Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קטנות, קטנות - שבא לבכות!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6688 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב!

אני נהג פונטו 2001 לשעבר - שעברה למצב TOTAL LOST בגלל מפגרת שניכנסה ברכב מאחורה והשביתה אותו כליל. :evil:

 

בבואי לרכוש רכב קטן חדש גיליתי מבול של דגמים חדשים.

 

הצרכים לפי סדר החשיבות:

1. רכב אוטומטי

2. אמינות

3. בטיחות

4. חסכנות

5. נוחות

 

לאמר את האמת אהבתי מאוד את הפונטו גם מחווית הנהיגה גם במראה ולמרות שהיתה קטנה - היתה מרווחת בדיוק לצרכים שלי וצריכת הדלק שלה סיפקה אותי מאוד.

 

מהתייעצות עם מספר אנשים שמעתי את המנטרה של "רק יפאניות". לפי איך שאני מבין את הדברים (בהכללה גסה) ותקנו אותי אם אני טועה:

רכב אירופאי = נוח יותר בטוח יותר - אמין פחות.

רכב יפאני = אמין יותר = נוח פחות.

 

מסריקה של הדגמים החדשים שמגיעים מהמזרח נראה לי שהם קלטו את השיטה ומביאים לאמינות שלהם את הנוחות.

 

הרכב שחשבתי שיכול להיות הכי טוב לי הוא הדיהטסו סיריון החדשה.

 

עכשיו להתלבטויות הספציפיות אנא תקנו אותי על כל השערה שהסקתי בטעות):

 

דייהטסו סיריון:

יתורנות: הכי זולה!, אמינה (מנוע של יאריס), מרווח בפנים. חסכונית.

חסרונות: לא הכי בטוחה (רק שתי כריות אוויר, לא נעשה מבחן ריסוק פומבי)

 

סוזוקי סוויפט - קראתי עליה דברים טובים, נשמע שהיא בטוחה יותר.

חסרונות: צריכת דלק גבוה יותר מהסיריון. שמעתי שמועה שהמנוע שלה בכלל מיוצר ע"י פיאט! מה עשינו בזה !? לא עדיף כבר פונטו?

 

מאזדה 2:

יתרונות: יש לה ECP (אשמח אם תסבירו לי האם זה חשוב)

חסרונות: נראית לי קטנה מרוווחת פחות,

 

פז'ו 206/207: בכלל אפשר לקנות חדשה 206?

יתרונות: שמעתי שהיא נוחה ומפנקת.

חסרונות: יקרה (115,000), פחות אמינה.

 

תקציב:

בעיקרון במזומן יש לי עד 80,000 לכן חשבתי בהתחלה על סיריון מודל 2006 יד שניה.

אבל הבנתי שיש גם פתרונות של רכישת רכב חדש בתשלומים. כמו השירות של שלמה סיקסט (ניוקופל)

http://212.199.162.11/clients/new_kopel/4926/index.asp?ref=146

בתשלום ראשוני של כ30 אלף, ואז תשלום חודשי של כ700 למשך 30 חודשים.

ולבסוף אפשר להוסיף את מה שנישאר או להמשיך לרכב חדש...

כמו מה שיש באירופה.

מה אתם אומרים על שיטה זו?

 

במידה ואני הולך על שיטה זו עם רכב חדש אז אולי כדאי שאחפש פחות אמינות ויותר נוחות?

 

אשמח לשמוע את דעתכם על הרכבים שבחרתי, אולי יש רכב נוסף שלא ברשימה.

 

תודה רבה!

פורסם

מכיוון שה 207 יקרה מאוד אני הייתי בוחר באזדה 2.

 

קודם כל תן לי לתקן אותך זה ESP ולא ECP.

זה מערכת בקרת יציבות המתקנת טעויות נהג ומצילה חיים!

זה מערכת מאוד חשובה כיום.

 

מכיון ש ה2 מצוידת גם ב 6 כריות אויר וגם ב ESP

היא נותנת את ערכת הבטיחות המושלמת לרכב קומפקטי.

 

המאזדה 2 מאוד מאובזרת:

במחיר של 106K תקבל מזגן בקרת אקלים, רדיו מקורי ושליטה מלאה מגלגל ההגה, ג'אנטים מגנזיום ועוד...

 

לגבי שאר הדברים אין לי כל כך ניסיון עם הרכב אבל מה שכן יש לי פה לינק מנושא שהיה השבוע ושם יש את כל המידע הדרוש על המאזדה 2 לגבי האמינות הנוחות ושאר הדברים (מניסיון של נהג מאזדה 2)

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=184870

 

שיהיה לך בהצלחה=]

שלומי.

פורסם

רצית תיקונים, אז הנה: סיריון לא חסכונית באופן משמעותי מרוב האחרות, ודווקא הסוויפט מאוד חסכונית ולדעתי תהיה חסכונית בהפרש מול הסיריון. היא גם מכונית קצת טובה יותר ולחובתה ניתן למנות בעיקר נוחות נסיעה ברכב מלא (עם נהג או נהג ונוסע בלבד זה סביר) ואיכות חומרים לא מרשימה בתא הנוסעים. היא גם מספקת 6 כריות אוויר שזה יתרון מול הסיריון (אבל אין בקרת יציבות). לטעמי היא מעט טובה יותר מה-2. (שד"א לא פחות מרווחת ממנה).

 

207 היא שונה - מספקת איכות חיים טובה משמעותית אבל עולה יותר וכן - יש גם את עניין האמינות הלא ברורה. אפשר עדיין לקנות 206 אבל לא מומלץ.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

קודם כל תודה רבה!

 

לגבי המאזדה 2:

שומאכר כתב:

האוטו נוקשה וקשיח, לכן אתה תשמע אותו מרעיש כמעט בכל בור בכביש וכל פס האטה. הישיבה בו נוחה יחסית, ואני רק אחרי 3 שבועות מצאתי את התנוחה שמספקת אותי (ועדיין, זה לא זה, ואני כולה 1.75). ההתנהגות של האוטו היא טובה, אוהבת סיבובים ולא נזרקת).

נשמע שיש לו מתלים מעצבנים.... ואגב אני 1.80 מ' - האם בכלל יהיה לי נוח ברכב הזה? הבנתי שהסיריון גבוהה יחסית.

 

ואגב SRONIS, אתה כתבת:

רק רוצה להוסיף ולתקן קצת לדברי שומאכר - דוושת הגז אכן מגיבה מצוין - אפילו יותר מדי. היא מורידה הילוכים כמעט בהיסטריה ומרגישה מאוד נמרצת. לפעמים זה אפילו יכול לעצבן כשלחצת טיפה יותר חזק והתיבה כבר מורידה הילוך, בלי שבאמת רצית.

בנוסף, מהניסיון שלי על שתי מאזדה 2 חדשות - האחיזה דווקא נמוכה והאוטו נזרק בטירוף (כשהבקרה מנותקת!). בכביש המהיר והקצת מפותל זה אפילו לא כל כך נעים כי בצירוף עם ההגה המאוד קל, אין הרבה הרגשת בטחון.

אני מכיר את התחושה של KICK DOWN לא רצוני מהיונדאי אקסנט שנהגתי בה לפני שבועיים - זה אכן שיגע אותי.

אתה גם טענת שאין תחושה של בטחון בזמן הנהיגה במצב שהבקרה מנותקת.

למה לנתק אותה?

 

ולגבי הסוויפט:

עדין לא עניתם לגבי המנוע שלה... הייתכן שיש בפנים מנוע של FIAT? אם ככה אז כל ה"שם" של היפאנית הזו יורד לטימיון! תקנו אותי אם אני טועה...

 

מי בעצם גדולה יותר ומרווחת בפנים? הסיריון, המאזה2 או הסוויפט?

 

 

עוד נושא שלא העליתי קודם הוא ענין עלות החלקים /טיפולים.. במידה ואשאיר את הרכב אצלי לשנים.. חשוב לי לדעת האם החלקים שלו יהיו יקרים.

פורסם

אני לא הייתי מהסס ובוחר בפולו, גם אם יגידו לך שהיא עגלה ושהיא יקרה לאחזקה וכו', זה לא נכון. היא די זריזה ויש לה גם גיר טיפטרוניק 6 הילוכים.

 

היא עושה את העבודה טוב בכל המובנים,היא איכותית, בטיחותית עם יופי סולידי (שלטעמי).

 

אני אישית ,מתכנן על כזו (ידנית).

ay-ahzakot.co.il

פורסם

תודה אבל אני מעדיף להישאר על המבחר למעלה.

 

אגב לא עניתם לגבי המנוע שבתוך הסוויפט החדשה! האם יכול להיות שיש בפנים מנוע של פיאט פונטו!??!

פורסם

קודם כל, תרגע. אני לא מבין את ההיסטריה סביב מנוע הפיאט (שאין לסוויפט, לפי מה שאני יודע) ובכל מקרה מנוע הסוויפט הוא טוב וחסכוני מאוד, וההמלצה עליה לא הייתה משתנה גם אם הוא היה שייך לפיאט.

 

בנוגע למאזדה 2 - לא מובן לי מה ששומאכר כתב - איך הישיבה נוחה כאשר לקח לו שלושה שבועות למצוא תנוחה מתאימה?

 

 

בקשר לתחושת הבטחון - היא חסרה בלי קשר לבקרת היציבות. ההגה הקל מדי והשלדה המאוד קופצנית וזריזה, לא תורמים להרגשת בטחון בסיבובים, בעיקר במהירות גבוהה. את הבקרה אין טעם לנתק אלא רק אם אתה רוצה להשתעשע בהחלקות זנב, מה שלא צפוי שתרצה לעשות.

 

הסיריון מרווחת יותר מהסוויפט, אבל היא מכונית פחות טובה. בנוגע לחלקים - אינני יודע.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

דייהטסו סיריון:

חסרונות: לא הכי בטוחה (רק שתי כריות אוויר, לא נעשה מבחן ריסוק פומבי)

 

 

לסיריון דווקא נעשה מבחן, והיא קיבלה ציון דומה מאוד לזה של הסוויפט (29 נקודות לסיריון ו-30 לסוויפט- שתיהן עם ארבעה כוכבים).

 

המבחן של הסיריון:

http://www.euroncap.com/tests/daihatsu_sirion_2005/236.aspx

 

המבחן של הסוויפט:

http://www.euroncap.com/tests/suzuki_swift_2005/213.aspx

 

למרות האמור, נראה לפי התמונות שלסיריון באמת הלך פחות טוב בריסוק.

"ai motoare capul doare"

פורסם
קודם כל, תרגע. אני לא מבין את ההיסטריה סביב מנוע הפיאט (שאין לסוויפט, לפי מה שאני יודע) ובכל מקרה מנוע הסוויפט הוא טוב וחסכוני מאוד, וההמלצה עליה לא הייתה משתנה גם אם הוא היה שייך לפיאט.

 

הסיריון מרווחת יותר מהסוויפט, אבל היא מכונית פחות טובה. בנוגע לחלקים - אינני יודע.

רוני

 

 

את האמת הייתי "רגוע" אבל כאשר התיעצתי עם "מביני עניין" הם הלחיצו אותי לגבי האמינות של פונטו. וחזרו על המנטרה של "רק יפאניות"....

 

אתה בעצם אומר שפיאט פונטו לא פחות אמינה מהיפאניות שכתבתי למעלה? את האמת זה מחזיר אותי אחורה - כי אישית היתה לי חווית נהיגה נפלאה עם הפונטו. האם תוכל בבקשה להשוות את הפונטו לשאר שצינתי (סיריון,סוויפט,מזדה2).

 

לגבי זה שאמרת שהסיריון פחות טובה מהסוויפט - אני מנסה להבין למה? הרי יש לה מנוע טוב (של יאריס) אם תוכל בבקשה לפרט במה היא פחות טובה..

 

-שוב תודה רבה

פורסם

מה רע בפונטו החדשה?

 

 

אתה קונה רכב חדש מהחברה - כניראה שכולן יהיו אמינות בשנים הראשונות. גם הפחות אמינה מבין כולן לא צריכה להיות בפער גדול מאחורי האמינה ביותר.

 

לגבי תנאי מימון - יש המון תנאים חדשים מעולים לרכבים חדשים. תבדוק טוב.

Back to the original - NC again.

פורסם
את האמת הייתי "רגוע" אבל כאשר התיעצתי עם "מביני עניין" הם הלחיצו אותי לגבי האמינות של פונטו. וחזרו על המנטרה של "רק יפאניות"....

 

אתה בעצם אומר שפיאט פונטו לא פחות אמינה מהיפאניות שכתבתי למעלה? את האמת זה מחזיר אותי אחורה - כי אישית היתה לי חווית נהיגה נפלאה עם הפונטו. האם תוכל בבקשה להשוות את הפונטו לשאר שצינתי (סיריון,סוויפט,מזדה2).

 

לגבי זה שאמרת שהסיריון פחות טובה מהסוויפט - אני מנסה להבין למה? הרי יש לה מנוע טוב (של יאריס) אם תוכל בבקשה לפרט במה היא פחות טובה..

 

-שוב תודה רבה

 

"מביני העניין" שלך קשקשנים, ומדברים כנראה על הפונטו הקודמת שהייתה לאח של בן דוד של חבר שלהם, שאמר להם שפיאט זה זבל כי האיטלקים עסוקים בלהכין פסטה ולשתות יין במקום לעשות בקרת איכות. על הפונטו החדשה לא הצטבר מספיק מידע מהימן בשביל לקבוע דבר זה או אחר, ולכן פשוט אי אפשר לדעת.

 

הפונטו ממש לא הרשימה אותי - המרווח אמנם טוב למדי אבל מעבר לעיצוב חיצוני אין לה הרבה מה להציע. הגיר הרובוטי סביר בלבד ונחות מהגירים האוטומטיים של האחרות, נוחות הנסיעה בינונית, רמות האבזור בסיסיות, ההיגוי לא מבריק והמנוע לא חזק.

 

הסיריון פחות אטרקטיבית מהסוויפט כי היא פשוט קצת פחות טובה בכמעט הכל. אני שם לב שאתה חוזר על מנטרת המנוע, ומתקשה להבין מדוע אתה מייחס לו כל כך הרבה חשיבות (מנוע של יאריס, מנוע של פיאט). מנוע זה אמנם חשוב, אבל אין פה משהו שהנתונים הבסיסיים לא מלמדים אותך - מנוע הסיריון קטן וחלש יותר מזה של הסוויפט, והעובדה שמקורו ביאריס לא אומרת כלום על האיכות שלו לעומת המנוע של סוזוקי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

שלום

אתה יכול להיות רגוע בענין המנוע.

מנוע הבנזין של סוזוקי.

באירופה נמכרת סויפט דיזל עם מנוע של פיאט. אגב, מנוע מעולה מכל הבחינות.

 

בהצלחה

יהודה

פורסם

דייהטסו סיריון:

יתורנות: הכי זולה!, אמינה (מנוע של יאריס), מרווח בפנים. חסכונית.

חסרונות: לא הכי בטוחה (רק שתי כריות אוויר, לא נעשה מבחן ריסוק פומבי)

quote]

 

 

מר פונטו טוטאל לוסט:

סיריון הכי הכי זולה כי היא הגיעה הכי מוקדם מהשאר הדגמים.

סיריון מאוד מרווח מאחורה (הכול ביחס לקבוצה שאליה היא משויכת- סופר מיני) והיא מאוד חסכונית.

רכב אמין מאוד.

חסרונות:

אכן יש חסרונות בסיריון כמו מנוע קטן, תא מטען לא בהכרח מפגרן אבל בבטיחות, תרשה לי לתקן אותך.

סיריון זכתה במבחני הריסוק של Euro N Cap (כן, נערכו מבחני ריסוק לרכב, שוב טעית פונטו) ב 4 כוכבי בטיחות, בדיוק כמו הסוויפט שזה ציון בסדר גמור.

 

 

לא נערכו מבחני ריסוק?

טעות חמורה!

שלומי.

פורסם

תודה רבה לכולם,

 

ההתלבטות הסופית היתה בין הסוופיט לסיריון.

 

 

אבל בפער מחירים שכזה (באיזור ה10K) ללא ספק אני מעדיף את הסיריון.

 

בסוף אני הולך על סיריון חדשה 2008, ואני עוד מקבל את הדגם עם ה-4 כריות אוויר.

ועוד קצת פינוקים כגון, סגירת חלונות אוטומטית עם נעילת הרכב, רדיו דיסק MP3 של KENWOOD.

מערכת אזעקה. ועוד כמה.

 

בגדול נראה לי שמבחינתי הסיריון עדין "הדיל הכי טוב בעיר"

נכון שהסוויפט "טיפה" יותר טובה בכמה תחומים או אפילו ברובם אך מבחינתי לא הייתי משקיע עוד 10 אלף בשביל זה.

פורסם

ממליץ לך לחכות לפחות עד תחילת השנה, אז אמורה להיות ירידת מחיר בגלל ירידת המיסים. אם ההבדל הוא 10K אז כנראה שהסיריון תהיה עדיפה בשבילך, אבל אם ההבדל קטן יותר (מומלץ לברר בסוכנות סוזוקי), לא הייתי פוסל את הסוויפט.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

×
×
  • תוכן חדש...