולרכב הייה הספק של 145 כ"ס לערך , פג'ו הוסיפו לעצם עוד 10 סוסים קטנים לאוורה .

עוד דוגמא קצת קיצונית זאת הניסאן סקיילן החדשה איך רכב עם 450 כ"ס "בלבד" עושה בית ספר לרכבים חזקים בהרבה? גם בקו ישר וגם על מסלול? ורכבים שנמצאים בערך באותו משקל ועם יותר כ"ס ממנו. תפסיק להתחייס לנתוני יצרן כאל תורה לא פעם ולא פעמיים יצרנים מעגלים פינות בקשר לתאוצות , צריכת דלק והספק הרכב.

 

ומספר הילוכים זה ממש לא גימיק , זה נועד לחיסכון בדלק ומשאיר אותך תמיד בכח זמין ונכונות להוריד או להעלות הילוך לפי צורך , הלקסוס למשל משייטת על 140 קמ"ש ב-2000 סל"ד נמוכים ושקטים מאוד.

הגיר האוטומט שם הוא לא משהו שאתה מכיר ושונה מאוטומט רגיל אבל בכל זאת אוטומטי וכמו שדיסקבר הסביר זה גיר יחודי למדי ואני לא חושב שיש שם הפסד כוח גדול יותר משל גיר ידני או רובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב לפי Carfolio הנתונים של הפיג'ו טובים יותר:

http://carfolio.com/specifications/models/car/?car=160567

 

 

מ 0 ל 100 ב 8.8 שניות, כמו הגולף ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב, שעליתי על טעות.

בכל האתרים של פוז'ו בחו"ל הדגם המדובר (1.6THP ) מגיע עם 150 כ"ס.

בארץ זה מופיע עם 140 כ"ס בלבד, זו כנראה גירסה, אשר מוכרת רק בישראל:-)

אולי ניתן לעשות בירור אצל לובינסקי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיוני, נתונים כמו מהירות סופית, תאוצה, האצת ביניים, אפילו קוטר סיבוב הם בהחלט נתונים, אשר ניתן להשיגם.

(בניגוד מוחלט לצריכת הדלק).

כמובן יש לעיתים טעויות וכו, אבל באופן כללי היצרנים עומדים מאחורי פירסומיהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב, שעליתי על טעות.

בכל האתרים של פוז'ו בחו"ל הדגם המדובר (1.6THP ) מגיע עם 150 כ"ס.

בארץ זה מופיע עם 140 כ"ס בלבד, זו כנראה גירסה, אשר מוכרת רק בישראל:-)

אולי ניתן לעשות בירור אצל לובינסקי...

 

בצירוף עם תיבה אוטומטית המנוע מספק רק 140 סוסים, ככה זה.

 

באשר לנתון התאוצה - הוא מושפע מהמון המון גורמים, לא רק ה-4-5 שהצגתם (אם כי כמובן שהם המשמעותיים ביותר).

 

ודבר אחרון - ה-DSG אכן יוצא לאט יחסית מהמקום באופן בו נערכה הבדיקה. בכל מקרה אני חושב שהשאלה כאן היא לא נתון ה-0-100 או ה-20 מטרים הראשונים של ההאצה מהמקום, אלא תאוצות הביניים וגמישות המנוע. לא נהגתי על שתי המכוניות ולכן אני שואל את החברים בהגה - האם גם בתאוצות הביניים ה-308 מהירה יותר?

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

308 מהירה בכחצי מכונית.

ואני מסביר, ל- TSI יש נטייה (מוצדקת, לטובת חיסכון בדלק ושקט בתא הנוסעים) לטפס מהר מאוד להילוכים הגבוהים, ולכן למרות היתרון בתאוריה של ששת ההילוכים שלה והגיר כפול המצמדים, כשנדרשה תאוצה מ- 80 קמ"ש המומנט העדיף ב- 308 (24.4 מול 22.4 שגם מגיעים מעט מוקדם יותר) נתן לה ייתרון קל. ייצויין שברגע שגולף התארגנה על עצמה הן נותרו צמודות זו לזו עד 120 קמ"ש. בקיצור כן ולא, כן-היה יתרון, לא-לא משמעותי.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב, שעליתי על טעות.

בכל האתרים של פוז'ו בחו"ל הדגם המדובר (1.6THP ) מגיע עם 150 כ"ס.

בארץ זה מופיע עם 140 כ"ס בלבד, זו כנראה גירסה, אשר מוכרת רק בישראל:-)

אולי ניתן לעשות בירור אצל לובינסקי...

 

אל תשכח שבמנועי טורבו יש הבדל (שיכול להיות משמעותי בהחלט) בין טמפרטורות שונות.

מנוע מוגדש יתן הספק טוב יותר כאשר הוא עובד בסביבה בה ב16 מעלות צלזיוס,

מאשר מנוע זהה שיעבוד ברכב שנוסע במקום בו הטמפרטורה 33 מעלות צלזיוס.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

308 מהירה בכחצי מכונית.

 

זה מה שחשבתי. בקיצור, מהומה פורומית רבה על שום דבר :wink:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5643 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...