Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6739 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
שהקרוס במגבר נמצא על מצב FLAT הקומפוננט נותן המון באס ומחרחר מהר מאד ושמע ממש גרוע...

 

ולא הבנתי את הקטע של החיתוכי תדרים, נניח והסאב נמצא על 100 הרץ, אז איך לכוון את הפרקיונסי בקומפ'?

מזתומרת נותן המון בס ???

קומפוננט שלא יודע להיות על פול ריינג , לא נראה לי שהו יכול ליות במה קדמית .

 

אני מציע שתחבר אותו ליציאה האחורית של הJBL יש שם בס בוסט תכוון את התדר על 80 הרץ לערך שהפילטר על FLAT תסדר את הגיין ותראה מה יוצא .

 

בעצם הסאב בגישור על האחורה ... בכל אופן תוריד את הגיין , אם הבס מתעוות אז הגיין ממש גבוהה זה גם מסביר את הטויטרים . תעשה את הסט אפ מחדש, במה קידמית חייבת להיות על פול ריינג.

 

המערכת צריכה לתת את כל התדרים סאב עד כ 100 ומ100 הקומפוננט עד 22K

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מזתומרת נותן המון בס ???

קומפוננט שלא יודע להיות על פול ריינג , לא נראה לי שהו יכול ליות במה קדמית .

 

אני מציע שתחבר אותו ליציאה האחורית של הJBL יש שם בס בוסט תכוון את התדר על 80 הרץ לערך שהפילטר על FLAT תסדר את הגיין ותראה מה יוצא .

 

בעצם הסאב בגישור על האחורה ... בכל אופן תוריד את הגיין , אם הבס מתעוות אז הגיין ממש גבוהה זה גם מסביר את הטויטרים . תעשה את הסט אפ מחדש, במה קידמית חייבת להיות על פול ריינג.

 

המערכת צריכה לתת את כל התדרים סאב עד כ 100 ומ100 הקומפוננט עד 22K

 

 

אני לא בטוח שהרמקולים הקדמיים צריכים להיות במגבר על פול ריינג', בהוראות של המגבר כתוב שמצב פול ריינג' הוא כשמשתמשים ברמקול רגיל/פול ריינג' כשאין סאב, והמצב השני(HPF) הוא מצב שבו משתמשים כשיש לך סאב.

 

 

בכל זאת לנסות?

פורסם

בהיי פס יהיה יותר קל לרמקול לעבוד והוא יהיה יותר חזק ,זה בטוח אבל אם אתה רוצה במה קידמית טובה אז רק בפול ריינג,

 

תנסה ... אם לא תאהב .... תחזיר

 

תזכור רק שבד"כ הגיין פתוח פחות על פול ריינג ...

 

כל הכייף בסט קומפ טוב זה שאפשר לעבוד איתו על פול ריינג

פורסם

אני חושב שאתה טועה חבר.

כאשר אתה שם את הבורר על היי פאס אתה בעצם קובע לו מאיזה תדר ומעלה לנגן.

כך לדוגמא שהקומננט יורד ל80 הרץ. אז הכיוון אופטימלי יהיה כאשר הקומפננט במצב HP חתוך על 85~ והסאב על LP וחתוך על 85~ .

כך נתון מצב שמ85 הרץ ומעלה מנגן הקומפננט ומ85 הרץ ומטה מנגן הסאב.

:-) just smile
פורסם
שלום,

השבוע התקנתי מערכת ברכב(מאזדה 3):

קומפוננט הרץ ESK165

סאב: הרץ ES300

מגבר: JBL GTO 1004

 

עכשיו לשאלותיי,

בווליום גבוה, ( לא המקסימום כמובן), אני מרגיש שהטוויטרים ממש ממש צורחים באוזניים והורסים את כל המוזיקה!

לפי מה שהבנתי בקומפוננטים הנ"ל יש לטוויטרים 3 יציאות(3,0,3-), וכרגע הטוויטרים נמצאים על 0,

אם אני אוריד את הטוויטרים למינוס 3 הבעיה תפטר?

 

ולגבי הסאב,

ממה שאני רואה ההספקים שלו הם 350 רמס ו700 וואט,

ואם אני לא טועה המגבר בגישור מוציא כ284 רמס(או 260 לא זכור לי ממש),

עכשיו אני מרגיש שהסאב לא נותן את מה שהוא יכול , ז"א שיש לו עוד והוא לא מנוצל.

במגבר הסאב נמצא על 3/4 עוצמה בגיין, והבאס בוסטר 0.

 

מה אתם אומרים לעשות?

 

תודה מראש לכל העונים ושבת שלום.

 

שאלת כאן בעצם שתי שאלות - האחת היא "למה הטוויטרים שלי צורחים?" והשניה היא "למה הביצועים של הסאב עלובים?"

 

לגבי הטוויטרים - אתה קנית סט פשוט של הרץ, שלא תבין לא נכון - הרץ מכל החברות הגרמניות זאת לדעתי החברה ההכי טובה ובסדרות הגבוהות שלהם יש להם טוויטרים מעולים.

 

הבעיה שלך היא שהטוויטרים האלה הם אכן צעקניים ואני לא מאמין שלהוריד אותם ל3- דציבל יפטור את הבעיה, יעזור, קצת, אבל לא יפטור את הבעיה.

 

הדברים שאתה צריך לקחת כאן בחשבון הם שאולי היית צריך לעשות בחירת רכיבים אחרת כבר מההתחלה למשהו שפחות צועק, אבל אם אתה כן אוהב את הצליל שלהם ורוצה להרגיע אותם אז אתה יכול לעשות את הדברים הבאים:

 

1. להוריד קצת את הטרבל בHU, אם יש לך אקולייזר אז בכלל יש לך יותר גמישות באופציה הזאת.

2. להוסיף נגד על הטוויטרים ואז הם יורגעו קצת, הבעיה כאן היא שאתה משנה נקודת חיתוך בגלל שינוי התנגדות של הרמקול ויכולים להיות לך כאן הפסדים.

3. מכוון את הטוויטרים במקום לאזניים, יותר אחד כלפי השני או קצת לכוון השמשה - ירגיע מאוד, המינוס - אתה תאבד מהפירוט שלהם שגם ככה הוא לא בשמיים.

4. להוסיף מגבר שני ערוצים וקרוס אקטיבי חיצוני (אלא אם כן יש לך קרוס טוב בHU שמאפשר את זה) ולעבור להגברת בי-אמפ, זה הפתרון ההכי טוב בשבילך בנושא הזה וזה באמת יתן לך את מה שאתה מחפש, אתה תוכל להגביר את המידבאסים ולהשקיט את הטוויטרים. המינוס - במה צונחת בגובה.

 

לגבי הסאב וופר - תמיד תיקח בחשבון שזה שהמגבר שלך מספק 280 וואט או 400 וואט - הוא לא בהכרח עובד טוב מול הסאב וופר, יכול להיות שתביא מגבר חלש יותר אבל הוא ירים את הסאב לחלל בגלל שהוא יותר מותאם אליו - איך אפשר לדעת כזה דבר? רק ע"י ניסוי של המגבר.

 

דבר ראשון - בערוץ של הסאב וופר - תדאג שהקרוס על LPF ולא על HPF כי סאב אמור לנגן מתדר כלשהו ומטה.

דבר שני - תכבה את הבאס בוסט אם הפעלת - רק מוסיף עיוותים לסאב וופר וזה נשמע זוועה אם מה שאתה מחפש זה איכות בצליל שלך.

דבר שלישי - ככל שתחתוך את הסאב בתדר יותר גבוה - ככה אתה יותר תשמע אותו מתא המטען אבל ה"בום" יתפזר יותר (כמובן עד תדר מסויים), ככל שתחתוך יותר נמוך הסאב יתקרב לשמשה הקדמית וישמע מדוייק יותר.

דבר שלישי - תכוון לפי שמיעה בלבד.

דבר רביעי - תנסה להפוך פאזה (להפוך את החוטים) של הסאב ותראה מה השינוי בהתנהגות שלו.

דבר חמישי - אם יש לך היפוך פאזה של סאב בHU ווליום לסאב בHU - תשחק גם איתם.

 

בהצלחה!

 

המלצה שלי - תעביר את המגבר הנוכחי לשימוש לסט הקדמי לבי-אמפינג ותוסיף מונובלוק פשוט (150 עד 250 RMS - לא מאמין שצריך יותר מזה) בשביל הסאב, גם קלאס D שיצרוך פחות זרם בשביל להרים את הסאב וגם אתה מפריד את הסאב מהמגבר שמרים את הסט הקדמי שגם ככה מכביד על המגבר - כרגע גם הסאב וגם הסט הקדמי אצלך עובדים על אותו ספק כוח - חומר למחשבה...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

לגבי הטוויטרים - אתה קנית סט פשוט של הרץ, שלא תבין לא נכון - הרץ מכל החברות הגרמניות זאת לדעתי החברה ההכי טובה ובסדרות הגבוהות שלהם יש להם טוויטרים מעולים.

 

הרשה לי לתקן, הרץ היא חברה איטלקית.

פורסם
שאלת כאן בעצם שתי שאלות - האחת היא "למה הטוויטרים שלי צורחים?" והשניה היא "למה הביצועים של הסאב עלובים?"

 

לגבי הטוויטרים - אתה קנית סט פשוט של הרץ, שלא תבין לא נכון - הרץ מכל החברות הגרמניות זאת לדעתי החברה ההכי טובה ובסדרות הגבוהות שלהם יש להם טוויטרים מעולים.

 

הבעיה שלך היא שהטוויטרים האלה הם אכן צעקניים ואני לא מאמין שלהוריד אותם ל3- דציבל יפטור את הבעיה, יעזור, קצת, אבל לא יפטור את הבעיה.

 

הדברים שאתה צריך לקחת כאן בחשבון הם שאולי היית צריך לעשות בחירת רכיבים אחרת כבר מההתחלה למשהו שפחות צועק, אבל אם אתה כן אוהב את הצליל שלהם ורוצה להרגיע אותם אז אתה יכול לעשות את הדברים הבאים:

 

1. להוריד קצת את הטרבל בHU, אם יש לך אקולייזר אז בכלל יש לך יותר גמישות באופציה הזאת.

2. להוסיף נגד על הטוויטרים ואז הם יורגעו קצת, הבעיה כאן היא שאתה משנה נקודת חיתוך בגלל שינוי התנגדות של הרמקול ויכולים להיות לך כאן הפסדים.

3. מכוון את הטוויטרים במקום לאזניים, יותר אחד כלפי השני או קצת לכוון השמשה - ירגיע מאוד, המינוס - אתה תאבד מהפירוט שלהם שגם ככה הוא לא בשמיים.

4. להוסיף מגבר שני ערוצים וקרוס אקטיבי חיצוני (אלא אם כן יש לך קרוס טוב בHU שמאפשר את זה) ולעבור להגברת בי-אמפ, זה הפתרון ההכי טוב בשבילך בנושא הזה וזה באמת יתן לך את מה שאתה מחפש, אתה תוכל להגביר את המידבאסים ולהשקיט את הטוויטרים. המינוס - במה צונחת בגובה.

 

לגבי הסאב וופר - תמיד תיקח בחשבון שזה שהמגבר שלך מספק 280 וואט או 400 וואט - הוא לא בהכרח עובד טוב מול הסאב וופר, יכול להיות שתביא מגבר חלש יותר אבל הוא ירים את הסאב לחלל בגלל שהוא יותר מותאם אליו - איך אפשר לדעת כזה דבר? רק ע"י ניסוי של המגבר.

 

דבר ראשון - בערוץ של הסאב וופר - תדאג שהקרוס על LPF ולא על HPF כי סאב אמור לנגן מתדר כלשהו ומטה.

דבר שני - תכבה את הבאס בוסט אם הפעלת - רק מוסיף עיוותים לסאב וופר וזה נשמע זוועה אם מה שאתה מחפש זה איכות בצליל שלך.

דבר שלישי - ככל שתחתוך את הסאב בתדר יותר גבוה - ככה אתה יותר תשמע אותו מתא המטען אבל ה"בום" יתפזר יותר (כמובן עד תדר מסויים), ככל שתחתוך יותר נמוך הסאב יתקרב לשמשה הקדמית וישמע מדוייק יותר.

דבר שלישי - תכוון לפי שמיעה בלבד.

דבר רביעי - תנסה להפוך פאזה (להפוך את החוטים) של הסאב ותראה מה השינוי בהתנהגות שלו.

דבר חמישי - אם יש לך היפוך פאזה של סאב בHU ווליום לסאב בHU - תשחק גם איתם.

 

בהצלחה!

 

המלצה שלי - תעביר את המגבר הנוכחי לשימוש לסט הקדמי לבי-אמפינג ותוסיף מונובלוק פשוט (150 עד 250 RMS - לא מאמין שצריך יותר מזה) בשביל הסאב, גם קלאס D שיצרוך פחות זרם בשביל להרים את הסאב וגם אתה מפריד את הסאב מהמגבר שמרים את הסט הקדמי שגם ככה מכביד על המגבר - כרגע גם הסאב וגם הסט הקדמי אצלך עובדים על אותו ספק כוח - חומר למחשבה...

 

 

הבנתי הכל,

אבל בגלל כל מיני בעיות אין לי אפשרות להוסיף שום מגבר...מה שכן רציתי זה שתעזרו לי להגיע למקסימום שאני יכול להפיק מהציוד שקניתי ועזרה בכיוונים.

 

בכל מקרה:

ההד יוניט שלי הוא מובנה של המזאדה 3...כך שאין הרבה אפשריות לכיוון בהד יוניט.

 

ואיך אני יודע כמה גיין לתת לסאב במגבר?

לפי מה קובעים?

אני לא מצליח לזהות עיוותים שיוצאים מהסאב...

פורסם
הרשה לי לתקן, הרץ היא חברה איטלקית.

 

זה מסביר למה אני אוהב את הטוויטרים שלהם יותר כנראה... חחחחח תודה!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

חזרתי עכשיו מהאוטו, נגעתי בכל מיני דברים במגבר וכו'...והאמת שהסאב נותן ביצועים יחסית מכובדים ודיי הפתיע אותי לטובה.

 

הבעיה עכשיו שהכי מציקה לי זה הטוויטרים...

שאני בHU על 50 אחוז עוצמה הטוויטרים עובדים מעולה, מדוייק, וממש לא צורח או מרוח.

אבל שאני מתחיל להגביר אל עבר ה85 אחוז+ הטוויטרים מתחילים להימרח ולצרוח באוזן כמו חולי נפש, אבל אני מרגיש שהוופרים לא צורחים או מחרחרים.

אני מאמין שתגידו לי שהHU מעוות, אוקי ידוע לי, אבל אם אני ישאר על 50 אחוז עוצמה...איפה הכוח שהרמקולים יכולים לתת לי?

הבעיה זה לרסן את הטוויטר ואני לא יודע איך.

 

מה אפשר לעשות בנידון?

פורסם

תקשיב

 

בפול ריינג' אין שום חיתוך

כל העיקרון של HPF וLPF זה לחתוך מתדר מסויים

FULL RANGE לא טוב לא לסאב ובטח לא לקומפוננט אך ורק ל6X9

 

לדעתי המערכת שלך לא מכויילת\מכוונת טוב מלכתחילה

או שלחלופין - אתה מעדיף טוויטר עדין יותר בעל צוויון סאונד רך יותר

מי שמפחד מאחד לא מפחד מאף אחד

פורסם

האמת שאני לא מחפש את הקומפוננטים הרכים והעמומים,

אני אוהב את המוזיקה שלי גדושה בבאסים ורעידות, לכן בחרתי בסט הזה בגלל שהוא חד ומצליח "לחדור" מהבאסים, לעומת הסטים האחרים שעמומים יותר ומשתלבים יותר מדי עם הבאסים ולא נשמע מילים.

 

עכשיו, הקטע בטוויטרים האלה אצלי הוא שבעוצמות גבוהות הם פשוט צורחים באוזניים והמילים של הזמר למשל הופכות לזוועה בטונים הגבוהים שלו, אבל כשמדובר על צלילים בודדים "פיקים" שהטוויטרים צרכים להפיק בעוצמה גבוהה הם נשמעים מעולה ומדוייק!

אך שוב שזה מגיע למילים של זמן הטוויטרים מעוותים ומורחים וצורחים.

 

אני מאמין שהמערכת לא מכויילת בכלל וצריך לכוון אותה מההתחלה מ0, אך אין לי את הידע הדרוש לכך.


×
×
  • תוכן חדש...