Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פזיו 205 1.4 אלטרנטור מת חצי שנה ושבועיים אחרי החלפתו


dani12
שימו לב! השרשור הזה בן 4841 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רק לידיעה, שלא תחשבו שמכרו לפותח השרשור רק סיפורים. מצבר ישן בעל התנגדות פנימית גבוהה אכן מעמיס על האלטרנטור ועלול לגרום לכשל מוקדם.

הכי נכון לבדוק מצבר עם בודק מצברים אלקטרוני שעליו כבר הרחבתי בדברים בעבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי המצבר לא חדש אבל גם לא ישן (פחות משנתיים) אבל תקין לפי בדיקות סטנדרטיות שעושים החשמלאים.

5 חודשים שזה משך החיים של האלטרנטור ? זה ממש לא תקין גם אם הוא היה צריך להטעין קצת יותר. וזה גם לא שאני כל היום בדרכים אולי יש לי שעה ביום של נסיעות וגם זה בדרך כלל ללא פקקים ובכבישים מהירים זה לא משהו שצריך לגרום למוות כל כך מוקדם.

יומיים לפני במסגרת הבדיקה השבועית של שמן מים נבדקה טעינה והיתה על 14.4 יציב לחלוטין,

יומיים אחרי חם מאוד בחוץ , פקק תנועה ארוך , מזגן על המקסימום, ופתאום נדלקת נורה וזהו. ללא שום סימן מקדים או בעיות כל שהם לפני.

החשמלאי שסידרתי אצלו אמר שכנראה הלך הגשר דיודות כתוצאה מהחום והעומס שהיה על האלטרנטור . ואם להוסיף לזה חלקים מאיכות ירודה אז זה התוצאה .ולגבי החלקים אין לי שום ספק כי בתקלה הראשונה הם ניסו קודם להחליף לי מייצב מתח (מה שלא עזר) הוא הביא אחד חדש מהקופסא אז סתם הסתכלתי מה כתוב על הקופסא הנ"ל היה בפירוש רשום: MADE IN CHINA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר ערכי??

יש פה כנראה בעיה בהבנת הנקרא:?

כאשר אני עובד על הרכב שלי אני מוציא מעצמי 100% לעומת איזה מוסכניק שלא שם עליך ונותן לך אחריות עד השער. קאפיש?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תדבר שטויות, אף בעל מקצוע לא רוצה לקוח חוזר ולכן הוא כן מעוניין לעשות עבודה טובה, יש גם כבוד עצמי ומקצועי, וזה שהוא מעניק אחריות לאלטלנטור משופץ לחצי שנה זה מכובד מאוד כי נהוג לרוב לתת 3 חודשים וזהו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומהי הסיבה שהאחריות שמקבלים היא ל-6 חודשים בלבד ? הרי שיפוץ אלטרנטור לפי הספר כלומר החלפת המכלולים שמתבלים+בדיקה מקיפה אמורה להביא את האלטרנטור למצב 'כמו חדש'.

 

אלטרנטור ברכב חדש שיצא מהחברה מחזיק לפחות 150K ואפילו יותר ומנסיון רב שנים עם כול הגולפים שהיו ברשותיי וגם גולף דור 2 שגמעה 170K (והיד...) לא החלפתי שום חלק באלטרנטור.

 

מסקנה אישית שלי שפשוט החלקים שמרכיבים הם תוצרת גרועה+שיפוץ חפפיניקי.

 

לפני 8 חודשים שיפצתי אלטרנטור של מיציבושי סופר לנסר במו ידיי והוא עדיין עובד מצויין הכיצד ? (ואני לא בעל מקצוע בתחום).

 

בוודאי שאף בעל מקצוע לא רוצה לקוח חוזר מבואס אבל לצערינו הדור של בעלי המקצוע בתחום הולך ונעלם ונולד דור חדש שלא ידע את יוסף.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על שיפוץ ונסיון של כמה יחידות בודדות, יומית של משפץ אלטרנטורים זה כפול מהאלטרנטורים שבדקת, ולכן אתה לא דוגמא.

 

אלטרנטורים מתקלקלים גם ברכבים חדשים ובק"מ נמוך. לרוב הווסת האלקטרוני לא מתפקד.

 

הגורם העיקרי לחדירת חלקי חילוף זולים ונחותים זה אתם , הלקוחות, שרוצים זול "כי אני בדיוק עומד למכור את האוטו...". מספיק לראות את כל שרשורי הבהלה על המחירים הלא נורמליים של חלקים מקוריים להבין זאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שבועיים עזרתי לחבר הפורום אביב בשיפוץ אלטרנטור של פולו שנת 96' והמצב שנקלענו אליו הוא פרדוקסאלי למה ? מייצב מתח מקורי של בוש עולה בסביבות 800 שקלים זוג מיסבים של NSK/SKF (אביב חיפש רק חלקים איכותיים) עולה כמה עשרות שקלים (חריטה של טבעות החלקה על חשבון הבית) על הדרך אולי להחליף כבר את הדיודות (סה"כ האלטרנטור יישן) + צבע חיצוני ואתה מגיע למחירו של אלטרנטור חדש.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדבר שטויות , אז בוא לירושלים ותראה שכמעט כל חשמלאי שמחליף פה אלטרנטורים משופצים נותן אחריות לחצי שנה.

לגבי חזרת לקוח אז תעשה את החישוב הוא ספיציפי בתור גם מי שמשפץ כמה עולה לו השיפוץ ? גג 150 ש"ח מי שמשפץ זה הפועלים שלו. הוא מוכר אותו אחרי זה בכמעט 700 ש"ח + 200 ש"ח עבודה. מרוויח 900 ש"ח מוציא 200 ש"ח שזה כולל את שכר הפועל, רווח נקי על כל חלק של 700 ש"ח אני חושב שגם אם במשך תקופת אחריות הוא יחליף עוד אחד עדיין הרווח הרבה יותר גבוהה מההפסד ואל תשכח שגם את האלטרנטור שהוא מוריד הוא משפץ ומוכר כך שההפסד מבחינתו די קטן והתועלת שבשימוש שמוצרים מאיכות ירודה די משתלמת בכל מקרה, וכמו שאמרתי כמעט כולם פה נותנים אחריות של חצי שנה ומי שלא יתן חצי שנה פשוט לא יעשו אצלו את העבודה.ובעל מקצוע שקודם מחפש פגמים אצל הלקוח ולא אצל עצמו אני לא חושב שיש לו כבוד עצמי רב. וכמו שצדקתי לגבי התקלה בפעם הראשונה אני די בטוח שגם הפעם הבעיה לא אצלי.

וגם בסיטואציה אחרת למשל אם הוא היה יודע ב 100% שהלקוח אשם בתקלה עדיין במצב כזה גבולי מתוך כבוד עצמי ומקצועי היה צריך ללכת לקראת הלקוח או לפחות להציעה הצעה הוגנת ולא לנסות לחסוך כמה גרושים תאמין לי שמבחינתו בתווך הארוך זה היה משתלם,כי אני אישית תכננתי לעשות ניקוי למערכת המיזוג לפני הקיץ ולך תדע איזה עוד דברים יצצו ב 205 המזדקנת ועד היום בדרך כלל הייתי הולך אליו לטפל בדברים האלו ואחרי היום המוסך הזה מחוק מבחינתי. וגם אני אשתדל לגרום לכל מי שאני מכיר להמנע ממנו בעתיד.אז מה שיצא לו היום: הוא חסך 200 ש"ח החלפה אבל הפסיד הרבה יותר בתווך העתידי .

ולגבי המחירים אתה גם טועה בזמנו החלטתי לעשות את העבודה אצלו מכיוון שהוא אמר לי שהוא מבצע את השיפוץ לבד עם חלקים איכותיים ולא מביא אלטרנטורים משופצים מתל אביב כמו כל השאר ודווקא המחירים אצלו היו יותר גבוהים. כך שאני לא חיפשתי את המחיר אלה דווקא רציתי לקבל מוצר איכותי יותר.

סתם דוגמא ליחס איכפתי של מוסך שרוצה לשמר לקוח : לפני כמה זמן עשיתי טיימינג במוסך הקבוע שלי עשה אותו פועל חדש הכל יצא טוב הרכב נוסע מצויין אבל במקרה שמתי לב שהרצועה מורכבת עם חצים בכיוון הנגדי לכיוון הסיבוב של המנוע. הלכתי אליו והצגתי את הטענות שלי הוא הסביר לי שבפועל ברגע שהרצועה כבר מורכבת זה לא משנה אבל אם זה חשוב לי אז שאני אבוא אליו למחרת והוא יפרק וירכיב חזרה כמו שאני רוצה, ללא שום דרישת תשלום או התנגדות מצדו. אומנם עזבתי את הרעיון כי בדקתי את הנושא ואכן השתכנעתי שזה לא משנה ברגע שזה כבר מורכב ועדיף לא להתעסק עם זה סתם. אף אחד לא יכול להיות מושלם וברור שכל אחד רוצה להרוויח ולכל בעל מקצוע הוגן גם מגיעה להרוויח אבל הגישה שלו ללקוח עושה את כל ההבדל ואני כבר הרבה שנים אצלהם ואף פעם לא היו לי שום בעיות איתם ותמיד בעל המוסך עושה את המקסימום שאני בתור לקוח אקבל הרגשה טובה , ולכן אם מישהו שואל אותי לגבי מוסך אני תמיד ממליץ עליו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שלא יודע לא יעשה.

 

מי שלא יודע מוזמן להציץ בפרויקט המצולם שלי וללמוד.

לגבי שיפוץ עצמי - אני ניסיתי בזמנו לשפץ את האלטרנטור ב205 בכוחות עצמי אחרי שנמאס לי להחליף אלטרנטור כל שנה. אז מצאתי פרויקט מצולם של איציק נ. ועקבתי בקפדנות אחרי ההוראות.

יודע מה? השיפוץ החזיק בדיוק שבועיים ימים, אחריהם שוב נדלקה נורית הטעינה והרכב חזר על גרר הביתה.

 

 

האם לאור הנאמר כאן עדיף לדעתכם "להסתכן" עם אלטרנטור ישן אבל תקין, ולא לשפצו?

בימים אלו ממש אני מתלבט האם לשלוח את האלטרנטור שלי לשיפוץ אצל אחד המשפצים בת"א למרות שחשמלית ומכנית הוא תקין לחלוטין וכפי שזה נשמע מהשרשור הזה, עדיף אלטרנטור ישן וחלוד מאלטרנטור משופץ וזול.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שיפצתי אלטרנטור ברחוב הבנאי באיזור התעשיה חולון,עלה לי 400 ש"ח והרכבתי אותו לבד ברכב,קיבלתי אחריות של כשלשה חודשים.

 

 

האלטרנטור הזה מחזיק כבר שנה,ועדיין הטעינה תקינה:-)

DSCF901111111105_resize1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שבועיים עזרתי לחבר הפורום אביב בשיפוץ אלטרנטור של פולו שנת 96' והמצב שנקלענו אליו הוא פרדוקסאלי למה ? מייצב מתח מקורי של בוש עולה בסביבות 800 שקלים זוג מיסבים של NSK/SKF (אביב חיפש רק חלקים איכותיים) עולה כמה עשרות שקלים (חריטה של טבעות החלקה על חשבון הבית) על הדרך אולי להחליף כבר את הדיודות (סה"כ האלטרנטור יישן) + צבע חיצוני ואתה מגיע למחירו של אלטרנטור חדש.

 

אני חושב שאתה מתבלבל - בררת כמה עולה אלטרנטור חדש?

 

אני מדבר שטויות , אז בוא לירושלים ותראה שכמעט כל חשמלאי שמחליף פה אלטרנטורים משופצים נותן אחריות לחצי שנה.

התמחירים שלך לא מציאותיים ואתה רחוק מאוד מהתמחיר של שיפוץ מכלול בבית עסק וכל סך ההוצאות הנדרשות באופן יום יומי.

לגבי הגישה של מוסך ללקוח, זה עניין אחר ומורכב - אבל באופן עקרוני, כל לקוח חוזר זה נזק כלכלי למוסך בין אם יש אחריות או לאו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו צריך לסיים את הדיון כי הוא לא מגיעה לשום דבר.

רק לסיום תשובה ל danniel:

הוא מוריד לי אלטרנטור, חלקים סיניים שהוא יחליף זה עלות 2 החלפים (ביחד) 180 שח ווסת ומיישר רגיל( כתב איציק נ),

ובטח אם קונים בכמויות זה יוצא אפילו יותר זול.

אולי מייסבים עוד כמה עשרות שקלים אז נגיד ששיפוץ מבחינת חלקים זה 150-200 ש"ח הפועלים נמצעים שם בין 7 וחצי לחמש וגם בנו שם ועובד כולם גם כך מקבלים סכר יומי בין עם הם עובדים על רכב או בשיפוץ . אז כמו שאמרתי שיפוץ עולה לו כ 200 ש"ח מקסימום זה 250 ש"ח כולל הוצאות ועבודה של שעה על השיפוץ (למרות שמי שמקצוען ואם מלחם טוב יעשה את זה בפחות משעה. ואם הוא מוכר אותו עם עבודה ב 900 ש"ח אז כן יש לו רווח ענקי על כל חלק כזה.

דווקא החשמלאים שמוכרים את המשופצים מבתי מלאכה קונים אותם ביותר יקר ממה שיוצא שיפוץ עצמי ואצלהם המחיר הגבוהה יותר מוצדק. אמרתי שהלכתי לחשמלאי שנמצא ליד: "אלי מזרחי" סיפרתי לו את המקרה , אז הוא הציעה לי אלטרנטור משופץ בבית מלאכה במקום במחיר רגיל של 700 ש"ח ב 500 ש"ח ועל עבודה עוד 150 ש"ח.ותאמין לי הוא לא היה מוכר במחיר הפסד, אז כן מי שמשפץ לבד זוכה לרווח משולש ואולי אף יותר אלה אם כן הוא משקיעה בשיפוץ ופה זה לא המקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואיפה הטסט-בנץ', הבדיקה על הרכב, ניקוי חול לגוף האלטרנטור, בדיקות שונות אחרות, לפוף סטטור או רוטור (במידת הצורך)? אחזקה ופחת של ציוד, זמן עבודה של עובדים עוד כמה גורמים שבטח שכחתי. מהכוון שלך הדברים נראים אחרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4841 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...